fbpx
Home ReviewsGame Reviews Ruined King: A League of Legends Story | The Review

Ruined King: A League of Legends Story | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

To Arcane τελείωσε, ανανεώθηκε για την δεύτερη season πριν καν βγουν τα τελευταία επεισόδια και έτσι πέρα από τα επόμενα παιχνίδια της Riot Forge, οι παίκτες και οι φίλοι της Runeterra έχουν να περιμένουν κάτι ακόμα. Μέχρι λοιπόν, να δούμε τα Project L και Arcane Season 2 να δίνονται στο κοινό, η Riot σε συνεργασία με μικρότερες ομάδες φροντίζει να επεκτείνει το lore της Runeterra με παιχνίδια διαφόρων ειδών ξεφεύγοντας από τα “δεσμά” του League of Legends.

Είδαμε πρώτα το Hextech Mayhem, ένα ρυθμικό platformer που ενώ έχει καλές βάσεις χάνει σε διάφορα σημεία αφήνοντας μια γλυκόπικρη αλλά παράλληλα ευχάριστη γεύση. Την ίδια μέρα που κυκλοφόρησε το παιχνίδι της Choice Provisions όμως, η Riot Forge έκανε την έκπληξη και λάνσαρε το Ruined King: A League of Legends story, το νέο turn-based RPG της Airship Syndicate το οποίο με την σειρά του επεκτείνει την ιστορία εστιάζοντας τόσο στον Viego όσο και σε άλλους αγαπημένους champions από το αντίστοιχο MOBA.

Όταν ανακοινώθηκε πως η ομάδα η οποία θα είναι υπεύθυνη για την ανάπτυξη του παιχνιδιού θα είναι η Airship Syndicate, οι προσδοκίες μου για ένα αξιόλογο RPG “φτάσανε ταβάνι”. Με μια δυνατή ομάδα στο ενεργητικό της και έναν αντίστοιχο τίτλο να έχει αφήσει πολύ καλές εντυπώσεις – μιλάω πάντα για το Battle Chasers: Nightwar – ήμουν σχεδόν σίγουρος πως το Ruined King δεν θα απογοητεύσει.

Το Ruined King δανείζεται πολλά στοιχεία από το Battle Chasers όπως είναι η προοπτική, τα γραφικά και το σύστημα μάχης αλλά τα ενισχύει φέρνοντας κάτι φρέσκο και διαφορετικό.

Η ιστορία επικεντρώνει στον Ruined King, Viego ο οποίος είναι και ο βασικός ανταγωνιστής μας αλλά η υπόθεση έχει να κάνει με έναν επικείμενο κίνδυνο που απειλεί το Bilgewater Bay όσο και όλη την Runeterra. Τα Black Mists των Shadow Isles που σταδιακά απειλούν με αφανισμό οτιδήποτε αθώο και ζωντανό θα ξεκινήσουν ως μια μικρή ανησυχία αλλά θα φτάσουν σε σημείο να ενώσουν τους δρόμους έξι ηρώων (Miss Fortune, Illaoi, Braum, Pyke, Ahri, Yasuo) οι οποίοι θα συνεργαστούν για να σταματήσουν την απειλή.

Ξεκινάμε με την Sarah Fortune γνωστή και ως Miss Fortune. Με έναν σύντομο πρόλογο μαθαίνουμε την προϊστορία της και βουτάμε στα βαθιά αντιμετωπίζοντας πειρατές, μια μεγάλη αλλαγή στην διοίκηση του Bildgewater Bay μετά τον θάνατο του Gangplank αλλά και την επικείμενη απειλή των Shadow Isles – και όλα αυτά μόνο στον πρόλογο.

Η ομάδα ανάπτυξης φαίνεται να έχει βρει την ισορροπία στον τρόπο που κυλάει η υπόθεση με κάθε ήρωα να παρουσιάζεται σταδιακά και “φυσιολογικά”, βάζοντας τους παίκτες αργά και σταθερά στον κόσμο και τα γεγονότα του παιχνιδιού. Οι συζητήσεις, τα cutscenes και οι γραμμές διαλόγου παρουσιάζονται σε μορφή comic – τουλάχιστον στην μεγαλύτερη διάρκεια του παιχνιδιού – και μοιάζουν να δένουν αρμονικά με την γενικότερη αισθητική του League of Legends.

Το Ruined King ξεκινάει αρκετά δυναμικά και μας δίνει μια πρώτη γεύση τόσο από τον τρόπο που κυλάει η υπόθεση όσο και σημαντικά στοιχεία του gameplay όπως η εξερεύνηση και το σύστημα μάχης.

Κρατώντας την παράδοσh, η Airship Syndicate πήρε το σύστημα μάχης του Battle Chasers και πάνω του έχτισε το αντίστοιχο για το νέο της παιχνίδι. Εδώ έχουμε ένα turn-based σύστημα μάχης που δίνει στον παίκτη αρκετές πληροφορίες για τις κινήσεις του όπως πότε έρχεται η σειρά του και η σειρά των αντιπάλων, πόση ζωή απομένει και στις δύο μεριές και ποια κουμπιά αναλογούν σε ποια πράξη.

Οι γρήγορες και έντονες μάχες του League of Legends αντικαθίστανται από μάχες που χρήζουν διαβάσματος, οργάνωσης, στρατηγικής και κυρίως υπομονής. Είναι ένα σύστημα που δεν απευθύνεται σε όλους αλλά κρύβει βάθος και ουσία που δύσκολα συναντάμε σε άλλα παιχνίδια του είδους.

Είτε παίζουμε για πρώτη φορά είτε επιστρέφουμε μετά από καιρό υπάρχει πάντα η επιλογή του ‘Inspect’, μιας εντολής που μας δίνει όλες τις πληροφορίες που χρειαζόμαστε για να μάθουμε ή να θυμηθούμε τι δείχνει κάθε στοιχεία στην οθόνη μας. Είναι ένα απαραίτητο εργαλείο το οποίο αν μάθουμε να χρησιμοποιούμε σίγουρα θα κάνουμε την ζωή μας πιο εύκολη.

Παρά το γεγονός ότι το σύστημα μάχης έχει καλούς αλλά πολύπλοκους μηχανισμούς, δεν είναι και το πιο καινοτόμο που υπάρχει. Σίγουρα η ύπαρξη εικονιδίων και ενδείξεων είναι απαραίτητη για την διαβίβαση των πληροφοριών, υπάρχουν όμως στοιχεία που ενδεχομένως να παραμείνουν δυσνόητα ακόμα και πιο αργά στην ιστορία.

Ένα από τα παραπάνω στοιχεία είναι η ύπαρξη των Lanes στην γραμμή αναμονής. Συνολικά υπάρχουν τρία lanes με το καθένα να προσδίδει διαφορετικά χαρακτηριστικά στις επιθέσεις μας. Πρώτα έχουμε το Balance Lane, την default γραμμή όπου οι επιθέσεις μας προκαλούν την standard ζημιά και τα buffs/debuffs ενεργοποιούνται σε φυσιολογικά πλαίσια. Από πάνω έχουμε την Speed Lane εκεί όπου οι επιθέσεις μας εκτελούνται πιο γρήγορα αλλά λιγότερο αποτελεσματικά (δηλαδή λιγότερη ζημιά και μικρότερες πιθανότητες ενεργοποίησης κάποιου buff/debuff) ενώ από κάτω έχουμε την Power Lane, εκεί όπου οι επιθέσεις αργούν να εκτελεστούν αλλά έχουν μεγαλύτερη δύναμη και αποτελεσματικότητα.

Μπορεί με μια πρώτη ματιά η σημασία των lanes να μην είναι μεγάλη, γρήγορα όμως θα διαπιστώσουμε πως κάθε γραμμή παίζει καθοριστικό ρόλο στην πλειοψηφία των battles. Τρανό παράδειγμα είναι τα αφεντικά αλλά και ιδιαίτερα τέρατα ή εχθροί που φέρουν buffs και skills που εξουδετερώνονται μέσω κάποιου lane. Για παράδειγμα στις πρώτες ώρες θα αντιμετωπίσουμε λύκους που διαθέτουν skills που ενεργοποιούνται όταν πεθαίνουν και για να τα εξουδετερώσουμε θα πρέπει να κάνουμε μια επίθεση μέσω του Speed lane.

Μαζί με τις ικανότητες των αντιπάλων μας υπάρχουν και διάφορες περιβαλλοντικές παγίδες που αποτυπώνονται στο πεδίο των lanes. Το ίδιο γίνεται και με περιβαλλοντικά buffs. Αν θέλουμε να τα αποφύγουμε ή να τα αξιοποιήσουμε θα πρέπει να φροντίσουμε ώστε η επίθεση που θα κάνουμε με τον χαρακτήρα μας να τον τοποθετήσει μετά το πέρας της στο πλαίσιο αυτό. Θα υπάρξουν πολλές τέτοιες στιγμές κατά την διάρκεια της εξερεύνησής μας και η εξοικείωση με αυτό το σύστημα είναι ένας από τους σημαντικότερους παράγοντες επιτυχίας.

Ώντας ένα RPG, το Ruined King μας δίνει την ευκαιρία να παραμετροποιήσουμε την ομάδα μας ξεκλειδώνοντας νέες ενεργές και παθητικές ικανότητες αλλά και βελτιώνοντας τον εξοπλισμό μας με enchantments, runes και άλλα upgrades. Οι ικανότητες που θα βάλουμε σε κάθε χαρακτήρα μπορούν να αναιρεθούν επιτρέποντάς μας να τροποποιούμε την ομάδα μας ανάλογα την κάθε περίσταση.

Κάτι που αξίζει να σημειωθεί είναι οι κλάσεις των ηρώων που ξεφεύγουν λίγο από αυτό που ξέραμε μέσα από το League of Legends. Αυτό είναι κάτι το οποίο έχει ξαναγίνει με το Battle Chasers, με χαρακτήρες που ενώ θα μπορούσαν να ήταν Tank ή Healers να είναι στην πραγματικότητα DPS ή Buffers. Το ίδιο γίνεται και εδώ με παραδείγματα όπως την Ahri που είναι Healer & Damage ήρωας ή με τον Braum να αναλαμβάνει τον ρόλο του Defender & Buffer.

Με το gameplay να τραβάει το ενδιαφέρον και την ιστορία να το ενισχύει, όλα αυτά βελτιώνονται ακόμα περισσότερο με τα γραφικά και την παρουσίαση του παιχνιδιού. Με την ισομετρική κάμερα να κεντράρει στον κύριο χαρακτήρα του κεφαλαίου μπορούμε ταυτόχρονα να χαζέψουμε τα περιβάλλοντα και τους υπόλοιπους χαρακτήρες που εμφανίζονται στις διάφορες τοποθεσίες που θα επισκεφθούμε. Η παρουσίαση του Ruined King ταιριάζει γάντι με αυτή του League of Legends κάνοντας τον τίτλο το αξιαγάπητο αδελφάκι του MOBA. Κάθε στοιχεία, από τα απλά πορτραίτα των ηρώων μέχρι και τα εφέ των επιθέσεων δένουν αρμονικά με χρώματα, ευκρίνεια και textures που γοητεύουν και συναρπάζουν.

Παρομοίως, οι ηθοποιοί που έχουν δανείσει τις φωνές τους στους χαρακτήρες και ήρωες του παιχνιδιού δείχνουν το πάθος και την αγάπη τους για το σύμπαν της Runeterra. Οι φωνές ταιριάζουν γάντι σε κάθε χαρακτήρα και το καλύτερο απ’ όλα είναι πως κάθε γραμμή διαλόγου συνοδεύεται από το αντίστοιχο ηχητικό.

Δύο πράγματα που ίσως μας…απογοητεύσουν είναι αρχικά το επίπεδο δυσκολίας και το σύστημα αποθήκευσης. Δεν είναι λίγες οι φορές που θα χάσουμε λόγω κάποιας κακής απόφασης ή κάποιας ατυχίας και αυτό πολλές φορές θα οδηγήσει σε Game Over screen. Από εκεί έχουμε την δυνατότητα να συνεχίσουμε από παλαιότερο save ή να κάνουμε Load. Και στις δύο περιπτώσεις το παιχνίδι θα δει πρώτα το πιο πρόσφατο save με αυτό να σημαίνει πως αν δεν προνοήσαμε να σώζουμε συχνά τότε μπορεί να χάσουμε ώρες προόδου – οπότε προσοχή!

To Ruined King είναι ένα γράμμα απόλυτης αγάπης προς την Runeterra και το League of Legends. Θα μάθουμε λίγα περισσότερα πράγματα για αγαπημένους ήρωες που γνωρίσαμε πρώτη φορά στο moba της Riot και στο τέλος θα νιώσουμε πως ήρθαμε λίγο πιο κοντά. Η Airship Syndicate αποδεικνύει το ταλέντο της με έναν ευχάριστο τίτλο που είναι γεμάτος ενδιαφέροντες μηχανισμούς, μπόλικη εξερεύνηση, ελκυστική παρουσίαση και καλοφτιαγμένη ιστορία. Δεν αποκλείεται βέβαια να έρθετε αντιμέτωποι με glitches ή game-stopping bugs αλλά ένα restart θα σας βγάλει από την δύσκολη θέση ώστε να συνεχίσετε την νέα περιπέτεια των Legends.