fbpx
Home ReviewsGame Reviews Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin | The Review

Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin | The Review

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Monster magnet

Η αλήθεια είναι ότι το μοναδικό παιχνίδι στο Monster Hunter franchise με το οποίο ασχολήθηκα ποτέ είναι το Monster Hunter Stories στο 3DS που αποτελεί και ένα από τα πιο αγαπημένα μου JRPG. Για να μην παρεξηγηθώ, έχω δοκιμάσει -πολλάκις- κάποιο demo των υπόλοιπων και πιο «ευπρόσδεκτων» εμπορικά υλοποιήσεων ωστόσο για κάποιο λόγο δεν ενθουσιάστηκα ποτέ μαζί τους. Ίσως γιατί δεν είμαι ο τύπος του gamer που επιδίδεται σε αβυσσαλέο grinding χωρίς έστω κάποια υποτυπώδη ιστορία. Ακούω, όμως, ήδη την ένστασή σας για την φαινομενικά αυτή αντίφαση αφού και τα Monster Hunter Stories ακολουθούν το ίδιο concept με κάποιες διαφοροποιήσεις που θα δούμε στη συνέχεια και πιο συγκεκριμένα για το πρόσφατο Monster Hunter Stories 2: Wings of Ruin στο Nintendo Switch.

A new hope

Η ιστορία του παιχνιδιού εκτυλίσσεται πολλά χρόνια μετά τα γεγονότα του πρώτου όπου πρωταγωνιστής είναι ο εγγονός του ηρωικού Red ο οποίος μας απασχόλησε με τις περιπέτείες του στο Monster Hunter Stories. Από την εισαγωγή του παιχνιδιού πληροφορούμαστε ότι τα Rathalos, ένα είδος monsters, εγκαταλείπουν την περιοχή τους εσπευσμένα προκειμένου να μεταναστεύσουν σε άγνωστη τοποθεσία. Αυτό ξεκίνησε να συμβαίνει μετά την εμφάνιση του Razewing Rathalos το οποίο, σύμφωνα με τον μύθο, μπορεί να φέρει το τέλος του κόσμου απλά και μόνο με ένα φτερούγισμα! Εσείς μόλις κάνατε τα πρώτα σας βήματα ως Rider και μετά τη διαβατήρια τελετή με την οποία θα λάβετε το χρίσμα αλλά και την καθοδήγηση από την Kayna, Rider του Mahana Village, θα ξεκινήσετε με αργά αλλά σταθερά βήματα την εκπαίδευσή σας. Ναι, δεν είναι και η πιο πρωτότυπη ιστορία που έχετε συναντήσει ποτέ αλλά προσωπικά δεν είναι αυτή που με κράτησε δέσμιο του παιχνιδιού.

A lethal enviroment?

Τα ζωηρά χρώματα του περιβάλλοντος, οι χαρακτήρες με όλες τις αδυναμίες τους, η γοητευτική αφέλεια του ήρωα και γενικά ολόκληρος ο σχεδιασμός του παιχνιδιού ενώ δεν αποπνέει μια «ενήλικη» μυθοπλασία ωστόσο καταφέρνει να σε αποπλανήσει ώστε να εισχωρήσεις στον κόσμο του. Εδώ δεν υπάρχουν σφαγές και δράματα, όπως συμβαίνει στα περισσότερα JRPGs αλλά ίσως σε αυτή ακριβώς την «ελλειπτική» τροχιά του παιχνιδιού να βρίσκεται το μυστικό του. Όπως και να ‘χει, το περιβάλλον με τα γραφικά και ηχητικά στοιχεία του πρώτου μέρους παρουσιάζονται και εδώ όχι απαραίτητα τόσο αναβαθμισμένα αλλά ιδιαίτερα γοητευτικά. Η ποικιλία των τεράτων (monsties) είναι μεγάλη και, μάλιστα, ξεπερνά όλα τα προηγούμενα παιχνίδια του franchise, οι χαρακτήρες διαθέτουν ευχάριστη προσωπικότητα, οι διάλογοι διαθέτουν χιούμορ αλλά με το lore να είναι περιορισμένο. Όσον αφορά την απόδοση στο Switch, τα πράγματα, δυστυχώς, είναι δυσάρεστα. Το παιχνίδι είναι εντελώς unoptimized με τα frame drops να κάνουν την εμφάνισή τους ακόμα και σε περιβάλλον που -φαινομενικά τουλάχιστον- δεν είναι απαιτητικό.

Deconstruct the system!

Η μάχη ξεκινά όταν έρθετε σε επαφή με ένα monster στην περιοχή που κινείστε. Πρόκειται για turn based σύστημα θεμελιωμένο στο παιχνίδι «πέτρα-ψαλίδι-χαρτί» όπου τον αντίστοιχο ρόλο έχουν οι επιθέσεις με το τρίπτυχο Power, Speed και Technical όπου το Speed εξουδετερώνει το Power, το Power το Technical και το Technical το Speed. Αυτό, φυσικά, εξαρτάται από το αντίστοιχο πρόσημο της παραπάνω τριάδας που φέρει ο εχθρός. Φαίνεται -και πράγματι είναι- πολύ απλοϊκό αλλά όσο εξελίσσεται το παιχνίδι θα εντοπίσετε επιπλέον στοιχεία που θα σας εκπλήξουν ευχάριστα. Αυτό που, επίσης, έχει σημαντικό ρόλο είναι ο τύπος του όπλου που χρησιμοποιείτε για πιο δραστική επίθεση. Έτσι, τα τέρατα εκτός από τα χαρακτηριστικά που εξετάσαμε λίγο πιο πάνω έχουν και την αντίστοιχη αδυναμία σε συγκεκριμένα όπλα, όπως τα Pierge, Slash και Blunt. Ανάλογα, λοιπόν, και το όπλο με το οποίο είστε εξοπλισμένοι θα έχετε καλύτερα αποτελέσματα στη μάχη but there’s a catch.. Κάποια σημεία στο σώμα τους είναι ευάλωτα σε διαφορετικές επιθέσεις οπότε θα χρειαστεί εν μέσω της μάχης να χρησιμοποιήσετε το swap ώστε να επιλέξετε το κατάλληλο όπλο. Επίσης, τα Monsties σας, δηλαδή τα τέρατα που έχετε «συλλέξει» και αποτελούν συμμάχους σας, διαθέτουν τα δικά τους skills, όπως και ο ήρωάς μας άλλωστε, και στατιστικά τα οποία κι αυτά με τη σειρά τους πρέπει να ακολουθούν τους παραπάνω κανόνες.

Ουσιαστικά, η μάχη είναι ένας συνδυασμός εξουδετέρωσης των αντιπάλων μέσω των Power, Speed και Technical, των εναλλαγών με τα κατάλληλα όπλα αλλά και της σωστής επιλογής μεταξύ των έξι Monsties που θα έχετε στο party σας ώστε να αντιμετωπίσετε επιτυχώς τους αντιπάλους στοχεύοντας στα αδύναμα σημεία τους. Με το Monstie σας θα έχετε τη δυνατότητα για συγχρονισμένες επιθέσεις, τις λεγόμενες Double Attacks, ώστε να προβαίνετε σε πιο δραστικές κινήσεις, μπορείτε το χρησιμοποιήσετε ως mount και να επιδίδεστε σε ειδικές επιθέσεις όταν γεμίσει μια συγκεκριμένη μπάρα, θα ανταμείβεστε αν μαντέψετε την επίθεσή του στον αντίπαλο και άλλα πολλά με τα οποία εκδιπλώνεται σιγά σιγά ένα πιο πολύπλοκο και πολύ ευχάριστο σύστημα μάχης. Τα Monsties σας μπορείτε να τα εκκολάψετε όταν βρίσκετε τα αυγά τους μέσα στα dungeons και έχετε ακόμα τη δυνατότητα να διασταυρώσετε τα είδη ώστε να αποκτήσουν μοναδικές δυνάμεις και ιδιότητες. Το crafting σύστημα υπάρχει και εδώ αλλά με πολύ πιο απλοϊκό τρόπο (εκλείπει το ασύστολο farming) επενδύοντας απλά πόντους. Monster Hunter χωρίς coop δε νοείται οπότε και εδώ θα εμπλακούμε σε αποστολές με τη βοήθεια και τη συνδρομή των φίλων σας αλλά και σε μάχες μεταξύ σας. Τέλος, τα quests εκτός από τα κυρίως αποτελούνται και από τα παράπλευρα, όπως συνηθίζεται άλλωστε, τα οποία αναθέτονται από NPCs αλλά και από το Sidequest Board της κεντρικής πλατείας με τα οποία θα πρέπει απλά να κυνηγήσετε, να μεταφέρετε αντικείμενα και άλλα.

Συνοψίζοντας

Σε γενικές γραμμές, το Monster Hunter Stories 2 είναι το ίδιο ευχάριστο -ή ανιαρό για όσους δεν έμειναν ικανοποιημένοι ούτε από το πρώτο παιχνίδι- με τον προηγούμενο τίτλο της σειράς. Οι χαριτωμένοι χαρακτήρες, το εύκολο σύστημα μάχης, τα μεθοδικά μειωμένα farming και grinding, το ζωηρό περιβάλλον, η πληθώρα αποστολών, πληθώρα Monsties και ευέλικτο crafting χαρακτηρίζουν με τον καλύτερο τρόπο το νέο παιχνίδι της CAPCOM!

Ευχαριστούμε θερμά την CD MEDIA για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like