fbpx
Home HOT Trials of Mana | A Preview

Trials of Mana | A Preview

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Οι αρχές των 90s υπήρξαν η απαρχή -αν και προηγείται η δεκαετία του ’60- και η αποθέωση μιας παγκοσμιοποίησης στην οποία συμμετείχε και η pop culture ή, για να το θέσω πιο εύστοχα, ξεκίνησε μεν από την οικονομία αλλά αναπόφευκτα «συμπαρέσυρε» και την κουλτούρα με την εμφάνιση ρευμάτων όπως οι otaku, οι θιασώτες του ασιατικού μυστικισμού και εσωτερισμού μέχρι και οι διατροφικές συνήθειες της Άπω Ανατολής. Οι κονσόλες της εποχής, τα 16bit «θηρία» των δύο ιαπωνικών εταιρειών SEGA και Nintendo, απευθύνονταν πλέον σε μεγαλύτερο και πιο απαιτητικό κοινό. Δυστυχώς, πολλοί τίτλοι που κυκλοφόρησαν στις ασιατικές αγορές δεν διοχετεύθηκαν στη Δύση καθώς υπήρχε ο φόβος για ενδεχόμενη απόρριψή τους λόγω διαφορετικής κουλτούρας και ιδιοσυγκρασίας. Το πιο γνωστό παράδειγμα αποτελεί η σειρά Final Fantasy η οποία έγινε γνωστή στη Δύση με το Final Fantasy VII. Τα προηγούμενα μέρη κυκλοφόρησαν πολύ αργότερα σε διάφορες συλλογές και remake για τις κονσόλες πέμπτης γενιάς όπως PS1, Saturn, Nintendo 64. Οι φίλοι των RPGs ήταν «ανυπόφορα» οι πιο αδικημένοι καθώς το συγκεκριμένο είδος δεν έχαιρε ακριβώς της αποδοχής της δυτικής κοινότητας με κάποιες ίσως εξαιρέσεις που περιορίζονταν στη αγορά των Η.Π.Α. Παιχνίδια όπως Ys, Dragon Quest, Fire Emblem και άλλα εμφανίστηκαν πολύ αργότερα στα ράφια των ευρωπαϊκών καταστημάτων.

Τo Secret of Mana ήταν το δεύτερο μέρος του franchise. Η κανονική σειρά είναι: Seiken Densetsu: Final Fantasy Gaiden (στην Ευρώπη κυκλοφόρησε ως Mystic Quest), Seiken Densetsu 2 (ευρωπαϊκός τίτλος Secret of Mana) και Seiken Densetsu 3 (Trials of Mana). Το τελευταίο κυκλοφόρησε αποκλειστικά (γκρρρ!) στην Ιαπωνία το 1995, δύο χρονιά μετά το Secret of Mana. Στο μεταξύ, κυκλοφόρησαν άλλα έξι «Mana» παιχνίδια μέχρι τις ημέρες μας. Στα τέλη των 90s είχε ξεκινήσει δειλά και το software emulation κονσολών οπότε υπήρξε και η κατάλληλη ευκαιρία για κάποιους για να μεταφέρουν παιχνίδια μέσω roms. Κάποιοι, μάλιστα, ασχολήθηκαν με τη μετάφραση παιχνιδιών τα οποία κυκλοφόρησαν μόνο στην Ιαπωνία και πολλά RPGs έγιναν έστω και με αυτόν τον τρόπο προσιτά στο κοινό. Τα χρόνια πέρασαν, η αγορά πλέον είναι ανεξέλεγκτη στην εποχή του «πολιτισμού του ελεύθερου χρόνου» με τις περισσότερες κυκλοφορίες να μην περιορίζονται πλέον στην εγχώρια ασιατική αγορά.

Η «επιστροφή» του Trials of Mana έλαβε μέρος το 2017 -αρχικά στην Ιαπωνία- και τον Ιούνιο του 2019 για τον υπόλοιπο κόσμο με την κυκλοφορία του Collection of Mana στο Nintendo Switch· μια συλλογή η οποία περιέχει τα τρία legacy παιχνίδια της σειράς. Τον ίδιο μήνα ανακοινώθηκε επιπλέον το remake του Trials of Mana! H αναμονή, λοιπόν, -εν μέρει- τελείωσε και έφτασε η στιγμή για να εξετάσουμε το demo που κυκλοφόρησε στις 17 Μαρτίου. Η δοκιμή πραγματοποιήθηκε σε Nintendo Switch αφού ο γράφων είναι συναισθηματικά δεμένος με τις κονσόλες της εταιρείας και επιθυμεί διακαώς να αποκαταστήσει την αδικία που έλαβε μέρος πριν 25 χρόνια…

Στο demo, λοιπόν, θα επιλέξετε μεταξύ έξι χαρακτήρων για να σχηματίσετε μια ομάδα τριών. Ανάλογα με την επιλογή σας για τον main character, θα ξεκινήσετε με συγκεκριμένη ιστορία οπότε δεν έχει ιδιαίτερο νόημα να αναφερθώ στον καθένα ξεχωριστά. Όπως, όμως, θα παρατηρήσετε, οι ιστορίες αποδίδονται με τον ίδιο τρόπο όπως στο αρχικό παιχνίδι. Τα γραφικά είναι πανέμορφα και ο ήχος διατηρεί τη ίδια ευχάριστη διάθεση εκείνης της εποχής. Υπάρχουν αγγλικά και ιαπωνικά voice over καθώς και υπότιτλοι. Ο χειρισμός προφανώς έχει επανασχεδιαστεί. Θα βρείτε απλές και charging επιθέσεις, dash, aerial attacks, quick use και άλλα πολλά. Η αλληλεπίδραση με τους NPCs άλλοτε γίνεται στα πλαίσια του lore και όταν πρόκειται για κάτι πιο σημαντικό εμφανίζεται μια σήμανση με ένα κίτρινο αστέρι. Στον χάρτη υπάρχουν τα κατάλληλα σύμβολα που σας υποδεικνύουν τα διάφορα μέρη με πιο σημαντικά αυτά των item shops, armory, magic shops, inn. Το σύστημα save αποτελείται από ασημένια αγάλματα αλλά και χρυσά τα οποία επιπλέον αναπληρώνουν τα HP/MP. Οι μάχες είναι real time και κάθε φορά που επιτίθεστε με power ή charge attack ο εχθρός θα αφήσει κάποια στοιχεία που γεμίζουν τo CS gauge με το οποίο θα προβείτε σε magic attacks. Όσους χαρακτήρες δεν επιλέξετε για την ομάδα σας θα τους συναντήσετε σαν NPCs. Η διασκέδαση της εξερεύνησης και της ανακάλυψης προσφέρεται απλόχερα και σε αυτό το remake με σεντούκια σε απόκρημνα σημεία και αντικείμενα να βρίσκονται εκτός του οπτικού σας πεδίου. Κατά το levelling θα ξοδεύετε Training Points για να εκπαιδευτείτε σε νέα abilities και κινήσεις. Επίσης, τα αντικείμενα μπορείτε να τα χρησιμοποιήσετε πιο γρήγορα μέσω των Ring Commands. Τέλος, μπορείτε να «παίξετε» την ιστορία των μελών της ομάδας που έχετε επιλέξει όταν τους συναντήσετε για πρώτη φορά εν είδει flashback κατά το οποίο δε μπορείτε να κάνετε save αλλά ούτε και να διατηρήσετε τα αντικείμενα για τη ιστορία του κυρίως χαρακτήρα.

Η ιστορία παραμένει το ίδιο γοητευτική και απ’ όσο είδα στο demo -και με επιφύλαξη για την τελική έκδοση- δεν υπάρχουν αλλαγές. Έτσι, το παιχνίδι μας διηγείται το έπος της Mana Goddess η οποία δημιούργησε τον κόσμο σφυρηλατώντας το Sword of Mana για να επικρατήσει των οκτώ τεράτων -των Benevodons- τα οποία και φυλάκισε αντίστοιχα μέσα σε οκτώ Mana Stones. Η Mana Goddess μετά από αυτά τα γεγονότα έπεσε σε λήθαργο. Το παιχνίδι διαδραματίζεται σε μια εποχή όπου το Mana, το βασικό συστατικό της ζωής, αρχίζει να εξαντλείται και τους τυχοδιώκτες να οργανώνουν την απελευθέρωση των Benevodons για να αποκομίσουν λάφυρα και δύναμη.

Προσωπικά, ενθουσιάστηκα με το demo και αναμένω την κυκλοφορία του παιχνιδιού με ιδιαίτερο ενδιαφέρον!

Το Trials of Mana αναμένεται να κυκλοφορήσει στις 24 Απριλίου 2020 σε PS4, Nintendo Switch και PC.

0 σχόλιο
5

Ίσως σε ενδιαφέρει:

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy