fbpx
Home JG Originals Retro Corner | THE ABDUCTION OF OSCAR Z

Retro Corner | THE ABDUCTION OF OSCAR Z

Γράφει ο/η Αρίσταρχος Παπαδόπουλος

Εκείνην την νύχτα στη φάρμα, ακούγεται η φωνή μιας γυναίκας: “Όσκαρ, το φαγητό είναι έτοιμο!”…και η απάντηση: “Σε πέντε λεπτά μαμά”…”γούφ γούφ”…”Ήσυχα Gunter, απόψε πρέπει να πιάσουμε τον ζωοκλέφτη. Την τελευταία φορά είχαν το θράσος να κλέψουν τη Mizzy”…”γούφ”…”Όμως απόψε εσύ και εγώ θα…”. Ξαφνικά περίεργοι ήχοι και φώτα άρχισαν να εμφανίζονται από κάπου κοντά. “Άκου Gunter, ίσως είναι ο κλέφτης”, είπε ο Όσκαρ. Ο Gunter πήδηξε απότομα έξω από την κρυψώνα τους με αυτοπεποίθηση, για να πιάσει τον κλέφτη. Ένα εκτυφλωτικό φως, σαν κολώνα που καταλήγει σε έναν περίεργο δίσκο αρκετά ψηλά, φαίνεται να ρουφάει τα αγαπημένα ζώα του Όσκαρ, ο οποίος είναι αποσβολωμένος! “Βρε, βρε, τί ευχάριστη έκπληξη”, ακούγεται μια μοχθηρή φωνή. Ένας απόκοσμος ήχος και μετά όλα επιστρέφουν στην κανονική τους μορφή, τζιτζίκια, ελαφρύ αεράκι, νυχτοπούλια… “Όσκαρ, μα πού είσαι επιτέλους;”, άρχισε να φωνάζει η μητέρα του ενοχλημένη, βγαίνοντας έξω από το σπίτι… “Όσκαρ!”… καμία απάντηση.

Αυτή είναι η εκπληκτική animated σε ύφος γραφικής νουβέλας, συνοδευόμενη από ανάλογη μουσική μυστηρίου, εισαγωγή από το καινούριο παιχνίδι για τον Amstrad CPC με τον τίτλο “Η απαγωγή του Όσκαρ Ζ”. Ένα ιδιαίτερο παιχνίδι, καθώς είναι ο νικητής του διαγωνισμού προγραμματισμού παιχνιδιών σε Amstrad CPC “CPCRetroDev 2020” (http://cpcretrodev.byterealms.com/). Ο διεθνής πλέον διαγωνισμός χορηγείται και φιλοξενείται από το τμήμα “Επιστήμης Υπολογιστών και Τεχνητής Νοημοσύνης” του πανεπιστημίου του Αλικάντε στην Ισπανία (https://web.ua.es/en/dccia/) από το 2014. Σύμφωνα με την δήλωση των διοργανωτών: “Αυτός ο διαγωνισμός στοχεύει να ενθαρρύνει την δημιουργία και ανακάλυψη ταλέντων με τεχνολογικές και καλλιτεχνικές ικανότητες στο κόσμο παιχνιδιών βίντεο. Προκειμένου το εθνικό ταλέντο να ανταγωνιστεί και να αναπτυχθεί στο υψηλότερο επίπεδο, αυτός ο διαγωνισμός διεξάγεται διεθνώς. Έτσι, οι δημιουργοί έχουν την ευκαιρία να προωθήσουν τις εξαιρετικές ικανότητές τους στα όρια τους, μέσα στο περιβάλλον της μέγιστης παγκόσμιας ανταγωνιστικότητας. Η τεχνολογία “ρετρό” χρησιμοποιείται ως περιοριστικός παράγοντας, παρέχοντας στους προγραμματιστές λίγους υπολογιστικούς πόρους. Με αυτό, προωθούμε την πρωτοτυπία και τη βελτίωση προκειμένου να αναπτύξουμε νέες και καλύτερες τεχνολογικές λύσεις, επιδιώκοντας να υπερβούμε τις θεωρητικές δυνατότητες των μηχανών.

 Μια πραγματικά καταπληκτική εκδήλωση που εύχομαι να συνεχίσει και να αναπτυχθεί ακόμα περισσότερο. Σίγουρα κάποια στιγμή θα επανέλθω πιο διεξοδικά σε σχέση με τον διαγωνισμό και τους διοργανωτές. Έτσι, και γύρω στο τέλος του 2020 διεξάχθηκε με απόλυτη επιτυχία με πάνω από 35 συμμετοχές και αρκετά βραβεία. Αυτήν τη φορά έγινε αφιέρωμα στο παιχνίδι “Prince of Persia”, με τους διαγωνιζόμενους να κερδίζουν επιπλέον βαθμούς αν συμπεριλάβουν στο παιχνίδι τους ξεκάθαρες αναφορές στα γραφικά/τρόπο παιχνιδιού από αυτό το παιχνίδι. Η ομάδα που δημιούργησε το παιχνίδι είναι η “Dreamin’ BITS” (https://dreaminbits.com/), η οποία έχει συμμετάσχει στον διαγωνισμό και το 2017 όπου ήρθε τέταρτη.

Στο παιχνίδι τώρα, ελέγχετε τον Όσκαρ σε ένα οριζόντιο παιχνίδι πλατφόρμας με συνεχόμενη κύλιση οθόνης scrolling από τα αριστερά προς τα δεξιά. Ο Όσκαρ, βρισκόμενος πλέον σε έναν άγνωστο πλανήτη, έχει σα σκοπό να ελευθερώσει τους δίποδους και τετράποδους φίλους του και να επιστρέψει στη γη.

Όπως έχει στηθεί το παιχνίδι, είστε σε έναν συνεχή αγώνα δρόμου με τον μάλλον αδέξιο εξωγήϊνο απαγωγέα που προηγείται στην αρχή κάθε πίστας καθώς ίπταται πάνω σε έναν ατομικό ιπτάμενο δίσκο, ξέρετε από αυτούς που είναι μόνο για τα καθημερινά ψώνια και με μικρή αυτονομία λίγων ετών φωτός. Στο τέλος της πίστας, αν ο Όσκαρ φτάσει πρώτος, τον περιμένει το αγαπημένο του ζωάκι. Υπάρχει ένας μικρός χάρτης στο πάνω μέρος της οθόνης που δείχνει την πρόοδό σας σε σχέση με τον εξωγήϊνο και τον τερματισμό.

Ο Όσκαρ είναι πολύ καλός στο τρέξιμο, αλλά έχει και την δυνατότητα συλλέγοντας φρούτα να γεμίσει την μπάρα ενέργειας στο πάνω αριστερό μέρος της οθόνης. Πατώντας το fire κουμπί η μπάρα αδειάζει, ενώ ο Όσκαρ επιταχύνει ακόμα πιο πολύ, ώστε να προφτάσει και να ξεπεράσει τον εξωγήϊνο. Επίσης, γίνεται άτρωτος για όσο το σπριντ διαρκεί. Η μπάρα ενέργειας λειτουργεί και σαν ασπίδα, προστατεύοντας τον Όσκαρ αν χτυπηθεί από κάτι. Μετά από το χτύπημα αδειάζει εντελώς, αλλά ο χαρακτήρας σας αναβοσβήνει για μικρό χρονικό διάστημα και είναι άτρωτος για όσο διαρκεί. Εκμεταλλευτείτε το! Αν χτυπηθεί χωρίς ενέργεια, τότε χάνεται ζωή και ξαναρχίζετε από το κοντινότερο σημείο ελέγχου checkpoint. Ο αριθμός ζωών είναι άπειρος, οπότε μπορείτε να συνεχίσετε να παίζετε μέχρι να περάσετε την πίστα.

Η διαδρομή είναι γεμάτη με εμπόδια όπως τοξικές λίμνες, αγκάθια που βγαίνουν από το έδαφος (μια από τις πιο ξεκάθαρες αναφορές στο Prince of Persia), νάρκες, άμορφες μάζες, εξωγήϊνα πουλιά που πετάνε αυγά. Ο Όσκαρ έχει στην διάθεσή του δύο αμυντικές κινήσεις. Με το άλμα μπορεί να αποφύγει πολλά εμπόδια που καραδοκούν στο έδαφος και να μεταφερθεί σε ψηλότερες πλατφόρμες αποφεύγοντας τις τοξικές λίμνες. Με το συρόμενο τάκλιν μπορεί να περάσει κάτω από εμπόδια που βρίσκονται στο ίδιο ύψος με αυτόν και να αποφύγει να χτυπηθεί από τον ιπτάμενο δίσκο. Όταν κάπου στην διαδρομή φτάσετε τον ιπτάμενο δίσκο, μπορείτε με το σπριντ να του δώσετε κουτουλιά και να ρίξετε κάτω τον εξωγήϊνο. Περιμένετε, όμως την κατάλληλη στιγμή για αυτό…Τότε μπορείτε να πάρετε εσείς τον δίσκο και να πετάξετε πλέον μέχρι το τέλος της πίστας, αφήνοντας χιλιόμετρα μακριά και καταϊδρωμένο τον αντίπαλο σας. Αν έχετε ακόμα ενέργεια και συνεχίζετε να συλλέγετε φρούτα, μπορείτε να πετάτε κοτόπουλα στους εχθρούς. Εξαιρετική η δεύτερη επιθετική κίνηση!

Δυστυχώς υπάρχουν μόνο τρεις πίστες, αλλά σημαντικός όρος του διαγωνισμού είναι το κάθε παιχνίδι να μην είναι μεγαλύτερο από 64Kb, ώστε να μπορεί να τρέξει σε έναν αυθεντικό CPC 464 χωρίς επέκταση μνήμης και να μην είναι multiload . Μικρό το κακό βέβαια, γιατί το gameplay είναι απίθανο. Ίσως η ομάδα Dreamin’ BITS να έχει στα σχέδια της την κυκλοφορία μιας έκδοσης με περισσότερα επίπεδα και μεγαλύτερη πολυπλοκότητα. Το παιχνίδι είναι πολύ εθιστικό με καλό επίπεδο δυσκολίας χωρίς να γίνονται αδικίες λόγω γραφικών ή κίνησης. Ο χειρισμός αποκρίνεται άμεσα στις κινήσεις του χειριστηρίου/πλήκτρων. Μπορείτε να κάνετε συνδυασμένες κινήσεις (πχ. Πιο σύντομο τάκλιν κινώντας το μοχλό προς τα δεξιά κλπ.) ώστε να αποφύγετε πολύπλοκα εμπόδια.

 Τα γραφικά είναι καλοσχεδιασμένα και πολύ λεπτομερή για MODE 0 (160X200 ανάλυση) και πολύχρωμο με 16 φανταχτερά χρώματα. Αποδίδουν άριστα το περιβάλλον του πλανήτη. Το εντυπωσιακό είναι ότι το παιχνίδι καταλαμβάνει όλη την οθόνη και το scrolling είναι από τα πιο ομαλά και γρήγορα που έχουμε δει ποτέ σε CPC. Οι Amstrad-όβιοι είμαστε συνηθισμένοι στα περιθώρια (border) της οθόνης του CPC και στους περιορισμούς που φέρνουν στο gameplay από το μικρό μέγεθος της ωφέλιμης οθόνης. Πάντα εντυπωσιαζόμαστε όταν χρησιμοποιείται ολόκληρη η επιφάνειά της ως ένας ενιαίος χώρος. Χρειάζεται επίδοξος προγραμματισμός για να επιτευχθεί, οπότε να πούμε ένα μεγάλο μπράβο στους προγραμματιστές που το κατάφεραν τόσο καλά! Το animation όλων των χαρακτήρων είναι διεξοδικό και έχει αβίαστη ροή. Μου θύμισε Lemmings σε Amiga έκδοση, αλλά και το Prince of Persia, διάσημο και για την αληθοφανή του κίνηση.

Υπάρχει μουσική και ηχητικά εφέ καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού. Τα εφέ υπάρχουν και σε σημεία που δεν θα το περίμενε κανείς, όπως στις αντιδράσεις του εξωγήϊνου όταν ο ιπτάμενος δίσκος του δεν λειτουργεί καλά. Η μουσική, αν και επαναλαμβανόμενη, δεν κουράζει. Έχει πολλά μοτίβα και μια ατμόσφαιρα μυστηριώδη που ταιριάζει στις τοποθεσίες ενός διαφορετικού πλανήτη.

Πραγματικά το “The Abduction of Oscar Z” αξίζει την πρώτη θέση στον διαγωνισμό και ίσως είναι το πιο εντυπωσιακό παιχνίδι που εμφανίστηκε σε Amstrad για αυτήν τη χρονιά. Τα 8-bit και οι δραστήριες κοινότητες ανά τον κόσμο που τα υποστηρίζουν μας επιφυλάσσουν πολλές ακόμα εκπλήξεις για το μέλλον. Δεν υπάρχει Game Over…

  • Είδος παιχνιδιού (genre): Side scrolling platform
  • Ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας: 4 Νοεμβρίου 2020
  • Developer/Publisher: Dreamin’ BITS
  • Format παρουσίασης: Amstrad CPC 6128 emulated on Raspberry Pi 3B+ with Caprice 32

You may also like