fbpx
Home ReviewsGame Reviews Outriders | The Review

Outriders | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Ένα γνώριμο είδος

Τα “looter shooters”, όπως αυτά έγιναν γνωστά, είναι παιχνίδια που βασίζονται σε μια συγκεκριμένη αρχή: μπόλικο loot, πολλή δράση και όλο και μεγαλύτερα επίπεδα δύναμης για τον χαρακτήρα μας. Παρά την αισθητή πτώση του είδους τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν ακόμα ομάδες και εταιρείες που δοκιμάζουν την τύχη τους προσπαθώντας να μας δώσουν κάτι καινούργιο αλλά παράλληλα γνώριμο. Το ίδιο προσπαθεί να κάνει και η Square Enix με την People Can Fly και το Outriders, ένα νέο 3rd person, sci-fi shooter από τους δημιουργούς αγαπημένων παιχνιδιών όπως τα Painkiller, Gears of War: Judgment, και Bulletstorm.

Με μια πρώτη ματιά, το Outriders θα μπορούσε κάλλιστα να μας θυμίσει κάτι από Destiny μιας και η υπόθεσή του δεν διαφέρει και πάρα πολύ. Θα ήταν λάθος όμως να το παρομοιάσουμε με τον τίτλο της Bungie μιας και είναι περισσότερο ένα co-op RPG με υπερδυνάμεις, παρά μια διαστημική ιστορία γεμάτη περαστικούς.

Η ανθρωπότητα στο επίκεντρο

Βρισκόμαστε στο μακρινό μέλλον, η Γη έχει καταστραφεί και δεν είναι ο καλύτερος τόπος για την διατήρηση της ανθρωπότητας. Ένα αποικιακό σκάφος προσγειώνεται σε έναν νέο πλανήτη με όνομα Enoch, εκεί που μπορεί να επανεκκινηθεί η ζωή των ανθρώπων. Δεν είναι όλα όμως όσο καλά φαίνονται καθώς μια μυστηριώδης καταιγίδα χτυπάει τον Enoch με τον χαρακτήρα μας – έναν Outrider, δηλαδή έναν εξερευνητή που καλείται να καταγράψει τον πλανήτη – να καταλήγει στο μάτι της και να αποκτά ανεξήγητες και μοναδικές δυνάμεις.

Ξυπνάμε μετά από 30 χρόνια και ανακαλύπτουμε πως δεν είμαστε οι μόνοι με αυτές τις μοναδικές ικανότητες. Εκατοντάδες άλλοι Altered έχουν γεννηθεί έχοντας ξεκινήσει τις δικές τους εκστρατείες μιας και δεν γίνεται όλοι να είμαστε τα “καλά παιδιά”. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την εκκίνηση ενός εμφυλίου πολέμου στην επιφάνεια του πλανήτη, με εμάς και άλλους Altered να παλεύουν τόσο για την επιβίωση όσο και για την κυριαρχία σε έναν νέο, ξένο κόσμο.

Χωρίς να ξεχνάμε την ιδιότητα του Outrider θα βρεθούμε σιγά-σιγά στην καρδιά του πολέμου, παλεύοντας σε πεδία μάχης ενάντια σε άλλες φατρίες, χρησιμοποιώντας καταστροφικά όπλα και τις ικανότητες που αποκτήσαμε. Θα αναλάβουμε αποστολές όπως το να σκοτώσουμε σημαντικούς στόχους, να επισκεφθούμε νέα μέρη ή να ολοκληρώσουμε bounties για καλύτερα όπλα και εξοπλισμό. Κάθε πράξη μας επιβραβεύεται με το αντίστοιχο reward, και πολλές φορές θα νιώσουμε πως δεν κάνουμε κάτι τυχαία.

Ένας…μεταλλαγμένος μισθοφόρος

Το Outriders μας παρέχει την επιλογή τεσσάρων διαφορετικών κλάσεων. Κάθε μια από αυτές έχει και από τρεις ικανότητες τις οποίες μπορούμε να εξοπλίσουμε και να χρησιμοποιήσουμε. Ανάλογα το τι θα επιλέξουμε αποκτάμε και άλλη αξία για την ομάδα μας μιας και κάθε ικανότητα επιφέρει το δικό της αποτέλεσμα-πινελιά σε μια ομάδα.

