Home ReviewsGame Reviews There Is No Tomorrow | The Review (GIVEAWAY)

There Is No Tomorrow | The Review (GIVEAWAY)

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος
5 Σχόλια

Innervoice

Στην ιδιοσυγκρασία μου δεν υπήρξε ποτέ η πιθανότητα αντιμετώπισης ενός indie game -ανεξαρτήτως genre- σαν ένα short comfort food μέχρι την κυκλοφορία κάποιας μεγάλης παραγωγής ειδικά, μάλιστα, όταν έχει προηγηθεί επιθετικό marketing aka hype. Πάντα εστιάζω σχολαστικά στο δεδομένο που έχω μπροστά μου χωρίς αυτό να σημαίνει ότι αυθυποβάλλομαι σε μια παραθεώρηση της αντικειμενικότητας κινούμενος υπό την επήρεια ρομαντικών ή ευσεβιστικών κινήτρων για την ακεραιότητα (sic) των ανεξάρτητων παραγωγών. Από την άλλη, όπως έχω ήδη αναφέρει σε παλαιότερες παρουσιάσεις, δεν θα εξαντλήσω ποτέ την επιείκεια μου σε δημιουργίες με προσωπικό χαρακτήρα. Είναι αντιδεοντολογικό και εν πολλοίς ματαιόδοξο.

Them

Η ιστορία επικεντρώνεται στον έφηβο Leon ο οποίος μεταφέρεται σε έναν post-apocalyptic κόσμο, εγκλεισμένο και κηλιδωμένο από τερατόμορφα όντα, ελλιπή από ανθρώπους αλλά κορεσμένο από την ολοκληρωτική καταστροφή του πλανήτη (αυτό που ο πλανήτης μας πάντα καταστρέφεται στην pop culture εννέα στις δέκα φορές από εξωγενείς παράγοντες είναι ανησυχητικό). Κατά τη διάρκεια της περιπέτειάς του θα ανακαλύψετε την Doll, μια πάνινη «ζωντανή» κούκλα, η οποία θα αποτελέσει αρωγό καθ’ όλη την πορεία. Η Doll τον πληροφορεί ότι βρίσκεται πλέον στο έτος 2120, εκατό χρόνια δηλαδή στο μέλλον. Σύμφωνα με την ίδια, το 2020 ένας παράλληλος κόσμος, αυτός των RA, θα συγχωνευτεί με τη δική μας «πραγματικότητα» προκειμένου να την κατακτήσουν με σκοπό τον αποικισμό αφού ο δικός τους κόσμος βρισκόταν (ή θα βρεθεί, για να είμαστε συνεπείς με το χωροχρονικό συνεχές) στα πρόθυρα της καταστροφής. Ο Leon θα συναντήσει διάφορους χαρακτήρες τόσο από την εποχή του όσο και από το μέλλον δημιουργώντας πολλές αμφιβολίες σχετικά με το τι πραγματικά συμβαίνει.

Ο τρόπος με τον οποίο ο εκ Σιγκαπούρης ορμώμενος Choo bin yong επιλέγει να εξιστορήσει τις περιπέτειες του ήρωά του είναι ιδιαίτερος. Πρόκειται για μια σκοτεινή και τραγική ιστορία στην οποία εμπλέκονται διαχρονικά κοινωνικά θέματα με προσωπικές προεκτάσεις και με τη σύναψη στοιχείων τρόμου αποκτά έναν εξωπραγματικό και αποστασιοποιημένο χαρακτήρα. Όπως άλλωστε συμβαίνει και με όλες τις ιστορίες τρόμου.

Αισθητική χωρίς προκαταλήψεις

Οι τεχνικές που χρησιμοποιεί ο δημιουργός συνομολογούν με τις ανησυχίες και την ανησυχία που θέλει να προκαλέσει στον παίκτη. Τα γραφικά του παιχνιδιού διακρίνονται από την PS2 era αισθητική τους χωρίς, ωστόσο, να βρίσκονται τεχνικά σε εκείνο το προσποιητό μεταίχμιο που αναγνωρίζουμε σήμερα στα σύγχρονα παιχνίδια με την επιτηδευμένα παλιά «καλή» απόδοση ούτως ώστε να δημιουργηθεί το ανάλογο horror concept. Πρόκειται για straightforward μέτριες γραφικές αναπαραστάσεις χωρίς να μας διαφεύγει το γεγονός ότι πρόκειται για το αποτέλεσμα δουλειάς ενός μόνο ανθρώπου, όπερ εστί μεθερμηνευόμενο θα συναντήσετε και αδιακρίτως χοντροκομμένα pixel και glitches και bugs. Οι περιοχές κατακλύζονται από κάθε λογής στοιχεία είτε ανθρώπινα είτε εξωγήινα ματαιώνοντας την πραγματικότητα με τη συγχώνευση των δύο κόσμων. Το animation είναι αρκετά καλό και ομαλό και τα cutscenes δημιουργούν προσδοκίες για μια ενδιαφέρουσα εξέλιξη της περιπέτειας του Leon και της συντροφιάς του. Στον τομέα του ήχου το παιχνίδι δεν έχει να προσφέρει κάτι ιδιαίτερο. Συνήθως επικρατεί μια αέναη σιωπή που διακόπτεται από την παρουσία των RA. Τα voice over απουσιάζουν ενώ στη θέση τους θα ακούσετε generic επιφωνήματα, κραυγές ή αναστεναγμούς των χαρακτήρων. Η ατμόσφαιρα είναι ιδανική για τους λάτρεις του horror και το επιλεγμένο στυλ γραφικών με την ομιχλώδη ατμόσφαιρα και την κοσμική ακαταστασία συνεπικουρεί στη δημιουργία θετικών εντυπώσεων.

Οι διάλογοι χαρακτηρίζονται από λακωνική ενάργεια οξύνοντας πολλές φορές την ένταση του παίκτη με την υπαρξιακή ανασφάλεια και τα αγωνιώδη κίνητρα αφού η θεματολογία αντλείται πολλές φορές από αναφορές σε θέματα της «πεζής» αλλά προσωπικής καθημερινότητας. Με αυτόν τον τρόπο το εφιαλτικό παρασκήνιο του παιχνιδιού καταφέρνει να απομονώσει τον παίχτη και να αποδοθεί στο ακέραιο ο τρόμος. Ωστόσο, είναι απαραίτητες ορισμένες διορθώσεις και τροποποιήσεις σε ορθογραφικά και συντακτικά λάθη των κειμένων τα οποία δεν δημιουργούν μεν πρόβλημα στην κατανόηση αλλά αισθητικά χωλαίνει.

There is no spoon

Το «There is no tomorrow» είναι ένα action adventure τρίτου προσώπου συνδυάζοντας stealth και action adventure/survival horror στοιχεία με ομολογουμένως επιτυχημένο τρόπο. Ο σκοπός σας είναι κάθε φορά να βρείτε την έξοδο ή να αποτρέψετε μια πιθανή έκβαση των καταστάσεων προσπαθώντας να απαλλαγείτε ή να προσπελάσετε κάθε είδους εχθρούς και εμπόδια. Είναι καθαρά δική σας επιλογή αν θα αποφύγετε τα τέρατα ή αν θα αντιπαρατεθείτε μαζί τους, χωρίς δηλαδή το παιχνίδι να σας το επιβάλει. Με τα πλήκτρα WASD κινείται ο χαρακτήρας και με το mouse ελέγχετε την κάμερα. Τα action keys αποτελούνται από το tab για το inventory, Ε για action, V για κλωτσιά, C για crouch και Shift για running. Επίσης, με το αριστερό mouse button επιτίθεστε στον εχθρό. Το τελευταίο πραγματοποιείται πυξ λαξ, με melee weapons και, τέλος, με guns. Υπάρχουν special keys για τις stealth ενέργειες, όπως τα R για να «ακούτε» τους εχθρούς αναπαριστώντας τους ως κόκκινες σιλουέτες, Q για να εκτοξεύετε συγκεκριμένα αντικείμενα, όπως μολότοφ, φρούτα, πέτρες, trash cans, προκειμένου να αποσπάσετε την προσοχή του εχθρού, X όταν πλησιάσετε αρκετά τον εχθρό και είστε σε θέση για execution από θέση ασφαλείας και, τέλος, το Ζ για να σφυρίζετε αποπροσανατολίζοντάς τους. Αν βρεθείτε στο οπτικό τους πεδίο εμφανίζεται η ένδειξη eye icon δίπλα στον εχθρό οπότε και οφείλετε να βρείτε άμεσα καταφύγιο είτε μέσα σε θάμνους είτε κάτω από αντικείμενα. Να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν υπάρχει «αγέλη» RA καθώς αν σας εντοπίσει ένας τότε θα ειδοποιηθούν και τα παραπλήσια τέρατα. Από συντονισμένη επίθεση δεν θα βγείτε ποτέ νικητές οπότε σώφρον είναι να εξουδετερώνετε έναν έναν τους εχθρούς.

Με τη συνδρομή της Doll ο Leon θα βρίσκει διέξοδο μέσα από τρύπες, στενούς διαδρόμους και λεπτές γέφυρες προκειμένου να μεταφέρεται σε άλλους χώρους τους οποίους με την δική του σωματική υπόσταση θα ήταν αδύνατον να τους προσεγγίσει. Μέσα από τα μάτια και το σώμα της Doll εν είδει proxy θα έχετε την ευκαιρία να ελέγχετε για σύντομο χρονικό διάστημα τον χαρακτήρα της ώστε να ξεπεράσετε το απροσπέλαστο από τον Leon σημείο και να συνεχίσετε την περιπέτειά σας. Επίσης, θα χρησιμοποιήσετε την συγκεκριμένη ιδιότητα προκειμένου να αποκτήσετε items που βρίσκονται σε δυσπρόσιτα σημεία. Εκτός από την Doll θα συναντήσετε και άλλους ανθρώπινους αυτή τη φορά χαρακτήρες οι οποίοι θα σας βοηθήσουν με κάθε τρόπο στην εξέλιξη του παιχνιδιού είτε μαχόμενοι στο πλευρό σας είτε παρέχοντας διάφορα tips. Ομολογώ ότι για ένα παιχνίδι low budget η ποικιλία και τα στοιχεία του gameplay είναι παραπάνω από ικανοποιητικά.

Το life gauge αποτελείται από τη λέξη «TOMORROW» και κάθε φορά που θα είναι αναγκαία η αναπλήρωση θα εμφανίζεται ένα σημάδι σταυρού. Τα αντικείμενα με τα οποία θα εξοπλιστείτε, όπως ήδη αναφέρθηκε, ποικίλουν· πέτρες, ξύλα, λοστοί αλλά και μηχανικά όπλα θα είναι στη διάθεσή σας. Εδώ να διευκρινίσουμε κάποια πράγματα. Τα melee αντικείμενα με τα οποία θα επιτίθεστε έχουν δείκτη durability. Ανάλογα με την λειτουργική κατάστασή τους θα έχουν είτε άσπρο είτε κόκκινο χρώμα με το τελευταίο να υποδηλώνει ότι βρίσκονται στα πρόθυρα της αχρηστίας. Αυτό έχει ως συνέπεια την ολοσχερή καταστροφή τους σε σύντομο διάστημα επίθεσης. Το life gauge σας θα κατεβαίνει σχετικά γρήγορα με τέσσερα-πέντε χτυπήματα να είναι αρκετά μέχρι το game over. Βέβαια, θα βρείτε bandages -τα οποία ομολογουμένως το παιχνίδι μοιράζει άνευ φειδούς- και πολλές φορές θα βρεθείτε σε δίλημμα για την ποσότητα που θα πρέπει να μεταφέρετε στο περιορισμένο inventory σας αφού παράλληλα -και εκ των πραγμάτων- θα μεταφέρετε quest items τα οποία είναι εκ των ων ουκ άνευ για την πορεία του παιχνιδιού. Όσα αντικείμενα δεν χρειάζεστε τα απορρίπτετε με δεξί κλικ αλλά –προσοχή!- καταστρέφονται για πάντα!

Στην πορεία θα βρείτε έναν φακό προκειμένου να φωτίζετε τις περιοχές. Δεν χρειάζεται ανανέωση η πηγή ενέργειάς του οπότε έχετε ένα άγχος λιγότερο. Θα έχετε τη δυνατότητα να απενεργοποιείτε τις παγίδες που θα βρίσκετε και να τις μεταφέρετε μαζί σας προκειμένου να τις χρησιμοποιήσετε προς όφελός σας. Τα puzzle και οι γρίφοι έχουν ενδιαφέρον, είναι απολύτως λογικοί και δε θα αντιμετωπίσετε ιδιαίτερες δυσκολίες. Οφείλω να ομολογήσω ότι δεν πρόκειται για ατάκτως ερριμένα στοιχεία του gameplay αφού υπάρχει συνέπεια με το concept.  Όπως θα σχολίαζε και ο Angry Video Game Nerd, ο χειρότερος εχθρός σας δεν θα είναι ούτε οι «κακοί» ούτε οι γρίφοι του παιχνιδιού αλλά.. η κάμερα. Δυστυχώς, τις περισσότερες φορές μοιάζει εντελώς απορρυθμισμένη με αποτέλεσμα να μην ανταποκρίνεται εύκολα στις κινήσεις σας, να «τρεμοπαίζει» και να μην διέπεται από σταθερότητα. Είναι θέμα χρόνου να την συνηθίσετε αλλά θα μπορούσε να αποφευχθεί. Το «There is no tomorrow» διαθέτει τρία endings τα οποία εξαρτώνται από τις επιλογές και την απόκριση σε συγκεκριμένες στιγμές συνήθως με το να φέρετε εις πέρας κάποια «περιφερειακή» αποστολή. Κάθε φορά που χάνετε επιστρέφετε σε save point που έχει οριστεί από το παιχνίδι. Έχετε, φυσικά, άπειρες ευκαιρίες εκτός κι αν παίξετε σε hard mode όπου έχετε μόνο μια ζωή…

Be still my heart

Το παιχνίδι είναι εξ ολοκλήρου δημιουργία ενός και μόνο ανθρώπου. Η διάρκεια παραγωγής διήρκεσε ούτε λίγο ούτε πολύ περί τα δύο χρόνια και κυκλοφόρησε στις 15 Ιανουαρίου. Στην πραγματικότητα, ο Choo πραγματοποίησε έναν άθλο. Προφανώς και οι προσδοκίες κυμαίνονται σε πολύ χαμηλά επίπεδα αλλά αυτό δεν μειώνει καθόλου την αξία της εργασίας του. Αρκεί να διορθωθούν δύο-τρία θέματα όπως η τεχνική οπτικής της κάμερας και η επιμέλεια των κειμένων. Πρόκειται για γνήσιο αποτέλεσμα ενός δημιουργού που δεν φοβάται να πειραματιστεί πάνω σε στοιχεία που ίσως αρχικά φαίνονται επαναλαμβανόμενα στην gaming βιομηχανία. Αυτό που οφείλουμε να κάνουμε είναι να παρατηρήσουμε προσεκτικά τι πραγματικά επιθυμεί να μας διηγηθεί με τον δικό του τρόπο ο Choo χωρίς προκαταλήψεις και παρεμβατικές ανούσιες επικρίσεις μεταφέροντας τις εμπειρίες μας σε μια διαλεκτική με τον δημιουργό.

Ευχαριστούμε θερμά την KOEX Studio για την διάθεση του παιχνιδιού.

Ελαχιστες απαιτήσεις συστήματος:

  • ΛΣ: Windows 7 or higher
  • Επεξεργαστής: 1.7 GHz Dual Core CPU
  • Μνήμη: 4 GB RAM
  • Γραφικά: NVIDIA GeForce GTX 260, ATI Radeon 4870 HD, or equivalent card with at least 512 MB VRAM
  • Αποθήκευση: 3 GB διαθέσιμος χώρος

Είμαστε στην ευχάριστη θέση να δώσουμε σε έναν από εσάς την ευκαιρία να αποκτήσει το παιχνίδι μέσω Steam αφήνοντας απλά ένα σχόλιο κάτω από το Review στη σελίδα του justgamer.gr! Καλή επιτυχία!

Οι συμμετοχές θα γίνουν δέκτες έως τη Κυριακή 26 Ιανουαρίου 2020
5 Σχόλια
13

Ίσως σε ενδιαφέρει:

5 Σχόλια

Jimmo Papadopoulos 20 Ιανουαρίου 2020 - 12:02

καλή επιτυχία παιδιά! φαίνεται τίμια προσπάθεια το παιχνίδι.

Αθανάσιος Κούκος 20 Ιανουαρίου 2020 - 12:47

Αυτά τα παιχνίδια μ’ αρέσουν 🙂

Nickar82 20 Ιανουαρίου 2020 - 16:40

Ενδιαφέρον φαίνεται το game….
Καλή επιτυχία σε όσους λάβουν μέρος!

Γιώργος Δραγάζης 21 Ιανουαρίου 2020 - 00:47

ενδιαφέρον παιχνίδι όντως!

Donacgreece 30 Ιανουαρίου 2020 - 07:23

*WINNER*

Ο νικητής του διαγωνισμού μας είναι ο Jimmo Papadopoulos.

Καλόπαιχτο να είναι…

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy