Home ReviewsGame Reviews Star Wars: Fallen Order-The Review

Star Wars: Fallen Order-The Review

Γράφει ο Στέλιος Αναγνωστόπουλος
0 σχόλιο

For my ally is the Force. And a powerful ally it is. Life creates it, makes it grow. Its energy surrounds us and binds us. You must feel the Force around you. Here, between you, me, the tree, the rock…everywhere!”
-Master Yoda, Star Wars V: The Empire Strikes Back

Memento stellarum

Το review αυτό θα πραγματοποιηθεί με έναν αρκετά ανορθόδοξο τρόπο αφού ένα μέρος του θα  φιλοξενήσει τις απόψεις του Hideo Kojima από ένα παλιότερο άρθρο του στο «Rolling Stone» –που, δυστυχώς, δε σώζεται παρά μόνο σε αναδημοσίευση εδώ– αναφορικά με το «Star Wars» legacy. Βάσει ορισμένων και επιλεγμένων τμημάτων του άρθρου θα παρακολουθήσουμε τις επιρροές της σειράς πέραν του κινηματογράφου, προεκτεινόμενες, δηλαδή, στα video games και πιο συγκεκριμένα στο «Star Wars: Fallen Order». Θα αναρωτηθεί κανείς γιατί καταφεύγω στον Kojima μιας και πριν από λίγες ημέρες κυκλοφόρησε το Death Stranding. Ας υποθέσουμε ότι πρόκειται για κάποια συμπαντική ποιητική δικαιοσύνη.

A long time ago

Στα τέλη της δεκαετίας του ’80 ο κολλητός μου, ο Κωστής, μου δάνεισε τρεις βιντεοκασέτες με την πρώτη τριλογία «Star Wars». Το αγαπημένο μου είδος ήταν και παραμένει το sci-fi οπότε, όπως καταλαβαίνετε, εκστασιάστηκα. Δεν υποστήριζαν, φυσικά, ελληνικούς υπότιτλους αφού προέρχονταν από τις Η.Π.Α. και τα αγγλικά μου σε εκείνη την ηλικία ήταν σαφώς περιορισμένα. Αυτό δε στέρησε από την εύπλαστη φαντασία μου την ελευθερία να παρακολουθήσω τους νέους μακρινούς ήρωες και τις περιπέτειες τους στο πολλά υποσχόμενο υπερδιάστημα. Μέχρι εκείνη την ημέρα οι αστρονομικές μου γνώσεις περιορίζονταν στο ηλιακό μας σύστημα και στον Β-612, τον αστεροειδή-κατοικία του «Μικρού Πρίγκιπα». Το «Star Wars» εντάσσεται στην διαγενεακή pop culture διατηρώντας και αναπτύσσοντας μια από τις μεγαλύτερες fanbases μέχρι σήμερα επηρεάζοντας με meta-narrative στοιχεία την «πραγματική» ζωή όπως για παράδειγμα η δημιουργία αναγνωρισμένης «θρησκείας» (ο όρος θρησκεία είναι δυτικής επινόησης και απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή όταν αναφερόμαστε σε άλλους λαούς αφού δεν αποτελεί διαπολιτισμική σταθερά καθώς οτιδήποτε οριοθετείται ως τέτοια από μια κουλτούρα δεν σημαίνει και το ίδιο πράγμα σε κάποια άλλη) στις Η.Π.Α., αυτή του «Temple of the Jedi Order». Με τα λόγια του Kojima: “Το StarWars δεν ήταν επιστημονική φαντασία εγγενώς· ήταν περισσότερο ένα παραμύθι στο διάστημα. Ωστόσο, δεν ήταν επιφανειακό ούτε παιδική soapopera. Ήταν ένα επαναστατικό έργο, προορισμένο να αλλάξει τον κινηματογράφο εν συνόλω: ένα έργο που δημιούργησε ένα είδος και μια κουλτούρα “. Για να ολοκληρώσω αυτή την αυτοβιογραφική εισαγωγή, μετά από λίγα χρόνια, το NES ήταν η πρώτη κονσόλα στην οποία απέκτησα την πρώτη μου video game εμπειρία ελέγχοντας τους χαρακτήρες της σειράς. Ακολούθησαν πολλές εκδόσεις και εκδοχές σε διάφορες κονσόλες και, τελικά, στο PC έγινα μάρτυρας μιας ολόκληρης ψηφιακής βιβλιοθήκης βασισμένης στο «Star Wars». Δε θα εξιστορήσω, προφανώς, ολόκληρο τον gaming βίο μου αλλά καταλαβαίνετε ότι η ψηφιακή κουλτούρα είναι συνυφασμένη με τον κινηματογράφο και με αυτό που αποκαλούμε εν γένει pop culture καθορίζοντας τις περισσότερες φορές και την εξέλιξη της προσωπικότητάς μας.

Ad astra

Στο «Fallen Order» θα συναντήσουμε όλα εκείνα τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν το έπος του George Lucas. Ας μην προστρέξετε στα canon ή non canon αντανακλαστικά σας τόσο σύντομα και με a priori προκατάληψη. Δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι πολλοί χαρακτήρες και concept ξεκίνησαν ως non canon και κατέληξαν μέρος της «επίσημης» εξιστόρησης, όπως ο Kyle Katarn των «Dark Forces» και άλλων παιχνιδιών, αλλά γι’ αυτό θα μιλήσω εν συντομία λίγο πιο κάτω. Κλείνω, λοιπόν, αυτή την παρένθεση για να προχωρήσω στο σενάριο του παιχνιδιού. Ο ήρωας της ιστορίας ονομάζεται Cal Kestis και είναι ένας επιζών αυτοεξόριστος Jedi padawn που δεν πρόλαβε να ολοκληρώσει την εκπαίδευσή του. Όταν ο αυτοκράτορας Palpatine έδωσε εντολή στην Order 66 κατά τη διάρκεια των Clone Wars να καταδιώξει και να αφανίσει τους τελευταίους Jedi, ο Cal φυγαδεύτηκε στον πλανήτη Bracca παραμένοντας για πέντε χρόνια κρυμμένος ανάμεσα στους εργάτες του scrapper guild. Μετά από ένα ατύχημα αποκαλύπτει τις Jedi ικανότητές του δίνοντας έτσι το στίγμα του στην Αυτοκρατορία. Η Sister Two, εξέχον μέλος της Order 66, καταφτάνει στον πλανήτη προκειμένου να εντοπίσει τον νεαρό padawan. Μετά από ένα «όραμα» -είναι γνωστό ότι οι Master Jedi διατηρούν έναν πνευματικό δεσμό με τους μαθητευόμενους- στο οποίο εμφανίστηκε ο εκλιπών Master Jaro Tapal που θυσιάστηκε για να σώσει τη ζωή του νεαρού Cal, ξεκινά η καταδίωξή του από τις δυνάμεις της Αυτοκρατορίας. Λίγο πριν το φαινομενικό αδιέξοδο, εμφανίζεται ένα σκάφος όπου θα του προσφέρει καταφύγιο. Στο σκάφος επιβαίνουν η Cere Junda, πρώην Jedi Master, και ο Greez Dritus, τζογαδόρος και κυβερνήτης του Stinger Mantis. Ο Cal πληροφορείται από την Cere ότι ένας αρχαίος πολιτισμός που κατοικούσε στον πλανήτη Zeffo ίσως είναι το κλειδί που θα οδηγήσει στην ανασύσταση της Jedi Order και κατ’ επέκταση στην αναδιοργάνωση της Επανάστασης.

Patience you must have, my young padawan

Είμαι πεπεισμένος ότι το επιτακτικό ερώτημα που χρήζει άμεσης απάντησης αφορά την προσδοκία του Jedi feeling, δηλαδή αν «βιώνεις» το ρόλο σου. Η απάντηση είναι παραπάνω από καταφατική· θα γίνετε Jedi μέσα από την πορεία και την εξέλιξη του Cal και θα συμπορευτείτε σε έναν παράλληλο δρόμο που θα οδηγήσει τον νεαρό padawan στην ολοκλήρωση της εκπαίδευσής του και εσάς στον θρίαμβο ενός ισορροπημένου χειρισμού. Τα skills στην πλειονότητα των περιπτώσεων είναι εύκολα εκτελέσιμα χωρίς να παρατηρείται lag αν και το animation του μοντέλου δημιουργεί μερικά προβλήματα τα οποία θα τα ξεπεράσετε, ελπίζω, σύντομα. Αυτό που πρέπει να έχετε συνεχώς στο νου σας είναι ότι χρειάζεται εξάσκηση και υπομονή. Πιστέψτε με, μετά από λίγο θα βελτιωθείτε και θα εγκλιματιστείτε πλήρως στο πνεύμα της μάχης αντιστρέφοντας τελικά τους όρους γυρεύοντας το επόμενο «θύμα» σας (ακούστηκε λίγο dark side αυτό). Ακόμα κι εγώ που δεν είμαι ο pro player σε action παιχνίδια προσαρμόστηκα πολύ γρήγορα. Κατά την εξερεύνηση θα χρησιμοποιήσετε αναρριχώμενα φυτά, σκοινιά, γέφυρες, κινούμενες πλατφόρμες και άλλα. Τα παραπάνω θα τα χρησιμοποιήσετε τις περισσότερες φορές με τη συνδρομή skills με τα οποία μπορείτε να «περπατήσετε» πάνω σε τοίχους, να πηδήξετε πιο ψηλά και να αναπνέετε κάτω από το νερό. Τα mechanics κατά την εξερεύνηση θα σας φανούν γνώριμα αφού εμφανίζονται σε παιχνίδια όπως τα Tomb Raider και Uncharted. Θα ανακαλύψετε chests τα οποία κρύβουν διάφορα αντικείμενα κυρίως διακοσμητικά για τη στολή σας, θα ανακαλύψετε upgrades και προσθήκες μέσω των workbenches, όπως το double lightsaber και πολλά lore στοιχεία.

Στο ταξίδι θα σας συντροφεύει το χαριτωμένο android ΒD-1 το οποίο προσφέρει αρχικά μόνο healing stims, θα φωτίζει σκοτεινές περιοχές, θα κάνει scanning αποκαλύπτοντας μυστικά κυρίως lore χαρακτήρα και θα σας παρέχει μικρά hints για τα puzzles. Στη συνέχεια επιδέχεται αναβάθμισης προσφέροντας λειτουργίες όπως αύξηση του αριθμού των προαναφερόμενων healing stiches, hacking σε probe και security droids για να τα χρησιμοποιήσετε στις μάχες, overload μηχανισμών που αποσκοπούν στη μετάβασή σας σε δυσπρόσιτες περιοχές και άλλα παρόμοια. Το παιχνίδι θα σας (υπεν)θυμίσει το «Dark Souls» σε πολλά σημεία πράγμα όχι απαραίτητα αθέμιτο. Gameplay μηχανισμοί, όπως dodge, parry και lock up κάνουν την εμφάνισή τους, συνοδεύοντας τις μάχες με μικρά animation όπως τα «fatality-like» μετά από επιτυχημένο parry. Χάρμα οφθαλμών, ομολογώ! Υπάρχουν οριοθετημένα σημεία, τα meditation points, όπου θα αναπληρώνετε health, θα έχετε την ευκαιρία να ξεκλειδώσετε skills με τα skill points τα οποία αποκτάτε όταν γεμίζει η XP bar και, τέλος, θα κάνετε rest το οποίο συνεπάγεται respawn των εχθρών. Όπως και στα «Dark Souls», θα εναποθέσετε στην αρχή τις ελπίδες σας στο επαναλαμβανόμενο farming προκειμένου να ξεπεράσετε τους όποιους περιορισμούς του underlevel και να προχωρήσετε με αυτοπεποίθηση.

Το σύστημα μάχης ίσως σας φανεί δύστροπο στην αρχή αλλά στη συνέχεια θα σας αποζημιώσει πλήρως. Ένα πράγμα στο οποίο οφείλετε να δώσετε την απαιτούμενη προσοχή είναι η ισορροπία μεταξύ dodging και attacking. Είναι θέμα χρόνου μέχρι να συγχρονιστείτε με το animation της «αποφυγής» το οποίο έχει δεχτεί αρνητική κριτική με την οποία διαφωνώ γιατί θεωρώ ότι χαρακτηρίζεται από υπερβολή. Όσον αφορά την ποικιλία του υπόλοιπου gameplay δε θα ήθελα να σας χαλάσω τις «εκπλήξεις». Θα αρκεστώ να αναφέρω ότι θα λάβετε μέρος στα περισσότερα concept των «Star Wars» stories. Η AΙ των αντιπάλων είναι αξιοπρόσεκτη· οι digitized storm troopers δε θυμίζουν σε τίποτα τους αντίστοιχους κινηματογραφικούς οι οποίοι, ως γνωστόν, στοχεύουν dans le mariage de Karagiozis. Επίσης, οι εχθροί θα σας περικυκλώνουν σε κάθε ευκαιρία προσδίδοντας στη μάχη πολλές challenging αλλά και ultra rage στιγμές. Η Force αντικαθιστά ουσιαστικά το stamina και τα skills τροφοδοτούνται μέσω αυτής. Όταν εξαντλείται θα την ανανεώνετε με τις μάχες. Μερικές επιθέσεις αρκούν για να προσφέρουν την κατάλληλη ποσότητα για να προβείτε στο skill της αρεσκείας σας. Στο σημείο αυτό να αναφέρω ότι health και force bars αυξάνονται μέσω secrets -διαμοιρασμένα σε τρία μέρη που καλείστε να ανακαλύψετε- αλλά και μέσω passive skills που αυξάνουν την αντοχή σε επιθέσεις και μειώνουν τη χρήση της «Δύναμης». Όταν ηττηθείτε, επιστρέφετε στο τελευταίο meditation point και το experience χάνεται προσώρας μέχρι να επανέλθετε δίνοντας το πρώτο χτύπημα σε αυτόν που σας σκότωσε· σε διαφορετική περίπτωση χάνεται για πάντα.

Όσον αφορά το lightsaber, μπορείτε να το «αναβαθμίσετε» με διάφορα υλικά χωρίς να έχει το αντίστοιχο σύστημα και βάθος των «Knights of the Old Republic» και του «The Old Republic». Το lightsaber εκτός από τις επιθέσεις θα το χρησιμοποιήσετε για να φωτίσετε σκοτεινές περιοχές αλλά και να αποκρούσετε επιθέσεις. Αποκρούετε τα laser beams πίσω στους εχθρούς με απώτερο σκοπό να τους λαβώσετε και, τελικά, να επικρατήσετε. Προσωπική μου επιλογή ήταν το double lightsaber. Τέλος, δεν υπάρχουν πουθενά στατιστικά τόσο προσωπικά όσο και για το equipment. Στα πρωτογενή skills του νεαρού padawan θα βρείτε τα force push και force pull, μια μορφή τηλεκίνησης που θα σας χρησιμεύσει σε διάφορα σημεία του παιχνιδιού για να μετακινήσετε αντικείμενα, το wall run που σας επιτρέπει να «περπατήσετε» σε τοίχους και το Jedi flip που προσθέτει περισσότερο ύψος στο jump, όπως αναφέρθηκε και πιο πάνω. Τα δευτερογενή και πιο δραστικά skills διακρίνονται σε τρεις κατηγορίες-paths: Force, Lightsaber, Survival. Η πρώτη κατηγορία εστιάζει σε τεχνικές και στατιστικά που αφορούν το Force gauge, η δεύτερη αφορά τεχνικές επίθεσης και τέλος η Survival που αφορά το HP, τη δραστικότητα των healing stims του BD-1.

Τα ελάχιστα puzzle που θα κληθείτε να λύσετε κυμαίνονται από εύκολο μέχρι μέτριο βαθμό δυσκολίας με κάποια από αυτά να είναι ιδιαίτερα ευχάριστα.
Ο χάρτης που έχετε στη διάθεσή σας φέρει τα κατάλληλα διακριτικά, όπως meditation points, locked και available doors, quest points και άλλα. Η ποικιλία των αντιπάλων είναι αρκούντως ιδανική. Θα αντιμετωπίστε κάθε είδους απειλή από διάφορες τάξεις των storm troopers, την εξωγήινη πανίδα των πλανητών που θα εξερευνήσετε με αποκορύφωμα διάφορα bosses. Τα τελευταία είναι ιδιαίτερα προκλητικά και απαιτούν προσοχή προκειμένου να αναγνωρίσετε το χαρακτηριστικό μοτίβο των κινήσεων και της επίθεσης. Δε θέλω να σας αποκαλύψω περισσότερα για τους εχθρούς γιατί, όπως και με τους χαρακτήρες που θα συναντήσετε, θέλω να εκπλαγείτε κι εσείς με την εμφάνισή τους. Υπάρχουν τέσσερα επίπεδα δυσκολίας: Story mode, Jedi Knight, Jedi Master και Jedi Grand Master. Η αρχική επιλογή μου να ξεκινήσω στο επίπεδο του Jedi Master έγινε για να προχωρήσω με σχετική ευχέρεια το παιχνίδι για τις ανάγκες του review αλλά στη συνέχεια άλλαξα σε Jedi Grand Master όπου πραγματικά το παιχνίδι δε συγχωρεί οποιοδήποτε ατόπημα. Κάθε difficulty level, φυσικά, διαφέρει ως προς το parry timing, incoming damage και enemy aggression οπότε εξοπλιστείτε με υπομονή.

