Home ReviewsGame Reviews Lost Ember⼁The Review

Lost Ember⼁The Review

Γράφει ο/η Ανδρέας Σταυριανουδάκης
1 σχόλιο

Light will guide us home

Ένα παιχνίδι στοχεύει να χαρίσει μια πρωτόγνωρη και έντονη εμπειρία στον παίκτη. Ο τρόπος με τον οποίο όμως αυτό επιτυγχάνεται, διαφέρει απο περίπτωση σε περίπτωση. Υπάρχουν παιχνίδια που απαιτούν την ολοκληρωτική προσήλωση του παίκτη στα δρώμενα της οθόνης του, ωστόσο παράλληλα υπάρχουν και άλλα που τον καλούν να χαλαρώσει την πλάτη της καρέκλας του και να απολαύσει μια όμορφη, διαδραστική ιστορία. Το Lost Ember φαίνεται να ανήκει στην δεύτερη κατηγορία. Τα πανέμορφα τοπία, η γαλήνια μουσική και η υπόνοια μιας ενδιαφέρουσας ιστορίας είναι ορισμένα από τα στοιχεία που γίνονται εμφανή μονάχα από την παρακολούθηση ενός σύντομου trailer. Πως όμως όλα αυτά συνδέονται με τρόπο τέτοιο, ώστε να δημιουργήσουν ένα αρμονικό σύνολο;

Το παιχνίδι αναπτύχθηκε και εκδόθηκε από τουςMooneye Studios,μια ανεξάρτητη ομάδα πέντε ατόμων με βάση το Αμβούργο της Γερμανίας. Τα μέλη της ομάδας συναντήθηκαν το 2014 και άρχισαν να αναπτύσσουν, παράλληλα με μικρότερα projects, την κεντρική ιδέα του Lost Ember. Δύο χρόνια μετά, το 2016, λήγει η Kickstarter καμπάνιας τους, η οποία συγκεντρώνει πάνω από 320.000€. Έτσι από τότε, η πενταμελής ομάδα, με την οικονομική στήριξη και την βοήθεια κάποιων εξωτερικών συνεργατών, ξεκίνησε να εργάζεται αποκλειστικά στην ανάπτυξη του Lost Ember, μέχρι και τις 22 Νοεμβρίου 2019, την επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας του.

Υπόθεση του παιχνιδιού και στόχος των πρωταγωνιστών

Η πρώτη σκηνή του παιχνιδιού μας παρουσιάζει μια αιωρούμενη σφαίρα φωτός που περιπλανάται αναζητώντας την κατανόηση από κάποιον έμβιο οργανισμό. Το μοναδικό πλάσμα που αντιλαμβάνεται την ύπαρξη της είναι ένας λύκος, ο οποίος αποτελεί και τον πρωταγωνιστή του παιχνιδιού. Η φωτεινή σφαίρα εξηγεί στον λύκο πως αναζητά τον δρόμο της για την πόλη του φωτός. Σύμφωνα με τον μύθο του παιχνιδιού, όταν ένας άνθρωπος πεθαίνει, μετατρέπεται σε μια φωτεινή ακτίνα και ταξιδεύει προς στην πόλη του φωτός. Αν όμως η ζωή του δεν είναι έντιμη, η ψυχή του περιπλανάται αενάως στον κόσμο των ζωντανών ως “lost ember” ενώ πολλές φορές μεταβιβάζεται και σε κάποιο άγριο θηρίο. Έτσι, η φωτεινή αυτή σφαίρα, προσπαθεί να συγκεντρώσει όσα περισσότερα στοιχεία γίνεται για τον κάτοχο της ψυχής της στην προηγούμενη ζωή, προκειμένου να κατανοήσει τους λόγους για τους οποίους δεν μπόρεσε να μεταβεί στην πόλη του φωτός.