Πέρα από τις ικανότητες μας έχουμε και το class tree, το οποίο αναβαθμίζουμε όσο ανεβάζουμε το επίπεδο του χαρακτήρα μας. Κάθε παθητική ικανότητα μπορεί να δεχθεί μέχρι έναν συγκεκριμένο αριθμό πόντων ενώ μας δίνεται η δυνατότητα να αλλάξουμε το build μας μέσω ενός ελεύθερου respec.

Αυτό που κάνει το Outriders να διαφέρει όμως είναι ο τρόπος που ανανεώνουμε την ζωή μας. Σε αντίθεση με άλλα shooters, αντί να ψάχνουμε healthpacks και άλλα consumables, κάθε φορά που σκοτώνουμε έναν εχθρό αναπληρώνουμε την χαμένη υγεία μας, κάτι που γίνεται όλο και πιο αισθητό ανά κλάση.

Ανάμεσα στις διαθέσιμες επιλογές έχουμε τους Devastator, Trickster, Pyromancer και Technomancer. Για παράδειγμα, ο Devastator είναι το Tank Class με υγεία περισσότεροι από τους υπόλοιπους και αξιοζήλευτη ανθεκτικότητα. Από την άλλη ο Pyromancer είναι το pure dps της ομάδας αλλά ‘ζορίζεται’ στην επιβίωση, ενώ ο Technomancer είναι ο μόνος που μπορεί να προσφέρει heals με τις ικανότητές του.

Κάθε κλάση που θα επιλέξουμε έχει τα συν και τα πλην της. Ας πιάσουμε αρχικά τον Devastator, ο οποίος αποδεικνύει ότι είναι αρκετά ανθεκτικός. Με το Golem Skill του μπορεί να αποκρούσει το 65% της εισερχόμενης ζημιάς από εχθρούς ενώ το Gravity Leap του δίνει την επιθετική ικανότητα που στερείται αφού στην κάθοδο μπορούμε να σκοτώσουμε τους εχθρούς σε ένα συγκεκριμένο χώρο.

Αμέσως μετά έχουμε τον Technomancer ο οποίος πέρα από τις θεραπευτικές του ικανότητες βασίζεται σε gadgets και long-range όπλα ή turrets για να ακινητοποιήσει τους αντιπάλους του. Στην αντίθετη μεριά έχουμε τον Trickster, που ενώ θα τον μάθουμε δύσκολα, είναι εύκολο να σκεφτεί κανείς πως μιλάμε για μια από τις δυνατότερες κλάσεις του παιχνιδιου – αν καταφέρουμε να την καταλάβουμε. Πολλές από τις ικανότητές του δίνουν την δυνατότητα να ακινητοποιήσουμε αντιπάλους, να τους κάνουμε πιο αργούς ή να τους σκοτώνουμε με μια κίνηση (όπως κάνει το Temporal Blade).

Τέλος, ο Pyromancer είναι μια από τις κλάσεις με τις οποίες θα ζοριστούμε, ειδικά αν παίξουμε solo. Μαρκάρουμε εχθρούς με την Heatwave ικανότητά μας ώστε να εξασφαλίσουμε πιο άμεση γιατρειά για τον χαρακτήρα μας. Μπορούμε με τις φλόγες μας να τραβήξουμε κοντά μας και άλλους εχθρούς ώστε να απορροφήσουμε την ενέργειά τους, ενώ η Thermal Bomb κάνει αυτό που λέει – εκρήξεις και μπόλικη ζημιά.

Να σημειώσουμε εδώ πως κάθε κλάση έχει παραπάνω από 3 ενεργά skills τα οποία ξεκλειδώνουν καθώς ανεβαίνουμε σε επίπεδο δύναμης. Και τώρα που το σκέφτομαι, η επιλογή του Pyromancer ως κλάσης ίσως να αποδειχθεί μια σχετικά έξυπνη κίνηση για το endgame, αλλά προς το παρόν η ζωή είναι κάπως δύσκολη μιας και για να ξαναγεμίσω την υγεία του χαρακτήρα μου θα πρέπει να κάνω καλή διαχείριση των cooldowns μου.

Ίδια όπλα σε νέους πολέμους

Αν έχουμε ξαναπαίξει κάποιο looter shooter στο παρελθόν τότε θα βρούμε πολλά γνώριμα στοιχεία. Με μια πρώτη ματιά έχουμε να κάνουμε με ένα εναλλακτικό The Division και μια εικόνα του πως θα μπορούσε να είναι αλλιώς το Gears of War.

Κάθε φορά που βγαίνουμε από το κεντρικό hub – την βάση των δραστηριοτήτων μας, εκεί όπου θα μπορούμε να διαχειριστούμε τα αντικείμενα και τον εξοπλισμό μας, να αγοράσουμε νέα όπλα, να αλλάξουμε εμφάνιση ή να ζητήσουμε βοήθεια από άλλους Outriders – θα βρεθούμε σε έναν χάρτη γεμάτο με travel points, side quests, main quests και φυσικά… εχθρούς.

Θα αντιμετωπίσουμε τα απλά grunts, δηλαδή στρατιώτες και εξωγήινους που κάνουν μικρή ζημιά μόνοι τους αλλά μεγάλη όταν είναι μαζεμένοι σε μονάδες, δυνατότερους – και πολλές φορές armored – μισθοφόρους αλλά και αφεντικά με ειδικές ικανότητες ή ιδιαιτερότητες, μιας και υπάρχουν και άλλοι Altered σε αυτόν τον κόσμο.

Η δυσκολία των εχθρών μας καθορίζεται και από το World Tier Level, μια έννοια που έχουμε δει σε άλλα παρόμοια παιχνίδια όπως το The Division – με την μόνη διαφορά πως εδώ το World Tier αλλάζει αυτόματα όσο μαζεύουμε πόντους εμπειρίας δίνοντάς μας την ευκαιρία να συγκεντρώσουμε ακόμα περισσότερους πόντους εμπειρίας και συνεπώς καλύτερο loot. Βέβαια, αν δούμε πως “ζοριζόμαστε” με κάποια μάχη μπορούμε να αλλάξουμε το επίπεδο χειροκίνητα και να προσπαθήσουμε από την αρχή.

Ολοκληρώνοντας αποστολές και σκοτώνοντας όλο και πιο δυνατούς εχθρούς θα λάβουμε νέα όπλα και εξοπλισμό μέσω του αντίστοιχου loot system. Το Loot system του Outriders είναι και το κυριότερο συστατικό επιτυχίας του τίτλου. Όσο παλεύουμε λαμβάνουμε όλο και καλύτερα όπλα με πολλά από αυτά να έχουν τις δικές τους ικανότητες οι οποίες με την σειρά τους συνδυάζονται με τις ενεργές ή και παθητικές ικανότητες μας. Σύντομα όμως θα διαπιστώσουμε πως τα όπλα δεν έχουν τεράστιες διαφορές όσο προχωράμε με την έννοια ότι ένα όπλο που είχαμε στο level 5 θα είναι το ίδιο με αυτά του level 25.

Και ενώ οι μάχες είναι διασκεδαστικές και έντονες, υπάρχουν φορές που ακόμα και η προσεκτική διαχείριση των δυνάμεων, των καλύψεων και των πυρομαχικών μας δεν είναι αρκετή για να μας σώσει. Αυτό διότι σε αρκετά σημεία, εχθροί θα μας πλησιάσουν και θα μας εγκλωβίσουν σε γωνίες μπλοκάροντάς μας με αποτέλεσμα να μην μπορούμε ούτε να γιατρευτούμε ούτε να σημαδέψουμε καλά – άρα δεν είναι και πάντα δικό μας λάθος.

Μια εφιαλτική ατμόσφαιρα

Ένα από τα μεγαλύτερα θετικά του Outriders είναι η ιστορία και τα περιβάλλοντα στα οποία διαδραματίζεται. Ο Enoch, ο πλανήτης που θεωρητικά ήταν ο νέος παράδεισος της ανθρωπότητας, είναι στην πραγματικότητα μια κόλαση γεμάτη εξωγήινους, ανωμαλίες και έναν πόλεμο χωρίς κανέναν ουσιαστικό νικητή. Η διήγηση χαρακτηρίζεται από χιούμορ και σκοτάδι με μια δόση μεταλλαγμένων και πιστολιδιού.

Μαζί με την βασική ιστορία, θα λάβουμε μέρος σε αρκετά side-quests (τα οποία μπορούμε να επαναλάβουμε) δίνοντάς μας την ευκαιρία να αντιμετωπίσουμε διαφορετικούς altered και να αποκτήσουμε όλο και καλύτερα όπλα ή εξοπλισμό.

Η απόκτηση του loot, όπως είπαμε και παραπάνω, είναι μια κλασική διαδικασία. Έχοντας πρόσβαση σε μια ευρεία γκάμα όπλων και εξοπλισμού με ελαφρώς διαφορετική εμφάνιση, ο Outrider μας μπορεί να λάβει από απλού επιπέδου loot μέχρι και Epics ή Legendaries δίνοντας παραπάνω ποικιλία στην συλλογή μας. Και εκεί είναι το σημείο που βρίσκεται όλη η ουσία, καθώς πέρα από απαράμιλλη δύναμη και αποτελεσματικότητα, τα legendaries έρχονται και με πανέμορφα designs.

H βασική ιστορία θα μας πάρει περίπου 25 με 30 ώρες για να την ολοκληρώσουμε, με χαλαρή εξερεύνηση, και όλα αυτά για να ξεκλειδώσουμε τα expeditions, αποστολές που ξεκινούν από το τέλος της ιστορίας και εμφανίζονται σε όλον τον πλανήτη θέτοντάς μας αντιμέτωπους με νέες ιστορίες και δυνατότερους εχθρούς. Η ολοκλήρωση αυτών των αποστολών μας δίνει καλύτερους πόρους και ακόμα πιο δυνατά όπλα.

Έχουμε 15 ξεχωριστές τοποθεσίες για να εξερευνήσουμε, με την τελευταία να ξεκλειδώνεται όταν φτάσουμε το Challenge Tier 15, ένα επίπεδο δυσκολίας διαφορετικό από τα World Tiers και η δυσκολία τους κυμαίνεται ανάλογα.

Και παρόλα αυτά, δεν ξέρω αν διασκέδασα τόσο πολύ στο Outriders. Κατά το μεγαλύτερο μέρος της εξερεύνησής μου ένιωθα πως απλά “τράβαγα το κουφάρι” μου σε κάθε αποστολή. Ομολογουμένως το gameplay είναι καλοφτιαγμένο μιας και δεν αποκλίνει πολύ από άλλα παιχνίδια του είδους. Η φόρμουλα είναι μία. Καλύψου, όπλισε, πυροβόλα. Το gunplay ανέκαθεν ήταν διασκεδαστικό σε τέτοια παιχνίδια. Αλλά γίνεται κουραστικό όταν σκοτώνεις μια ομάδα εχθρών και από το πουθενά “σκάνε” μύτη άλλοι τόσοι απλά και μόνο για να γεμίσει η ώρα των αποστολών.

Σε αυτό ίσως συμβάλλει και η απόδοση του τίτλου μιας και σε κάρτες της σειράς 1080 και κάτω θα παρατηρήσουμε πτώσεις στα καρέ και αρκετά θέματα με τις εσωτερικές ρυθμίσεις του παιχνιδιού. Σε αυτές θα βρούμε επιλογές όπως Resolution, Resolution Scaling, Vsync, FPS Limit, Window Lock, Field of View (Degrees)        , Brightness, Quality Preset, Effects Quality, Texture Quality, Shadow Quality, Antialiasing, Post Processing Quality, View Distance Quality και Foliage Quality.

Αυτό που διαπίστωσα πως με κούραζε καθόλη την διάρκεια του Outriders ήταν το Motion Blur. Ναι, υπάρχουν πολλά FPS Drops, ειδικά μέσα σε κτήρια και hubs και ακόμα και με τον τελευταία driver της Nvidia δεν είδα μεγάλες διαφορές. Και αυτό αποτελεί ένα γεγονός που μου κάνει εντύπωση καθώς τα γραφικά δεν είναι και τα καλύτερα που υπάρχουν ειδικά εν έτη 2021.

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like