fbpx
Home ReviewsGame Reviews NEO: The World Ends With You | The Review

NEO: The World Ends With You | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Όταν το Nintendo DS κυκλοφόρησε πριν μερικά χρόνια, τα παιχνίδια που το συνόδεψαν σηματοδότησαν μια νέα εποχή για την Ιαπωνική εταιρεία και τον ψηφιακό κόσμο της διασκέδασης. Μπορεί για αρκετούς από εμάς, αυτή η κονσόλα και τα παιχνίδια της να μην είχαν το αντίκτυπο όπως τα αντίστοιχα των PS5 και Xbox Series, αλλά πολλοί από τους τίτλους που στόλισαν την φορητή κονσόλα, μας έδωσαν κόσμους και collaborations/crossovers που ανέκαθεν θέλαμε να δούμε, ειδικά αν ήμασταν λάτρεις της Ιαπωνικής ψυχαγωγίας και κουλτούρας.

Όταν το The World Ends with You κυκλοφόρησε, θυμάμαι πως το DS μου ήταν σε μια άθλια κατάσταση, σε σημείο να μην μπορώ να παίξω ούτε παιχνίδια του Game Boy Advance. Έτσι, στερήθηκα έναν μοναδικό τίτλο από την Square Enix που από τα σχέδιά του και μόνο είχε καταφέρει να μου τραβήξει το ενδιαφέρον. Έτσι, 13 χρόνια μετά, όταν η Square λάνσαρε εκ νέου τον τίτλο για το Nintendo Switch ως Definitive Edition, ήταν μια καλή ευκαιρία να το πιάσω στα χέρια μου – κάτι που εξίσου δεν έχει γίνει ακόμα, δυστυχώς.

Όσο πλησίαζε η κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου Sequel, NEO: The World Ends With You, η Square Enix αποφάσισε να δώσει στην δημοσιότητα 12 anime επεισόδια με την ιστορία του πρώτου παιχνιδιού ώστε οι παίκτες να αποκτήσουν μια εικόνα της υπόθεσης και να μπορούν να αναγνωρίζουν χαρακτήρες και καταστάσεις όσο θα παίζουν τον επόμενο τίτλο.

Φτάνουμε στο σήμερα, όπου η Square Enix είχε την ευγενή καλοσύνη να μας προμηθεύσει με τον τίτλο ώστε να σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις μας και να δούμε εν τέλει αν όντως αξίζει το χρόνο αλλά και…τα χρήματά σας.

Η ιστορία του NEO: The World Ends With You μας τοποθετεί στην Shibuya (ναι, την πόλη με το άγαλμα του Hachiko), με δύο στυλάτους πρωταγωνιστές ονόματι Rindo και Fret να συναντώνται και να ετοιμάζονται να πάνε για φαγητό. Εκεί, ο Fret θα δώσει στον Rindo μια αρκετά γνώριμη κονκάρδα χωρίς να δίνεται ιδιαίτερη σημασία σε αυτή.

Την στιγμή που έχουν χαθεί στη συζήτησή τους και ο Rindo παίζει με ένα από τα παιχνίδια στο κινητό του, ο κόσμος γύρω τους αλλάζει, τέρατα ξεπροβάλλουν μέσα από εκρήξεις και διάφοροι άνθρωποι φαίνεται να τα αντιμετωπίζουν.

Νομίζοντας πως βρίσκονται σε σκηνικό ταινίας, γρήγορα θα αντιληφθούν πως έγιναν συμμετέχοντες σε ένα παιχνίδι ζωής και θανάτου γνωστό ως “Reapers Game” από την ομώνυμη οργάνωση ‘Reapers’. Για να επιβιώσουν σε αυτό το παιχνίδι, οι δύο χαρακτήρες θα πρέπει να διαμορφώσουν συμμαχίες, να μαζέψουν πόντους από τα διάφορα ημερήσια παιχνίδια και να αποκτήσουν όλο και περισσότερες κονκάρδες προκειμένου να αποκτήσουν περισσότερη δύναμη.

Όλο αυτά διαδραματίζονται σε μια παράλληλη διάσταση, εκεί όπου οι νεκροί πλανώνται στον κόσμο των ζωντανών και αναγκάζονται να συμμετέχουν σε ένα παιχνίδι που μπήκαν εν αγνοία τους. Καταλύτης για την συμμετοχή τους όμως είναι το Reaper’s Pin, το “νόμισμα” που δίνεται στον χάρο για να περάσουν στην άλλη μεριά.

Σκοπός του Reapers Game είναι να υπάρχει μια νικήτρια ομάδα κάθε εβδομάδα. Η νικήτρια ομάδα μπορεί να εκπληρώσει μια ευχή της ενώ η τελευταία θα βρεθεί στο επίκεντρο κάποιας σοβαρής τιμωρίας – από το να επαναλάβει την συμμετοχή της στον επόμενη κύκλο παιχνιδιού, μέχρι και να διαγραφεί τελείως ως ύπαρξη.

Κάθε παίκτης μπορεί να έρθει σε επαφή μόνο με άλλους παίκτες ή εγκεκριμένους ανθρώπους που μπορούν να εξυπηρετούν τόσο ζωντανούς όσο και τους νεκρούς (και συνήθως αυτοί βρίσκονται στα μαγαζιά της Shibuya), ενώ παράλληλα έχουν στην διάθεσή τους συγκεκριμένες ψυχικές ικανότητες που είτε με τον έναν είτε με τον άλλον τρόπο τους βοηθούν στην επίλυση των γρίφων και την αντιμετώπιση του “Θορύβου”.

Από τα πρώτα λεπτά, αυτό που θα μας εντυπωσιάσει είναι η αισθητική των 3D γραφικών, οι γειτονιές της Shibuya και η “ζωή” που τις πλαισιώνει. Οι αποστολές λαμβάνουν μέρος πάντα κατά την διάρκεια της ημέρας με αποτέλεσμα οι δρόμοι να είναι γεμάτοι αυτοκίνητα και κόσμο, τα μαγαζιά ανοιχτά και όλο και κάποιο γεγονός να διαδραματίζεται σε μια από τις γειτονιές.

Κάθε περιοχή χαρακτηρίζεται από ζωντάνια καθώς το μεγάλο πλήθος και η συνεχόμενη μετακίνησή του μας δίνει την εντύπωση ενός πραγματικού κόσμου. Όπως είπαμε, η Shibuya χωρίζεται σε περιοχές οι οποίες χωρίζονται με τεχνητά σύνορα. H κάμερα είναι “καρφωμένη” σε μια γωνία η οποία όμως κολακεύει τόσο τις απαραίτητες λεπτομέρειες της κάθε περιοχής.

Κατά την διάρκεια του Reaper’s Game, πολλές από τις περιοχές είναι αποκομμένες και για να αποκτήσουμε πρόσβαση θα πρέπει να ολοκληρώσουμε κάποιο στιγμιαίο objective.

Παράλληλα με το μοναδικό σχέδιο για το οποίο είναι γνωστό η σειρά, οι χαρακτήρες και το στυλ τους σφύζουν από ζωντάνια και διαφορετικότητα. Τόσο από θέμα εμφάνισης, όσο και από θέμα προσωπικότητας, κάθε χαρακτήρας είναι ιδιαίτερος με στοιχεία και συμπεριφορές που τους κάνουν να ξεχωρίζουν.

Αυτό φαίνεται κυρίως και από τα νέα, 3D pre-rendered cutscenes, τα οποία παίζουν σε κατάλληλες στιγμές ώστε να “σπάει” η ροή του gameplay κατάλληλα. Σε αυτή την φάση, μπορεί οι χαρακτήρες να συνομιλούν σε στατικές εικόνες, κάθε κομμάτι διαλόγου όμως συνοδεύεται από το αντίστοιχο ηχητικό κομμάτι ή την ανάλογη γραφική (διαφορετική) απεικόνιση του εκάστοτε χαρακτήρα.

Καθόλη την διάρκεια της ιστορίας είχα την αίσθηση πως έπαιζα ένα πιο διαδραστικό detective graphic novel, σαν ένα action-oriented Danganronpa. Αυτό διότι το μεγαλύτερο κομμάτι της διήγησης γίνεται μέσω εικόνων και παραθύρων που αποτυπώνονται με στυλ comic ενώ παράλληλα παραπέμπουν στο στυλ του πρώτου παιχνιδιού.

Το ενδιαφέρον μας διατηρείται αμείωτο μέσω έξυπνων στιγμών και μηχανισμών. Για παράδειγμα, ο Rindo έχει την ικανότητα να γυρνάει πίσω στον χρόνο σε συγκεκριμένες στιγμές και να αλλάζει την ροή των γεγονότων προς όφελός του, ενώ ο Fret μπορεί να βοηθήσει άλλους ανθρώπους να θυμηθούν λεπτομέρειες που μπορούν να βοηθήσουν στην επίλυση των γρίφων.

Ως ψυχοκινητικοί, οι παίκτες μπορούν να διαβάσουν το μυαλό των περαστικών και να τους βοηθήσουν με διάφορους τρόπους. Πιο σημαντικοί χαρακτήρες θα διαμορφώσουν μαζί μας φιλικές σχέσεις, ενώ άλλοι χαρακτήρες-κλειδιά στην επίλυση γρίφων θα μας ωθήσουν στο να κάνουμε εξορκισμούς για να τους “ξελαμπικάρουμε” από αρνητικές σκέψεις.

Κάθε ανθρωποκεντρική ενέργεια που θα κάνουμε – είτε είναι υπενθύμιση, είτε εξορκισμός – μας ανταμείβει με Friendship points, πόντους απαραίτητους για να ξεκλειδώσουμε νέα χαρακτηριστικά, νέες ρυθμίσεις, νέα αντικείμενα και νέες υπηρεσίες. Οι σχέσεις που θα αναπτύξουμε ξεκλειδώνονται μέσω διαφόρων μικρών αποστολών όπως είναι η αγορά τριών φαγητών, η αγορά τριών ρούχων και η ολοκλήρωση άλλων παραγόντων ενώ σε κάθε κεφάλαιο υπάρχουν επιμέρους αποστολές – πέρα από την κεντρική – που μας κατευθύνουν σε μια περιοχή της Shibuya, εκεί που κάποιος άλλος παίκτης ή περαστικός χρειάζεται κάποιου είδους βοήθεια.

Αν τυχόν χάσουμε κάποια αποστολή ή δεν λάβουμε την επιθυμητή βαθμολογία στο τέλος κάποιου Dive (εξορκισμού) τότε μπορούμε με την ικανότητα του Rindo να επιστρέψουμε στην αρχή του κεφαλαίου και να παίξουμε ξανά κάθε side-quest και story-quest. Βέβαια κατά την επιλογή του κεφαλαίου, θα ήταν καλύτερο να μπορούμε να πηδήξουμε κατευθείαν στην αποστολή που θέλουμε παρά να πρέπει να ξεκινήσουμε από την αρχή.

Μιας και αναφερόμαστε σε αποστολές και παράγοντες, ήρθε η ώρα να περάσουμε στο σύστημα μάχης μιας και θα είναι ένα στοιχείο που θα μας απασχολήσει στο μεγαλύτερο μέρος του παιχνιδιού.

H Square Enix δείχνει για άλλη μια φορά την μαεστρία της αφού συνεργαζόμενη με τις Jupiter Corporation και h.a.n.d. έφτιαξε ένα σύστημα μάχης που μας θυμίζει εκείνο της σειράς Kingdom Hearts. Δράση, εντυπωσιακά εφέ και άπειρο στυλ είναι μόνο μερικά από τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν κάθε μάχη.

Καθώς εξερευνούμε την Shibuya, σκανάρουμε το περιβάλλον για σκέψεις και στοιχεία. Τότε θα δούμε πολλά κόκκινα σήματα που αποτυπώνουν την ύπαρξη Θορύβου στην περιοχή. Περνώντας μέσα ή κάτω από αυτά, τα ενεργοποιούμε και τα τραβάμε κατά πάνω μας σαν μαγνήτης. Κάθε εικονίδιο Θορύβου αποτυπώνει ένα διαφορετικό τύπο τέρατος, ενώ ο χρωματισμός μας δίνει μια ιδέα για το αν είναι απλά τέρατα ή κάποιο special είδος όπως τέρατα με μεγαλύτερο pin drop-rate, τέρατα που δίνουν μεγάλα χρηματικά ποσά ή boss fights.

Μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μέχρι πέντε Noises σε αλυσίδα και όσα περισσότερα chains “κλειδώσουμε” τόσο μεγαλύτερο είναι το drop-rate των pins στο τέλος της μάχης. Αν θέλουμε να ανεβάσουμε το ποσοστό του drop-rate τότε μειώνοντας το active level της ομάδας μας σε συνδυασμό με την αύξηση του επιπέδου δυσκολίας – το οποίο ξεκλειδώνεται μέσω των Social Links και των Friend points (FP) – θα μας επιτρέψουν να ρισκάρουμε τα πάντα για να αποκτήσουμε περισσότερα και καλύτερα pins.

Μαζί με τα απλά noise υπάρχει και ένας τύπος μάχης που ονομάζεται Scramble Slam, ένα turf war sub-mode στην Shibuya, όπου αντίπαλες ομάδες μάχονται η μία ενάντια στην άλλη για περισσότερους πόντους και έλεγχο της εκάστοτε περιοχής του χάρτη. Αυτό μπορεί να κάνει τις μάχες λίγο κουραστικές, καθώς οι περισσότερες από αυτές στερούνται ποικιλίας τόσο σε εχθρούς όσο και σε μοτίβα επιθέσεων καθώς οι περισσότεροι εχθροί μας χρησιμοποιούν πάνω-κάτω τα ίδια pins.

Τα pins βρίσκονται στο επίκεντρο του NEO καθώς αποτελούν τόσο ένα εναλλακτικό είδος νομίσματος, αλλά και φανταχτερές ή θανατηφόρες επιθέσεις για τις μάχες. Κάθε pin έχει ένα level cap που όταν το φτάσουμε θα μπορούμε να προκαλέσουμε μεγαλύτερη ζημιά ή να εξελίξουμε την επίθεση του για να ξεκλειδώσουμε κάποια ικανότητα ή κάποιο combo, ενώ αυτόνομα χωρίζονται σε κατηγορίες με πολλά από αυτά να συστήνονται για συγκεκριμένους ήρωες. Close-range, Ranged, Charge και buff pins είναι μόνο λίγα από αυτά που θα συνδυάσουμε μεταξύ τους για να προκαλέσουμε μέγιστη ζημιά στους εχθρού μας.

Η παρομοίωση του Kingdom Hearts έρχεται στον τρόπο που εκτυλίσσονται οι μάχες. Σε αντίθεση με το πρώτο παιχνίδι, οι μάχες του NEO εκτυλίσσονται σε τρισδιάστατη προοπτική αλλά σε περιορισμένο χώρο. Κάθε χαρακτήρας κρατάει από ένα pin το οποίο αντιστοιχίζεται σε ένα συγκεκριμένο κουμπί. Κάθε φορά που ενεργοποιούμε κάποιο pin αποκτάμε υπό τον έλεγχό μας τον αντίστοιχο χαρακτήρα μέχρι να αδειάσει η μπάρα επίθεσης. Αφού αυτή αδειάσει, τότε πρέπει να περιμένουμε λίγα δευτερόλεπτα μέχρι να είμαστε σε θέση να την ξαναχρησιμοποιήσουμε.

Κάποια pins μπορεί να έχουν αλυσιδωτές επιθέσεις όπου στο τέλος τους αφήνουν ένα άνοιγμα που με την σειρά του μας επιτρέπει να συνεχίσουμε την βροχή επιθέσεων μέσω του “Drop the Beat”. Αν σε αυτό το διάστημα επιτεθούμε με άλλον χαρακτήρα, τότε γεμίζουμε πιο γρήγορα του Groove Meter, την μπάρα που μας επιτρέπει να εξαπολύσουμε μια πιο δυνατή, ‘Ultimate’ επίθεση η εμφάνιση της οποίας εξαρτάται από την κονκάρδα που χτύπησε τον στόχο τελευταία.

Το ΝΕΟ: The World Ends with You επιβραβεύει τους τολμηρούς παίκτες και εκείνους που θέλουν να πειραματιστούν με διάφορους συνδυασμούς των pins. Οι συνδυασμοί που μπορούμε να κάνουμε αγγίζουν τις εκατοντάδες μιας και τα combos που μπορούμε να δημιουργήσουμε μας οδηγούν σε εντυπωσιακά αποτελέσματα και παντοδύναμες επιθέσεις. Φυσικά, όσο πιο δύσκολη κάνουμε την ζωή μας (μειώνοντας το επίπεδό της ομάδας μας και αυξάνοντας την δυσκολία) θα λάβουμε όλο και πιο δυνατά pins για να δοκιμάσουμε.