Δυστυχώς, το παιχνίδι παρά τα πλεονεκτήματα είναι ιδιαίτερα γραμμικό και δεν αφήνει περιθώρια ελευθερίας κινήσεων. Μόλις ολοκληρώσετε τον επίμαχο σκοπό σας σε κάθε πλανήτη τότε συνεχίζετε απευθείας στον επόμενο. Βέβαια, οι δημιουργοί προσπάθησαν να δημιουργήσουν την ψευδαίσθηση της μη-γραμμικότητας «ξεγελώντας» τον παίκτη με την επιστροφή στους προηγηθέντες πλανήτες εξοπλισμένοι πλέον με νέα skills ούτως ώστε να τα χρησιμοποιήσετε για την πρόσβαση σε δυσπρόσιτες περιοχές και να συνεχίσετε την εξερεύνηση αποκομίζοντας rare items και force echoes. Τα τελευταία αποτελούνται από διάφορα αντικείμενα αποκαλύπτοντας την ιστορία πίσω από αυτά. Είναι ένας κλασικός τρόπος επέκτασης της διάρκειας του παιχνιδιού που σαφώς δεν είναι πρωτότυπος αλλά πετυχαίνει απόλυτα τον σκοπό του που δεν είναι άλλος από τη διασκέδαση.

Intermission

Σχετικά με τη δημιουργία και τη συνεπή απεικόνιση του lore χωρίς ανακολουθίες, ο Hideo Kojima γράφει τα εξής: “Για κάθε νέα ταινία StarWars, το στήσιμο του κόσμου, οι χαρακτήρες, οι μηχανικές δημιουργίες και άλλα σχέδια έπρεπε να κινούνται μέσα στο πλαίσιο του StarWars, το οποίο, φυσικά δημιουργεί δυσχέρεια προκειμένου να μεταφέρει μια εμπειρία τόσο ολοκληρωμένη και φρέσκια όσο στο πρωτότυπο. Επιπρόσθετα, με την κύρια γραμμή και τις spinoff ταινίες κάθε χρόνο είναι αδύνατο για έναν δημιουργό να ελέγχει όλες τις πλευρές της παραγωγής. Αντίθετα, πολλοί σκηνοθέτες πρέπει να δημιουργήσουν ταινίες με τις οποίες θα κρατάνε συνεχώς το ενδιαφέρον των fans ενώ θα παραμένουν μέσα στους περιορισμούς του StarWars σύμπαντος“. Σύμφωνα με την παραπάνω τοποθέτηση, η EA προφανώς και θα εκμεταλλευτεί στο έπακρο το πλούσιο σύμπαν της σειράς με ζητούμενο την παρουσίαση νέων δεδομένων στο σύμπαν της ιστορίας προσδοκώντας να αφήσει τη δική της παρακαταθήκη, κάτι που έχουμε να δούμε από την εποχή των «KOTOR». Το 2011 με την εμφάνιση του MMORPG «The Old Republic» οι θιασώτες της σειράς αναθάρρησαν. Ευελπιστούσαν σε νέες περιπέτειες και ύστερα από τα «KOTOR» το παιχνίδι αποτελούσε μονόδρομο με τα όποια θετικά και αρνητικά χαρακτηριστικά. Mετά την αποτυχία της παραγωγής του «Star Wars 1313» δεν υπήρχαν πλέον πολλά περιθώρια για μια νέα υλοποίηση. Δυστυχώς, τα «Battlefront» παρέμειναν ένα theme park για τους φίλους της σειράς και ειδικά το δεύτερο μέρος θα το χαρακτήριζα ως μια μεγαλεπήβολη τραγωδία από όλες τις απόψεις.

Το παιχνίδι, προφανώς, απευθύνεται σε ετερογενές κοινό. Σίγουρα οι φίλοι του universe θα βρουν τη θέση τους μέσα στον ψηφιακά άρτιο κόσμο της Respawn που στήθηκε με επιτυχία. Ειδικά όσοι έχετε εμβαθύνει και στις νουβέλες που επεκτείνουν το σύμπαν σίγουρα θα γοητευτείτε με το σενάριο και τους χαρακτήρες τα οποία αντανακλούν τις προθέσεις της Respawn να αφήσει το στίγμα της στη νεομυθολογία της σειράς. Άλλωστε, δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι και άλλες μορφές της ψηφιακής κουλτούρας του σύμπαντος, όπως ο Kyle Katarn, μεταφέρθηκαν στο canon universe (έστω προσωρινά) ακόμα και σε νουβέλες,comics, animation οπότε η αλληλεπίδραση μεταξύ των media δεν είναι κάτι καινούργιο. Τώρα, για τους υπόλοιπους, είναι δεδομένο ότι δεν αποτελεί προαπαιτούμενο η διάθεση εξειδικευμένων γνώσεων σχετικά με το universe του παιχνιδιού προκειμένου να παρακολουθήσετε την ιστορία. Πρόκειται, πράγματι, για μια «Star Wars» story αλλά είναι με τέτοιο τρόπο δομημένη ώστε να απευθύνεται και σε ένα ευρύτερο κοινό. Αυτό ήταν και το μεγάλο στοίχημα του «Fallen Order» το οποίο, κατά την άποψή μου, το κέρδισε και με το παραπάνω.

A real live one

Όπως ήταν αναμενόμενο, η «κληρονομιά» του Lucas είναι πανταχού παρούσα εισάγοντας αναντίρρητα τον προσωπικό ρυθμό και τις παραμέτρους του μεγάλου σκηνοθέτη. Ο Hideo Kojima στο ίδιο άρθρο αναφέρει χαρακτηριστικά: “Εταιρείες όπως οι ILM, THX και SkywalkerSound δημιουργήθηκαν για να διερευνήσουν περισσότερο και να αναπτύξουν αυτές τις τεχνολογίες και με τη γνώση που αποκόμισαν θα μεταμόρφωναν σε εξαιρετικό επίπεδο τη βιομηχανία του κινηματογράφου σε παγκόσμια κλίμακα“. Όλα αυτά τα καθιερωμένα πλέον πρότυπα που έθεσε ο Lucas για να υποστηρίξει το διαστημικό του έπος καθόρισαν την μετέπειτα εξέλιξη των ειδικών εφέ και του ψηφιακού ήχου δημιουργώντας μια ολόκληρη σχολή η οποία επεκτείνεται παράλληλα με το σύμπαν του. Στο ζητούμενο, λοιπόν, τα γραφικά είναι εκπληκτικά από όλες τις απόψεις με μοναδική παραφωνία τα glitches και τα bugs τα οποία ελπίζουμε με το επικείμενο patch να επιστρέψουν σε έναν γαλαξία πολύ πολύ μακριά. Τα animation με τις «χορογραφίες» των Jedi skills είναι από τα καλύτερα που έχω δει σε παιχνίδι του είδους, το lip sync είναι εξαιρετικό όπως και τα voice over στα οποία συναντάμε στους ρόλους του Cal τον Cameron Monaghan (υποδύεται τον Jerome στην τηλεοπτική σειρά «Gotham») και στο ρόλο της Cere Junda βρίσκουμε την Debra Wilson(voice actor σε πληθώρα video games όπως «The Outer Worlds, «World of Warcraft», «FarCry 5»). Ωστόσο, δεν ενθουσιάστηκα καθόλου μα καθόλου με τα μοντέλα των Wookies. Οι διάλογοι είναι προσαρμοσμένοι στη «διάλεκτο» και το ύφος της σειράς άλλοτε να πλαισιώνονται από «σοβαρά» χαρακτηριστικά στα πλαίσια της κύριας ιστορίας και άλλοτε από πιο εύθυμα στοιχεία όπως σε αυτούς που λαμβάνουν μέρος ανάμεσα στον Cal και τους BD-1 και Greez. Ιδιαίτερη θετική εντύπωση μου έκαναν οι διάλογοι μεταξύ των storm troopers που βρίσκονται σε περιπολία δίνοντας μια εξαιρετικά χιουμοριστική νότα!

Οι περιοχές είναι πανέμορφες σε όλους τους πλανήτες που θα επισκεφτείτε· λεπτομερείς και μυστηριώδεις προδιαθέτουν τον παίκτη να εξερευνήσει και να ανακαλύψει echoes, lore και chests. Οι υπόγειοι ναοί, τα μνημεία χαμένων πολιτισμών, οι βάσεις των Επαναστατών, η armada της Αυτοκρατορίας, η χλωρίδα, οι καιρικές συνθήκες αποδίδονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο χωρίς να λείπουν και εδώ γραφικές «ανωμαλίες». Τα background είναι πανέμορφα και πολλές φορές έκανα διάλειμμα μόνο και μόνο για να τα θαυμάσω. Ακόμα και οι φωτογραφίες που συνοδεύουν αυτό το review με «ταλαιπώρησαν» περισσότερο από το κείμενο αφού δεν ήξερα ποιες να επιλέξω! Το παιχνίδι «υποφέρει» από πολλά bugs, glitches και frame drops κατά κύριο λόγο. Μέχρι να το ολοκληρώσω «κράσαρε» μια φορά και είναι πραγματικά κρίμα μια τέτοια παραγωγή να σπιλώνεται με τεχνικά προβλήματα τέτοιας φύσης. Σε συνδυασμό με την επική μουσική υπόκρουση σχεδόν αυθυποβάλλεστε ώστε να συνεχίσετε το ταξίδι σας. Όσοι διαθέτετε home cinema συστημα ήχου εκμεταλλευτείτε το οπωσδήποτε. Προσωπικά, μετά από καιρό χρησιμοποίησα headphones σε παιχνίδι απογειώνοντας την εμπειρία. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει συνεχής μουσική ροή στο background παρά μόνο στα cutscenes, σε lore ανακαλύψεις και στις μάχες. Πολλά συγχαρητήρια για άλλη μια φορά στην Respawn!

Never tell me the odds!

Το «Star Wars: Fallen Order» αποτελεί τεράστια επιτυχία της EA μέσα από μια τίμια προσπάθεια της δημιουργικής ομάδας της Respawn. Μετά από πολλά χρόνια ενθουσιάστηκα λαμβάνοντας μέρος σε ένα από τα πιο αγαπημένα μου sci-fi περιβάλλοντα. Αξίζουν πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους συντελεστές τόσο για το σεβασμό που επέδειξαν σε αυτή τη μεταφορά και ελπίζουμε σε μια αντίστοιχη μελλοντική υλοποίηση. Η ανανέωση που φέρνει στο σύμπαν της αγαπημένης μας σειράς είναι κάτι παραπάνω από εμφανής προμηνύοντας την επιστροφή της Respawn. Σε λιγότερο από ένα μήνα θα προβληθεί στους κινηματογράφους το τρίτο μέρος της τελευταίας κινηματογραφικής τριλογίας φέρνοντας μαζί της και την «Κάθαρση» με το «τέλος μιας εποχής». Τα συναισθήματα είναι ανάμεικτα και φαντάζομαι ότι θα επικρατήσει η συγκίνηση όπως και στα δύο προηγούμενα μέρη ειδικά μετά το «θάνατο» των χαρακτήρων του Han και του Luke αλλά και την τραγική απώλεια της Carrie Fisher. Στα κινηματογραφικά «Star Wars» υπάρχει ο προσδιορισμός της χωροχρονικότητας του “A long time ago in a galaxy, far, far away” αλλά απουσιάζει επιμελώς το «The End». Αναρωτηθείτε γιατί.

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco για τη διάθεση του παιχνιδιού.

0 σχόλιο
4

Ίσως σε ενδιαφέρει:

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy