fbpx
Home ReviewsGame Reviews Mass Effect: Legendary Edition | The Review

Mass Effect: Legendary Edition | The Review

Γράφει ο/η Αλέξανδρος Ατσκακάνης

Ναι είναι η πρώτη φορά που παίζω το παιχνίδι!

            Νομίζω ότι είμαι από τους λίγους gamers που δεν είχα αγγίξει την τριλογία των Mass Effect μέχρι τώρα, όσο παράξενο και αν ακούγεται αυτό. Πάντα άκουγα για το πόσο καλά είναι τα παιχνίδια και για την μεγάλη επίδραση που είχαν στην βιομηχανία. Από πολλούς επαγγελματίες δημοσιογράφους της βιομηχανίας θεωρούνται must play και οι αξιολογήσεις της σειράς είναι διθυραμβικές.

            Όντας λοιπόν η πρώτη μου επαφή με την τριλογία των Mass Effect το μόνο που μπορώ να σας υποσχεθώ είναι ότι με αυτό το review θα έρθετε σε επαφή με την εμπειρία που έχει ένας σύγχρονος gamer παίζοντας την Legendary Edition μακριά από συναισθηματισμούς και νοσταλγία.

            Να σημειώσω εδώ ότι η αξία του παιχνιδιού σε καμία περίπτωση δεν αμφισβητείτε μιας και έχει αποδείξει ότι ήταν μια σειρά σταθμός στο σύγχρονο gaming.

Είναι όντως μια Legendary Edition

            Το Mass Effect Legendary Edition είναι μια πλήρης έκδοση του Mass Effect, Mass Effect 2 και Mass Effect 3 που συμπεριλαμβάνει σχεδόν όλα τα DLC των αρχικών εκδόσεων των παιχνιδιών. Τα μοναδικά πράγματα που απουσιάζουν από τις αρχικές εκδόσεις είναι το DLC Pinnacle Station του Mass Effect καθώς και ολόκληρο το Multiplayer κομμάτι του Mass Effect 3. Συνολικά η Legendary Edition υπόσχετε μια εμπειρία που θα διαρκέσει τουλάχιστον 70 ώρες.

Για αυτούς που έχουν κάνει το ταξίδι

            Το Mass Effect Legendary Edition δεν είναι ένα καινούργιο παιχνίδι. Αντιθέτως είναι μια Remastered τριλογία ενός θρυλικού franchise. Αυτό που αλλάζει δραστικά για όσους έχουν παίξει ήδη τα αρχικά παιχνίδια της σειράς είναι οι αναλύσεις και γενικά το πόσο καλά “τρέχει” το παιχνίδι. Στις next gen εκδόσεις του παιχνιδιού (PS5, XBOX Series X) το παιχνίδι τρέχει σε 4k αναλύσεις και 60fps. Στις current gen (PS4, PS4 Pro, XBOX one X και S) εκδόσεις το παιχνίδι τρέχει σε 1080p με 30fps στις απλές εκδόσεις των κονσολών (PS4, XBOX one S) και σε 4k με 30fps (1080p, 60fps) στις δυνατότερες εκδόσεις των κονσολών (PS4 Pro, XBOX one X). Για την έκδοση του PC το Mass Effect Legendary edition δίνει την δυνατότητα να απολαύσεις το παιχνίδι ακόμη και αν έχεις Low  to Midrange Hardware.

            Τα γραφικά του παιχνιδιού έχουν καλογυαλιστεί και έχει προστεθεί ένα lens flare effect που σε πολλούς ίσως φανεί υπερβολικό. Κάθε φορά που κοιτάς μια πηγή φωτός το effect είναι εκεί και πολλές φορές είναι τόσο ενοχλητικό που σε κάνει να θέλεις να γυρίσεις από την άλλη μεριά. Το γενικό gameplay του τίτλου δεν έχει αλλάξει σχεδόν καθόλου σε βαθμό που πολλές φορές ένιωσα τον χαρακτήρα βαρύ και δυσκίνητο (σαν να έπαιζα το παιχνίδι σε παλιότερη κονσόλα).

Γενικά ο τίτλος σε όσους έχουν ήδη ζήσει την εμπειρία του Commander Sheppard είναι εκεί για να εμπλουτίσει την συλλογή τους και να τους δώσει την δυνατότητα να ξαναζήσουν (αν θέλουν) το ταξίδι μέσα από τις νέες κονσόλες και τα σύγχρονα PC.

Ξεκινώντας το μεγάλο μου ταξίδι (Mass Effect)

            Ξεκινώντας το παιχνίδι το πρώτο πράγμα που αντικρίζεις είναι οι τρείς επιλογές που έχεις για να παίξεις. Mass Effect, Mass Effect 2, Mass Effect 3. Το ταξίδι ήθελα να το ξεκινήσω από την αρχή και να το ζήσω σε όλο του το μεγαλείο. Ανοίγοντας το Mass Effect μπαίνω στην οθόνη δημιουργίας χαρακτήρα. Οι επιλογές πολλές, όπως αρμόζει σε ένα RPG (Role Playing Game). Αποφάσισα να ακολουθήσω το ταξίδι που ήθελε ο δημιουργός και να παίξω το παιχνίδι ως Sheppard, ένας ορφανός γήινος που μπήκε στον στρατό και γαλουχήθηκε μέσα από της μάχες στον γαλαξία.

Το πρώτο πράγμα που αντικρίζουμε ξεκινώντας το παιχνίδι είναι η μοναδική Citadel, μια πόλη-διαστημικός σταθμός στην οποία ζουν σχεδόν όλα τα είδη εξωγήινων που υπάρχουν στο σύμπαν. Εκεί γνωρίζουμε τον τρόπο που λειτουργεί η πολιτική καθώς βρίσκουμε το συμβούλιο της Citadel και τις πρεσβείες όλων των εξωγήινων καθώς και της δικής μας, των ανθρώπων. Για την διατήρηση της τάξης στο σύμπαν το συμβούλιο έχει δώσει το δικαίωμα σε εκλεκτά μέλη (Spectres) να λειτουργούν υπεράνω των νόμων και κανονισμών. Ένας από τους Spectres έχει αυτομολήσει και ο Sheppard αναλαμβάνει να διαλευκάνει την υπόθεση.

            Για να μπορέσει να επιτύχει το σκοπό του, ο στόλος και ο πρέσβης των ανθρώπων του δίνει την διακυβέρνηση ενός υπερσύγχρονου σκάφους, του Normandy. Πλέον ο Sheppard από εδώ και στο εξής γίνεται Commander Sheppard και οι αποφάσεις του θα καθορίσουν το μέλλον του παιχνιδιού. Και πιστέψτε με, οι αποφάσεις που θα πάρουμε έχουν η κάθε μια τη δική της βαρύτητα.  Η απόφαση να βοηθήσεις έναν “τυχαίο” NPC στο μπαρ της Citadel μπορεί να σε οδηγήσει σε μια συμμαχία που θα σε βοηθήσει να πετύχεις το στόχο με περισσότερη ευκολία.

Το Normandy και το πλήρωμά του

            Το Normandy λειτουργεί σαν το κεντρικό hub που βλέπουμε σε πολλά παιχνίδια. Στο σκάφος σου μπορείς να κάνεις αναβαθμίσεις στον χαρακτήρα σου, να γνωρίσεις και να συναναστραφείς με το πλήρωμα και την ομάδα σου. Το κάθε ένα μέλος από την ομάδα σου έχει το δικό του δωμάτιο στο σκάφος και εκεί μπορείς να τους βρεις και να συζητήσεις διάφορα θέματα που τους απασχολούν και να χτίσεις μοναδικές σχέσεις με τον κάθε ένα από αυτούς. Στην διάρκεια του ταξιδιού και μετά από κάθε αποστολή νέα θέματα για συζήτηση προκύπτουν με το κάθε μέλος της ομάδας, σε τέτοιο βαθμό που με κάποια από αυτά θα δεις ότι υπάρχει και ένας έντονος ερωτισμός στην ατμόσφαιρα. Σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που μπορείς να φτάσεις και να έχεις και μια ερωτική σκηνή με ένα από αυτά.

Σε κάθε αποστολή που βγαίνεις μπορείς να επιλέξεις ακόμη δύο μέλη της ομάδας σου να σε ακολουθήσουν και να βοηθήσουν ο καθένας με τα δικά του skills. Οι ομάδα σου δεν βρίσκεται εκεί να σε βοηθήσει μόνο στις μάχες με τον οπλισμό της. Ανάλογα με τα μέλη που θα διαλέξεις, σε μια συζήτηση με έναν NPC μπορεί να συμμετέχει και η ομάδα σου προσθέτοντας έτσι μια πιο κινηματογραφική πινελιά στην εμπειρία του παίχτη.

Εξερεύνηση του διαστήματος και μάχες με τον εχθρό

Ταξιδεύοντας με το Normandy στο σύμπαν του Mass Effect σου δίνετε η δυνατότητα να επισκεφτείς πολλούς πλανήτες (ακόμη και αν δεν έχει κάποιο quest σε αυτούς) χρησιμοποιώντας το θρυλικό MAKO, ένα τεθωρακισμένο εξάτροχο κτήνος. Οι πλανήτες που επισκεπτόμαστε όμως είναι αρκετά άδειοι έχοντας μόνο 4-5 σημεία ενδιαφέροντος και εκεί είναι η πρώτη φορά που μας είναι ξεκάθαρο ότι το παιχνίδι δημιουργήθηκε σε μια διαφορετική εποχή που οι τεχνικοί περιορισμοί είναι πλέον εμφανείς.

Στις περισσότερες αποστολές όμως οι χαρακτήρες μας θα χρησιμοποιήσουν το MAKO για να μεταφερθούν στο κτήριο που θα πρέπει να επιτεθούν. Μέσα στα κτήρια οι μάχες είναι ξεκάθαρες και το παιχνίδι χρησιμοποιεί μια τεχνική cover shooter (τύπου Uncharted και Gears of War) που όμως δεν λειτουργεί και πολύ καλά. Προσωπικά δεν χρησιμοποίησα σχεδόν ποτέ τον cover μηχανισμό μιας και μου ήταν πολύ πιο εύκολο να κινούμε πίσω από τοίχους και να βγαίνω μόνο για να πυροβολήσω τον εχθρό. Η οπτική 3rd person που είναι το παιχνίδι, βοηθά πολύ σε αυτό μιας και μπορείς να δεις τους αντιπάλους χωρίς αυτοί να μπορούν να σε πετύχουν.

Στις μάχες τώρα η χρήση της ομάδας σου είναι αρκετά περίπλοκη και πολλές φορές ανούσια, μιας και εσύ είσαι ο καταλύτης για την έκβασή της. Ενώ μπορείς να “διατάξεις” τους συντρόφους σου να μετακινηθούν σε σημεία που θέλεις και να επιτεθούν σε όποιον στόχο τους πεις, οι δικές σου σφαίρες είναι “πιο δυνατές” με αποτέλεσμα να επιλέγεις να σκοτώσεις μόνος σου όλους τους εχθρούς. Επίσης οι σύντροφοί σου βρίσκονται συνεχώς μπροστά σου εμποδίζοντας το οπτικό σου πεδίο καθώς και τις βολές σου προς τους εχθρούς. Γενικά η ομάδα δεν λειτουργεί πολύ καλά στις μάχες με αποτέλεσμα να μην θέλεις να μπεις στην διαδικασία να την χρησιμοποιείς και να την αφήσεις να κάνει τα δικά της.

Ολοκλήρωση του πρώτου ταξιδιού

Μετά από αρκετές ώρες περιήγησης στο σύμπαν και συναντώντας πολούς ενδιαφέροντες χαρακτήρες φτάνει η ώρα της τελικής μάχης. Το Mass Effect βάζει γερά θεμέλια παρά τους τεχνικούς περιορισμούς της εποχής και δίνει στον παίχτη – θεατή μια ολοκληρωμένη single player εμπειρία που θα διαρκέσει γύρω στις 20 ώρες. Για όσους παίξουν το παιχνίδι για πρώτη φορά κάποια από τα gameplay στοιχεία ίσως τους φανούν λίγο απαρχαιωμένα αλλά συνολικά το παιχνίδι είναι μια ευχάριστη εμπειρία.

Αναπάντεχα ευχάριστη συνέχεια στο ταξίδι μου (Mass Effect 2)

Μετά την ολοκλήρωση του πρώτου Mass Effect τίποτε δεν θα σε έκανε  να πιστέψεις ότι το στούντιο θα έβγαζε και δεύτερο μέρος. Η ιστορία του πρώτου μέρους είχε ολοκληρωθεί χωρίς να έχει αφήσει κανένα κενό και καμία υπόνοια ότι ο Sheppard θα συνεχίσει το ταξίδι του. Ξεκινώντας το Mass Effect 2 μεταφερόμαστε στο Normandy που ξαφνικά δέχεται επίθεση από ένα άγνωστο διαστημόπλοιο. Ο Commander Sheppard οδηγεί όλο το πλήρωμα και τους συντρόφους του με ασφάλεια στα escape pods. Ο ίδιος όμως δεν προλαβαίνει να σώσει τον εαυτό του και χάνεται στο παγωμένο διάστημα.

Με αυτό τον υπέροχα κινηματογραφικό τρόπο το παιχνίδι μας παρουσιάζει τον νέο μεγάλο πρωταγωνιστή με το μυστηριώδες όνομα The Illusive Man και την ομάδα του, τους Cerberus. Οι επιστήμονες τους Cerberus έχουν την εντολή να “ξαναφτιάξουν” τον Sheppard χρησιμοποιώντας ότι μπόρεσαν να βρουν από τα συντρίμμια του Normandy. Με αυτόν τον πανέξυπνο τρόπο δίνεται η δυνατότητα στον παίχτη να ξαναδημιουργήσει τον χαρακτήρα του και να τον κάνει όπως θέλει αυτός. Προτίμησα και σε αυτή την περίπτωση να εισάγω τον χαρακτήρα μου και να συνεχίσω από εκεί που τελείωσα το πρώτο Mass Effect. Η επιλογή μου ήταν ξεκάθαρη, ήμουν και πάλι Commander Sheppard του Normandy. Αν πάλι θέλεις ξεκινάς το ταξίδι σου με έναν καινούργιο χαρακτήρα.

Επιλέγοντας λοιπόν να συνεχίσω με τον ίδιο χαρακτήρα που έπαιξα στο Mass Effect το παιχνίδι με ρωτά αν θέλω να δω μια σύνοψη των αποφάσεων που καθόρισαν το ταξίδι μου στο πρώτο μέρος με τη μορφή Comic. Αμέσως μετά γνωρίζουμε δύο νέους χαρακτήρες (Miranda και Jacob) που μας βοηθούν να καταλάβουμε τι ακριβώς γίνεται στο σύμπαν αυτή την στιγμή. Η απειλή που αντιμετωπίσαμε στο πρώτο Mass Effect ήταν απλά η αρχή. Οι νέοι μας αντίπαλοι λέγονται Collectors και λειτουργούν ως πιόνια ενός μεγαλύτερου εχθρού, των Reapers που σκοπό έχουν να αφανίσουν την έμβια ζωή σε όλο το σύμπαν.

Cerberus και Normandy

            Η νέα ομάδα που βρισκόμαστε δεν έχει και την καλύτερη φήμη στο σύμπαν. Οι Cerberus από τους περισσότερους θεωρούνται μισθοφόροι και αμφιβόλου ηθικής οργάνωση. Με την βοήθειά τους όμως οι Commander Sheppard ξαναβρίσκεται στην γέφυρα ενός διαστημοπλοίου που είναι πολύ γνώριμο. Οι Cerberus κατασκεύασαν ένα εξελιγμένο μοντέλο του πρώτου Normandy, το Normandy SR2.

            Μέσα στο Normandy SR2 λοιπόν βρίσκουμε πάλι το πλήρωμα και τα πρώτα μέλη της ομάδας που θα μας ακολουθήσουν στην ιστορία μας να σώσουμε το σύμπαν για ακόμη μια φορά. Εδώ ερχόμαστε αντιμέτωποι για πρώτη φορά και με το νέο τρόπο level up του χαρακτήρα μας καθώς και με τον νέο τρόπο upgrade των όπλων μας. Οι διαφορές είναι αισθητές σε σχέση με το Mass Effect 1 και στην αρχή θα δυσκολέψουν τον παίχτη να συνηθίσει, ιδίως αν έχει τελειώσει πρόσφατα το πρώτο μέρος της τριλογίας.

            Ο χάρτης του σύμπαντος είναι παρόμοιος με αυτόν του πρώτου μέρους με μεγάλη αλλαγή να είναι ο τρόπος που το Normandy SR2 κινείται από πλανήτη σε πλανήτη. Πλέον το Normandy ξοδεύει καύσιμα για την μετακίνησή του και μπορεί να βρεθεί στην τροχιά όλων των πλανητών του κάθε συστήματος για να ψάξει για πόρους. Τους πόρους αυτούς (Iridium, platinum κλπ) τους χρησιμοποιούμε για να κάνουμε upgrade τα όπλα μας καθώς και να ξεκλειδώσουμε κάποια νέα skills.

Γνωστά πρόσωπα επιστρέφουν και η Citadel

Κεντρική πόλη – διαστημικός σταθμός, κατά πολύ αναβαθμισμένη όμως, είναι η Citadel. Εκεί βρίσκουμε πάλι το Συμβούλιο και όλους τους πρέσβεις. Οι αποφάσεις που πήραμε στο πρώτο Mass Effect καθορίζουν ποιους χαρακτήρες θα δούμε στην πόλη. Πολλά τα γνώριμα πρόσωπα και βλέπουμε ότι όλοι μας οι παλιοί σύντροφοι βρίσκονται σε κάποια θέση κάπου στο σύμπαν έχοντας συνεχίσει την ζωή τους μετά από τον “θάνατό” μας. Κάποιοι από αυτούς ίσως ξαναμπούν στην ομάδα μας, άλλοι πάλι όχι.            

Το roster της νέας μας ομάδας είναι πολύ μεγαλύτερο από αυτό του Mass Effect 1 και φτάνουν προς το τέλος της ιστορίας να είναι στο σύνολο δώδεκα (12). Μεγάλο μέρος της εμπειρίας του Mass Effect 2 έχουν οι προσωπικές ιστορίες όλων των μελών της ομάδας μας που μας ζητούν να κάνουμε κάποια side quest για να τους βοηθήσουμε να λύσουν κάποια προσωπικά προβλήματα. Προτείνω ανεπιφύλακτα να κάνετε όλες τις αποστολές των συντρόφων σας μιας και κάποιες από αυτές είναι υπέροχες ιστορίες. Το αποτέλεσμα των αποστολών (επιτυχία / αποτυχία αποστολής) παίζει σημαντικό ρόλο στο αν οι σύντροφοί σας είναι πιστοί σε εσάς ξεκλειδώνοντας παράλληλα και κάποια έξτρα skills για αυτούς στην περίπτωση που είναι επιτυχημένες.

Η έμφαση που έχει δοθεί στο χτίσιμο του κάθε χαρακτήρα κάνει τις επιλογές για τον ποιος θα σας ακολουθήσει στην μάχη δύσκολη, μιας και κάποιους θα τους συμπαθήσετε άπειρα και κάποιοι θα περάσουν απαρατήρητοι.

Μάχες με τον εχθρό

            Στο Mass Effect 2 οι μάχες ακολουθούν την πεπατημένου του πρώτου μέρους και ζητούν από τον παίχτη να καλυφθεί για προστατευτεί από τα πυρά των αντιπάλων. Μεγάλη όμως διαφορά με το πρώτο Mass Effect είναι ότι αυτή την φορά το cover shooting σύστημα λειτουργεί πολύ καλύτερα. Ενώ στο πρώτο στην Normal δυσκολία ζήτημα να πέθανα 3-4 φορές στο Mass Effect 2 οι θάνατοι ήταν πολύ περισσότεροι με αποτέλεσμα η κάλυψη σε πολλές μάχες να είναι απαραίτητη.

            Οι σύντροφοι που επιλέγεις για να έρθουν μαζί σου στις μάχες είναι πλέον είναι πολύ πιο αποτελεσματικοί και ενώ μπαίνουν κάποιες φορές μπροστά σου δεν είναι κάτι που σε ενοχλεί. Στο Mass Effect 2 μπήκα και στην διαδικασία για πρώτη φορά να χρησιμοποιήσω και τις ιδιαίτερες ικανότητες του κάθε μέλους την ομάδας μου και να επιλέγω τους κατάλληλους για κάθε μάχη. Αν η μάχη ήταν ενάντια σε ρομπότ και μηχανές η επέλεγα συντρόφους που τα skills τους ήταν αποτελεσματικότερα εναντίον μηχανών κλπ. Όλα αυτά σε συνδυασμό με το πολύ καλύτερο ai των συντρόφων μας στις μάχες έδωσε μεγαλύτερο βάθος στο gameplay κάνοντάς το παράλληλα πιο απολαυστικό.

Ολοκληρώνοντας την δεύτερη ιστορία

            Το Mass Effect 2, σε αντίθεση με το Mass Effect 1 τελειώνει με ξεκάθαρο cliffhanger που σου ανακοινώνει ότι η ιστορία δεν έχει τελειώσει εδώ. Χρειάστηκα λίγο περισσότερο από 29 ώρες για την ολοκλήρωση του δεύτερου μέρους κάνοντας παράλληλα και τα περισσότερα από τα DLCs που βρίσκονται στο παιχνίδι. Η εμπειρία μου ήταν αρκετά δυνατή και το δέσιμο με τους χαρακτήρες ήταν πραγματικό. Συμπάθησα και αντιπάθησα πολύ έντονα κάποιους από αυτούς πράγμα που μου λέει ότι η γραφή του σεναρίου στο Mass Effect 2 ήταν φανταστική. Το μόνο που έμενε τώρα ήταν να ολοκληρώσω την τριλογία με το Mass Effect 3.

Το τρίτο και τελευταίο μέρος; (Mass Effect 3)

            Η ιστορία μας ξεκινά από εκεί που τελείωσε το Mass Effect 2. Μας δίνεται για ακόμη μια φορά η δυνατότητα να εισάγουμε τις αποφάσεις και τον χαρακτήρα τους Mass Effect 2. Στο Mass Effect 2 ο θάνατος και η επανασυναρμολόγηση του Sheppard δικαιολογεί την οποιαδήποτε αλλαγή στα stats του χαρακτήρα μας. Αυτή την φορά όμως σεναριακά δεν υπάρχει κάποιο τρικ που θα μας κάνει να επιλέξουμε διαφορετικά στοιχεία στο χαρακτήρα. Η επιλογή μου λοιπόν ήταν μονόδρομος και συνεχίζω την ιστορία μεταφέροντας τον ίδιο ακριβώς χαρακτήρα.

Πλέον ο Commander Sheppard δεν είναι πια στην θέση του κυβερνήτη του Normandy SR2 και συνεχίζει την ζωή του μακριά από στρατιωτικές στολές στην Γη. Όλη αυτήν την ηρεμία έρχεται όμως να ταράξει μια απρόσμενη επίθεση των Reapers που κάνει τον Sheppard να λάβει δράση και να πολεμήσει για ακόμη μια φορά ενάντια στους εχθρούς.

            Από τα πρώτα λεπτά του Mass Effect 3 οι δημιουργοί μας βάζουν στο κέντρο καταιγιστικής δράσης με τον Commander Sheppard να τρέχει για να βοηθήσει όσο περισσότερους πολίτες μπορεί και να επιβιβαστεί στο Normandy.

Normandy και πλήρωμα

            Η επιστροφή του Commander στην γέφυρα του Normandy μας φέρνει για ακόμη μια φορά σε γνώριμο έδαφος και μας παρουσιάζει τις νέες αλλαγές στον τρόπο level up και upgrade του οπλισμού. Την θέση των διαφόρων πόρων (iridium, platinum κλπ) που ήταν απαραίτητα στο Mass Effect 2 για την αναβάθμιση και δημιουργία όπλων, παίρνουν τα credits, μια μορφή νομίσματος που κερδίζεις κάθε φορά που ολοκληρώνεις μια αποστολή.

Στο  πλήρωμα έχουν προστεθεί νέοι χαρακτήρες που όπως και στα προηγούμενα Mass Effect έχουν ο καθένας το δωμάτιό του. Για ακόμη μια φορά οι σχέσεις που αναπτύσσουμε με τον κάθε ένα από αυτούς είναι μοναδική, χωρίς όμως να υπάρχει το βάθος και η έκταση που είχε δοθεί στο Mass Effect 2.

            Το Normandy συνεχίζει να κινείται στον χάρτη του σύμπαντος με απαραίτητη την χρήση καυσίμων με μεγάλη όμως προσθήκη την χρήση ενός συστήματος sonar που καθώς ταξιδεύει προσπαθεί να βρει σήμα για περισυλλογή artifacts και δεδομένων που θα βοηθήσουν στη μάχη εναντίων των Reapers. Μεγάλο μειονέκτημα του sonar είναι ότι κάθε φορά που το χρησιμοποιούμε οι Reapers που βρίσκονται στον γαλαξία βλέπουν την θέση μας και έρχονται να μας επιτεθούν.

Εχθροί και Σύμμαχοι

            Στο Mass Effect 3 οι βασικοί εχθροί μας είναι γνωστοί από το Mass Effect 2 και είναι οι Reapers. Μεγάλα διαστημόπλοια που επιτίθενται με σκοπό να αφανίσουν όλους τους εξελιγμένους πολιτισμούς στο σύμπαν. Από τις πρώτες μας ώρες στο παιχνίδι ερχόμαστε αντιμέτωποι και με άλλους παλιούς γνώριμους, τους στρατιώτες του Illusive Man και της ομάδας Cerberus που ακόμη δεν ξέρουμε για ποιους μάχονται.

            Η μάχη με τους Reapers είναι ήδη χαμένη και μοναδική ευκαιρία για νίκη θα έχουμε μόνο αν κάνουμε όλες τις φυλές του σύμπαντος να συνεργαστούν και να πολεμήσουν μαζί μας. Αυτός είναι και ο σκοπός του Commander Sheppard. Οι επαφές μας με τους πρέσβεις και όλες οι αποστολές που θα κάνουμε για τον κάθε ένα από αυτούς θα καθορίσει αν θα είναι μαζί μας στην μάχη ενάντια των Reapers.

Μάχες με τους εχθρούς

            Ακολουθώντας την πετυχημένη συνταγή του Mass Effect 2 το σύστημα κάλυψης στο τρίτο μέρος είναι ακόμη πιο εξελιγμένο και δίνει και την δυνατότητα πλέον να μπορέσεις να υπερπηδήσεις εμπόδια. Το Shooting είναι πιο απολαυστικό και κάθε όπλο πλέον έχει πιο καθαρές διαφορές από το άλλο. Χρησιμοποιώντας όλα τα όπλα όμως φτάνεις στο σημείο στο τέλος να επιλέγεις και να κολλάς με ένα όπλο σε κάθε αποστολή, που ταιριάζει στο δικό σου τρόπο παιξίματος.

            Οι εχθροί γίνονται πιο έξυπνοι και χρησιμοποιούν και αυτοί με μεγαλύτερη επιτυχία το σύστημα κάλυψης υποχρεώνοντάς σε να χρησιμοποιήσεις όλο και περισσότερο τα powers και τα skills των συντρόφων σου. Οι σύμμαχοι από την άλλη έχουν γίνει και αυτοί πιο έξυπνοι και πιο αποτελεσματικοί και πλέον μπορείς να βασιστείς σε αυτούς για να σε βοηθήσουν στην μάχη.

Ολοκλήρωση του ταξιδιού

            Μετά από 34 ώρες συνεχόμενου παιχνιδιού έφτασα λοιπόν και στο τέλος της τρίτης ιστορίας του Commander Sheppard. Τα συναισθήματα ανάμεικτα. Από την μια θλίψη και στεναχώρια που τελείωσε μια τέτοια όμορφη ιστορία και από την άλλη χαρά που ύστερα από κάτι λιγότερο από 80 ώρες τελείωσα ένα τεράστιο παιχνίδι (ναι το βλέπω σαν έναν παιχνίδι). Κάποιοι από τους χαρακτήρες που γνώρισα μέσα από την τριλογία θα μου μείνουν αξέχαστοι χωρίς να είναι μέσα σε αυτούς (δυστυχώς), ο Commander Sheppard.

You may also like