fbpx
Home HOT The Sundew: One woman project | An Interview with Agnès Vuillaume

The Sundew: One woman project | An Interview with Agnès Vuillaume

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Είναι πολύ ενδιαφέρον να παρακολουθείς την ανεξάρτητη σκηνή των video games, να ανακαλύπτεις το απόγειο της ελευθερίας ή αντιθέτως τους περιορισμούς που ελλοχεύουν πολλές φορές υποσυνείδητα κατά τη δημιουργία, με τις παραλείψεις, τις υπερβολές, τους πειραματισμούς και τις διαπολιτισμικές αναφορές που είναι πιο ευδιάκριτες. Στις παρουσιάσεις αυτές και τις συνεντεύξεις ο παρουσιαστής/συντάκτης έχει τη μοναδική ευκαιρία να εκφραστεί με τη σειρά του μέσα από τις ερωτήσεις που θέτει, πολλές φορές διερευνητικές αλλά σε κάθε περίπτωση πραγματικές -και όχι στείρα «δημοσιογραφικές»- στα πλαίσια μιας άτυπης κλασικής ανθρωπολογικής έρευνας η οποία προεκτείνεται στην ψηφιακή ανθρωπολογία με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Το «The Sundew» είναι ένα point ‘n’ click adventure το οποίο διαδραματίζεται σε ένα δυστοπικό περιβάλλον και πιο συγκεκριμένα στην Shibukawa, πρωτεύουσα της Ιαπωνίας το 2054. Εκεί όπου τα cyborgs αποτελούν πλέον ταμπού και έχουν αντικατασταθεί από drones και ρομπότ. Μέσα σε αυτή τη νέα δυστοπία μετά έναν καταστροφικό πόλεμο, μια cybercop ίσως να κρατάει το μέλλον του κόσμου στα χέρια της αφού αντιμετωπίζει κυβερνήσεις πολυεθνικών και θα προσπαθήσει να διατηρήσει τη νηφαλιότητά της ώστε να διακρίνει τις συνωμοσιολογίες από τα πραγματικά σχέδια ολοκληρωτισμού που προβλέπει η νέα επιτηρούμενη με κάθε μέσο εποχή.

Ακολουθεί η συνέντευξη που μας παραχώρησε η Agnès Vuillaume, δημιουργός και ιδρυτής του one-person studio 2054, την οποία ευχαριστούμε πολύ και ευχόμαστε το πόνημά της να βρει την καλύτερη δυνατή ανταπόκριση!

Μπορείς να μας δώσεις πληροφορίες για εσένα; Πως ξεκίνησες να ασχολείσαι με το developing του «The Sundew;

Ξεκίνησα να εργάζομαι στα video games αρκέτα αργά, στα 35 μου χρόνια, δημιουργώντας δύο μικρά παιχνίδια για smartphone, έχοντας ήδη ως στόχο ένα point’n’click παιχνίδι. Ωστόσο, η δύσκολη περίοδος στην προσωπική μου ζωή με οδήγησε στο να εγκαταλείψω αυτά τα πλάνα.Τότε συνάντησα τον Fabrice Bacquart, έναν ανεξάρτητο game developer, ο οποίος με «προσηλύτισε» στο pixel art, και για τον οποίο δημιούργησα τα γραφικά για το indie game «Dreadstar». Η εμπειρία μέσα από αυτό ήταν πολύ καλή αλλά πάντα ήθελα, πραγματικά ήθελα, να διηγούμαι ιστορίες. Μέσα από τις ζωγραφιές μου, μέσα από κόμιξ..ήταν το 2018 όπου το «The Sundew» πραγματικά ξεκίνησε, βασισμένο σε μια ιδέα για ένα κόμικ που ετοίμαζα το 2008, όταν ζούσα ακόμα στο Ipswich, Suffolk της Αγγλίας.

Μίλησέ μας για την ιστορία του παιχνιδιού.

Στο «The Sundew», η Anna Isobe είναι μια cybercop η οποία δημιουργήθηκε κατά τη διάρκεια του προγράμματος Victoria που είχε ως απώτερο σκοπό την οργάνωση μιας επίλεκτης ομάδας ικανής να μειώσει το έγκλημα στην Ιαπωνία σε μηδενικά επίπεδα. Ωστόσο, υπήρξε δυσκολία να διαχειριστούν και να αφομοιώσουν οι εγκέφαλοί τους τις πρακτικές και υλικές δυνατότητες που τους έδωσαν οι επιστήμονες λόγω και της εν μέρει ανθρώπινης φύσης τους. Η Anna, ένα από τα πιο «επιτυχημένα» cyborg, είναι ψυχολογικά ασταθής και το πρόγραμμα έχει πλέον εγκαταλειφθεί χάριν των αστυνομικών ρομπότ. Σήμερα, το 2054, βρίσκεται εγκλωβισμένη σε μια σύγκρουση που έχει ξεσπάσει ανάμεσα στην κυβέρνηση, των αρχών και μιας οργάνωσης αντι-παγκοσμιοποίησης με την τελευταία να θέλει να χρησιμοποιήσει τις ικανότητές της ώστε να αποκαλύψει μια συνωμοσία την οποία θα αντιληφθεί ο παίκτης κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού και -ελπίζω!- να την ανατρέψει!

Ποιές είναι οι επιρροές σου; Μπορείς να μας αναφέρεις κάποια αγαπημένα σου video games ή και developers;

Φυσικά έχω επηρεαστεί σε μεγάλο βαθμό από άλλα video games, όπως επίσης και από τις τέχνες, την ρομποτική κ.λπ. Είμαι θιασώτης του Ron Gilbert (Monkey Island, Thimbleweed Park) και του Dave Gilbert (The Blackwell series), αγαπώ τη δημιουργικότητά τους και την ελευθερία που επιδεικνύουν μπροστά στις όποιες συμβάσεις.

Πως είναι η κατάσταση στη χώρα σου όσον αφορά την ανεξάρτητη σκηνή;

Στη Γαλλία είναι αρκετά δύσκολο να «δημιουργήσεις» όνομα σαν ανεξάρτητος game developer. Στον αντίποδα αυτής της κατάστασης, ήμουν αρκετά τυχερή ώστε να δω την εταιρεία μου να εκκολάπτεται στο Plaine Images, ένα οικοσύστημα μέσα από το οποίο παρέχεται σημαντική βοήθεια στα game studios, να λάβεις μέρος στο πρόγραμμα του SpielFabrique (σ.σ. συμβουλευτική εταιρεία για video game developers) όπως και η παροχή επιδότησης μέσα από το Pictanovo, ένα δίκτυο χρηματοδότησης video games. Επίσης, συμμετέχω σε συναντήσεις της οργάνωσης Game IN, η οποία μου παρέχει σημαντική βοήθεια αυτή τη στιγμή, όπως και τρία χρόνια πριν καν ξεκινήσω τη δημιουργία! Από τη στιγμή που έγιναν οι κατάλληλες επαφές (σε περισσότερο από έναν χρόνο, τέλος πάντων) όλα έγιναν πιο εύκολα.

Γνωρίζεις άλλες γυναίκες developers; Θεωρείς ότι απολαμβάνετε ίδιων ευκαιριών με τους άνδρες συναδέλφους σας;

Ναι, γνωρίζω γυναίκες developer αλλά όχι πολλές. Μάλιστα, συμμετέχω ως ομιλήτρια στην Women In Games (σ.σ. μη κερδοσκοπική εταιρεία που παρακολουθεί θέματα ισότητας, προωθεί και στηρίζει τη συμμετοχή γυναικών τόσο σε επίπεδο developing όσο και σε εκδηλώσεις e-sports), μοιράζομαι τις εμπειρίες μου και ενθαρρύνω γυναίκες να στραφούν προς αυτές τις ειδικότητες. Νομίζω ότι οι γυναίκες διαθέτουν λίγο πολύ τις ίδιες ευκαιρίες με τους άνδρες αλλά η εντύπωση ότι οι γυναίκες χωλαίνουν στους υπολογιστές διατηρείται ριζωμένη ακόμα στην αντίληψη κάποιων. Ακόμα και ανάμεσα στις γυναίκες συμβαίνει αυτό. Πιστεύω ότι έχουν πολλούς φραγμούς αλλά αυτές οι νοοτροπίες αλλάζουν και στο Plaine Images δεν αισθάνομαι καμία διαφορά ανάμεσα σε άνδρες και γυναίκες, είναι πολύ ευχάριστο το περιβάλλον.

Θεωρείς ότι οι developers μπορούν να χρησιμοποιήσουν τα video games ως μέσο προκειμένου να κοινοποιήσουν την κουλτούρα τους και να επικοινωνήσουν μέσω αυτής με τον υπόλοιπο κόσμο ανταλλάσσοντας εμπειρίες; Επίσης, πιστεύεις ότι τα video games ως pop culture φαινόμενο έχει τη δυνατότητα να μας διδάξει τον σεβασμό προς τον Άλλον και να καταπολεμήσουμε τον ρατσισμό, τον σεξισμό και άλλα παρόμοια;

Απολύτως! Η ιστορία του παιχνιδιού είναι πρωτεύοντος διασκεδαστικός, παράλληλα όμως στοχεύει την αντίληψη του κόσμου ώστε να δει με τον πιο διευρυμένο και δυνατό τρόπο το μέλλον και τους άλλους. Για παράδειγμα, στο παιχνίδι υπάρχει περίπου ο ίδιος αριθμός θηλυκών χαρακτήρων με τους αρσενικούς.

Για εμένα τα video games είναι μια τέχνη και όπως κάθε τέχνη οφείλει να βασίζεται σε αξιακά συστήματα και να προωθούνται ώστε να επιτρέπουν στους παίκτες να εξελίσσονται προς έναν πιο ισορροπημένο κόσμο. Εξυπακούεται ότι αυτό δεν βρίσκει εφαρμογή σε όλα τα παιχνίδια ενώ κάποια από αυτά έχουν και καθαρτικό ρόλο. Αλλά ο διάλογος πάνω σε αυτό το θέμα θα μπορούσε να κρατήσει για ώρες!

Πως βλέπεις τα video games σε δέκα χρόνια από τώρα;

Νομίζω ότι τα παιχνίδια θα προσαρτηθούν ως ένας επιπλέον κλάδος της κουλτούρας και της διασκέδασης, όπως για παράδειγμα ο κινηματογράφος, και θα αποτελούν συνεχώς μέρος της καθημερινότητας. Το gamification (σ.σ. τεχνικός κλάδος που μελετά και κυρίως εφαρμόζει την επίδραση της φιλοσοφίας του gaming) έχει ήδη εισχωρήσει στον επιχειρηματικό χώρο και τα video games βρίσκονται πλέον παντού.

Υπάρχουν σχέδια και για άλλα παιχνίδια;

Ναι, το Studio 2054 είναι αφοσιωμένο στα pixel art point’n’click παιχνίδια τα οποία λαμβάνουν μέρος σε ένα δυστοπικό σύμπαν. Τα επόμενα παιχνίδια μας θα βρίσκονται σε ευθεία αναφορά με το «The Sundew»!

Πως ήταν το developing μέσα στην πανδημία;

Την άνοιξη του 2020 τα πράγματα ήταν πολύ δύσκολα. Όλος ο σχεδιασμός και η οργάνωση έπρεπε να αναθεωρηθούν, η διαπροσωπική επαφή ξαφνικά σταμάτησε, τα πάντα αποδιοργανώθηκαν. Αυτή τη στιγμή η παραγωγή προχωρά σχεδόν με κανονικούς ρυθμούς σύμφωνα πάντα με τις νέες συνήθειες. Η έλλειψη επαφής είναι περιοριστική αλλά σε γενικές γραμμές όλα βαίνουν σχετικά καλώς.

Τι θα συμβούλευες τους νέους developers;

Η πιο βασική συμβουλή που θα έδινα σε κάποιον που θέλει να δημιουργήσει ένα παιχνίδι είναι να αγκαλιάσει και να είναι επιεικής με τον εαυτό του όσο και με τους άλλους, να είναι καλός ακροατής των άλλων όπως και του εαυτού του.

Πάνω απ΄ όλα όμως, νομίζω ότι πρέπει να επενδύεις 100% στον εαυτό σου, να μην ακούς τους φόβους σου και να μη νιώθεις μειονεκτικά αλλά ούτε και υπεροπτικά απέναντι σε άλλους developers. Να είσαι έτοιμος και συγκεντρωμένος ώστε να λάβεις αποφάσεις πολλές φορές αντίθετες από τις συμβουλές που έλαβες.

Το «The Sundew» θα κυκλοφορήσει το καλοκαίρι του 2021 μέσα από το Steam και θα ακολουθήσουν οι εκδόσεις για Linux και Nintendo Switch.

You may also like