fbpx
Home HOT Surviving the Aftermath | A Preview

Surviving the Aftermath | A Preview

Γράφει ο/η Αργύρης Παπαϊωάννου

Ζούμε σε μία εποχή που ως αποτέλεσμα της γιγαντιαίας ρύπανσης του περιβάλλοντος και της ακαταλόγιστης χρήσης των φυσικών πόρων, οι φυσικές καταστροφές πληθαίνουν ολοένα και περισσότερο. Ζούμε σε μία εποχή που ενώ η ανθρωπότητα δοκιμάζεται καθημερινά, προστίθεται το βάρος του υποχρεωτικού κοινωνικού αποκλεισμού εξαιτίας της επιδημίας (COVID-19). Ζούμε σε μία εποχή που πλέον, ένα post-apocalyptic σενάριο δεν φαντάζει αποκύημα σεναρίου επιστημονικής φαντασίας.

Το post-apocalyptic setting θα περίμενε κανείς να αποτελεί ένα υπερβολικά κορεσμένο είδος. Είναι δύσκολο να αγνοήσουμε την μετά-DayZ περίοδο που τέτοια παιχνίδια έβγαιναν με το τσουβάλι από κάθε λογής ομάδες ανάπτυξης – Sergey Titov, δεν ξεχνώ. Παρ’ όλα αυτά, πρόκειται για ένα setting που εξακολουθεί να ιντριγκάρει πολλούς και ένα setting που βιώνει σταθερή εξέλιξη τα τελευταία χρόνια. Πάνω που πάει να κουράσει, ξεπετάγεται κάποιος τίτλος ο οποίος αναζωπυρώνει την θέλξη μας προς αυτήν την κατηγορία παιχνιδιών.

Πριν λίγες ημέρες είχα την ευκαιρία να πιάσω στα χέρια μου το Surviving the Aftermath, το οποίο ανήκει στην post-apocalyptic κατηγορία παιχνιδιών. Δεν έχουμε να κάνουμε με κάποιο κλασσικό first ή third person shooter, αλλά με ένα survival/city building παιχνίδι, που περιλαμβάνει στοιχεία micro management. Για να το θέσω πιο κατανοητά, είναι ένα strategy.

Οφείλω να ομολογήσω πως το Surviving the Aftermath είναι ένα παιχνίδι που μου είχε τραβήξει το ενδιαφέρον εδώ και αρκετό καιρό, κυρίως λόγω της strategy φύσης του και επειδή κυκλοφορεί υπό την αιγίδα της Paradox Interactive που είναι μία από τις αγαπημένες μου publishing εταιρίες.

The Apocalypse

Στο Surviving the Aftermath καλούμαστε να χτίσουμε μία μετά-αποκαλυπτική αποικία, στοχεύοντας στην ευημερία, την εξέλιξη και εν γένει στην επιβίωση της. Αυτό μπορεί να συμβεί συλλέγοντας πόρους, καθώς εξερευνούμε άγνωστες περιοχές. Παράλληλα, βρισκόμαστε αντιμέτωποι με φυσικούς κινδύνους όπως είναι οι βροχές μετεωριτών ή πιο πολυδιάστατους, όπως είναι οι καιροσκόποι και οι ληστές που εκμεταλλεύονται την νέα τάξη πραγμάτων για να ικανοποιήσουν τα αρχέγονα ένστικτά τους.

The Sprout

Το ξεκίνημα σε ένα τέτοιο παιχνίδι μπορεί να αποδειχτεί αρκετά ζόρικο. Ιδίως αν πάρεις λάθος αποφάσεις που θα προκαλέσουν ένα ντόμινο από προβλήματα, στο μέλλον. Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή!

Το βασικό gameplay του Surviving the Aftermath χωρίζεται σε δύο περιβάλλοντα. Το πρώτο και βασικότερο είναι το μέρος που καλείσαι να χτίσεις την αποικία σου. Το δεύτερο, είναι οτιδήποτε βρίσκεται εκτός των νοητών τοίχων της αποικίας. Αυτό μεταφράζεται σε μία “νέα οθόνη” στην οποία βλέπεις ολόκληρο τον χάρτη.

Προτού όμως στήσουμε την βάση μας, το παιχνίδι μας παρουσιάζει ορισμένες επιλογές που καθορίζουν το επίπεδο δυσκολίας. Επιλογές όπως: πόσο γόνιμο έδαφος έχει απομείνει μετά την αποκάλυψη ή σε τι συχνότητα συμβαίνουν οι φυσικές καταστροφές. Έπειτα, μας δίνεται η δυνατότητα να επιλέξουμε ένα όνομα και ένα motto για την αποικία μας, όπως και το banner που θα την αντιπροσωπεύει.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να γίνει πριν αποκτήσει πληθυσμό η αποικία μας, είναι η ετοιμασία των βασικών εγκαταστάσεων. Δεν είναι αναγκαστικό να έχουμε χτίσει ήδη, αλλά προτείνεται για εξοικονόμηση χρόνου. Σε αυτό το στάδιο, έχουμε στην διάθεση μας τρεις Specialists – κάθε αποικία μπορεί να έχει μέχρι δέκα στο σύνολο – οι οποίοι θα χτίσουν τα πρώτα κτίρια και θα συλλέξουν τους πρώτους πόρους. Μετά από λίγο μας δίνεται η επιλογή να ρίξουμε μία φωτοβολίδα που αυτή με την σειρά της θα δώσει το σήμα στους πρώτους επιζώντες για να εισέλθουν.

Από εδώ και στο εξής είμαστε ελεύθεροι να κάνουμε ότι κρίνουμε απαραίτητο για την επιβίωση της αποικίας μας.

The Settlement

Δυστυχώς, στην φάση που βρίσκονται τα menu με τις πληροφορίες για τους πόρους, τα κτίρια και τους κατοίκους, θα χρειαστεί εξ’ αρχής να δίνουμε βάση και να έχουμε τα πάντα υπό τον πλήρη έλεγχο μας, ένα προς ένα και σε παράλληλο χρόνο. Δεν υπάρχει εύκολος τρόπος για να πραγματοποιήσουμε cycling ανάμεσα στα κτίρια, ούτε μαζική επιλογή. Αυτό σημαίνει πως αν αμελήσουμε το παραμικρό, θα δημιουργηθούν προβλήματα.

Η εξέλιξη της αποικίας εξασφαλίζεται συλλέγοντας πόντους έρευνας. Έχουμε στην διάθεση μας τα εξής τέσσερα τεχνολογικά “δέντρα”: Φαγητό, Παραγωγή, Αποικία, Εξερεύνηση. Στο στάδιο των επιλογών, πριν ξεκινήσουμε να παίζουμε δηλαδή, έχουμε να επιλέξουμε σε πιο από αυτά τα “δέντρα” θα εξειδικευτεί η αποικία μας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν περισσότερες επιλογές στο “δέντρο” που θα επιλέξουμε ενώ τα τα υπόλοιπα μένουν με τις βασικές ανακαλύψεις.

Όσο περισσότερο επενδύουμε στο τεχνολογικό “δέντρο”, τόσο περισσότερες δυνατότητες και κτίρια θα μας γίνονται διαθέσιμα. Μεταξύ άλλων, μπορούμε να ερευνήσουμε περισσότερες θέσεις εργασίας για ορισμένα κτίρια ή μπορούμε να ερευνήσουμε την δημιουργία εγκαταστάσεων που θα εξασφαλίσουν το πολυπόθητο ρεύμα. Ύστερα αποκτάμε την ελευθερία του να χτίσουμε πιο σύγχρονα κτίρια, που με την σειρά τους θα κάνουν την ζωή μας πιο εύκολη… ή μάλλον πιο σωστά, θα κάνουν το παιχνίδι να “τελειώσει” πιο γρήγορα.

Περνώντας στην “ηλεκτρική εποχή”, το Surviving the Aftermath αρχίζει να αποκαλύπτει το πόσο “bare bones” είναι στην πραγματικότητα. Η έλλειψη βασικών λειτουργιών όπως η δημιουργία ηλεκτρικού δικτύου και ότι άλλο περιβάλει τον έλεγχο μίας τέτοιας κατάστασης, δεν σου δίνει την εντύπωση πως εξελίσσεσαι. Το μόνο που θα καταφέρεις χρησιμοποιώντας ρεύμα, είναι να καθαρίσεις γρηγορότερα τον χάρτη – τέλος του ουσιαστικού παιχνιδιού δηλαδή.

More Sprouts

Όσο οι εργάτες μας συλλέγουν, χτίζουν και συντηρούν την αποικία μας, θα πρέπει να στείλουμε τους Specialists εκτός αποικίας για εξερευνήσουν τις γύρω περιοχές και να εδραιώσουν επικοινωνία με άλλες αποικίες. Για να γίνει αυτό, θα πρέπει να έχουμε χτίσει την πύλη – όσο πιο σύντομα γίνει, τόσο το καλύτερο. Όσο οι Specialists βρίσκονται εκτός αποικίας, έχουν στην διάθεση τους έναν συγκεκριμένο αριθμό κινήσεων που ανανεώνεται συνεχώς.

Η πύλη εξυπηρετεί και στο να προσεγγίσουν την αποικία μας περισσότεροι επιζήσαντες και άλλες προσωπικότητες που συνήθως θα μας προσφέρουν την δυνατότητα ανταλλαγής πόρων. Η πύλη είναι το πρώτο σημείο στο οποίο ξεκινάει μία επίθεση από ληστές.

Βγαίνοντας εκτός της αποικίας, μπορούμε να μαζέψουμε μεγάλο όγκο πόρων, να χτυπήσουμε βάσεις με bandits, να βρούμε οχήματα και να ολοκληρώσουμε αποστολές. Οι Specialists, εκτός αποικίας, δεν μπορούν να δράσουν συλλογικά για την ολοκλήρωση κάποιου από αυτούς τους στόχους.

Το gameplay εκτός αποικίας, ενώ στην θεωρία έχει να δώσει πολλά, στην πράξη είναι αρκετά ρηχό. Ουσιαστικά δεν υπάρχουν πολλά που μπορούμε να κάνουμε και όσο περισσότερο παίζουμε, τόσο λιγότερες ευκαιρίες θα παρουσιάζονται. Σε αυτό συμβάλει το “πρόβλημα” των περιορισμένων πόρων. Σε αργότερο στάδιο, όταν δηλαδή θα έχουμε καθαρίσει τα πάντα στον χάρτη, δεν μένει απολύτως τίποτα.

The Specialists

Όσον αφορά τους Specialists, εντός της αποικίας είναι τεχνικά άχρηστοι. Σαφώς, μπορούν να συλλέξουν πόρους και να χτίσουν, όμως αυτό συμβαίνει αυτόματα εξίσου από τους κατοίκους. Αρκετές φορές, αρνούνται ακόμα και να κάνουν αυτές τις βασικές εργασίες. Μάλιστα, όταν οι ληστές κάνουν raid την αποικία, οι Specialists κάθονται άπραγοι μέχρις ότου να πέσει η πύλη. Το μόνο για το οποίο θα μπορούσα να πω πως αξίζουν, είναι για να σκοτώνουν mobs και ζώα γύρω γύρω, στα πρώτα στάδια, μέχρι να ερευνήσουμε τα Guard Posts. Επίσης, δεν υπάρχει κάποια επιλογή που να μας δίνεται ώστε να αναγκάσουμε τους Specialists να κάνουν αυτόνομα free roam, τόσο εντός όσο και εκτός αποικίας.

Οι Specialists χαρακτηρίζονται από κλάσεις, οι οποίες με την σειρά τους δίνουν συγκεκριμένα bonus σε διαφορετικούς τομείς, όπως επίσης ξεκλειδώνουν διάφορες επιλογές στις αποστολές.

Fallout

Ο μεγαλύτερος εχθρός της αποικίας μας – ίσως και το selling point του παιχνιδιού – είναι οι φυσικές καταστροφές. Υπάρχουν πέντε φαινόμενα και κάθε ένα από αυτά χρειάζεται διαφορετική αντιμετώπιση.

Αρχικά έχουμε την “Περίοδο Ξηρασίας”. Όταν έρθει περίοδος ξηρασίας (ή καύσωνας) οι άνθρωποι αρχίζουν να καταναλώνουν ακραίες ποσότητες νερού ενώ όλα τα σπαρτά ξεραίνονται. Παράλληλα, παύουν να λειτουργούν ορισμένα κτίρια. Η ξηρασία θα έλεγα πως αντιμετωπίζεται ευκολότερα από τις υπόλοιπες μιας και δεν κινδυνεύει κανείς άμεσα από θάνατο. Μετά, έχουμε την “Μαγνητική Καταιγίδα”. Η μαγνητική καταιγίδα μπορεί εξίσου να αντιμετωπιστεί, μέσω αλεξικέραυνων. Τα κτίρια που χρησιμοποιούν ρεύμα κινδυνεύουν άμεσα, όπως και οι άνθρωποι. Στην συνέχεια έχουμε την “Βροχή Μετεωριτών”. Εδώ τα πράγματα ξεκινούν να γίνονται πιο δύσκολα μιας και τεχνικά δεν μπορούμε να προστατέψουμε κάπως την αποικία μας. Οι μετεωρίτες μπορούν να σκάσουν πάνω σε κτίρια, τα οποία θα πρέπει να επισκευαστούν άμεσα για να μην καταστραφούν εντελώς. Τέλος, έχουμε τις “Πυρηνικές Εκπομπές”. Σε αυτήν την περίπτωση, η ατμόσφαιρα γίνεται πράσινη και όλα γίνονται ραδιενεργά. Ο μόνος λόγος για να φοβόμαστε αυτήν την καταστροφή, είναι αν δεν υπάρχει σταθερή και γρήγορη διαχείριση του μεγάλου όγκου αρρώστων.

Από αυτές τις τέσσερις, θα έλεγα πως οι μετεωρίτες και οι πυρηνικές εκπομπές μπορούν να προκαλέσουν την μεγαλύτερη ζημιά και να καταστρέψουν την ομαλή ροή της αποικίας μας. Οι υπόλοιπες δύο καταστροφές είναι αντιμετωπίσιμες, με τον έναν ή με τον άλλον τρόπο.

Εκτός από τις φυσικές καταστροφές, υπάρχουν διάφορες άλλες απειλές, όπως είναι μία πανδημία!

Early Access

Το Surviving the Aftermath, την παρούσα στιγμή βρίσκεται υπό το μοντέλο “early access” κυκλοφορίας. Ο λόγος για τον οποίο επέλεξε η Iceflake Studios – τουλάχιστον όπως επικαλείται η ίδια – ένα τέτοιο μοντέλο, είναι ώστε να συμμετέχει η κοινότητα στην ανάπτυξη των μηχανισμών. Εν μέρη, αυτή η επιλογή έχει βάσεις μιας και η κοινότητα που έχει χτίσει η εκδότρια εταιρία (γύρω από τα παιχνίδια της), Paradox Interactive, είναι hardcore… ή τουλάχιστον αρκετά invested στα strategy και micro-management παιχνίδια. Οπότε η συμβολή μίας τέτοιας κοινότητας σίγουρα θα είχε θετικό αντίκτυπο στο τελικό αποτέλεσμα. Λαμπρό παράδειγμα είναι οι σειρές Crusader Kings, Victoria και Hearts of Iron… μεταξύ άλλων.

Η περίοδος early access, ήταν προγραμματισμένο να διαρκέσει περίπου έναν χρόνο (με έτος εκκίνησης το 2019) και το παιχνίδι να κυκλοφορήσει τον Οκτώβριο του 2020. Λόγω των απαιτήσεων και της πανδημίας όμως, αυτό το πλάνο έπαψε να ισχύει. Με τα δεδομένα ως έχουν, η κυκλοφορία της 1.0 έκδοσης – αλλιώς και official release – μεταφέρετε για αρχές του 2021.

Δεν έχει αξία να αναφερθούμε σε όσα υποτίθεται πως θα υπάρχουν στην 1.0 έκδοση, μιας και εμπειρικά γνωρίζουμε ότι οι early access υποσχέσεις δεν έχουν καμία βαρύτητα. Η μόνη υπόσχεση που μπορούμε να σας δώσουμε είναι πως θα ξανά δούμε αναλυτικά το παιχνίδι όταν φτάσει εκείνη η δοξασμένη ώρα.

Τώρα όσον αφορά το τι πρέπει να ληφθεί υπόψιν, αγοράζοντας τον εν λόγω early access τίτλο, θα σας πούμε αναφορικά τα εξής: ενδεχομένως να υπάρξουν κατεστραμμένα saves, κάτι που δεν συνέβη σε εμάς σε αυτές τις 15-20 ώρες που διαθέσαμε, όμως είναι υπαρκτός κίνδυνος. Υπάρχουν bugs και ο κύκλος χτίζω-συλλέγω-επεκτείνομαι είναι έντονα επαναλαμβανόμενος, χωρίς να σου αφήνει περιθώρια διαφορετικής προσέγγισης.

Κλείνοντας με το θέμα “early access”, όποιος προβεί σε αγορά του τίτλου υπό αυτό το καθεστώς, θα έχει την ευκαιρία να αποκτήσει το Surviving the Aftermath σε καλύτερη τιμή από αυτήν που θα έχει κατά την επίσημη κυκλοφορία.

The Aftermath

Ξεκινώντας το Surviving the Aftermath, δεν περίμενα πως θα είναι τόσο ανώριμο. Είναι προφανές πως χρειάζεται αρκετή δουλειά μέχρι να καταφέρει να αποκτήσει τουλάχιστον μία ουσία και ένα αξιόλογο end game. Στην παρούσα κατάσταση, όλα είναι απλά milestones. Αν καταλάβεις πως αντιμετωπίζονται τα υπάρχοντα bugs και πως να κάνεις exploit τους λίγους μηχανισμούς που έχει, είναι ζήτημα χρόνου μέχρι να δεις τα πάντα που έχει να προσφέρει και να χάσει την οποιαδήποτε αίγλη του.

Ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στο Surviving the Aftermath, εκτός του end game, είναι η έλλειψη queueing. Δεν μπορούμε να στοιβάξουμε περισσότερες μία εντολή κάθε φορά, σε κάθε specialist, με αποτέλεσμα να διογκώνεται το micromanagmenet. Αυτό με την σειρά του μας αναγκάζει κάθε λίγο και λιγάκι να πηγαινοερχόμαστε εντός και εκτός αποικίας για να διαχειριζόμαστε κάθε specialist ξεχωριστά. Σε αυτό, κουμπώνουν οι αδιάφορες και επαναλαμβανόμενες αποστολές (και events) που δεν προσφέρουν κάτι ουσιαστικό στην συνολική εμπειρία και είναι εκεί απλά για να “ταιριάξουν” με την ταυτότητα των υπόλοιπων παιχνιδιών της Paradox Interactive.

Ένα άλλο μεγάλο πρόβλημα είναι το AI και το pathing των ανθρώπων. Παρατήρησα πως αν και είχα αρκετά μεγαλύτερη παραγωγή από ότι κατανάλωση, το φαγητό δεν έμπαινε στις αποθήκες της αποικίας. Αυτό συνέβαινε γιατί οι άνθρωποι αρνιόντουσαν να το μεταφέρουν. Μία πρόχειρη λύση ήταν να χτίσω αποθήκες ακριβώς δίπλα από τα κτίρια παραγωγής τροφής. Όμως αυτό δεν θα έπρεπε να συμβαίνει, αλλά το pathing φαίνεται πως αντιμετωπίζει προβλήματα όταν μπαίνει στην μέση ο παράγοντας της απόστασης. Το πιο αστείο σε όλο αυτό όμως είναι πως οι άνθρωποι μπορεί να κολήσουν, βγαίνοντας από την εξώπορτα του σπιτιού τους. Στο mid game, συνέβαινε αρκετά συχνά και σε ποσότητα.

Έπειτα έχουμε την ανούσια ύπαρξη ορισμένων κτιρίων. Για παράδειγμα, δεν υπάρχει τρόπος να έχεις επαρκή παραγωγή εργαλείων και ρούχων… ειδικά στο early game. Ευτυχώς αυτό δεν συντελεί στον θάνατο ανθρώπων, όμως ρίχνει τον ρυθμό παραγωγικότητας τους.

Κάτι που μου άρεσε, το οποίο αρκετοί το θεωρούν πρόβλημα, είναι πως δεν μπορείς να κάνεις upgrade ένα πρωτόγονο κτίριο σε κάποια σύγχρονη εκδοχή του. Πρακτικά, δεν υπάρχει εμφανής ένδειξη πως ένα κτίριο είναι η αναβαθμισμένη εκδοχή κάποιου άλλου. Εκτός αυτού, μου αρέσει αυτή η πινελιά ρεαλισμού. Στην πραγματικότητα, αν επενδύσεις πόρους στο χτίσιμο μίας εγκατάστασης, δεν θα έπρεπε να είναι εύκολο να την εκσυγχρονίσεις.

Φτάνοντας στην κατακλείδα της υπόθεσης και με το μεγαλύτερο πρόβλημα να είναι η bare bones κατάσταση του Surviving the Aftermath, νομίζω πως θα ήταν συνετό να περιμένετε μέχρι τον Ιανουάριο, προτού προβείτε σε μία αγορά. Είναι πολλά υποσχόμενο και το μεγαλύτερο ατού του, είναι ότι υποστηρίζονται mods. Τα παιχνίδια της Paradox έχουν απίστευτο replayability με (ή και χωρίς) mods. Εμείς, θα συνεχίσουμε να παρακολουθούμε την ανάπτυξη του τίτλου και ίσως επανέλθουμε κατά την ολοκληρωμένη κυκλοφορία του.


Το Surviving the Aftermath είναι προγραμματισμένο να αποκτήσει ολοκληρωμένη κυκλοφορία στα Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One και PC (Steam/Epic Store).

0 σχόλιο
1

Ίσως σε ενδιαφέρει:

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy