fbpx
Home ReviewsGame Reviews Vigil: The Longest Night | The Review

Vigil: The Longest Night | The Review

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Lost

Ο όρος «Metroidvania», όπως γνωρίζουν οι περισσότεροι αναγνώστες, προέρχεται από τη σύμπτυξη των «Metroid» και «Castlevania», δύο παιχνίδια ορόσημα που διαμόρφωσαν την gaming σκηνή. Οι δημιουργοί των παιχνιδιών, Satoru Okada (εμπνευστής του GameBoy) και Yoshio Sakamoto για το πρώτο και ο Hitoshi Akamatsu για το δεύτερο είναι ίσως από τους πιο iconic χαρακτήρες της Nintendo και γενικότερα της βιομηχανίας. Οι μεν πρώτοι μετά την επιτυχία του Metroid συνέχισαν την πορεία τους στην Nintendo συμβάλλοντας καθοριστικά σε πολλούς τίτλους αποτελώντας μέχρι και σήμερα σημείο αναφοράς αν και ο Satoru Okada αποσύρθηκε το 2012. Ο Hitoshi Akamatsu, ωστόσο, δεν έτυχε της ίδιας μοίρας. Έτσι, μετά την συμμετοχή του στα τρία πρώτα Castlevania για το NES, εξαφανίστηκε από το προσκήνιο δίχως να γνωρίζει κάποιος τη μετέπειτα πορεία του. Κάποιες πληροφορίες που προέρχονται κυρίως από στενούς συνεργάτες του κάνουν λόγο για κλίμα απογοήτευσης για την KONAMI ύστερα μάλιστα και από την εμπορική αποτυχία των sequels του Castlevania. Ο Hitoshi Akamatsu αγνοείται μέχρι σήμερα.

No backstory like a story

Η ιστορία του Vigil μας μεταφέρει στην περιοχή Maye όπου η πρωταγωνίστρια Leila επιστρέφει μετά από πολλά χρόνια έχοντας ολοκληρώσει την εκπαίδευσή της ως μέλος της Vigilant Order η οποία υπερασπίζεται την ανθρωπότητα από το Κακό. Ωστόσο, οι δυνάμεις του σκότους (αμάν πια) έχουν κατακλύσει το χωριό και τα περίχωρα με κάθε λογής φρικώδη πλάσματα να διαβαίνουν το κατώφλι των σπιτιών τρομοκρατώντας τους ανυποψίαστους κατοίκους. Μέσα σε αυτό το ζοφερό κλίμα, οι χωρικοί σας αναθέτουν να αναζητήσετε ένα κορίτσι, την Bruna, που έχει εξαφανιστεί και παράλληλα να ξετυλίξετε το κουβάρι αυτής της κατάρας που έχει πέσει στην περιοχή. Η συνέχεια επί της οθόνης σας..

2D or not 2D

Το Vigil διαθέτει πολύ όμορφα 2D γραφικά και στις πλείστες των περιπτώσεων εκπλήσσουν ευχάριστα. Μοιάζουν πραγματικά σαν μελαγχολικοί πίνακες ακουαρέλας. Η ερεβώδης ατμόσφαιρα κατακλύζεται συνήθως από την ομίχλη με μοναδικό σύμμαχό σας μια μόνιμη πανσέληνο να κρέμεται σαν απέλπιδα λαιμητόμος. Οι αποχρώσεις παραμένουν σκοτεινές, τα τέρατα -και πιο συγκεκριμένα τα bosses- είναι άψογα σχεδιασμένα διαθέτοντας ομαλότητα στις κινήσεις. Το animation και οι χαρακτήρες, λοιπόν, κλέβουν την παράσταση αφού τόσο οι σταφιδιασμένοι από τον τρόμο κάτοικοι όσο και οι γκροτέσκες λεπτομερείς φιγούρες των τεράτων είναι αδύνατον να μην τραβήξουν τα βλέμματα. Πολύ καλή δουλειά χωρίς ωστόσο να πρόκειται για κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί! Από εκεί και ύστερα, τα τοπία και οι περιοχές είναι οι αναμενόμενες σε παιχνίδι τους είδους· δάση, νεκροταφεία, λίμνες, dungeons στοιχειωμένα προκαταβολικά από μελλοντικές υποσχέσεις ή ματαιοδοξίες επίδοξων ηρώων. Ηχητικά προσφέρει πολλές συγκινήσεις ιδιαίτερα στα bosses όπου η ένταση της στιγμής κορυφώνεται σε δραματικούς τόνους αποφεύγοντας μεν το cheesy αλλά σίγουρα αγκυλώνεται στο same as usual πεντάγραμμο με προεξέχοντα όργανα το πιάνο και το βιολί που συντηρούν την μελαγχολική ατμόσφαιρα. Δυστυχώς, η μουσική ενώ πράγματι συμβάλει καθοριστικά στο concept, επαναλαμβάνεται. Αρνητικό σημείο, επίσης, αποτελεί και η μετάφραση του κειμένου καθώς σε πλείστα σημεία δεν βγάζει νόημα η σύνταξη και πρόκειται προφανώς για κακή απόδοση των κινέζικων στα αγγλικά.

Simon says

Στη διάθεσή έχετε σας τέσσερα όπλα: twin daggers, swords, bows και heavy clubs τα οποία με τη σειρά τους διαθέτουν μοναδικά skill trees βάσει τα οποία αναβαθμίζονται. Κάθε όπλο σας επιτρέπει να δημιουργήσετε ένα ξεχωριστό gameplay ώστε να παίξετε σύμφωνα με τις τεχνικές που προβλέπει η κάθε «ειδικότητα». Έτσι, αν επιλέξετε για παράδειγμα να επικεντρωθείτε σε ένα sword based σύστημα μάχης θα εστιάσετε σε parry, block τεχνικές και σε ακροβατικές κινήσεις με ό, τι συνεπάγεται για την εξέλιξη της μάχης. Εκτός από τα τέσσερα tabs αναβάθμισης των όπλων και των combos τους, υπάρχει και το tab με τα general skill points όπου επιλέγετε μεταξύ στοιχείων όπως HP, Stamina, (increase και recovery), αύξηση χωρητικότητας για consumable items, πιο εξειδικευμένα skill, όπως να χρησιμοποιείτε αντικείμενα όσο βρίσκεστε σε εναέρια κίνηση, να γίνεται recover το stamina μετά από επιτυχές evasion και άλλα πολλά.  Επίσης, κατά την πορεία ξεκλειδώνετε διάφορα combos και ειδικές κινήσεις με τις οποίες θα νιώσετε άτρωτοι αφού διαπίστωσα ότι πολλές φορές οι μάχες είναι αρκετά unbalanced. Στα quick items εφοδιάζεστε με αντικείμενα όπως throwing knives, hand of shadow και άλλα τα οποία συμβάλουν με πιο γρήγορα αντανακλαστικά. 

Τέλος, ο εξοπλισμός αποτελείται από armor, rings και άλλα τα οποία αναβαθμίζονται. Στις περιπέτειές σας θα επισκεφτείτε item shops, smiths όπου έχετε τις επιλογές για forge, enchant με συγκεκριμένα αντικείμενα π.χ. shimmer stones για τα πρώτα και cursed stones, blood shards, glowing embers για τα δεύτερα τα οποία προσθέτουν επιπλέον δυνατότητες αλλά και trade ώστε να εξασφαλίσετε τον επιούσιο (σε coins). Στην tavern μαθαίνετε πληροφορίες και ενημερώνεστε για quests, στο supply warehouse δραστηριοποιείστε στο.. εμπόριο, στα εγκαταλελειμμένα σπίτια, βιβλιοθήκες, μαυσωλεία θα ανακαλύψετε μυστικά για μυημένους και μη. Για να καταλήξω, η ιστορία και κατ’ επέκταση ο κόσμος διαθέτει semi-open world χαρακτηριστικά πράγμα που εξασφαλίζει αρκετές ώρες διασκέδασης χωρίς υποτυπώδη γραμμικότητα.  Ο χάρτης είναι ο απολύτως τυπικός και αυτό που απουσιάζει σίγουρα είναι η δυνατότητα για custom pins αφού θα βρεθείτε αρκετές φορές σε σημεία όπου θα χρειαστεί μελλοντικά να τα επισκεφτείτε εκ νέου. Οι περιοχές συνδέονται μεταξύ τους με διάφορους τρόπους και οπωσδήποτε θα αποκτήσετε πρόσβαση με την εξέλιξη του παιχνιδιού ολοκληρώνοντας παράλληλα τα απαιτούμενα quests.  

Here lies

Χωρίς αμφιβολία δεν αποτελεί κάποιο πρωτότυπο εγχείρημα αλλά σίγουρα δεν περνάει απαρατήρητο. Πρόκειται για ένα παιχνίδι το οποίο προσφέρει αρκετές ευχάριστες ώρες· θα θυμώσετε, ίσως απογοητευτείτε σε πολύ λίγες στιγμές αλλά γενικά πρόκειται για ένα εύκολο παιχνίδι ειδικά για τους λάτρεις των metroidvania αλλά και των soulslike. H Glass Heart Games δημιούργησε ένα πολύ ενδιαφέρον παιχνίδι, με πανέμορφα σκηνικά, εξαιρετική αλλά επαναλαβανόμενη μουσική υπόκρουση και με το ιδανικό lore αλλά υστερεί στο balance όσον αφορά τις μάχες. Καθόλου άσχημα για την πρώτη gaming απόπειρα της εταιρείας!

Ευχαριστούμε θερμά την Another Indie για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like