Λαμβάνοντας για πρώτη φορά τον χειρισμό του λύκου, μεταφερόμαστε, υπό τις οδηγίες του φωτεινού μας συντρόφου, πέρα από μία σπηλιά, σε ένα σημείο που κείτεται νεκρός ένας σκελετός. Στο στήθος του σκελετού βρίσκεται ένα φυλαχτό, το οποίο, όπως κάθε φυλαχτό κατοίκου της Yanran, αναγράφει το όνομα του κατόχου του. Στην προκειμένη περίπτωση το όνομα αυτό είναι Kalani, γεγονός που δεν χαροποιεί τον φίλο μας, καθώς δεν ανήκει στον ίδιο. Ωστόσο λίγες στιγμές μετά την ανάγνωση του ονόματος, το πνεύμα της Kalani εμφανίζεται και δίνει στον λύκο την δύναμη να αναλαμβάνει τον έλεγχο οποιουδήποτε ζώου βρίσκεται κοντά του. Έτσι, με αυτό το χάρισμα οι δύο φίλοι ξεκινούν το ταξίδι τους προς την αλήθεια και την πόλη του φωτός.

Εξοικείωση με τους μηχανισμούς

Με μια πρώτη ματιά, ο κόσμος του Lost Ember μοιάζει να είναι ανοιχτός. Στην πραγματικότητα όμως, το παιχνίδι είναι γραμμικό, γεγονός που σημαίνει πως ο παίκτης κάθε φορά καλείται να μεταβεί από το σημείο Α στο σημείο Β για να ολοκληρώσει ένα επίπεδο. Στην προσπάθεια αυτή, ο παίκτης, εκτός από ομαλές πεδιάδες, θα διανύσει και περισσότερο δύσβατα σημεία στα οποία η σωματική διάπλαση του λύκου δεν του επιτρέπει την πρόσβαση. Έτσι καλείται να χρησιμοποιήσει το χάρισμά του και βασικό μηχανισμό του παιχνιδιου, να μεταβιβάζει την ύπαρξη του σε οποιοδήποτε μέλος του ζωικού βασιλείου.

Τα πρώτα ζώα που θα κληθούμε να χειριστούμε είναι οι φασκωλόμυες (wombats) οι οποίοι έχουν την δυνατότητα να περιηγούνται στα στενά λαγούμια. Μέχρι την ολοκλήρωση του παιχνιδιού, θα συναντήσουμε συνολικά περίπου 17 ζώα καθένα εκ των οποίων επιτελεί έναν διαφορετικό ρόλο στην περιπλάνηση μας και μια διαφορετική οπτική προς στον κόσμο. Έτσι, παραδείγματος χάρη, θα αναλάβουμε τον ρόλο ενός πτηνού όταν θα χρειαστεί να πετάξουμε από μια κορυφή βουνού σε μία άλλη, ενός ψαριού όταν θα υφίσταται υποθαλάσσια περιήγηση, ενός armadillo όταν θα θελήσουμε να κινηθούμε στο υπέδαφος και ενός αγριοκάτσικου σε σημεία που θα απαιτείται αναρρίχηση σε απόκρημνα όρη. Η ένταξη του κάθε ζώου είναι σταδιακή, καθώς εισάγονται νέα ζώα σχεδόν σε κάθε κεφάλαιο του παιχνιδιού, γεγονός που επιτρέπει την ευκολότερη εξοικείωση του παίκτη με τις δυνατότητες που προσφέρει κάθε ένα από αυτά.

Αισθητική εκτίμηση μηχανισμών και τεχνικά προβλήματα

Παράλληλα με την χρηστική του αξία, ο χειρισμός ενός ζώου πολύ συχνά θα προσφέρει ιδιαίτερα αισθητικά όμορφες στιγμές με τους δημιουργούς του να επενδύουν εμφανώς σε αυτές, δίνοντας τους αρκετά μεγάλη διάρκεια. Δεν είναι λίγες οι στιγμές όπου βρήκα τον εαυτό μου να απολαμβάνει μια έντονη πτήση ως κολιμπρί (hummingbird) ή μια περιπετειώδη περιδιάβαση σε ρηχά ρέματα ως ψάρι, ενώ μια επιπρόσθετη μικρή πινελιά είναι και το animation που εμφανίζεται καθώς αλλάζουμε ζώο. Ωστόσο τα τεχνικά προβλήματα είναι αυτά που δεν επιτρέπουν σε αυτές τις στιγμές να λάμψουν όσο θα μπορούσε. Ορισμένες μεταβάσεις από ζώο σε ζώο δεν ήταν τόσο ομαλές όσο κάποιες άλλες, ενώ η όμορφη περιπλάνηση στο περιβάλλον μπορεί να διακοπεί αρκετά συχνά από bugs, τα οποία ενδέχεται να απαιτούν την επανεκκίνηση ενός επιπέδου, γεγονός που αμαυρώνει την όμορφη ατμόσφαιρα που προσπαθεί να δημιουργήσει το παιχνίδι.

