fbpx
Home ReviewsGame Reviews Scarlet Nexus | The Review

Scarlet Nexus | The Review

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

It’s a start

Το «οικοσύστημα» της Bandai-Namco είναι γνωστό σε όλους είτε πρόκειται για rpg είτε action αλλά και fighting θιασώτες. Δεν θα μπω στον πειρασμό να αναφέρω με πόσα και ποια παιχνίδια της εταιρείας έχω ασχοληθεί από την εποχή ακόμα του PS2 αλλά σαν γνήσιος RPG και anime fan αντιλαμβάνεστε ότι δεν είναι διόλου ευκαταφρόνητο νούμερο με κάποια από αυτά να βρίσκονται σε περίοπτη θέση στη συλλογή μου μέχρι και σήμερα. Αυτή τη φορά, και μετά το review μας για το πολύ καλό Code Vein, επιστρέφουμε σε μια ακόμη «έρημο του πραγματικού», αντιμέτωποι με κάθε λογής ανθρωπόμορφα τέρατα αλλά και ανθρώπινες συνωμοσίες οι οποίες στις πλείστες των περιπτώσεων προκαλούν μεγαλύτερη αναστάτωση από τους κινούμενους εφιάλτες της μυθοπλασίας. Το Scarlet Nexus αποτελεί το πιο πρόσφατο anime style action roleplay game της εταιρείας το οποίο υπόσχεται έναν καλύτερο κόσμο μέσα από την εξιστόρησή του. Το ερώτημα είναι για ποιόν και υπό ποιες συνθήκες;

Just like anime

Η ιστορία έχει ενδιαφέρον και με την πάροδο του χρόνου ανακύπτουν πολλά ερωτήματα για τις ταυτότητες και τις προθέσεις των χαρακτήρων τόσο αυτών που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της δράσης όσο και αυτών που κινούνται στο παρασκήνιο. Όπως θα φανεί ακόμα από την αρχή, υπάρχουν πολλές ομοιότητες με το γνωστό manga/anime «Attack on Titan» αλλά σύντομα θα αντιληφθείτε ότι οι ομοιότητες σταματούν σχετικά γρήγορα. Κάπου στο εναλλακτικό μέλλον, λοιπόν, σε μια κοινωνία όπου η τεχνολογία αλλά και η ιχνηλάτηση του ανθρώπινου εγκεφάλου προσφέρουν νέα δεδομένα, ένα καταστροφικό γεγονός αλλάζει τον ρου της Ιστορίας· η Spring of Extinction. Τα τέρατα, οι Others όπως χαρακτηρίζονται, εισέβαλαν στην πραγματικότητα και από τότε η ανθρωπότητα ζει υπό τον κλοιό των καθημερινών επιθέσεων. Ο πρόγονος του Yuito Sumeragi, ένας από τους δύο πρωταγωνιστές, ο Yakumo Sumeragi, μια αινιγματική προσωπικότητα την οποία ποτέ κανείς δε γνώρισε πραγματικά αφού απέκρυπτε το πρόσωπό του με μάσκα, έσωσε την ανθρωπότητα πολεμώντας τους Others αλλά θέτοντας παράλληλα και τις βάσεις για τη δημιουργία ενός καταφύγιου για την εναπομένουσα ανθρωπότητα. Ο πατέρας του Yuito είναι πολιτικός όπως και ο μεγαλύτερος αδερφός του, ωστόσο ο ίδιος δε διακρίνεται από τέτοιες φιλοδοξίες και μόνη του έγνοια είναι η ένταξή του στην OSF (Other Suppression Force), μια επίλεκτη ομάδα εξουδετέρωσης των Others, ώστε να υπηρετήσει την ανθρωπότητα από το πόστο του πολεμιστή. Όπως αντιλαμβάνεστε και εδώ θα συναντήσουμε το κλασικό καταστατικό μοτίβο στη σχέση γιου-πατέρα (επιτέλους, ξεπεράστε το!) με το αίσθημα της απόρριψης αλλά και του ανταγωνισμού μεταξύ τους να γίνονται άμεσα αντιληπτά στους διαλόγους. Ο Yuito από την αρχή του παιχνιδιού διηγείται σε κάθε ευκαιρία για το πως σώθηκε την τελευταία στιγμή όντας παιδί από τους Others με τη βοήθεια μιας κοπέλα η οποία μοιάζει καταπληκτικά με τη δεύτερη επιλογή μας, την Kasane Randall. Όσον αφορά την Kasane, ήταν αδύνατον να παρακολουθήσω σε όλη την έκταση την ιστορία από τη δική της σκοπιά αλλά διατηρείται η ίδια ένταση με εκείνης του Yuito και σίγουρα είναι απαραίτητη για να την αντιληφθεί κανείς σε βάθος και ολοκληρωμένα αφού τα μονοπάτια των δύο χαρακτήρων διασταυρώνονται.  Ένα άλλο σημείο που με εξέπληξε ευχάριστα είναι η παρουσίαση της ιστορίας τόσο με animation αλλά και με στατικές οθόνες και, μάλιστα, με πληθώρα αναφορών και διαλόγων πράγμα αρκετά σπάνιο για παιχνίδια του είδους αφού αντίστοιχα στοιχεία συναντούμε σε πιο visual novel based υλοποιήσεις. Θα έλεγα ότι υπάρχει μια σχετική ισορροπία αλλά θεωρώ ότι οι «σκληροπυρηνικοί» φίλοι της δράσης θα απογοητευτούν σε κάποια σημεία αφού ο ζήλος και ο..πολεμικός ειρμός τους θα διακόπτεται κάτι παραπάνω από συχνά. Θα αντιληφθείτε ότι μέσα από την ιστορία θα αναδειχθούν θέματα τα οποία συνήθως δεν προσεγγίζονται εύκολα όπως η πολιτική διαφθορά και η σχέση της με τα ΜΜΕ, ο πόλεμος και άλλα πολλά.

A trial of two

Έχετε την επιλογή να παίξετε με τον Yuito ή την Kasane οι οποίοι διαθέτουν τις προσωπικές τους ψυχοκινητικές δυνάμεις. Ο μεν Yuito είναι εξοπλισμένος με ένα katana και οι επιθέσεις του είναι δραστικές σε κοντινές κυρίως αποστάσεις, η δε Kasane χρησιμοποιεί τα μαχαίρια της από πιο ασφαλή απόσταση. Και οι δύο, βέβαια, έχουν την ίδια ακριβώς βασική δύναμη, αυτή που αναφέραμε πριν λίγο ως ψυχοκινητική, με την οποία μετακινούν και κατ’ επέκταση επιτίθενται με οτιδήποτε υλικό είναι διαθέσιμο στο περιβάλλον. Σαν μέλη της OSF θα συναντήσουν και θα συνεργαστούν με διάφορες ομάδες οι οποίες αποτελούνται από άτομα που διαθέτουν εξίσου υπερδυνάμεις. Έτσι το party θα αποτελείταια από άτομα με ειδίκευση στην πυροκίνηση, στις μελλοντικές προβλέψεις, στην ικανότητα να γίνονται αόρατοι, στην βαρύτητα και πάρα πολλά άλλα. Το πιο βασικό χαρακτηριστικό του gameplay είναι η προσαρμογή σας στο εκάστοτε group και τις δυνάμεις που αυτό φέρει ώστε να ολοκληρώσετε τις αποστολές σας. Αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να ενεργοποιείτε κατά το δοκούν -αλλά υπό χρονικούς περιορισμούς- τις δυνάμεις αυτές προς όφελός σας, δηλαδή σας «κοινοποιούνται» ώστε να γίνουν κτήμα σας για ένα σύντομο χρονικό διάστημα μέσα από δραματικές σκηνές animation και πληθώρα οπτικών εφέ. Οι δυνάμεις αυτές αποκαλούνται SAS και είναι διαθέσιμες ανά πάσα στιγμή σε πραγματικό χρόνο. Οι SAS δυνατότητες των ηρώων αναβαθμίζονται με δύο τρόπους: είτε με τα Bond Episodes που παρεμβάλλονται διαλειμματικά στην ιστορία είτε προσφέροντας διάφορα δώρα στους χαρακτήρες αυξάνοντας έτσι τους δεσμούς σας. Μέσω αυτής της αλληλεπίδρασης δημιουργούνται ισχυρότεροι δεσμοί ανάμεσα στα μέλη της ομάδας και κατ’ επέκταση στις SAS δυνάμεις αφού αναβαθμίζονται ακριβώς λόγω αυτής της σχέσης. Να σας αναφέρω ότι τα Bond Episodes απεικονίζονται με animation και διαλόγους μέσα στα οποία οι χαρακτήρες συνδιαλέγονται. Όχι ιδιαίτερα πρακτικές αυτές οι πληροφορίες για hack and slash παιχνίδι αλλά το Scarlet Nexus δεν ακολουθεί την πεπατημένη και γι’ αυτό ίσως δημιουργήσει σύγχυση ή απογοήτευση στους θιασώτες του είδους. Αυτή η εναλλαγή μεταξύ των SAS σε πραγματικό χρόνο είναι ένα από τα πιο θεμελιώδη χαρακτηριστικά, όπως αναφέρθηκε ανωτέρω, αφού πολλοί αντίπαλοι και κυρίως bosses απαιτούν συγκεκριμένο τρόπο αντιπαράθεσης όπως με trigger points αλλά και χρήση στοιχείων του περιβάλλοντος. Για παράδειγμα, είναι αδύνατον να αντιμετωπίσετε έναν αόρατο εχθρό στηριζόμενοι μόνο στις δικές σας υπερδυνάμεις. Αν όμως χρησιμοποιήσετε τις δυνάμεις της Tsugumi που ειδικεύεται στο Clairvoyance θα τους εντοπίζετε ώστε να τους επιτεθείτε. Αυτό είναι γενικά το concept όσον αφορά τις συνεργασίες στο party σας.

Από εκεί και πέρα, οι επιθέσεις σας αποτελούνται από πάσης φύσεως χαρακτήριστικά που νομοτελειακά καταλήγουν σε ένα combo εναλλασσόμενων και θανάσιμων χτυπημάτων στα αδύνατα σημεία των εχθρών και των bosses επικρατώντας μέσα σε μια hack and slash τύρβη. Κάθε φορά που αναβαθμίζεστε ξοδεύετε brain points για να ξεκλειδώνετε skills στον brain map. Ουσιαστικά πρόκειται για τρεις κατηγορίες skills: αυτές των Expand (τακτικές μάχης), Enhance (εστίαση στα όπλα) και Support (εξοπλισμός και τακτικές μάχης των μελών της ομάδας). Ανάλογα με τις επιλογές σας διαμορφώνεται τον χαρακτήρας σας σύμφωνα με τις απαιτήσεις σας ή αν θέλετε τις κλίσεις σας. Σύντομα θα ξεκλειδώσετε και μια τέταρτη κατηγορία, αυτή του Brain Drive, με την οποία θα αποκτήσετε buffs, όπως αυξημένη ταχύτητα στις επιθέσεις. Όσον αφορά τα quests, αυτά αφορούν αποκλειστικά την (πολύ) γραμμική εξέλιξη του παιχνιδιού ούτως ώστε να εξελιχθεί η ιστορία και κάποια, δυστυχώς ανούσια τις περισσότερες φορές, με έπαθλο, επίσης, ανούσια αντικείμενα. Δυστυχώς, απογοητεύτηκα πολύ με τα sidequests, αν μπορούν ακόμα και να χαρακτηριστούν έτσι, και θεωρώ ότι αμαυρώνουν την εμπειρία.

Just like anime (part 2)

Τα γραφικά του παιχνιδιού αποτελούνται από πανέμορφα anime χαρακτηριστικά αλλά σε καμία περίπτωση δεν μπορεί κάποιος να ισχυριστεί ότι είναι next gen ή κάτι πρωτότυπο. Το περιβάλλον του παιχνιδιού, οι χρωματικοί συνδυασμοί, το ομαλότατο animation και ο σχεδιασμός των χαρακτήρων -ειδικά των Others- είναι πραγματικά εξαιρετικά. Ναι, οι αντίπαλοι επαναλαμβάνονται, αναμενόμενο σχετικά για παιχνίδι του είδους, αλλά το πολυεπίπεδο gameplay και το βάθος της ιστορίας θα σας αποζημιώσει. Στο δυστοπικό περιβάλλον όαση αποτελεί η πόλη-άσυλο για τους ανθρώπους New Himuka. Η ζωή σε αυτή χαρακτηρίζεται κυρίως από την augmented reality που επικρατεί από τα φανάρια και τις διαβάζεις των πεζών μέχρι τις διαφημίσεις των πολυεθνικών αλλά και από όλα εκείνα τα στοιχεία που συναντούμε σε φουτουριστικές πόλεις της ποπ κουλτούρας. Πανέμορφη πραγματικά! Αντιθέτως, στην «έρημο» και στα συντρίμμια, στις περιοχές της δράσης δηλαδή, η γραφική απόδοση είναι λιτή και επαναλαμβανόμενη. Σε γενικές γραμμές το environmental story telling είναι ενδιαφέρον, σίγουρα υποστηρίζει το backstory των χαρακτήρων και εν γένει του παιχνιδιού. Η ηλεκτρονική μουσική που συνοδεύει τους χαρακτήρες σας είναι η πλέον ιδανική ιδιαίτερα στα bosses και οι ιαπωνικές φωνές (δεν επιλέγω ποτέ αγγλικές φωνές σε JRPG) είναι άψογες σε κάθε περίπτωση. Ουσιαστικά ολόκληρο το παιχνίδι μοιάζει σαν μια ποιοτική σειρά anime!

A serious matter

Το Scarlet Nexus προφανώς δεν έχει να προσφέρει κάτι τόσο πρωτότυπο στο είδος αλλά μέσα από την ιστορία του και το σύστημα μάχης σίγουρα επιτυγχάνει στο να προσφέρει αρκετές ώρες ευχαρίστησης. Τα δυνατά του σημεία απευθύνονται κυρίως σε φίλους των anime/manga και λιγότερο στους pure action θιασώτες του είδους. Όπως και να ‘χει, αποτελεί μια ακόμα «εύπεπτη» πρόταση της εταιρείας που μας έχει συνηθίσει σε αντίστοιχους τίτλους.

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco Hellas για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like