fbpx
Home ReviewsGame Reviews Tetris Effect: Connected | The Review

Tetris Effect: Connected | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

To Tetris είναι ένα πολυαγαπημένο βιντεοπαιχνίδι παζλ αντιστοιχίσεως πλακιδίων, το οποίο αναπτύχθηκε και σχεδιάστηκε από τον Ρώσο software engineer Alexey Leonidovich Pajitnov. Ήταν το πρώτο Ρωσικό παιχνίδι που κυκλοφόρησε στην Αμερική για οικιακές κονσόλες ωστόσο η έκδοση που το έκανε ένα από τα δημοφιλέστερα και κλασικότερα παιχνίδια όλων των εποχών ήταν αυτή του Game Boy.

Έτσι, μετά το Tetris 99 και δεκάδες διαφορετικές εκδόσεις σε διαφορετικά συστήματα και συσκευές, το Tetris επιστρέφει άκρως ανανεωμένο και διαφορετικό με το Tetris Effect: Connected, ένα chill αλλά διασκεδαστικό παιχνίδι που έρχεται να ενώσει τόσο τα διάφορα κομμάτια του Tetris, αλλά και εμάς με τους φίλους μας.            

Με το παιχνίδι να κυκλοφορεί πλέον στο Nintendo Switch, ήταν ευκαιρία να ρίξουμε μια ματιά στο γέννημα του Tetsuya Mizuguchi, τον δημιουργό του Rez.

Το Tetris Effect δημιουργήθηκε με γνώμονα ένα φαινόμενο όπου οι παίκτες μπορεί να δουν όνειρα ή τις σκέψεις τους να εκτυλίσσονται με τα κομμάτια του tetris και έτσι σε συνδυασμό με πολυαισθητήρια εφέ, την μουσική και συναισθηματικά ερεθίσματα έχουμε πλέον έναν τίτλο που περισσότερο θα μας ηρεμεί μετά από μια δύσκολη μέρα.

Το βασικό gameplay του Tetris Effect βασίζεται στον πρόγονό του με όλες τις αλλαγές που είδαμε στα νεότερα παιχνίδια της σειράς. Οι παίκτες καλούνται να ‘καθαρίσουν’ γραμμές ενώνοντας τις πλάκες μεταξύ τους. Οι πλάκες αυτές έρχονται σε διάφορα σχήματα και σκοπός μας είναι να τα ενώσουμε προσπαθώντας παράλληλα να αποφύγουμε το γέμισμα της οθόνης.

Στο Tetris Effect το βασικό gameplay ενισχύεται με νέα στοιχεία όπως το Zone Mechanic που μετά από κάποιες προαπαιτούμενες προϋποθέσεις σταματάει τον χρόνο και την συνεχόμενη ροή δίνοντάς μας την ευκαιρία να καθαρίσουμε ακόμη περισσότερες γραμμές μέχρι την κορυφή και χωρίς να περιοριζόμαστε στις 4 γραμμές ανά καθάρισμα.

Κάτι που κάνει το Effect να ξεχωρίζει είναι και το background όσο παίζουμε. Με οπτικά στοιχεία που θυμίζουν μουσικό βίντεοκλιπ ή equalizer από κάποιο φεστιβάλ, το παιχνίδι συνδυάζει μια οπτική πανδαισία χρωμάτων, σχημάτων και σωματιδίων με θαυμάσια μουσικά κομμάτια που προχωρούν από απλά στιχάκια σε χορωδιακά σχήματα με βάση τον αριθμό των γραμμών που έχουμε καθαρίσει.

Είτε παίζουμε για πρώτη φορά, είτε είμαστε βετεράνοι του είδους, το Tetris Effect έχει έναν μεγάλο αριθμό από ξεχωριστά modes που θα δοκιμάσουν τις ικανότητές μας, θα μας χαλαρώσουν ή θα προκαλέσουν εμάς και την παρέα μας. Υπάρχουν τα standard modes στα οποία πρέπει να παραμείνουμε “ζωντανοί” στο παιχνίδι καθαρίζοντας γραμμές ενώ άλλα βάζουν προκλήσεις ή παράγοντες που τα κάνουν πιο δύσκολα όπως Time attacks. Αν από την άλλη θέλουμε κάτι πιο χαλαρό τότε το Relax ή Chill Marathon μας επιτρέπουν να συνεχίζουμε να παίζουμε ακόμα και αν φτάσουμε στην κορυφή αφού το playfield γίνεται reset και μπορούμε να συνεχίσουμε από το μηδέν.

Σε αναλογία με το Classic Score Attack, τo single-player campaign δεν διαθέτει κάποια σταθερή ιστορία ή υπόθεση που πρέπει να λύσουμε. Θα μπορούσαμε να το παρομοιάσουμε με ένα μουσικό άλμπουμ με ποικίλα θέματα που με την σειρά τους μας ταξιδεύουν σε μεριές του κόσμου όπως τα βάθη της θάλασσας ή τις κορυφές των βουνών.

Με πιο απλά λόγια, το Tetris Effect είναι ένα οπτικοακουστικό ταξίδι που μας κρατάει το ενδιαφέρον μέσω του εξίσου απλού και εθιστικού gameplay του και μας υπόσχεται ώρες γεμάτες puzzle, χαλαρή μουσική και πανέμορφα σκηνικά.

Από τα στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει είναι οι μηχανισμοί και τα χαρακτηριστικά που το πλαισιώνουν όπως η απόδοσή του στην συσκευή της Nintendo. Ειδικά αν παίξουμε στην οθόνη της τηλεόρασής μας θα παρατηρήσουμε πως τα καρέ παραμένουν στα 60fps με την διαφορά πως τα εφέ είναι λιγο πιο θολά ή “άγρια” σε σχέση με αυτά των υπόλοιπων κονσολών. Αντιθέτως, στο portable mode όλα τα στοιχεία είναι πανέμορφα και μόνο να φανταστούμε μπορούμε το πως θα φαίνονται στην οθόνη της OLED έκδοσης.

Από εκείνες τις προσθήκες στην έκδοση του Switch είναι και αυτή του HD Rumble, και συγκεκριμένα του Extra Rumble που μας δίνει την αίσθηση κάθε κίνησης και πράξης μας και στα δύο joy-cons ξεχωριστά.

H Connected Edition, η οποία κυκλοφόρησε και ως update στα υπόλοιπα συστήματα προσθέτει έναν παραπάνω λόγο για να συνεχίζουμε να παίζουμε. Με τα νέα multiplayer modes που μπαίνουν στις διαθέσιμες επιλογές μας έχουμε την δυνατότητα να παίξουμε μαζί με φίλους μας είτε online είτε locally σε τρία ξεχωριστά modes.

Το Connected Mode, είναι το co-op multiplayer mode όπου τρεις παίκτες, καθένας στο δικό του πεδίο πρέπει να παλέψουν μαζί ενάντια σε διάφορα αφεντικά. Το Campaign αυτού του modε περιλαμβάνει πέντε διαφορετικές περιοχές, με τρία μοναδικά αφεντικά για τις περιοχές 1-4 και ένα τελικό αφεντικό τριών σταδίων για την περιοχή 5. Καθώς το αφεντικό καθαρίζει γραμμές, γεμίζει τον αντίστοιχο μετρητή επίθεσης για να επιτεθεί στους παίκτες με έναν τυχαίο τροποποιητή που ονομάζεται blitz. Οι τρεις παίκτες της ομάδας από την άλλη πρέπει με την σειρά τους να καθαρίσουν γραμμές για να γεμίσουν τον δικό τους μετρητή Ζώνης για να εκτελέσουν επιθέσεις εναντίον του αφεντικού.

Πέρα από το boss mode, οι παίκτες μπορούν να δοκιμάσουν τις ικανότητές τους ή να αποκτήσουν μια θέση στα leaderboards μέσω των Ranked, Friend, και Local Matches τα οποία είναι προσβάσιμα από όλους μέσω του cross-platform online. Είτε με το Connected VS είτε με το Zone Battle οι παίκτες καλούνται να καθαρίσουν γραμμές γεμίζοντας τις αντίστοιχες μπάρες και, κατά συνέπεια, κάνοντας την ζωή των αντιπάλων δυσκολότερη.

Σε γενικές γραμμές, το Tetris Effect: Connected αποτελεί ίσως την καλύτερη έκδοση του πολυαγαπημένου παιχνιδιού με την διαφορά πως απευθύνεται στους πάντες, ανεξαρτήτως πλατφόρμας δίνοντάς μας παράλληλα την ευκαιρία να γίνουμε καλύτεροι και να δοκιμάσουμε τις ικανότητές μας ενάντια σε άλλους παίκτες.

Με μια γρήγορη ματιά, το περιεχόμενο του Connected φαίνεται να μην υπερβαίνει οτιδήποτε ήταν ήδη στο Tetris Effect, αλλά μετά από μερικές ώρες παιχνιδιού, και την μεταφορά του στο Nintendo Switch, τα παλιά modes και τα Multiplayer Modes δείχνουν να ανταποκρίνονται στις προσδοκίες.