Ιστορία ενός πολιτισμού ή μιας οικογένειας;

Η περιήγηση υπό τις διαφορετικές ματιές κάθε ζώου δεν αποτελεί όμως αυτοσκοπό στο Lost Ember, αφού μέσω της περιήγησης, ο παίκτης γνωρίζει την ιστορία της φυλής των Yanran. Καθώς περιπλανόμαστε στο περιβάλλον, θα εντοπίσουμε κάποια σταθερά σημεία από τα οποία πηγάζει ένας κόκκινος καπνός. Αν πλησιάσουμε σε αυτά, έχουμε την δυνατότητα, μέσω μιας ακόμα ειδικής ικανότητας του λύκου, να παρακολουθήσουμε σε καρέ τα γεγονότα που συνέβησαν στην Kalani (προκάτοχό της ψυχής του λυκου) στην συγκεκριμένη τοποθεσία. Τα γεγονότα που θα παρατηρήσουμε, αν και περιγράφουν την ιστορία ενός πολιτισμού, κατά βάθος εστιάζουν σε μια πολύ προσωπική σχέση μεταξύ της πρωταγωνίστριας Kalani, του πατέρα της Atevo και της φίλης της Wayla. Τα έξι κεφάλαια του παιχνιδιού θα μας επιτρέψουν να γνωρίσουμε σταδιακά τους χαρακτήρες, αλλά και θα μας χαρίσουν πληθώρα έντονων και ανατρεπτικών στιγμών συμπεριλαμβανομένου και του ιδιαίτερα συναισθηματικού τερματισμού. Όλα αυτά γίνονται ακόμα πιο εντυπωσιακά αν αναλογιστούμε πως όλη η ιστορία παρουσιάζεται με διαδοχικές εικόνες και όχι με βίντεο.

Συλλεκτικά αντικείμενα και επιπρόσθετη γνώση

Κατά τη διάρκεια της περιήγησης του, ο παίκτης θα εντοπίσει κάποια αντικείμενα προς συλλογή σε διάφορα σημεία σε μία απόπειρα να δοθεί μια επιπλέον πρόκληση και βάθος στον κόσμο του παιχνιδιού. Τα αντικείμενα αυτά χωρίζονται σε κειμήλια (relics) και μανιτάρια. Αν και η συλλογή των κειμηλίων παρουσιάζει ενδιαφέρον ,καθώς προσθέτει περαιτέρω πληροφορίες για την φυλή των Yanran αλλά και τους πρωταγωνιστές, δεν μπορούμε να ισχυριστούμε το ίδιο και για τα μανιτάρια που απλά χωρίζονται σε ορισμένες κατηγορίες ανάλογα με το είδος τους. Πρόχειρη μπορεί να θεωρηθεί και η τοποθέτηση ορισμένων “θρυλικών ζώων” προς ανακάλυψη, απλά υπο την μορφή απαστραπτόντων (shiny) εκδοχών των κανονικών.

Καλλιτεχνική επιμέλεια και επιρροές

Ένα από τα στοιχεία που τραβούν την προσοχή στο παιχνίδι είναι τα όμορφα και γαλήνια σκηνικά του αλλά ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση προκαλεί η ποικιλία που παρατηρείται σε αυτά.  Όσο το ένα κεφάλαιο διαδέχεται το άλλο, διαφορετικές εκδοχές του φυσικού περιβάλλοντος κάνουν την εμφάνιση τους όπως αχανείς κοιλάδες, απέραντες έρημοι, υποθαλάσσιες εκτάσεις αλλά και χιονισμένα όρη και μας καλούν να τα εξερευνήσουμε μέσω διαφορετικών ζώων. Όμως δεν είναι και λίγες οι φορές που θα συναντήσουμε μεγαλεπήβολα κτίρια ή απλές κατοικίες, δημιουργημένες από τους κατοίκους της Yanran που θυμίζουν έντονα αντίστοιχα κτίσματα Ινδιάνικων φυλών όπως οι Αζτέκοι και οι Ίνκας.

Οι δημιουργοί φαίνεται να εστίασαν στην λεπτομερή και ρεαλιστική  απεικόνιση του περιβάλλοντος, γεγονός που έρχεται σε μια ενδιαφέρουσα αντιπαράθεση με τον σχεδιασμό των ζώων όπου προτιμήθηκε μια περισσότερο καλλιτεχνική προσέγγιση που θυμίζει τα κινούμενα σχέδια της Pixar. Οι απαλότερες καμπύλες και η λιγότερη λεπτομέρεια που χρησιμοποιήθηκε στον σχεδιασμό των ζώων τους δίνει την αίσθηση του πήλινου παιχνιδιού και κάνει το συνολικό οπτικό αποτέλεσμα να θυμίζει έντονα παραμύθι. Στοχευμένη μπορεί να χαρακτηριστεί και η απεικόνιση των παρελθοντικών σκηνών όπου όλοι οι άνθρωποι, τα κτίρια και τα αντικείμενα που ανήκουν στο παρελθόν χαρακτηρίζονται από ένα πορφυρό πετρώδες υλικό με το κόκκινο χρώμα να συμβολίζει το φως και την πέτρα να αντικατοπτρίζει την παλαιότητα.

Μουσική επένδυση και ποικιλία

Αν όμως η σχεδίαση οφείλεται για το μισό μερίδιο του αισθητικά άρτιου αποτελέσματος, για το υπόλοιπο μισό φέρει μεγάλη ευθύνη η μουσική επένδυση. Κάθε σκηνή του παιχνιδιού συνοδεύεται με το δικό της, μοναδικό κομμάτι, το οποίο την χαρακτηρίζει και την ξεχωρίζει από τις υπόλοιπες. Το περισσότερο σύνηθες όργανο είναι η ακουστική κιθάρα η οποία αποτελεί του μουσικό υπόβαθρο των περισσότερων περιηγήσεων στο δάσος δίνοντας έναν χαλαρό και αιθέριο τόνο. Έπειτα συναντούμε κλασικά όργανα ,με περισσότερο σύνηθες το πιάνο το οποίο εντοπίζεται τόσο σε ειδυλλιακές στιγμες ανέμελης περιπλάνησης όσο και σε συγκινητικές εκφάνσεις της ιστορίας ,ενώ για τα κρίσιμα σημεία της πλοκής αναπτύχθηκαν κομμάτια που προσεγγίζουν το είδος της επικής μουσικής.

Αν και η θεματολογία του Lost Ember αντλεί την έμπνευση της από πολιτισμούς του μακρινού παρελθόντος, στην πραγματικότητα, το μήνυμα που προσπαθεί να περάσει είναι πέρα για πέρα σύγχρονο. Όσο ικανή είναι η ανθρωπότητα για μεγαλειώδεις δημιουργίες, άλλο τόσο δύναται να προξενήσει τις μεγαλύτερες καταστροφές οι οποίες βρίσκουν κατά κύριο λόγο ως τελικό αποδέκτη η φύση. Το γεγονός ότι το παιχνίδι χρησιμοποιεί την ίδια τη φύση, δηλαδή τα ζώα, για να περάσει το μήνυμα αυτό μόνο επιτυχημένη μπορεί να θεωρηθεί.

Ευχαριστούμε θερμά την Plan of Attack για την διάθεση του παιχνιδιού.

Ελαχιστες απαιτήσεις συστήματος:

  • Λειτουργικό σύστημα: Windows 7, Windows 8 or Windows 10
  • Επεξεργαστής: 3.0GHz CPU Dual Core
  • Μνήμη: 4 GB RAM
  • Γραφικά: GTX 550 Ti 1GB/ Radeon 6950 1GB
  • DirectX: Έκδοση 10
  • Αποθήκευση: 13 GB διαθέσιμος χώρος
1 σχόλιο
9

Ίσως σε ενδιαφέρει:

1 σχόλιο

Donacgreece 7 Ιανουαρίου 2020 - 08:47

Το 2019 πιστεύω ήταν μια πολύ καλή χρονιά για τις ανεξάρτητες παραγωγές.

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy