fbpx
Home ReviewsGame Reviews Slime Rancher | The Review

Slime Rancher | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Όταν μια ομάδα ανάπτυξης προσπαθεί ενίοτε να φτιάξει ένα farming simulations, είτε λίγο είτε πολύ στόχος είναι να φτάσουν στο ποιοτικό επίπεδο του Harvest Moon. Κάτι τέτοιο κατάφερε το Stardew Valley – με πολλούς παίκτες να υποστηρίζουν πως είναι και ακόμα καλύτερο – μιας και προσφέρει απλό αλλά παράλληλα πολύπλοκο gameplay με αρκετές δόσεις χαλάρωσης.

Το ίδιο προσπαθεί να κάνει και η Monomi Park με το Slime Rancher, ένα ιδιαίτερο farming sim που προσπαθεί να διαφέρει με αρκετά gameplay στοιχεία που μόνα τους είναι τελείως διαφορετικά αλλά μαζί συνθέτουν κάτι όντως ξεχωριστό. Υπάρχει κάτι ελκυστικό στο να μαζεύεις χαριτωμένα πλάσματα στην φάρμα σου και να προσπαθείς να βγάλεις λεφτά μέσα από αυτά.

Όταν ανακοινώθηκε η Plortable Edition του Slime Rancher για το Nintendo Switch το πρώτο πράγμα που σκεφτήκαμε ήταν πως το παιχνίδι που άξιζε την portable μεταχείριση επιτέλους θα κυκλοφορούσε στην υβριδική κονσόλα.

Το Slime Rancher είναι ομολογουμένως ένα ιδιαίτερο παιχνίδι που δύσκολα μπορεί κανείς να το περιγράψει. Με προοπτική πρώτου προσώπου, οι παίκτες αναλαμβάνουν τον ρόλο της Beatrix η οποία αναλαμβάνει να φτιάξει ένα κτήμα ή απλά μια φάρμα, μαζεύοντας Slimes (περίπου όπως αυτά του Dragon Quest) χρησιμοποιώντας μια σκούπα-εκτοξευτήρα.

Η λογική πίσω από το gameplay του Slime Rancher είναι αρκετά απλή. Όπως είπαμε παραπάνω, ως Beatrix πρέπει να “αιχμαλωτίσουμε” διάφορα slimes, να τα βάλουμε στην φάρμα μας και να τα ταΐζουμε ώστε να λαμβάνουμε ότι παράγουν και να τα πουλάμε στην αγορά για χρήματα.

Τα Slimes χωρίζονται σε είδη ανάλογα την μορφή τους, το χρώμα τους και την συμπεριφορά τους. Υπάρχουν τα απλά ροζ Slimes που τρέφονται με τα πάντα και παράγουν τον βασικό τύπο των Plorts (το παράγωγο πετράδι που πουλάμε στην αγορά), slimes που μοιάζουν με γάτες, slimes που μοιάζουν με πυγολαμπίδες καθώς και μεγαλύτερα Slimes (Largos) που αποτελούν συνδυασμό δύο διαφορετικών πλασμάτων.

Κάθε Slime τρέφεται με κάτι διαφορετικό – είτε με φρούτα, είτε με λαχανικά, είτε με κρέας – ενώ σε κάθε είδος τροφής μπορεί να υπάρχει ένα συγκεκριμένο αγαπημένο τρόφιμο. Όταν ένα slime φάει αρκετές τροφές παράγει περισσότερα πετράδια ενώ όταν ένα Largo φάει την απαραίτητη τροφή παράγει τα δύο είδη πετραδιών που αντιστοιχούν στα ενωμένα slimes.

Τα Largos, για να καταλάβουμε για τι πράγμα μιλάμε, αποτελούν Slimes που προκύπτουν από δύο διαφορετικά μικρότερα. Για να τα δημιουργήσουμε θα πρέπει να ταίσουμε ένα slime με το plort ενός άλλου. Αν όμως τύχει και φάνε ένα ακόμα plort τότε θα μετατραπούν σε Tarr Slimes.

Τα Plorts αποτελούν νόμισμα και όπως όλα τα νομίσματα αυτά υπόκεινται σε αυξομειώσεις στην αξία τους. Κάθε μέρα ή ανάλογα με το πόσα πολλά ανταλλάσουμε, η αξία τους αυξομειώνεται ανάλογα την ποσότητα και την ζήτηση. Για παράδειγμα, τα μπλε πετράδια μπορεί να αξίζουν πολύ περισσότερο από τα ροζ αλλά αν πουλήσουμε αρκετά η αξία τους θα πέσει σε σύγκριση με όλα εκείνα που δεν πουλάμε συχνά.

Η διαχείριση του πλούτου μας είναι απαραίτητη για να μπορέσουμε να εξερευνήσουμε νέες τοποθεσίες, να τροποποιήσουμε την περίφραξη μας, να δημιουργήσουμε νέα κτήρια και εργαλεία, να αναβαθμίσουμε το όπλο μας και να ξεκλειδώσουμε νέες προοπτικές συνεργασίας.

Με μια πρώτη ματιά στον χάρτη του παιχνιδιού, θα δούμε διάφορες τοποθεσίες που είναι κλειδωμένες πίσω από ένα χρηματικό ποσό. Ανοίγοντάς τες θα διαπιστώσουμε πως από πίσω κρύβεται μια μεγάλη έκταση εξερευνήσιμης γης που ενώ μοιάζει αρκετά γραμμική είναι εύκολα εξερευνήσιμη με λίγο έξυπνο platforming. Πολλές φορές, αυτή η “έξυπνη” προσεγγιση θα μας φέρει κοντά σε θησαυρούς και ευχάριστες εκπλήξεις που θα δώσουν την απαραίτητη ώθηση για να προοδεύσουμε αρκετά.

Εκτός από τις ευχάριστες εκπλήξεις όμως θα υπάρξουν και αντιξοότητες που θα χρειαστεί να αντιμετωπίσουμε. Μια από αυτές είναι και τα Tarr Slimes στα οποία αναφερθήκαμε παραπάνω. Τα Tarr Slimes μπορούν να δημιουργηθούν οπουδήποτε και ενώ στην εξοχή είναι σχετικά ακίνδυνα, αυτό δεν ισχύει για την φάρμα μας. Αυτό διότι πέρα από το να μας επιτίθενται και να τρώνε κάθε είδους τροφή, τρώνε και άλλα slimes με αποτέλεσμα να μπορούν να καταστρέψουν την “σοδειά” μας. Ωστόσο, αντιμετωπίζονται εύκολα ρίχνοντας απλά λίγο νερό πάνω τους.

Κάτι που σίγουρα θα μας ενοχλήσει είναι η επιστροφή πίσω στην βάση. Κάθε φορά που θα βγούμε να εξερευνήσουμε ότι μαζεύουμε θα πρέπει είτε να το ξεφορτωθούμε είτε να επιστρέψουμε πίσω στην βάση μας για να το αφήσουμε. Αυτό το πίσω-μπρος θα μας κουράσει πολλές φορές αφού θα μας κόβει την ροή της εξερεύνησης ή θα μας στερεί λάφυρα και καλύτερα slimes ή αντικείμενα.

Αυτό θα το καταλάβουμε και από την απαίτηση να γυρνάμε στην βάση μας για να παραδώσουμε τους ζητούμενους πόρους στους συνεργάτες μας. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχει ένας υπολογιστής στην φάρμα μας όπου διάφοροι κάτοικοι (τους οποίους δεν συναντάμε ποτέ) βάζουν αιτήματα για slimes, plorts και άλλα αντικείμενα με αντάλλαγμα χρήματα, σπανιότερα plorts και βελτιώσεις ή αναβαθμίσεις.

Θα δούμε πως υπάρχουν πολλές τέτοιες λεπτομέρειες που χρήζουν ανακάλυψης. Αυτές είναι και εκείνες που θα μας εθίσουν περισσότερο στον κόσμο του Slime Rancher. Ξεκινώντας το παιχνίδι, οι προσδοκίες μας είναι πολύ λίγες αλλά σύντομα θα διαπιστώσουμε πως πρόκειται για ένα παιχνίδι που δύσκολα αφήνεις κάτω – και ειδικά όταν παίζεις στο κρεβάτι ή τον καναπέ.

Τα γραφικά του παιχνιδιού φαίνεται να το βοηθάνε ‘by default’ να πετύχει μια καλή και ισορροπημένη απόδοση στο Nintendo Switch. Η Plortable Edition είναι πεντακάθαρη σε docked mode με αισθητές διαφορές από τις “αδερφικές” της εκδόσεις σε PC και κονσόλες, και ακόμα πιο αισθητές μειώσεις στο portable mode. Καθόλη την διάρκεια του gameplay όμως τα καρέ κυμαίνονταν από 30 μέχρι και 60fps ανάλογα με το τι υπάρχει στην οθόνη.

Ευχαριστούμε θερμά την Monomi Park για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like