fbpx
Home ReviewsGame Reviews Songbird Symphony: The Review

Songbird Symphony: The Review

Γράφει ο/η Ανδρέας Σταυριανουδάκης

Μια χαριτωμένη μουσική περιπέτεια

“Όλοι αναζητούμε ένα μέρος όπου να αισθανόμαστε ότι ανήκουμε πραγματικά” Κάποιοι αναζητούν μια φιλία, κάποιοι μια οικογένεια ενώ άλλοι μια ιδανική δουλειά ή ένα ονειρεμένο σπίτι. Και αυτή η αναζήτηση δίνει κίνητρο στον άνθρωπο να συνεχίζει να ζει. Αυτοί και άλλοι πολλοί προβληματισμοί είναι πιθανό να προκύψουν γενικότερα από μια μορφή τέχνης. Θεωρώ όμως ιδιαίτερα εντυπωσιακό όταν προκύπτουν συγκεκριμένα από ένα χαριτωμένο μουσικό platformer παιχνίδι το οποίο είναι προσανατολισμένο κυρίως για μικρά παιδιά.

Στις 25 Ιουλίου κυκλοφόρησε σε Steam, PS4 και Nintendo Switch το Songbird Symphony, ένα 2D platformer με pixelated γραφικά και ‘ρυθμικές’ μάχες . Οι δημιουργοί του είναι το Joysteak Studios, μια ομάδα από την Σιγκαπούρη που αποτελείται κυρίως από 3 άτομα, οι οποίοι, παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισαν λόγω της περιορισμένης δυναμικής της βιομηχανίας του gaming στην χώρα τους, κατάφεραν να φέρουν το παιχνίδι τους στη διεθνή αγορά.

Σενάριο του παιχνιδιού

Στο παιχνίδι βιώνουμε την ζωή του Birb, ενός νεαρού πτηνού που αναζητά τους γονείς του. Η υπόθεση ξεκινά από τα Green meadows, την περιοχή που ζούν τα παγώνια. Ο Birb, έχοντας μόλις ξυπνήσει, αναζητά τον θείο και κοντινότερο συγγενή του (uncle Pea) ακολουθώντας μια όμορφη ρυθμική μουσική . Αφού περιηγηθεί στο δάσος και εξοικειωθεί με το περιβάλλον του παιχνιδιού, κατευθύνεται στην περιοχή που βρίσκονται τα περισσότερα παγώνια. Εκεί, αφού δεχθεί τον χλευασμό για την διαφορετικότητα του, βρίσκει τον θείο του να χορεύει στον ρυθμό και εκδηλώνει το ενδιαφέρον του για τις χορευτικές κινήσεις του.

Εκεί ο παίκτης έρχεται σε επαφή για πρώτη φορα, (έχει προηγηθεί ένα tutorial), με το ‘σύστημα ρυθμικής μάχης’ στο οποίο θα αναφερθούμε εκτενέστερα σε επόμενη παράγραφο. Μέσω αυτού του συστήματος ο Birb χορεύει υπό τους ρυθμούς του τραγουδιού του uncle Pea. Μετά την ολοκλήρωση του μαθήματος αυτού, ο Birb συνεχίζει τις ερωτήσεις για την ταυτότητα του χωρίς όμως να λαμβάνει ουσιαστική απάντηση από τον θείο του. Έτσι αποφασίζει να βρει την κουκουβάγια, το σοφότερο πτηνό του δάσους, για αναζητήσει την αλήθεια για τους γονείς της εκεί.

Αφού διασχίσει το Forest of Echoes, εντοπίζει το σπίτι της και μαθαίνει το τραγούδι της. Η κουκουβάγια εντυπωσιάζεται από το ταλέντο του μικρού Birb να κατανοεί τις γλώσσες των άλλων πτηνών. Αν επιθυμεί να συναντήσει τους γονείς του όμως, θα πρέπει να την βοηθήσει να επιδιορθώσει ένα τεχνούργημα με το οποίο θα μπορέσει να χαλιναγωγήσει τη δύναμη της μουσικής και να ικανοποιήσει κάθε ευχή του. Για να επιτευχθεί αυτό, θα πρέπει ο πρωταγωνιστής μας να ‘διδαχθεί’ και τους 6 ‘ήχους’ από όλες τις κατηγορίες πτηνών

Το ‘σύστημα ρυθμικής μάχης’

Κάθε φορά που ο Birb συναντάει έναν χαρακτήρα ενεργοποιείται το ‘ρυθμικό σύστημα μάχης’. Ο χαρακτήρας αρχίζει το τραγούδι του, του οποίου οι στίχοι εμφανίζονται στο κάτω μέρος της οθόνης. Στη συνέχεια ο παίκτης αφού πρώτα ακούσει από τον άλλον χαρακτήρα τον ρυθμό, καλείται να τον επαναλάβει μέσω των πλήκτρων που αναγράφονται στην οθόνη. Όταν ολοκληρωθεί η διαδικασία αυτή, ο παίκτης λαμβάνει μια βαθμολογία ανάλογα με την απόδοση η οποία ωστόσο δεν επηρεάζει την συνέχεια του παιχνιδιού. Η απόφαση αυτή, αν και διευκολύνει κατά πολύ την συνολική εμπειρία, είναι μερικώς κατανοητή αν αναλογιστούμε ότι το παιχνίδι εστιάζει σε μικρότερες ηλικίες.

Κάθε ήχος που διδάσκεται ο Birb αντιστοιχεί με ένα πλήκτρο του πληκτρολογίου (ή του χειριστηρίου) οπότε όσο εκτυλίσσεται το παιχνίδι, τόσο αυξάνεται η δυσκολία με την προσθήκη νέων κουμπιών. Για παράδειγμα ,κατά το τραγούδι του uncle Pea ο παίκτης χρησιμοποιούσε μονάχα το πλήκτρο S για ακολουθήσει τον ρυθμό ενώ στο τραγούδι της κουκουβάγιας προστίθεται και το πλήκτρο K. Συνολικά, μέχρι το τέλος του παιχνιδιού ο παίκτης θα χρησιμοποιήσει τα πλήκτρα A,S,D,J,K,L για να ακολουθήσει τους ρυθμούς όλων των πτηνών του κόσμου.

Χαρακτήρες του παιχνιδιού

Από την στιγμή που αναλαμβάνει το καθήκον του από την κουκουβάγια, ο μικρός Birb αρχίζει το ταξίδι του στον κόσμο των υπόλοιπων πτηνών ξεκινώντας από αυτόν των κοτόπουλων. Εκεί θα γνωρίσει τον Egbert, ένα αυγό που δεν έχει εκκολαφθεί ακόμα, ο οποίος θα αποτελέσει τον σύντροφο του για το υπόλοιπο ταξίδι του, δραπετεύοντας με αυτόν τον τρόπο από τον περίγυρο του που τον περιέπαιζε για την εμφάνιση του.

Οι περισσότεροι βασικοί χαρακτήρες θα γίνουν γνωστοί μέσω των τραγουδιών τους, τα οποία ο Birb καλείται να μάθει κυρίως για να αποκτήσει τους 6 ήχους που χρειάζεται αλλά και για άλλους σκοπούς. Θα εμφανιστούν αποστολές που ο πρωταγωνιστής πρέπει να μάθει κάποιους ρυθμούς για να εκτελέσει κάποια καθήκοντα όπως παραδείγματος χάρη να εκτελέσει μία θρησκευτική τελετή με ένα bowerbird ή μια μαγειρική συνταγή με την γαλαζοπόδαρη Sula. Ωστόσο στην πορεία του παιχνιδιού θα συναντήσουμε το αντίπαλο δέος ,τις καρακάξες και τον μασκοφόρο αρχηγό τους, οι οποίες με το τραγούδι τους προσπαθούν να παρακωλύσουν την αποστολή του Birb και του Egbert.

Ενδιαφέρον παρουσιάζει το γεγονός ότι οι συμπεριφορές των χαρακτήρων ανταποκρίνονται στη κατηγορία πτηνών που ανήκουν δίνοντας ζωή με ευφάνταστο τρόπο στον κόσμο του παιχνιδιού. Θα συναντήσουμε τα Kookaburra, γνωστά πτηνά για το ιδιαίτερο γέλιο τους, τα οποία στο παιχνίδι βρίσκονται σε μόνιμη διάθεση party και διασκεδάζουν με το παραμικρό και τον τρυποκάρυδο που, για προφανείς λόγους, είναι ο ξυλοκόπος στο παιχνίδι. Οι διαφορετικές αυτές συμπεριφορές των πτηνών γίνονται αισθητές και στα τραγούδια τους, προσφέροντας με αυτόν τον ευφυή τρόπο, συνολικά, μια πληθώρα διαφορετικών ειδών μουσικής.

Η μουσική στις περιοχές του παιχνιδιού

Το παιχνίδι τονίζει διαρκώς τη σημασία της μουσικής και του ρυθμού κατά τη διάρκεια του. Κάθε περιοχή που συναντούμε φιλοξενεί μια συγκεκριμένη κατηγορία πτηνών και χαρακτηρίζεται από έναν συγκεκριμένο ρυθμό που ακούγεται στο παρασκήνιο. Στη κάθε περιοχή, συνήθως με την επίλυση κάποιων γρίφων, αποκτούμε κάποιες νότες οι οποίες προσθέτουν ακόμα ένα όργανο στην background μουσική. Κάποιοι από αυτούς τους γρίφους αφορούν την μετακίνηση επιπέδων με την επανάληψη μελωδιών που βασίζονται στην μουσική παρασκηνίου, ενώ ακόμα και η επικοινωνία με τους χαρακτήρες γίνεται με την χρήση των πλήκτρων που ανταποκρίνονται στις νότες. Έτσι αφού έχουμε εξοικοιωθεί με την μουσική οδηγούμαστε αβίαστα στην τελική ‘ρυθμική μάχη’ της κάθε περιοχής.

Γρίφοι του παιχνιδιού

Οι γρίφοι του παιχνιδιού ποικίλουν και τις περισσότερες φορές, όπως προαναφέρθηκε, αφορούν το πάτημα πλήκτρων ‘πανω στον ρυθμό’. Ωστόσο πολλές φορές έχουν να κάνουν με μετακινήσεις κιβωτίων σε συγκεκριμένες θέσεις. Στις περιπτώσεις αυτές γίνεται χρήση του συντρόφου μας Egbert, ο οποίος με συγκεκριμένη ακολουθία κουμπιών μπορεί να μένει σε συγκεκριμένες θέσεις ή να μετακινείται. Οι γρίφοι αυτοί, ενώ σε συγκεκριμένα σημεία στερούνται δυσκολίας, σε άλλα γίνονται ιδιαίτερα απαιτητικοί και απαιτούν τη συχνή επανεκκίνηση τους γεγονός που κουράζει εύκολα τον παίκτη.

Τα συλλεκτικά πούπουλα

Εκτός από τις νότες που προαναφέραμε, των οποίων η πλήρης συλλογή είναι αρκετά εύκολη, σε κάθε περιοχή του παιχνιδιού συναντούμε ‘κρυφά’ δωμάτια στα όπου βρίσκονται επιπλέον χαρακτήρες με ιδιαίτερα χιουμοριστικές συμπεριφορές. Τα πούπουλα αυτών εντοπίζονται σε δύσβατα σημεία των περιοχών. Όταν αντιστοιχίζεται το πούπουλο με τον χαρακτήρα στον οποίο ανήκει, μαθαίνουμε κάποια ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά για την ιστορία του.

Σχεδιασμός περιβάλλοντος

Σκοπός του σχεδιασμού περιβάλλοντος σε τέτοιου είδους παιχνίδια θεωρώ ότι είναι η αισθητή διαφοροποίηση των περιοχών μεταξύ τους με στοιχεία που τις χαρακτηρίζουν. Αυτό, παρά την επιλογή της pixelated αισθητικής επιτυγχάνεται σε αρκετά ικανοποιητικό βαθμό χωρίς όμως να αποφεύγεται παντελώς ο εντοπισμός κοινών στοιχείων σε διαφορετικές περιοχές.

Animations χαρακτήρων

Όσον αφορά τα animations, αν και οι κινήσεις των υπολοίπων χαρακτήρων στο περιβάλλον παρουσίαζαν ενδιαφέρον, με χαρακτηριστικό παράδειγμα τις χορευτικές κινήσεις των πιγκουίνων, η κίνηση του Birb και του Egbert παρουσίαζε προβλήματα. Το άλμα του Birb φαντάζει υπερβολικό και απότομο ενώ ο Egbert κολλούσε ή εμφανιζόταν ‘από το πουθενά’ αρκετά συχνά.

Τα μηνύματα του παιχνιδιού

Ακολουθούμε την ιστορία ενός μικρού πτηνού το οποίο νιώθει ότι δεν ανήκει στο περιβάλλον που μεγάλωσε και αναζητά την αλήθεια. Εύκολα γίνεται αντιληπτό ότι το παιχνίδι πραγματεύεται το ζήτημα της αποδοχής της διαφορετικότητας με σαφή μηνύματα κατά του bullying. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ιστορίας της Cassie, ενός γιγάντιου πτηνού που ενώ ένιωθε ότι την περιέπαιζαν οι Kookaburras για το μέγεθος της, εντέλει κάτι τέτοιο δεν ίσχυε. Παράλληλα, το κλείσιμο του παιχνιδιού προσφέρει έντονες συγκινήσεις, ιδιαίτερα αν αναλογιστούμε ότι το παιχνίδι απευθύνεται κατά κύριο λόγο σε μικρότερες ηλικίες.

Ελάχιστες απαιτήσεις

  • ΛΣ: windows vista 64bit
  • Μνήμη: 1gb RAM
  • Γραφικα: Graphics card with DX10 (shader model 4.0)
  • DirectX: Έκδοση 10
  • Αποθήκευση: 2GB διαθέσιμος χώρος

0 σχόλιο
7

Ίσως σε ενδιαφέρει:

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy