fbpx
Home ReviewsGame Reviews The Addams Family: Mansion Mayhem | The Review

The Addams Family: Mansion Mayhem | The Review

Γράφει ο/η Αλέξανδρος Ατσκακάνης

Ένα όνομα, μια ιστορία

Έξι μόνο νότες αρκούν για να καταλάβεις για πια “ιδιαίτερη” οικογένεια θα μιλήσουμε σε αυτό το review. Οικογένεια Άνταμς, ίσως μια από τις πιο γνωστές “φανταστικές” οικογένειες. Η ιστορία της ξεκινά από το μακρινό 1938 όταν ο σκιτσογράφος Charles Addams παρουσίασε για πρώτη φορά στην εφημερίδα The New Yorker τα σκίτσα αυτής της περίεργης οικογένειας. Η αγάπη του κόσμου για την Οικογένεια Άνταμς και τα μέλη της (Γκόμεζ, Μορτίσια, Παγκσλεϊ και Γουένσντεϊ) βοήθησε στο να δημιουργηθούν τηλεοπτικές σειρές, κινηματογραφικές ταινίες, animation ταινίες και φυσικά πολλά βιντεοπαιχνίδια με το πιο πρόσφατο το The Addams Family: Mansion Mayhem.

Καλώς ήρθατε στην οικογένεια

Προσπαθώ εδώ αρκετές μέρες να γράψω αυτό το review. Θα προσπαθήσω να είμαι όσο πιο αντικειμενικός γίνεται μιας και κάθε φορά που πέφτει στα χέρια μου ένα παιχνίδι βασισμένο σε τηλεοπτική/κινηματογραφική επιτυχία έχω την ελπίδα ότι θα είναι αξιόλογο με αποτέλεσμα να απογοητεύομαι συχνά.

Ξεκινώντας το παιχνίδι μεγάλη έκπληξη μου κάνει η απουσία του εικονικού μουσικού θέματος της Οικογένειας Άνταμς παρόλο που στους τίτλους αρχής φαίνεται το ότι οι δημιουργοί του παιχνιδιού έχουν όλες τις απαραίτητες άδειες χρήσης. Παρόλα αυτά ένα αρκετά συμπαθητικό μουσικό θέμα με καλώς ορίζει στο αρχικό μενού. Story Mode, Mini Games, Options και Credits είναι οι αρχικές μας επιλογές. Τα Options του παιχνιδιού περιορίζονται στην ρύθμιση του ήχου, την επιλογή γλώσσας και στην ρύθμιση των controls. Στην επιλογή Mini Games δεν υπάρχει τίποτα μιας και πρώτα πρέπει να ξεκλειδώσεις τα μίνι παιχνίδια παίζοντας το Story Mode.

Μια ιστορία θα σας πω

Το Story Mode του παιχνιδιού ξεκινά με τα μέλη της οικογένειας να μιλάνε μεταξύ τους και να συζητούν για την καθημερινότητά τους ενώ ξαφνικά χτυπά το κουδούνι. Στην πόρτα βρίσκεται ένας μεσίτης που λέει στην οικογένεια ότι η πολιτεία θα κατασχέσει το σπίτι τους και τους προτείνει να το αγοράσει για να  το μετατρέψει στο πρώτο Escape Room με μπουφέ για φαγητό.. Η Οικογένεια τρομάζει και προσπαθεί να σκεφτεί τρόπο για να κρατήσει το σπίτι τους. Εκεί εμφανίζεται η γιαγιά της οικογένειας και προτείνει να τους στείλει σε διάφορες διαστάσεις μέσα στο σπίτι για να βρούνε κρυμμένα οικογενειακά κειμήλια που θα δώσουν στο σπίτι αξία για να μπορέσουν να συνεχίσουν να μένουν εκεί.

Η εισαγωγή του παιχνιδιού και γενικά όλα τα cut scenes δίνονται με την μορφή εικόνων με λεζάντες κειμένου με επιφωνήματα να αντικαθιστούν το voice acting.

Κάθε δωμάτιο μια διαφορετική διάσταση

Μετά το πρώτο cut scene βλέπουμε την κάτοψη του σπιτιού και την δυνατότητα να πατήσουμε και να μπούμε στην πρώτη πύλη για να ξεκινήσουμε. Πριν την έναρξη της πρώτης μας αποστολής/πίστας πρέπει να επιλέξουμε παίχτη, ένα από τα τέσσερα βασικά μέλη της οικογένειας (Gomez, Mortisia, Wednesday, Pugsley). Στο παιχνίδι μπορούν παίξουν έως και τέσσερις παίχτες ταυτόχρονα. Σε κάθε αποστολή/πίστα έχουμε τρία βασικά objectives να κάνουμε. Το ένα είναι η συλλογή ενός αριθμού από δουβλόνια που βρίσκονται διάσπαρτα μέσα στην πίστα και τα άλλα δύο είναι η ανακάλυψη και συλλογή οικογενειακών κειμηλίων.

Το παιχνίδι ανήκει στην κατηγορία των 3D Platformers έχοντας και κάποια στοιχεία από Action Adventure. Το περιβάλλον στις αποστολές/πίστες που παίζουμε είναι πλήρως συνδεδεμένο με το δωμάτιο στο οποίο βρίσκεται στο χάρτη του σπιτιού. Επομένως στην κουζίνα όλες οι αποστολές έχουν να κάνουμε με πράγματα που υπάρχουν μέσα στην κουζίνα. Οι αποστολές είναι αρκετές και ανά δύο, τρεις παίζεις ένα mini game στο οποίο πρέπει να μαζέψεις ένα αριθμό αστεριών για να μπορέσεις να το περάσεις. Στα Mini Games υπάρχει και λίστα με τις καλύτερες επιδόσεις των παιχτών αλλά μιας και δεν υπάρχει καμία online δυνατότητα περιορίζεσαι στο να ανταγωνιστείς τον εαυτό σου (αν ξαναπαίξεις το mini game) και τους συμπαίχτες σου (αν υπάρχουν και άλλα άτομα που θα παίξουν μαζί σου το παιχνίδι).

Κάθε μέλος της οικογένειας είναι διαφορετικό;

Επιλέγοντας στην αρχή έναν από τους χαρακτήρες σου δίνεται η εντύπωση ότι ο κάθε ένας από αυτούς θα έχει και διαφορετικές δυνατότητες μιας και είναι αρκετά συνηθισμένο αυτό να συμβαίνει σε άλλα παρόμοιου τύπου παιχνίδια. Δυστυχώς όμως αυτό δεν ισχύει. Όλοι οι χαρακτήρες έχουν ακριβώς τις ίδιες δυνατότητες και κάνουν τις ίδιες περιορισμένες κινήσεις. Άλμα, χτύπημα και χρήση αντικειμένου. Σε κάθε αποστολή/πίστα σου δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσεις ένα από τα χαρακτηριστικά αντικείμενα που έχουν οι χαρακτήρες του παιχνιδιού. Ένα σπαθί, ιστός αράχνης, βόμβες και ένα χταπόδι. Δεν έχει σημασία ποιόν χαρακτήρα επιλέξεις, το αντικείμενο που θα χρησιμοποιήσεις είναι συγκεκριμένο για την κάθε πίστα και εκτός από την επίθεση που μπορείς να κάνει με αυτό, μπορείς το χρησιμοποιήσεις για να κινηθείς στην πίστα με μεγαλύτερη ευκολία.

Ο χαρακτήρας σου έχει τρεις πόντους υγείας (καρδιές) και κάθε φορά που τρώει ένα χτύπημα ή πέφτει στο κενό χάνει έναν από αυτούς. Χάνοντας και τους  τρεις περίμενα να χρειαστεί να ξεκινήσω την πίστα από την αρχή αλλά δυστυχώς δεν ισχύει αυτό. Αν χάσεις και τις τρεις καρδιές το παιχνίδι σε μεταφέρει στο προηγούμενο check point (που είναι συνήθως λίγο πιο πίσω από εκεί που έχασες) με τις καρδιές γεμάτες. Αυτό κάνει την ύπαρξη του μηχανισμού των καρδιών ανούσιο μιας και δεν υπάρχει “τιμωρία” αν τις χάσεις όλες.

Οι εχθροί είναι εδώ για κάποιο λόγο μακρινό

Η ύπαρξή των εχθρών στο παιχνίδι αν λάβουμε υπόψη ότι δεν μπορείς να χάσεις, είναι σχεδόν ανούσια. Σε κάθε κόσμο που επισκεπτόμαστε οι εχθροί ταιριάζουν στον περιβάλλον (σκελετοί στο νεκροταφείο, ντομάτες στην κουζίνα κλπ) δίνοντας μια μικρή ποικιλία που είναι πάντα ευπρόσδεκτη σε ένα παιχνίδι. Οι επιθέσεις των περισσοτέρων από αυτούς περιορίζεται σε ένα χτύπημα που συνήθως γίνεται όταν είσαι κοντά τους.

Η δυσκολία στην αντιμετώπιση των εχθρών είναι σχεδόν ανύπαρκτή σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού μιας και σχεδόν όλοι μπορούν να εξολοθρευτούν με ένα χτύπημα. Αυτό ισχύει μέχρι να συναντήσεις δύο εχθρούς (έναν στην μέση και έναν προς τις τελευταίες πίστες) που εκεί ξαφνικά χρειάζεται να κάνεις κάτι πολύ διαφορετικό από το απλά να τους χτυπήσεις μια φορά.

Σσσσσ κάτι ακούω και κάτι βλέπω

Οπτικά το παιχνίδι φαίνεται ότι θα μπορούσε να είναι σίγουρα μια, ίσως και δύο γενιές πίσω. Αν κάποιος μου το έλεγε θα μπορούσα άνετα να πιστέψω ότι είναι μια μεταφορά ενός PS2 παιχνιδιού. Ειδικότερα τα μοντέλα των εχθρών είναι πολύ περίεργα και αρκετές φορές μοιάζουν σαν να έχουν μικρότερο αριθμό πίξελ από το υπόλοιπο περιβάλλον.

Παρόλα αυτά με μεγάλη μου χαρά σας μεταφέρω ότι ο ηχητικός τομέας του παιχνιδιού είναι αρκετά ικανοποιητικός. Σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού μπορεί να έχεις έξι με οκτώ διαφορετικές πίστες συμπεριλαμβάνοντας και τα mini games και παρόλα αυτά το μουσικό θέμα, που αλλάζει σε κάθε δωμάτιο, δεν κουράζει. Εξαίρεση ίσως είναι ένα δύο mini games που η μουσική σε αυτά είναι λίγο εκνευριστική. Τα μουσικά θέματα που χρησιμοποιούνται έχουν μια τζαζ αίσθηση που στα δικά μου αυτιά ακούγεται πάρα πολύ ευχάριστα και άνετα. Όλοι οι υπόλοιποι ήχοι του παιχνιδιού είναι πολύ προσεγμένοι και μπορείς άνετα να παίξεις το παιχνίδι ακόμη και με ακουστικά.

Η κατάρα των δικαιωμάτων

Η γενική εικόνα που μου άφησε το Addams Family: Mansion Mayhem είναι αρνητική. Δεν μπορώ να αρνηθώ ότι οι developers είχαν καλές προθέσεις και ότι το παιχνίδι σε ένα βαθμό είναι αρκετά προσεγμένο. Δεν είχα κανένα τεχνικό πρόβλημα παίζοντας το παιχνίδι εκτός από μια φορά που ο χαρακτήρας μου έπεσε σε κενό το οποίο έτυχε να είναι και το save point. Μιας και δεν μπορείς να χάσεις τελείως στο παιχνίδι αυτό έκανε τον χαρακτήρα μου να πέφτει συνέχεια να χάνει έναν πόντο υγείας και να εμφανίζεται πάλι στο κενό για να ξαναπέσει. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποφευχθεί τελείως αν μπορούσες να χάσεις τελείως και να ξεκινήσεις την πίστα από την αρχή.

Το παιχνίδι κυκλοφορεί σε όλες τις πλατφόρμες (Playstation, Xbox, Windows μέσω Steam, Stadia, Nintendo Switch).

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco Hellas για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like