Στο τέλος κάθε μάχης, όπως είναι αναμενόμενο, αποκτάμε πόντους εμπειρίας και κονκάρδες ή χρήματα. Καθώς αποκτάμε νέα επίπεδα, το μόνο στατιστικό που ανεβαίνει είναι οι πόντου υγείας μας. Τα άλλα στατιστικά ανεβαίνουν τρώγοντας σε εστιατόρια ή φορώντας ρούχα που αγοράζουμε στα αντίστοιχα μαγαζιά.

Κάθε γεύμα προσφέρει μόνιμη αύξηση σε HP, Defense και Style. Όσο τρώμε, οι χαρακτήρες μας χορταίνουν με αποτέλεσμα να πρέπει να…κάψουμε θερμίδες κατά την διάρκεια της μάχης. Υπάρχουν πάνω από δώδεκα διαφορετικά εστιατόρια, το καθένα με τα δικά του μοναδικά μενού με την ομάδα μας να μας τα υποδεικνύει όταν “πέφτει πείνα”. Κάθε χαρακτήρας έχει επίσης τη δική του ξεχωριστή γευστική προτίμηση, με την πιθανότητα να κερδίσουμε περισσότερες αυξήσεις εάν τους δώσουμε το προτιμώμενο πιάτο τους.

Στον ρουχισμό, μπορούμε να φορέσουμε τέσσερα κομμάτια σε κάθε χαρακτήρα της ομάδας μας. Αυτός ο εξοπλισμός είναι καθαρά στατιστικός και δεν θα αλλάξει την αισθητική εμφάνιση των χαρακτήρων μας. Τα style points που αναφέραμε παραπάνω λειτουργούν ως προαπαιτούμενα στατιστικά ώστε να ξεκλειδώσουμε ικανότητες συνδεδεμένες με αυτά. Ορισμένα ρούχα μπορούν απλώς να δώσουν ένα στατιστικό μπόνους εάν ένας συγκεκριμένος χαρακτήρας έχει εξοπλιστεί με αυτά, ενώ άλλες ικανότητες μας αυξάνουν για παράδειγμα τις πιθανότητες να μαζέψουμε περισσότερες καρφίτσες μετά από μια μάχη.

Θα μπορούσα να μιλάω με τις ώρες για το πως εκτυλίσσονται οι μάχες και τι ιδιαιτερότητες υπάρχουν στο σύστημα μάχης και όλα τα στοιχεία που το πλαισιώνουν. Για να μην πλατιάσουμε όμως, ας κρατήσουμε το εξής: το σύστημα μάχης του NEO θα μας θυμίσει το αντίστοιχο του Kingdom Hearts μιας και οι μάχες γίνονται σε περιορισμένο χώρο, αλλά με πολλά εφέ, φανταχτερές επιθέσεις, και κυρίως, στυλ.

Το στυλ είναι αντιληπτό και στην μουσική. Τα μουσικά κομμάτια που ακούγονται από την αρχή μέχρι και το τέλος προέρχονται από την ιστορία της μουσικής, και πιο συγκεκριμένα από την σύγχρονη μουσική ιστορία της Ιαπωνίας. Από pop μελωδίες μέχρι και πιο “βαριά” heavy metal κομμάτια, υπάρχουν τραγούδια για κάθε μουσική προτίμηση και δεν εντοπίσαμε κάποιο που να μην θέλαμε να το ακούσουμε ξανά και ξανά. Αξίζει να αναφερθεί πως μουσικά κομμάτια του πρώτου παιχνιδιού επιστρέφουν είτε ατόφια, είτε ως παραλλαγές ή βελτιωμένα με πιο μοντέρνες νότες.

Η μελέτη του NEO: The World Ends with You έγινε στο Nintendo Switch. Η Square Enix φαίνεται να αναγνωρίζει την ιστορία της σειράς μιας και ξεκίνησε από το Nintendo DS, και αυτό φαίνεται στο γεγονός ότι η έκδοση του Nintendo Switch να τρέχει ονειρικά είτε σε docked είτε σε portable modes. Ομολογουμένως, υπήρχαν πτώσεις σε διάφορα σημεία, ειδικά εκεί όπου είχαμε πολυκοσμία ή αρκετά Noises να μας ακολουθούν.

Ευχαριστούμε θερμά την CD MEDIA για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like