fbpx
Home ReviewsGame Reviews Smelter | The Review

Smelter | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Σύμφωνα με τη Βίβλο, όταν ο Θεός τοποθέτησε τους πρωτόπλαστους στον κήπο της Εδέμ, τους επέτρεψε να τραφούν από όλους τους καρπούς αυτού του κήπου, εκτός από τον καρπό του λεγόμενου δέντρου της Γνώσης του Καλού και του Κακού, το οποίο βρισκόταν στο κέντρο του Κήπου. Όμως ο όφις ο αρχαίος, δηλαδή ο διάβολος που ήταν και αυτός εγκατεστημένος εκεί, παραπλάνησε την Εύα λέγοντας της ότι, τρώγοντας από αυτόν τον συγκεκριμένο καρπό, θα μπορούσε και αυτή και ο Αδάμ να γίνουν παντοδύναμοι.

Θα μου πείτε τώρα, γιατί κάνεις όλον αυτόν τον πρόλογο; Και η απάντηση είναι πολύ απλή και θα την βρούμε στον νέο τίτλο των X Plus και Dangen Entertainment, το Smelter. Ως ένα υβριδικό παιχνίδι, η ανησυχία μου ήταν μεγάλη μιας και σπάνια μπορούν δύο φαινομενικά άσχετα μεταξύ τους είδη να συνδυαστούν αρμονικά σε κάτι πρωτοποριακό ή ενδιαφέρον.

Το Smelter είναι ένα Action platformer με αρκετά στοιχεία real-time strategy που συνθέτουν έναν φρέσκο και μοναδικό τίτλο που έχει να μας προσφέρει αρκετές ώρες προκλήσεων και δράσης. Και όλα αυτά πλαισιώνονται από τα πλέον “κλασικά” retro/pixelated γραφικά και έναν σκοτεινό κόσμο που χρειάζεται ένα χέρι βοηθείας.

Πρωταγωνιστές του Smelter είναι η Εύα (ναι, η Εύα από τους ‘Αδάμ & Εύα’) και ο Smelter, μια πανοπλία που παραπέμπει αρκετά στο φίδι του προπατορικού αμαρτήματος. Ο Αδάμ απαγάγεται και η Εύα βρίσκεται εγκλωβισμένη σε έναν σκοτεινό, αφιλόξενο κόσμο, εκεί που θα βρεθεί με τον Smelter και μαζί θα ξεκινήσουν ένα κοινό ταξίδι για να βρουν τον Αδάμ και να ελευθερωθεί ο Smelter από την μοίρα του.

To gameplay του Smelter χωρίζεται σε δύο κατηγορίες: το action κομμάτι και το strategy. Κατά την διάρκεια του πρώτου, ελέγχουμε την Εύα καθώς διανύει μπουντρούμια και επίπεδα χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις του Smelter, αποκτώντας νεότερες όσο προοδεύουμε και εξερευνούμε.

Το action platforming είναι αρκετά απλό, τουλάχιστον στην αρχή. Κλασικά πηδάμε και κάνουμε επιθέσεις σε εχθρούς, αλλά όσο προχωράμε αποκτούμε ακόμα περισσότερους τρόπους μετακίνησης. Μαθαίνουμε να κάνουμε double-jumps, wall-jumps και transitions με όπλα και άλλα εργαλεία. Από την άλλη, θα μάθουμε να αποφεύγουμε κινήσεις, να γινόμαστε πιο ανθεκτικοί ή να εναλλάσουμε ανάμεσα σε melee και ranged attacks.

To Combat είναι αρκετά ευχάριστο και ενδιαφέρον με το πορτοφόλιό μας να ανοίγει σταδιακά και να μας δίνει ακόμα περισσότερες επιλογές. Σε αυτό βοηθάει και το level design μαζί με μια μεγάλη ποικιλία εχθρών και επιθέσεων που είναι φαινομενικά δύσκολα να χαρτογραφήσουμε αλλά εύκολα μπορούμε να αποφύγουμε εφόσον τις μάθουμε.

Και θα χρειαστεί να μάθουμε τους μηχανισμούς του Smelter όσο καλύτερα γίνεται αν θέλουμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις των trial rooms. Πρόκειται για δωμάτια με δοκιμασίες, αρκετά δύσκολες, οι οποίες στο τέλος τους μας επιβραβεύουν με ένα μόνιμο perk που θα μας βοηθήσει αργότερα στο παιχνίδι.

Φτάνοντας αντίστοιχα στο τέλος της εκάστοτε πίστας, θα λάβουμε μια Doma Stone. Πρόκειται για πετράδια που θα χρειαστούμε στο real-time strategy κομμάτι του παιχνιδιού, εκεί που θα πρέπει να διαχειριστούμε και πόρους για την ανάπτυξη της δύναμής μας.

Στην επιφάνεια του χάρτη θα πρέπει να φτιάχνουμε κτίρια για να διαχειριστούμε πόρους ή για να φτιάξουμε άμυνες και στρατεύματα. Όσο περισσότερους πόρους έχουμε και όσο περισσότερα κτίρια φτιάχνουμε, τόσο περισσότερο επεκτεινόμαστε. Καθώς ξεφεύγουμε από τα όρια της βάσης μας μπορεί να ξεκινήσουμε κύματα εχθρών που θα αντιμετωπίσουμε “πυροβολώντας” τα (μαζί με τις άμυνές μας).

Όσο προχωράμε στον χάρτη ανοίγουμε και νέες περιοχές, νέες ηπείρους και νέες δυνατότητες για τον Smelter. Για παράδειγμα, φεύγοντας από την αρχική περιοχή θα παρατηρήσουμε πως όλες οι ικανότητες που αποκτήσαμε μηδενίζονται και χάνονται με αποτέλεσμα να ξεκινάμε από την αρχή και να μαζεύουμε ικανότητες που ανταποκρίνονται στο layout και στις ιδιαιτερότητες τις εκάστοτε περιοχής.

Αυτή είναι και η γοητεία του Smelter. Η εναλλαγή μεταξύ του platforming και του strategy. Εκεί που μαζεύεις μόνος σου πόρους για να χτίσεις μια καλύτερη βάση και να επεκταθείς ώστε να επαναλάβεις την διαδικασία. Παρόλα αυτά, δεν είναι πάντα ξεκάθαρο τι κάνει το κάθε κτίριο ή οι ικανότητες του. Αλλά λίγη μελέτη και ψάξιμο σίγουρα θα μας ωφελήσει.

Αλλά από τα δύο είδη, το platforming κομμάτι είναι και το καλύτερο. Καθόλη την διάρκεια του παιχνιδιού, δεχόμουν νοσταλγικά vibes από αντίστοιχα παιχνίδια του είδους όπως τα Megaman X και Hollow Knight ή Dead Cells.

Και ταιριάζει απόλυτα στο Nintendo Switch. Η εναλλαγή μεταξύ τηλεόρασης και φορητής λειτουργίας δένει απόλυτα με τον τύπο του gameplay καθώς το real-time strategy χρειάζεται την μεγάλη οθόνη για να διακρίνουμε την παραμικρή λεπτομέρεια ενώ παράλληλα το platforming είναι ότι πρέπει για τις στιγμές που καθόμαστε στο κρεβάτι ή τον καναπέ και θέλουμε μια πιο άμεση συντροφιά.

Ευχαριστούμε θερμά την DANGEN Entertainment για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like