fbpx
Home ReviewsGame Reviews The Last of Us: Part II | The Review

The Last of Us: Part II | The Review

Γράφει ο/η Αλέξανδρος Ατσκακάνης

Περιμένοντας την κατάλληλη στιγμή

Φεβρουάριος 2020. Η αρχή της καραντίνας! Είχα πάρει στα χέρια μου από την πρώτη μέρα της κυκλοφορίας του (19 Ιουνίου 2019) το The Last of Us Part II. Περίμενα όμως την κατάλληλη στιγμή για να μπορέσω να παίξω χωρίς διακοπές. Προσπάθησα να μείνω ανεπηρέαστος από spoilers και φήμες. Δεν τα κατάφερα πλήρως. Πολλές οι πληροφορίες που βγαίνανε συνέχεια στο ίντερνετ για την ιστορία, για τους χαρακτήρες, για όλα. Δεν με σταμάτησε όμως αυτό να θέλω να ζήσω μια εμπειρία όπως αυτή του Part I. Ανυπομονούσα να συνεχίσω την ιστορία του Joel και της Ellie.

Ανοίγοντας την κονσόλα μου (PS4 Pro) ξεκίνησα το παιχνίδι και η γνωστή κόκκινη σκυλίσια πατούσα της Naughty Dog ήταν το πρώτο μου καλωσόρισμα. Αμέσως μετά ό ήχος του νερού και η εικόνα μιας βάρκας από λαμαρίνα με προέτρεπε να πατήσω οποιοδήποτε κουμπί. Ήμουν σίγουρος ότι αν μη τι άλλο η Naughty Dog θα έχει δημιουργήσει έναν κόσμο που θα τον απολαύσω.

Γνωστή φωνή με καλωσορίζει στην ιστορία. Ο Joel κάθεται με τον αδελφό του Tommy και του εξιστορεί τις τελευταίες σκηνές της ιστορίας του πρώτου μέρους. Έχουν περάσει χρόνια από εκείνη τη μέρα και οι σχέση του Joel με την Ellie δεν είναι οι ίδια. Το πρώτο δεκάλεπτο του παιχνιδιού είναι ένα showcase των γραφικών και του περιβάλλοντος που έχει ετοιμάσει το στούντιο για εμάς. Τα γραφικά, οι φωτισμοί, οι σκιάσεις, το animation είναι φανταστικά.

Η ιστορία από εδώ και πέρα

Στο The Last of Us Part II η ιστορία συνεχίζεται μερικά χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου μέρους. Οι Fireflies (βασική ομάδα Survivors στη μάχη της ανθρωπότητας εναντίον του ιού) πλέον δεν έχουν την δύναμη που είχαν στο The Last of Us και έχουν εμφανιστεί και άλλες ομάδες Survivors που προσπαθούν να επιβιώσουν όπως μπορούν. Η Ellie πλέον έφηβη προσπαθεί να προσαρμοσθεί στη μικρή κοινωνία που ζουν μιας και ο σεξουαλικός προσανατολισμός της είναι κάτι που ενοχλεί κάποιους από τους ανθρώπους εκεί. Η καθημερινότητα όμως παραμένει ίδια, συνεχής αγώνας επιβίωσης. Καθημερινά η μικρή πόλη των πρωταγωνιστών μας έρχεται αντιμέτωπη με τους Infected αλλά και με τις ομάδες των Survivors που προσπαθούν να βρουν ή να κλέψουν προμήθειες.

Μέσα σε μία ομάδα Survivors γνωρίζουμε ένα νέο χαρακτήρα που με τον δυναμισμό της και την επιμονή της θα δώσει μια πολύ έντονη τροπή στο παιχνίδι. Η Abby, μια γεροδεμένη γυναίκα, θα κάνει την παρουσία της πολύ έντονη, χωρίς στην αρχή να γνωρίζουμε τίποτε για αυτήν. Προχωρώντας όμως την ιστορία θα μπορέσουμε να μάθουμε όλες τις λεπτομέρειες για το παρελθόν της.

Η ιστορία του παιχνιδιού είναι το δυνατό του σημείο μιας και δίνει πολύ μεγάλη έμφαση στους χαρακτήρες και στις σχέσεις που έχουν δημιουργηθεί μεταξύ τους. Οι σκηνές έντασης στο παιχνίδι είναι πολλές και σοκάρουν με την σκληρότητά τους. Το παιχνίδι είναι βασισμένο στην πλοκή και το σενάριο μιας και αξιοποιεί τέλεια τους ήδη υπάρχοντες χαρακτήρες της σειράς προσθέτοντας τους νέους που ενώ στην αρχή φαίνονται ότι προστέθηκαν τυχαία, κατά την εξέλιξη της ιστορίας δένουν απόλυτα με τους υπόλοιπους.

Το περιβάλλον

Ο κόσμος του The Last of Us Part II με εκπλήσσει ευχάριστα. Ακολουθώντας το ταξίδι των πρωταγωνιστών μεταφερόμαστε από τις χιονισμένες βουνοκορφές και τις χιονοθύελλες σε παραθαλάσσιες πόλεις και υπέροχο ηλιοβασίλεμα. Τα στοιχεία της φύσης έχουν δημιουργήσει ένα κόσμο γεμάτο κινδύνους.

Οι σχεδιαστική λεπτομέρεια της πόλης του Seattle είναι φανταστική. Η φύση έχει καταπιεί τα κτήρια κάνοντας το τοπίο μαγικό και αφιλόξενο. Εργοστάσια, αποθήκες, τράπεζες, γραφεία και ουρανοξύστες βρίσκονται στην πόλη και το παιχνίδι σου δίνει την δυνατότητα να περιηγηθείς μέσα δημιουργώντας με αυτό τον τρόπο ένα περιβάλλον γεμάτο εναλλαγές που δεν σε αφήνει να βαρεθείς.

Το εσωτερικό των κτηρίων που επισκέπτεσαι είναι σχεδιασμένο με εκπληκτική ακρίβεια. Αν παρατηρήσεις στα δωμάτια μπορείς να βρεις αντικείμενα που έχουν να σου πουν μια ιστορία. Ηλεκτρικές συσκευές, έπιπλα, αφίσες και όλο το εσωτερικό των κτηρίων είναι μάρτυρας της ξαφνικής εγκατάλειψης από τους ανθρώπους.

Η βροχή και το υγρό στοιχείο παίζουν μεγάλο ρόλο και δημιουργούν της αίσθησης του κινδύνου και της αγωνίας μετατρέποντας τους δρόμους σε κανάλια γεμάτα κινδύνους. Η βάρκα, βασικό μέσο μετακίνησης στους πλημμυρισμένους δρόμους, σου δίνει πρόσβαση σε camp Survivors που βρίσκονται κρυμμένα  μέσα στην σύγχρονη ζούγκλα. Το οπτικό αποτέλεσμα είναι σε πολλές περιπτώσεις εκπληκτικό με το περιβάλλον να γίνεται ο πρωταγωνιστής.

Ο κόσμος του The Last of Us Part II παραμένει όμως σε πολλά σημεία άδειος μιας και στην περιήγησή σου στις περιοχές πολλές φορές νιώθεις ότι δεν υπάρχει κανείς τριγύρω. Η φύση είναι στα καλύτερά της με έντονη όμως την απουσία ζώων. Την σιωπή έρχονται να σπάσουν οι συζητήσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών μιας και συνήθως ταξιδεύεις με παρέα και οι μάχες με τους εχθρούς που θα συναντήσεις στο ταξίδι σου.

Οι μάχες με τον εχθρό

Το σύστημα μάχης συνεχίζει να είναι το κλασικό cover shooter με αρκετή έμφαση στο stealth. Το σύστημα stealth φαίνεται να λειτουργεί πολύ καλύτερα μιας και δεν βλέπουμε τους secondary χαρακτήρες να κινούνται στο χώρο ανενόχλητοι και χωρίς να τους δουν οι εχθροί. Μεγάλη πλέον βοήθεια για το stealth κομμάτι είναι το ψηλό γρασίδι και το ότι οι χαρακτήρες πλέον μπορούν να συρθούν μέσα σε αυτό. Δεν είναι ακόμη άρτιο όμως, μιας και μερικές φορές στο δικό μου gameplay οι χαρακτήρες τρέχανε ανενόχλητοι ανάμεσα στους εχθρούς χωρίς αυτοί να τους βλέπουν. Υπάρχει και το dodge στο παιχνίδι που σου δίνει την δυνατότητα να αποφύγεις κάποιες επιθέσεις των εχθρών (ειδικότερα σε μάχες σώμα με σώμα) αλλά η λειτουργία του δεν είναι αρκετά ικανοποιητική και πολλές φορές ο χαρακτήρας φαίνεται να κάνει αφύσικες κινήσεις για να αποφύγει κάποιο χτύπημα.

Τα όπλα είναι αρκετά και υπάρχει το ίδιο crafting σύστημα όπως και στο πρώτο. Μαζεύοντας parts μπορείς να κάνεις αναβαθμίσεις στα όπλα σου σε συγκεκριμένους πάγκους που θα βρεις διάσπαρτους μέσα στον κόσμο. Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί στην λεπτομέρεια και στο animation την ώρα που κάνεις την αναβάθμιση με αποτέλεσμα η διαδικασία να είναι απολαυστική. Για να μπορέσεις να αναβαθμίσεις πλήρως όλα σου τα όπλα θα πρέπει να ψάξεις σε κάθε επίπεδο για να βρεις όσο το δυνατόν περισσότερα parts. Με γνώμονα αυτό θα ήταν καλό να διαλέξεις ποιο από τα όπλα θέλεις να χρησιμοποιήσεις περισσότερο έτσι ώστε να ξοδέψεις τα parts σου σε εκείνο.

Τα melee όπλα του The Last of Us Part II είναι και αυτά ένα μεγάλο μέρος της εμπειρίας μιας και θα βρεθείς σε θέση να τα χρησιμοποιείς συνέχεια. Τα χτυπήματα με αυτά στους εχθρούς πλέον είναι πολύ περισσότερο βίαια και θυμίζουν λίγο σκηνές από το Mortal Kombat. Μια επιτυχημένη αποφυγή όμως που στην συνέχεια οδηγεί σε μια επίθεση ακόμη και με το melee όπλο που κρατά ο αντίπαλος είναι άκρως απολαυστική και κινηματογραφική.

Οι εχθροί που θα αντιμετωπίσουμε στο The Last of Us Part II είναι γνωστοί από το πρώτο μέρος. Οι βασικοί εχθροί μας είναι οι infected και οι υπόλοιποι Survivors που έχουν οργανωθεί σε ομάδες. Στους Infected και στα Clickers προστίθενται και νέα είδη που κάνουν τις μάχες εναντίον τους πολύ περισσότερο επικίνδυνες. Η μεγαλύτερη προσθήκη εχθρών έχει γίνει από την πλευρά των Survivors μιας και πλέον ερχόμαστε αντιμέτωποι με διαφορετικές ομάδες που ανάλογα με το περιβάλλον που τους βρίσκουμε αλλάζει και ο τρόπος που ντύνονται αλλά περισσότερο και ο τρόπος που μάχονται. Τέλος ακούγοντας τους διαλόγους των εχθρών μας βλέπουμε ότι έχει γίνει ιδιαίτερη προσπάθεια από τη Naughty Dog να δώσουν προσωπικότητα σε κάθε έναν από αυτούς.

Διάλογοι, μουσική και απόκοσμοι ήχοι

Οι διάλογοι του The Last of Us Part II και το voice acting είναι απλά για Oscar. Δύσκολα θα βρεις ψεγάδι σε έναν διάλογο όσο μικρός και να είναι αυτός. Οι πρωταγωνιστές μας για ακόμη μια φορά, όπως και στο The Last of Us, είναι εκφραστικότατοι  με την ερμηνεία του κάθε ενός να ξεχωρίζει σε τέτοιο βαθμό που κάθε cut scene να είναι απολαυστικό και γεμάτο συναισθήματα. Οι δημιουργοί του The Last of Us Part II θέλησαν να μεταφέρουν τα συναισθήματα των ηρώων στον παίχτη και το κατάφεραν με πολλή μεγάλη επιτυχία.

            Ο ήχος του παιχνιδιού δεν θα μπορούσε να είναι κάτι λιγότερο από φανταστικός. Ο σχεδιασμός του ήχου σε κάνει να νιώθεις το κάθε περιβάλλον όπως ακριβώς θα μπορούσε να είναι στα αλήθεια. Ότι βλέπεις στην οθόνη παράλληλα το ακούς.

Μετά την πρώτη σου γνωριμία με τους εχθρούς μπορείς να τους αναγνωρίσεις με ευκολία ακόμη και με κλειστά μάτια. Το κάθε διαφορετικό είδος Infected έχει διαφορετικό ήχο με τα Clickers για ακόμη μια φορά (όπως και στο πρώτο παιχνίδι) να σου προκαλούν ανατριχίλα κάθε φορά που βρίσκονται κοντά.

Το soundtrack βρίσκεται εκεί για να εμπλουτίσει με απόλυτη επιτυχία συναισθηματικά το παιχνίδι με κάποιους από τους πρωταγωνιστές να κλέβουν την παράσταση και να διασκευάζουν πολύ γνωστά τραγούδια με αρκετά μεγάλη επιτυχία.

Γραφικά, animationsκαι gamephysics

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι απλά φανταστικά. Η χρωματική παλέτα που χρησιμοποιείται σε κάθε εποχή – περιοχή κάνει την δουλειά της τέλεια και κάνει το περιβάλλον να μοιάζει άλλες φορές κρύο και αφιλόξενο και άλλες φορές ζεστό και φιλόξενο.

Τα animations και τα physics σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού είναι εκπληκτικά. Οι λεπτομέρειες στις κινήσεις των χαρακτήρων και στην αλληλεπίδρασή τους με το περιβάλλον είναι τόσο καλή που σε κάνουν να δοκιμάζεις συνέχεια πράγματα και να τα συγκρίνεις με την πραγματικότητα. Ο τρόπος που σπάει μια τζαμαρία, που σκαρφαλώνει ο χαρακτήρας, που χρησιμοποιείς το λάστιχο της πυροσβεστικής για να λύσεις γρίφους αγγίζει την πραγματικότητα σε τέτοιο βαθμό που παίζοντας πιστεύεις ότι αν βρισκόσουν σε μια παρόμοια κατάσταση μάλλον έτσι θα τα έβγαζες πέρα και εσύ.

Πληροφορίες για το παιχνίδι

Το παιχνίδι δυστυχώς μέχρι στιγμής είναι διαθέσιμο μόνο στην πλατφόρμα του Playstation. Κυκλοφόρησε αποκλειστικά σε PS4 και PS4 Pro  στις 19 Ιουνίου 2020 και πλέον είναι διαθέσιμο και σε PS5 μέσω Backward compatibility της next Gen κονσόλας χωρίς να χρειαστεί να αγοράσεις ξεχωριστή έκδοση.

Το παιχνίδι τρέχει στα 30 fps σε όλες τις κονσόλες που είναι διαθέσιμο. Διαφορές έχουμε στην ανάλυση του παιχνιδιού από κονσόλα σε κονσόλα. Στο PS4 Pro η ανάλυση του παιχνιδιού είναι 1440p με upscale σε 4K ενώ στην απλή έκδοση του PS4 είναι κλειδωμένη σε 1080p. Δεν έχει ανακοινωθεί ακόμη από την εταιρία κάποιο μεγάλο next gen upgrade για το παιχνίδι με αποτέλεσμα ακόμη και στο PS5 το παιχνίδι να παίζει με τις ίδιες επιδόσεις του PS4 Pro.

Το The Last of Us Part II κατατάσσεται στην κατηγορία των Action Adventure (3rd Person) τίτλων και  είναι δημιουργία της Naughty Dog γνωστή για την σειρά Uncharted, Crash Bandicoot και Jak.

Το έπαιξα στο PS4 Pro χωρίς να μου παρουσιάσει κανένα πρόβλημα και το τερμάτισα στις 25 ώρες χωρίς να ασχοληθώ ιδιαίτερα με κάποια collectables που έχει.

You may also like