fbpx
Home JG Originals Unpopular Opinion: Η Microsoft τα είχε σκεφτεί όλα από την αρχή!

Unpopular Opinion: Η Microsoft τα είχε σκεφτεί όλα από την αρχή!

Γράφει ο/η Βασίλης Χρυσανθακόπουλος

Όσοι ασχολούνται με την gaming επικαιρότητα, σίγουρα θα έχουν ακούσει για τις 2 σοκαριστικές ανακοινώσεις που έκανε η Microsoft την τελευταία εβδομάδα όσον αφορά την συνδρομή για τις online δυνατότητες xbox live gold. Στις 22 Ιανουαρίου, η Microsoft ανακοίνωσε ότι η συνδρομή 6 μηνών για το Xbox live gold θα κοστίζει 59,99 ευρώ, όσο δηλαδή κόστιζε πριν συνδρομή 12 μηνών. Όπως ήταν αναμενόμενο η gaming κοινότητα ξεσηκώθηκε, με τους κάτοχους Xbox να εξοργίζονται γιατί όπως φαινόταν η συνδρομή του 1 χρόνου θα κόστιζε 120 ευρώ για να παίξουν π.χ. Fortnite και Warzone ενώ οι κάτοχοι του PlayStation, οι οποίοι παίζουν αυτά τα παιχνίδια δωρεάν, γεμίσανε το ιντερνετ με χιουμοριστικά memes σχετικά με το θέμα. Την επόμενη ημέρα όμως από το πουθενά, όχι μόνο αναιρεί την αύξηση, αλλά αποκαλύπτει ότι στο κοντινό μέλλον όλα τα δωρεάν παιχνίδια δεν θα χρειάζονται πια Xbox live gold συνδρομή, κάνοντας το κοινό τους τρισευτυχισμένο και περήφανο επειδή ένιωσαν ότι οι προσευχές τους εισακούστηκαν.

Αυτή λοιπόν η αναστάτωση με αίσιο τέλος, με προβλημάτισε και αναρωτιόμουν πως γίνεται δυο τόσες σημαντικές επιχειρηματικές αποφάσεις να παρθούν μέσα σε μια μέρα. Έτσι συγκέντρωσα στοιχεία και κατέληξα στο συμπέρασμα ότι όλη αυτή η βαβούρα ήταν προσχεδιασμένη και θα σας παρουσιάσω το γιατί στις παρακάτω παραγράφους.

Αρχικά η Microsoft το τρίμηνο που μας πέρασε, όχι μόνο είχε έσοδα ισάξια με την εξαγορά της ZeniMax, αλλά μάζεψε τα διπλάσια. Όλοι θυμόμαστε μια από τις μεγαλύτερες εξαγορές της βιομηχανίας τον περασμένο Σεπτέβριο της αξίας των 7.5 δις εκατομμυρίων δολαρίων της Microsoft για τους developer που είναι πίσω από τα Fallout, Doom, Wolfenstein κλπ. Το ποσό ήταν τεράστιο και έχοντας ένα Game Pass στην μέση, υπήρχαν θεωρίες ότι θα αυξηθεί η τιμή του για να μπορέσουν κάπως να ισοσταθμίσουν τα έσοδα. Όχι μόνο αυτό δεν συνέβη αλλά 3 μήνες μετά με σχετική ανακοίνωση, η Microsoft αναφέρει ότι το καθαρό κέρδος φτάνει στο ύψος των 15.5 δις δολαρίων άρα σχεδόν το διπλάσιο ποσό που ξοδεύτηκε για την ZeniMax.

Δεύτερον, το Xbox Game Pass έχει φτάσει τους 18 εκατομμυρια συνδρομητές. Η συνδρομητική υπηρεσία του Xbox η οποία είναι το κύριο εργαλείο για την προώθηση των “X κουτιών’’. Περιέχει πάνω από 100 παιχνίδια στην βιβλιοθήκη της (με ένα από τα πιο πρόσφατα να είναι το The Medium) αυτή την στιγμή και σημειώνει εδώ και αρκετό καιρό ανοδική πορεία.

Τέλος το Xbox έχει δώσει μεγάλη βάση στα social media. Τα ατελείωτα τρολαρίσματα, τα hints που δίνει σχολιάζοντας κάτω από τα posts της και τα stories με easter eggs που κάνει συνήθως στο Instagram μας δείχνουν ότι τους αρέσει να τραβάνε την προσοχή και να έχουν μια διαδικτυακή επικοινωνία με το κοινό.

Συνοψίζοντας, έχοντας συλλέξει αυτές τις πληροφορίες κατέληξα στο ότι αυτή η περίοδος ήταν οικονομικά κατάλληλη για να διορθώσει το Xbox το μειονέκτημα που είχε απέναντι στις άλλες πλατφόρμες του ‘’πληρώνω για να παίζω δωρεάν παιχνίδια’’. Αντί αυτό να το κάνει με μια απλή ανακοίνωση, προκάλεσε πρώτα μια αναστάτωση, για να έρθει την επόμενη κιόλας ημέρα να πάρει πίσω όσα είπε και να κάνει τα δωρεάν games πραγματικά δωρεάν, δείχνοντας ότι ενδιαφέρεται για το κοινό του και προετοιμάζοντας το έδαφος για μια μελλοντική αύξηση στην τιμή του Game Pass. Ούτως ώστε όταν αυξηθεί για παράδειγμα κατά 5 ευρώ να σκέφτεται ο συνδρομητής « Εντάξει δεν είναι σαν αυτό το χάλι που θα γινόταν με το gold»

You may also like