fbpx
Home ReviewsGame Reviews Star Wars: Squadrons | The Review

Star Wars: Squadrons | The Review

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Back to the basics

Η ανακοίνωση της EA για την κυκλοφορία του παιχνιδιού αποτέλεσε πραγματική έκπληξη. Μετά το εξαιρετικό Star Wars Jedi: Fallen Order (μπορείτε να διαβάσετε το review μας εδώ) αναπτερώθηκαν οι ελπίδες για την επανάκαμψη του universe στα video games οπότε ήταν και εύλογες οι όποιες ανησυχίες για μια τόσο «γρήγορη» επαναφορά. Θα ξεκινήσω την παρουσίαση με μια βεβαιότητα χωρίς να προβώ σε πρώιμα συμπεράσματα. Το Star Wars: Squadrons θα συγκινήσει σίγουρα τους παλαιότερους καθώς οι αναφορές, οι επιρροές και κατ’ επέκταση ο χειρισμός παραπέμπουν στα παλαιότερα Star Wars: X-Wing (LucasArts, 1993), Star Wars: TIE Fighter (LucasArts, 1994), X-Wing Vs Tie Fighter (LucasArts, 1997) αλλά και στην πιο πρόσφατη σειρά Star Wars: Rogue Squadron. Οι συγκρίσεις είναι αναπόφευκτες αλλά δε θα εστιάσουμε σε αυτές.

A Star Wars sorry

Μην αφήσετε τον τίτλο της ενότητας να σας παρασύρει σε αρνητικούς συνειρμούς. Είναι απολύτως ειρωνικός και απευθύνεται υπό τη μορφή του υστερόγραφου σε διαδικτυακές κριτικές και γκρίνιες που εμφανίστηκαν σχεδόν καταγγελτικά για το «ανύπαρκτο» ή το «υποτυπώδες», όπως ισχυρίζονται, σενάριο προσπαθώντας έτσι να διασκεδάσουν τις όποιες ενστάσεις τους με την τροπή της τελευταίας κινηματογραφικής τριλογίας.

Η ιστορία τοποθετείται αμέσως μετά την καταστροφή του Alderaan. Οι εναπομείναντες κάτοικοι, πρόσφυγες πλέον, του πλανήτη αναζητούν καταφύγιο αλλά η Αυτοκρατορία μετά από εντολές του Darth Vader τους καταδιώκει ανελέητα. Μέσα σε αυτό το κλίμα, ο επικεφαλής του Αυτοκρατορικού Στόλου Lindon Javes δέχεται την εντολή να αναζητήσει και να εξολοθρεύσει τους πρόσφυγες που βρίσκονται στο Fostar Haven. Αντ’ αυτού θα σαμποτάρει την αποστολή και θα αυτομολήσει έχοντας πριν ειδοποιηθεί οι δυνάμεις της Rebel Alliance. Ο Javes βρίσκει άσυλο στη μεριά των Επαναστατών παρέχοντάς τους πληροφορίες σχετικά με την Αυτοκρατορία και την τεχνολογία τους. Λίγα χρόνια αργότερα, και έχοντας κερδίσει την εμπιστοσύνη των Επαναστατών, ηγείται του καταδρομικού Temperance το οποίο μαζί με την Vanguard Squadron, η οποία αποτελείται από τους καλύτερους πιλότους, έχουν ως αποστολή την προστασία του υπό άκρα μυστικότητα project Starhawk. Στο μεταξύ, η προστατευόμενη και μαθήτρια του Javes, Terisa Kerill, ορκίζεται εκδίκηση για την προδοσία και ατίμωση που υπέστη από τον πρώην μέντορά της έχοντας ως σκοπό να σταματήσει πάση θυσία το project Starhawk.

Space opera

Το παιχνίδι εξελίσσεται σε 14 αποστολές μοιράζοντας έτσι την εμπειρία της ιστορίας ανάμεσα στις δύο πλευρές. Τα σκάφη κατηγοριοποιούνται σε classes· έτσι, από την σκοπιά της Empire, θα έχετε στη διάθεσή σας Fighter (TIE Fighter), Interceptor (TIE Interceptor), Bomber (TIE Bomber) και Support (TIE Reaper) και από την New Republic αντίστοιχα τα Fighter (X-Wing), Interceptor (A-Wing), Bomber (Y-Wing) και Support (U-Wing) με το κάθε σκάφος επιτελεί και τον αντίστοιχο ρόλο στα squadrons. Όσον αφορά τον χαρακτήρα σας, η προοπτική είναι πρώτου προσώπου και τον διαμορφώνετε όπως επιθυμείτε βάσει προκαθορισμένων προτύπων με κάποιες τυπικές επιλογές. Πριν και μετά τις αποστολές θα συμμετέχετε σε συζητήσεις με άλλους πιλότους ή τεχνικούς στο αντίστοιχο hangar, θα παρευρεθείτε σε briefing rooms όπου θα σας ανατίθενται αποστολές και γενικά θα «κινηθείτε» μέσα σε ένα διαλεκτικό περιβάλλον το οποίο βοηθάει να ενταχθείτε στο universe της σειράς με αναφορές στην πρώτη τριλογία -και όχι μόνο. Οι θιασώτες του franchise θεωρώ ότι θα αποδεχτούν τόσο τα canon στοιχεία όσο και τις νεότερες προσθήκες ενός διαρκώς εξελισσόμενου σύμπαντος χωρίς ιδιαίτερες εντάσεις. Κατά τη διάρκεια των αποστολών άλλοτε θα βρεθείτε υπερασπιζόμενοι συγκεκριμένους στόχους και άλλοτε θα αποδράσετε, θα συνοδεύσετε ή θα καταστρέψετε αυτοκρατορικά/επαναστατικά σκάφη. Γενικά, επαναλαμβάνονται στην πλειονότητα των περιπτώσεων αλλά δεν μου προκάλεσε ποτέ αίσθημα κορεσμού.

Ο χειρισμός είναι πολύ απλός και ιδιαίτερα απολαυστικός. Έχετε τη δυνατότητα να προσαρμόζετε την ισχύ των μηχανών σας ανάλογα με τις απαιτήσεις της μάχης ή πιο εύστοχα της εκάστοτε ανάγκης. Έτσι, με το κατάλληλο power management μπορείτε να δώσετε προτεραιότητα είτε στην ασπίδα, στα όπλα ή στον κινητήρα με τον αντίστοιχο αντίκτυπο στο σκάφος σας. Στον οπλισμό σας περιλαμβάνονται auto-aim cannons, bursts cannons, guided quad cannons, ion cannons και άλλα τα οποία διαθέτουν διαφορετικές ιδιότητες όπως π.χ. μεγαλύτερη εμβέλεια αλλά μειωμένη απόδοση, μικρότερο fire rate ή μεγαλύτερο ammo cost και λοιπά. Το ίδιο ισχύει και για τα υπόλοιπα «πρόσθετα» όπως shields, hulls, engines, auxiliaries και countermeasures. Στις παραπάνω κατηγορίες θα βρείτε αρκετά εξαρτήματα ή δομικά χαρακτηριστικά των στόλων, όπως αισθητήρες για αποτροπή κινδύνων, resupply droids, τεχνολογία stealth, sensor jammers με τα οποία αποφεύγετε missiles και συσκευές εντοπισμού, μηχανές που προσφέρουν πολύ υψηλές ταχύτητες και bonuses μειώνοντας ή αυξάνοντας τον βαθμό δυσκολίας πλοήγησης ή ελιγμών. Οι καταδιώξεις είναι και το πιο διασκεδαστικό σημείο του παιχνιδιού αφού όταν «κλειδώνει» ο στόχος απλά πυροβολείτε αποφεύγοντας παράλληλα πυρά και εκρήξεις! Επίσης, υπάρχει η δυνατότητα να θέσετε προτεραιότητα στις ασπίδες σας σε τρία μέρη τους σκάφους σας. Έτσι ανάλογα με την επίθεση που δέχεστε μπορείτε να τις χρησιμοποιήσετε ώστε να μειώσετε τις ζημιές στο συγκεκριμένο τμήμα.

Στο cockpit υπάρχουν όλες εκείνες οι απαραίτητες ενδείξεις παρέχοντας πληροφορίες για την κατάσταση της ασπίδας και των όπλων αλλά και διαδραστικός χάρτης για το σκάφος το οποίο καταδιώκετε. Η καταδίωξη, και πιο συγκεκριμένα η επιλογή του σκάφους-στόχο, γίνεται πολύ εύκολα με ένα πλήκτρο και μπορείτε να εναλλάσσετε οποιαδήποτε στιγμή το αντικείμενο της καταδίωξης. Μετά τις αποστολές και ανάλογα με την επιτυχία σας θα λαμβάνετε Glory και Requisition με τα οποία θα αναβαθμίζετε τα σκάφη σας. Ούτως ή αλλιώς έχετε τη δυνατότητα να επιλέγετε μεταξύ όπλων, κινητήρων και ασπίδων αλλά η κάθε επιλογή έχει υπέρ και κατά οπότε ανάλογα με τις διαθέσεις των αντιπάλων στις αποστολές θα επιλέξετε και τον ιδανικό τρόπο μάχης. Η δυσκολία του παιχνιδιού είναι εύκολη προς μέτρια αλλά ομολογώ ότι αρχικά προβληματίστηκα αρκετά γιατί στις πρώτες αποστολές, ενώ δεν επέδειξα τη δέουσα προσοχή, οι συναγωνιστές μου ολοκλήρωναν τα side quests της αποστολής δίχως τη δική μου ενεργή συμμετοχή. Ωστόσο, όπως διαπίστωσα αργότερα αυτό εντάσσεται κατά κάποιο τρόπο στον μεγάλο βαθμό των tutorial που εμφανίζονται στην αρχή οπότε εύλογος και ο μικρότερος βαθμός δυσκολίας και η ολοκλήρωσης της αποστολής.

Το multiplayer κομμάτι διακρίνεται στο Dogfight όπου συμμετέχουν δύο ομάδες των πέντε ατόμων όπου σκοπός είναι να επικρατήσει η μία της άλλης και τα Fleet Battles όπου δύο ομάδες των πέντε ατόμων πρέπει να καταστρέψουν το Capital Ship της άλλης ομάδας. Η διαδικτυακή εμπειρία είναι εξαιρετική υποστηρίζοντας emotes και voice chat. Προσωπικά, διασκέδασα πάρα πολύ και το παιχνίδι θα παραμείνει εγκατεστημένο στο PS4 για πολύ πολύ καιρό για το εξαιρετικό multiplayer. Δυστυχώς, δεν είχα την ευκαιρία να δοκιμάσω το παιχνίδι σε VR mode και επιφυλάσσομαι για την εμπειρία.

Το οικείο περιβάλλον δε θα απογοητεύσει σε καμία περίπτωση. Εκτός από τα λεπτομερή σκάφη και τις βάσεις των squadrons, θα δείτε πανέμορφους πλανήτες και νεφελώματα, θα συμμετέχετε σε επικές μάχες ανάμεσα σε τεράστιους μετεωρίτες και κατεστραμμένους στόλους που βυθίζονται αγωνιωδώς στο αχανές σκοτάδι, θα νιώσετε δέος μπροστά σε Imperial Starfighters, θα επιδοθείτε σε ελιγμούς μέσα σε ηλιακές καταιγίδες. Τα γραφικά είναι πολύ όμορφα, οι χαρακτήρες και το animation κινούνται σε ικανοποιητικό επίπεδο. Ο ήχος είναι εξαιρετικός τόσο στα voices όσο και στους «κλασικά» μοτίβα του οικοσυστήματος της Lucas. Αν διαθέτετε αξιόλογο σύστημα ήχου θα το απολαύσετε στις πραγματικές του διαστάσεις ειδικά αν είστε «δραματικοί» παίκτες όπως ο γράφων αφού βρίσκω πάντα την ευκαιρία -μετά την καταστροφή ενός Αυτοκρατορικού σκάφους φέρ’ ειπείν- να επιδίδομαι σε ηρωική έξοδο μέσα από τις φλόγες αναφωνώντας «yahoooooo!» ως άλλος Han Solo. Πιστέψτε με, αυτό ακριβώς θα κάνετε κι εσείς αμέτρητες φορές.

A brand new hope

Πρόκειται για μια εξαιρετική επιστροφή σε μια παλιά καλή συνταγή, αναβαθμισμένη χωρίς απαιτήσεις και ιδιαίτερες αξιώσεις αλλά με συνείδηση και αντίληψη για το τελικό αποτέλεσμα και την απήχηση που θα δημιουργήσει. Σε γενικές γραμμές, η εμπειρία με το Star Wars: Squadrons μπορούμε να τη συνοψίσουμε με μια λέξη: ειλικρίνεια. Είναι ένα τίμιο παιχνίδι που κινείται σε ένα κλασικό θεματικό σύμπαν προσφέροντας όλες εκείνες τις συγκινήσεις των τελευταίων 40 ετών. Το gameplay είναι ισορροπημένο και απολαυστικό, τα περιβάλλοντα είναι φανταστικά, η ιστορία κινείται μέσα στα πλαίσια και τη μυθολογία των Star Wars και με το multiplayer mode να είναι ιδιαίτερα εθιστικό. Δεν έχουμε να κάνουμε απλά με ένα ακόμα παιχνίδι της σειράς (κυριολεκτικά και μεταφορικά) αλλά με μια δυνατή προσθήκη που δεν απαιτεί τα χρήματά μας υποδυόμενο κάτι το οποίο δεν είναι ή δεν είναι ακόμα (βλέπε microtransactions, περιεχόμενο εν.. εξελίξει ελέω DLC και άλλα όμοια). Καλύπτει πλήρως τις πάγιες «ανάγκες» των παικτών του είδους αναπληρώνοντας τις όποιες εκκρεμότητες των Battlefront.

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco για τη διάθεση του παιχνιδιού.

0 σχόλιο
8

Ίσως σε ενδιαφέρει:

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy