fbpx
Home ReviewsGame Reviews Mortal Shell | The Review

Mortal Shell | The Review

Γράφει ο/η PAcko Ramas

Ένας φόρος τιμής στα Souls games

Όπως κάθε Fan των Soulsborne παιχνιδιών έτσι και εγώ, στο άκουσμα για οποιοδήποτε επερχόμενο game βασισμένο στο κόσμο του Dark Souls, η αγωνία και η ο ενθουσιασμός μου είναι πάντα ανεβασμένα στα ύψη. Βέβαια οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι είναι πολύ λίγες οι φορές που κατάφερε κάποιος τίτλος να κοντράρει τον άρτια δομημένο σκοτεινό κόσμο φαντασίας του μοναδικού σε αίσθηση Dark Souls, καθώς ο πήχης που έχει θέσει η FromSoftware και ο δημιουργός του παιχνιδιού Hidetaka Miyazaki είναι πολύ υψηλός, με αποτέλεσμα το Dark Souls να απολαμβάνει την μοναξιά της κορυφής. Έτσι  λοιπόν όταν είδα το πρώτο trailer που κυκλοφόρησε για το νέο Souls-like παιχνίδι “Mortal Shell” από την εταιρεία ανάπτυξης Cold Symmetry, παρότι διατηρώ πάντα τις επιφυλάξεις μου, άρχισαν οι ελπίδες μου να αναπτερώνονται.

 Έχουν βγεί πολλά παιχνίδια επηρεασμένα ή βασισμένα στο Dark Souls, μερικά από αυτά είναι το Nioh που θυμίζει πιο πολύ Sekiro παρά Dark Souls, το αρκετά καλό Lords of The Fallen, το οποίο παρότι βαδίζει πιστά στα μονοπάτια των Souls, όσο παίζεις αντιλαμβάνεσαι το πόσο υστερεί σε πολλούς τομείς, ακόμα και η τελευταία αξιέπαινη προσπάθεια από την εταιρεία ανάπτυξης Cradle Games με τον νέο τίτλο “Hellpoint” δεν κατάφερε κατά την προσωπική μου ταπεινή άποψη να αγγίξει την μαγεία των Soulsborne παιχνιδιών. Εδώ είναι λοιπόν που έρχεται το Mortal Shell σαν παιχνίδι φόρος τιμής στην σειρά, πολλά υποσχόμενο, με ελπίδες να γεμίσει το κενό όλων αυτών, που έχοντας εξαντλήσει τα πάντα στην σειρά Dark Souls, αναμένουν να βρουν άσκοπα παρηγοριά.

Το Mortal Shell όπως προανέφερα πιο πάνω είναι αποτέλεσμα από μια σχετικά μικρή indie, ομάδα ανάπτυξης, την Cold Symmetry. Φανερά επηρεασμένο από τον κόσμο του Dark Souls και πιστό στα βήματά των Soulsborne παιχνιδιών, καταφέρνει να ξεχωρίσει από όλα τα άλλα Souls-like και να διαφοροποιηθεί με κάποιες μικρές προσθήκες οι οποίες δίνουν μια ιδιαιτερότητα στο παιχνίδι.

Το ταξίδι στον κόσμο των νεκρών

Στο Mortal shell ο χαρακτήρας σας ονομάζεται “The Foundling”, μια σκελετωμένη λευκή ανθρωποειδής, άψυχη μορφή σαν φάντασμα, που καθ’ όλη την διάρκεια του παιχνιδιού μπορεί να κυριεύσει και να καταλάβει πτώματα μαχητών, τα λεγόμενα “Shells” εξού και ο τίτλος του παιχνιδιού, μαχητές οι οποίοι έχουν πέσει στο πεδίο της μάχης. Καταλαμβάνοντας τα άψυχα αυτά “Shells” διαμορφώνεις και κτίζεις τον χαρακτήρα σου.

Ξεκινάμε το παιχνίδι εξερευνώντας τον κόσμο του “Fallgrim” μια περιοχή γεμάτη από σκοτεινούς εχθρούς έτοιμους με την πρώτη ευκαιρία να σας πετάξουν από το κέλυφος το οποίο έχετε καταλάβει, γεγονός το οποίο μπορεί να γίνει πολύ πιο εύκολα από ότι φαντάζεστε καθώς το gameplay του παιχνιδιού ακολουθεί σταθερά την κλασική souls φόρμα. Ο χαρακτήρας είναι αρκετά βαρύς, η πανοπλία προσθέτει επιπλέον βάρος, η μάχη ακολουθεί το μοτίβο του Dark Souls και στην επίθεση πρέπει να δίνεις μεγάλη βαρύτητα στην αντοχή του κάθε shell, καθώς μειώνεται αισθητά και αν στερέψει δεν έχετε την δυνατότητα αποφυγής επιθέσεων από τους εχθρούς σας. Δεν είναι εφικτή η χρήση κάποιας ασπίδας και ο μοναδικός τρόπος να αμυνθείτε στο παιχνίδι είναι το σύστημα Harden σε συνδυασμό με το κλασικό Parry. Η προσθήκη της επιλογής Harden και των Shells προσθέτει ιδιαιτερότητα και είναι ίσως η μοναδική ταυτότητα του Mortal Shell και διαφοροποίηση από όλα τα Soulsborne και Souls-like παιχνίδια.

Shells και η σημασία τους

Ένα πολύ μεγάλο μέρος της πλοκής του παιχνιδιού κτίζεται σιγά σιγά καθώς ανακαλύπτεις πράγματα σχετικά με τα shells που κυριεύεις, μαθαίνοντας την προϊστορία τους μέσα από ματιές που κλέβεις από το παρελθόν τους και ταυτόχρονα γίνονται και οι αναβαθμίσεις του κάθε χαρακτήρα. Μια πολύ ευχάριστη και ξεχωριστή πινελιά σε ότι έχουμε δει μέχρι τώρα σε παρόμοια παιχνίδια, όσον αφορά στο κομμάτι Build του κάθε class. Το κάθε shell είναι ένας διαφορετικός πολεμιστής που έχει πέσει στο πεδίο της μάχης, με διαφορετικές δυνατότητες ο καθένας τους και διαφορετική ιστορία. Καθώς πολεμάς εχθρούς αποκτάς τα λεγόμενα Tar (Souls) και τα Glimpses με τα οποία ανακτάτε τις αναμνήσεις του κελύφους σας, τον τρόπο που πέθαναν, το όνομά τους κ.τλ. και ταυτόγχρονα δυναμώνει το κάθε κέλυφος και ξεκλειδώνονται νέες ικανότητες. Το μόνο κακό είναι ότι υπάρχουν μόνο τέσσερα shell σε όλο το παιχνίδι τα οποία κείτονται σε διαφορετικές περιοχές στον κόσμο του Mortal Shell.

Υπάρχει αυτό του HARROS, THE VASSAL, όπου είναι και το πρώτο βασικό κέλυφος όπου ανακαλύπτεις στο παιχνίδι, αυτό του SOLOMON, THE SCHOLAR, το πιο επιβλητικό EREDRIM, THE VENERABLE και τέλος το γρήγορο shell του TIEL, THE ACOLYTE. Κάθε ένα έχει μοναδικά και διαφορετικά skills και abilities και αναλόγως την επιλογή σας θα πρέπει να προσαρμόσετε τον τρόπο και την στρατηγική του παιχνιδιού σας.

Τα όπλα του παιχνιδιού, που αν και μόνο τέσσερα (+1 range) προσφέρουν εντελώς διαφορετικό play style μεταξύ τους, πράγμα που θα πρέπει να αναλογιστείτε και να επιλέξετε αυτό που αρμόζει καλύτερα στο κάθε Shell .

Δεν υπάρχει λογική σε έναν κατεστραμένο κόσμο

Η ατμόσφαιρα είναι ανατριχιαστική και σκοτεινή και η εμφάνιση του παιχνιδιού είναι απίστευτη, καθώς η ποιότητα και η λεπτομέρειες είτε στον χαρακτήρα είτε στους NPCs είναι σε εξαιρετικά επίπεδα. Σίγουρα ένα από τα πιο όμορφα και εντυπωσιακά παιχνίδια του είδους, κυρίως για το 2020.  Η Εξερεύνηση και η ανακάλυψη του μυστηρίου στο παιχνίδι είναι ένα από τα δυνατά σημεία που καθιέρωσε το Dark Souls και δεν λείπει από το Mortal Shell.

Το βασικό gameplay του παιχνιδιού είναι πανομοιότυπο με όλα τα soulsborne παιχνίδια, όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς, με κάποιες μικρές αλλά βασικές διαφοροποιήσεις. Υπάρχουν όλο και όλο τέσσερις μόνο βασικές τοποθεσίες στο παιχνίδι σε αντίθεση με τα Dark Souls παιχνίδια όπου ο κόσμος είναι τεράστιος. Αυτές είναι η εξής:

  • Fallgrim από πού και ξεκινάει το παιχνίδι, όπου φιλοξενεί έναν merchant τους Brigands αλλά και τα Ghouls.
  • Shrine of Ash Temple Grounds, όπου βρίσκεσαι στο εσωτερικό ενός ναού με παγίδες και δύσκολους εχθρούς να απλώνονται στο πέρασμά σου.
  • Seat of Infinity. Eternal Narthex η οποία ίσως είναι και η πιο επιβλητική, τεράστια σε μέγεθος και προκλητική περιοχή που θα συναντήσετε στο παιχνίδι.
  • Και τέλος η περιοχή Crypt of Martyrs. Abandoned Chamber όπου θα περιπλανηθείτε σε κρύπτες και μυστικά περάσματα, όπου οι κίνδυνοι θα καραδοκούν σε κάθε γωνιά.

Άλλες διαφορές όπως έχουμε ήδη αναφερθεί και παραπάνω είναι τα Shells που είναι και ίσως και η πιο βασική καινοτομία που μας παρουσιάζει το Mortal Shell. Αυτή του μηχανισμού Harden, που είναι η μόνη περίπτωση που μπορείτε να κάνετε block τις επιθέσεις των εχθρών σας, αλλά προσέξτε καθώς εξαντλείται πολύ γρήγορα και πρέπει να περάσουν κάποια δευτερόλεπτα για να επαναφορτιστεί

Τα Boss του Mortal shell τα οποία παρότι αρκετά καλά σχεδιασμένα και με αρκετή λεπτομέρεια, βγαλμένα από το universe του Dark Souls και Bloodborne, είναι μόνο πέντε και τρία μόλις Minor Bosses κάτι το οποίο το καθιστά φτωχό σε σύγκριση με άλλα games του είδους.

Τέλος η μόνη σας περίπτωση για να σώσετε την πρόοδο του παιχνιδιού σας και ανάκτησης των δυνάμεων σας στο Mortal Shell είναι ένας NPC εν ονόματι Sester Genessa, όπου έχει ουσιαστικά τον ρόλο των “Bonfire”, καθώς είναι το μοναδικό σημείο σωτηρίας σας στις περισσότερες περιοχές. Παρότι το παιχνίδι αποθηκεύει από μόνο του, αρκετές φορές καταλήγετε στην Sester Genessa όταν πεθάνει ο χαρακτήρας σας. Υπάρχει η δυνατότητα Fast travel αλλά για να γίνει αυτό θα πρέπει να έχετε αναβαθμίσει πλήρως κάποιο κέλυφος και να αγοράσετε ένα συγκεκριμένο αντικείμενο το Ornate Mask από την Sester Genessa για να μπορέσετε να το ενεργοποιήσετε.

Επί της ουσίας

Πρόκειται για ένα αρκετά δύσκολο Action RPG όπου θα τα βρείτε σίγουρα σκούρα, ειδικά στην πρώτη σας επαφή με το παιχνίδι, ακριβώς όπως όλα τα souls, όπου τα deaths θα έρχονται το ένα πίσω από το άλλο με το καλημέρα, αλλά αν είστε έμπειρος soulsborne παίκτης, το σύστημα του Hardening σε συνδυασμό με το Parry μπορούν πολύ εύκολα να μετατρέψουν το παιχνίδι σε ένα περίπατο, ειδικά όταν εξοικειωθείτε με το παιχνίδι.

Από το game level του καταλαβαίνεις το budget του παιχνιδιού και πόσο υστερεί συγκριτικά με το Dark Souls καθώς το level design του θα μπορούσε να πει κάνεις ότι παίζει σε πολύ “safe” μονοπάτια, καθώς ένα μεγάλο μέρος του αποτελείτε από διάδρομους. Διάδρομοι σε κατακόμβες, διάδρομοι σε χιονισμένες σπηλιές κτλπ. Αυτό βέβαια αλλάζει όταν κάποιος φτάσει στην περιοχή Eternal Narthex και επιτόπου καταλάβει που έπεσε ο περισσότερος χρόνος και που όχι όσον αφορά το level design. Θα μπορούσαμε να πούμε πως στο Mortal Shell όλες οι περιοχές είναι έξυπνα σχεδιασμένες καθώς δίνουν την ψευδαίσθηση ότι ο κόσμος του παιχνιδιού είναι μεγαλύτερος από ότι είναι στην πραγματικότητα.

Το μέγεθος του παιχνιδιού είναι επίσης μικρό, αν αναλογιστείς ότι εξερευνώντας σχεδόν τα πάντα στο παιχνίδι, μέχρι και την παραμικρή σπηλιά, μου πήρε μόλις οκτώ με εννιά ώρες για να ολοκληρωθεί.

Θα έλεγα πως το Mortal shell και αν αναλογιστεί κανείς την μικρή ομάδα των δημιουργών του, πρόκειται για ένα αριστούργημα, ένας πραγματικός φόρος τιμής στο Dark Souls, όπου παρότι φανερά επηρεασμένο και βασισμένο σε αυτό, προσφέρει μια ιδιαίτερα μοναδική ευχάριστη εμπειρία.

You may also like