fbpx
Home ReviewsGame Reviews Tales of Arise | The Review

Tales of Arise | The Review

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Ακούγοντας κάποιος θιασώτης των JRPGs οτιδήποτε περιστρέφεται γύρω από την λέξη «Tales» μπορεί εύκολα να αντιληφθεί περί τίνος πρόκειται. Εδώ και 25 χρόνια η Bandai Namco (από το 1995 μέχρι το 2011 η Namco και από το 2011 μέχρι σήμερα ως Bandai Namco) έχει δημιουργήσει ένα από τα πιο γνωστά και μακροχρόνια franchise που, ασχέτως διαθέσεων και επιλογών, είναι γεγονός ότι αποτελεί μια ιδιαίτερη «σχολή» για το είδος. Προσωπικά η πρώτη μου επαφή με τη σειρά ήταν το 2003 με το Tales of Symphonia στο GameCube της Nintendo που μου είχε προκαλέσει ενθουσιασμό τόσο με το σύστημα μάχης όσο και με τους χαρακτήρες του. Εν έτει 2021 έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα της σειράς το Tales of Arise, το οποίο κινείται στα ίδια anime μονοπάτια με τα υπόλοιπα της σειράς προκαλώντας τεράστιο ενδιαφέρον στους απανταχού παίκτες παιχνιδιών ρόλων.

Η δομή της ιστορίας έχει τεράστιο ενδιαφέρον και με την πάροδο του χρόνου θα ικανοποιηθείτε στο ακέραιο τόσο με την περιφερειακή μυθοπλασία όσο και με την εξέλιξή της κύριας αφήγησης! Δυστυχώς, και σε αυτή την περίπτωση, όπως και σε άλλα παιχνίδια που παρουσιάζω, δεν μπορώ να αποκαλύψω περισσότερες λεπτομέρειες, έστω και καλυμμένες, υπό τον φόβο των spoiler. Ο πλανήτης Dhana βρίσκεται υπό στρατιωτική κατοχή από την φυλή των Rena εδώ και τριακόσια χρόνια. Οι κάτοικοι του πρώτου είναι δούλοι στα ορυχεία για την εξόρυξη μιας ουσίας (κάτι αντίστοιχο με το spice στο σύμπαν του Dune). O ανώνυμος και αμνησιακός αρχικά πρωταγωνιστής είναι γνωστός σαν Iron Mask λόγω της σιδερένιας μάσκας που φέρει χωρίς να μπορεί να απαλλαχθεί από αυτήν.  Στη συνέχεια θα θυμηθεί μέσα από ψήγματα αναμνήσεων το όνομά του, Alphen, ο οποίος και αυτός είναι υπόδουλος και απασχολείται στα ορυχεία. O Alphen δε νιώθει σωματικό πόνο, πράγμα που πολλές φορές αποτελεί κίνδυνο για τη σωματική του ακεραιότητα δίχως να το αντιλαμβάνεται. Στο μεταξύ, η αντάρτικη ομάδα Crimson Crows που αποτελείται από απελευθερωμένους κατοίκους του Dhana αντεπιτίθεται συχνά σαμποτάροντας τις βάσεις των αντιπάλων τους. Σε μια καταδρομική επίθεση εντοπίζουν και εγκλωβίζουν την Shionne Imeris, μια νεαρή από τον πλανήτη Rena, η οποία με τη σειρά της προκαλεί πόνο σε όποιον έρθει σε σωματική επαφή μαζί της. Μετά από μια επεισοδιακή μάχη, μυστηριώδεις δυνάμεις εμφανίζονται μέσα από το σώμα της τελευταίας και παράλληλα ο Alphen γίνεται κάτοχος του Blazing Sword που ανασύρει μέσα από την Shionne, ενός σπαθιού απαράμιλλων δυνατοτήτων. Όλοι μαζί, καθένας για τους λόγους του, ιδιαίτερα η εκ Rena ορμώμενη Shionne, επιθυμούν την οριστική ρήξη με τους κατακτητές…

Το σύστημα μάχης είναι real time και είναι δομημένο έτσι ώστε η συνεργασία μεταξύ των χαρακτήρων να είναι τόσο αποτελεσματική όσο και διασκεδαστική. Τα έξι μέλη του party σας μπορείτε να τα εναλλάσσετε οποιαδήποτε στιγμή επιθυμείτε μέσα στη μάχη αλλά ελέγχετε πάντα το ένα με τα υπόλοιπα να καθοδηγούνται από την ΑΙ. Πέραν των κλασικών επιθέσεων και κινήσεων, dodge, air strikes και combos (με τα τελευταία να αποτελούνται από μια μπάρα η οποία προκαλεί μια πιο δυνατή κίνηση, την Strike), όλοι διαθέτουν τις Artes· πρόκειται για ειδικές κινήσεις που θα ξεκλειδώσετε κατά την εξέλιξη του παιχνιδιού με τις οποίες δημιουργούνται combos με ολέθρια αποτελέσματα για τον αντίπαλο. Τα skills του παιχνιδιού διακρίνονται σε «σφαίρες» τις οποίες ξεκλειδώνετε και αναβαθμίζετε με τα SP που συλλέγετε μετά τις μάχες. Επίσης, πέραν της μπάρας για τα combos υπάρχει επιπλέον μια ακόμα πιο προσωποποιημένη με την οποία ο χαρακτήρας -και εφόσον γεμίσει- προχωρά σε μια ειδική κίνηση, την Boost Strike, σε συνεργασία με άλλα μέλη της ομάδας.

Βασικό στοιχείο του παιχνιδιού αποτελούν τα CP (Cure points) με τα οποία οι healers του party αναπληρώνουν το HP, εφοδιάζουν με buffs αλλά πέραν αυτών χρησιμοποιούνται και στο περιβάλλον ώστε να έχετε πρόσβαση σε μέρη όπου βρίσκονται special item. Για παράδειγμα, μπορείτε να κατευνάσετε τείχη φωτιάς με τη χρήση CP ώστε να ανοίξετε δίοδο και να αποκτήσετε κάποιο αντικείμενο που βρίσκετε πίσω της.  Τα CP αναπληρώνονται κάθε φορά με τον ύπνο ή με τη χρήση potions. Αυτό που οφείλετε να προσέξετε ιδιαίτερα είναι ότι ύστερα από κάποια άστοχη επίθεση που δε θα περάσει το guard των εχθρών θα είναι αδύνατον να κινηθείτε ελεύθερα για λίγο οπότε θα είστε ευάλωτοι σε όποια αντεπίθεση. Επίσης, έχετε τη δυνατότητα να παρακινήσετε και τα υπόλοιπα μέλη της συντροφιάς σας να επιτεθούν στον ίδιο με εσάς αντίπαλο. Οι περισσότερες επιθέσεις συνοδεύονται από εξαιρετικά δραματικό animation πιστό, φυσικά, στις απαιτήσεις των JRPGs. Με τα materials που θα συλλέγετε θα δημιουργήσετε στον Blacksmith της κάθε safe περιοχής αντικείμενα αλλά και θα κάνετε transfer τα skills ενός αντικειμένου σε κάποιο άλλο. Ένα ιδιαίτερο σύστημα buffs υπάρχει μέσω της μαγειρικής όπου συνδυάζετε διάφορα υλικά τα οποία προσθέτουν διάφορες ιδιότητες για περιορισμένο χρόνο. Οι κινήσεις είναι παραμετροποιήσιμες μέσα από το menu των επιθέσεων και είναι θέμα χρόνου να εξοικειωθείτε και να βρείτε την πιο κατάλληλη για την περίσταση, είτε πρόκειται για συνηθισμένη μάχη είτε για boss με τα ιδιαίτερα κάθε φορά mechanics. Αφήνω για τελευταίο στοιχείο του gameplay, το επίπεδο δυσκολίας, το οποίο είναι ιδιαίτερα χαμηλό. Όσο και αν προσπάθησα να βρεθώ σχετικά απροετοίμαστος σε μια μάχη πάντα επικρατούσα…

Τεχνικά το Tales of Arise είναι πανέμορφο όπως άλλωστε αναμενόταν σαν JRPG της Bandai Namco. Εξαιρετικά τοπία που αποτελούνται από ερήμους, τεχνολογικά αναπτυγμένες πόλεις με εξεζητημένη αρχιτεκτονική, μεσαιωνικά κάστρα και άλλα. Δε μπορώ, βέβαια, να πω ότι ισχύει το ίδιο για τους εσωτερικούς χώρους οι οποίοι είναι οι κλασικοί generic χωρίς ιδιαίτερη φαντασία. Το animation ιδιαίτερα στις μάχες είναι εκπληκτικό! Γρήγορες και δραματικές εναλλαγές συνοδεία απίστευτων effects δημιουργούν όλο εκείνο το δυναμικό συναίσθημα το οποίο θα μπορούσε κανείς να το προσομοιάσει με φαντασιακά «τύμπανα του πολέμου» αναπτερώνοντας το ηθικό σας. Οι φωνές των χαρακτήρων είναι πολύ καλές και αντιστοιχούν ποιοτικά σε παρόμοιες παραγωγές. Η ορχηστρική και ατμοσφαιρική μουσική αποτελεί και αυτή ένα από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού συνοδεύοντας τόσο τις μάχες όσο και την αφήγηση. Να σημειώσω ότι η εξιστόρηση και κυρίως η επαφή των μελών της συντροφιάς αποδίδονται (περιορίζονται θα έγραφε κάποιος πιο φειδωλός) μέσω ενός visual novel συστήματος πράγμα που ίσως δεν ενθουσιάσει αλλά προσωπικά το βρίσκω ταυτόχρονα αφηγηματικά λειτουργικό και πολύ ενδιαφέρον. Τέλος, οι χαρακτήρες αποτελούνται από ενδιαφέρουσες προσωπικότητες οι οποίες, όπως πάντα, διατηρούν τα δικά τους κίνητρα και αξιώσεις από την ιστορία. Μέσα από τους διαλόγους κατά τη διάρκεια της περιπέτειας θα συγκεντρώσετε όλες εκείνες τις απαραίτητες πληροφορίες ώστε να τους γνωρίσετε καλύτερα και να επεξεργαστείτε στοιχεία που νομοτελειακά θα σας οδηγήσουν στην ενσυναίσθηση, από τα πιο χαρακτηριστικά δεδομένα των JRPGs.

Με τη νέα αυτή προσθήκη στην ιστορική σειρά «Tales», η Bandai Namco, θεωρώ ότι δε διαιωνίζει εθιμικά την πεπατημένη ούτε λειτουργεί ως προπέτασμα αλλά ενσυνείδητα προσεγγίζει ένα κοινό που αντιλαμβάνεται τις προθέσεις και τους σκοπούς ενός παιχνιδιού όπως το Tales of Arise. Γεγονός, πάντως, αποτελεί η τεράστια αποδοχή του παιχνιδιού παγκοσμίως αφού μέσα σε λίγες ημέρες μετά την κυκλοφορία του ξεπέρασε το ένα εκατομμύριο σε πωλήσεις συνολικά τόσο σε φυσική όσο και σε ψηφιακή μορφή. Αυτή είναι και η καλύτερη βαθμολογία από όλες.

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco Hellas για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like