fbpx
Home ReviewsGame Reviews Little Nightmares II | The Review

Little Nightmares II | The Review

Από Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Little nightmares in big screens

Λίγα είναι τα παιχνίδια που μπορούν να αποτυπώσουν τον τρόμο όπως ακριβώς θα έπρεπε. Η μίξη της τρομακτικής και σκοτεινής ατμόσφαιρας ενός άγνωστου κόσμου, σε συνδυασμό με τις τερατώδεις μορφές που τον απαρτίζουν και τα κρυφά νοήματα που κρύβονται πίσω από κάθε πράξη που θα πραγματοποιήσουμε θα πρέπε να συνθέτουν σκηνικά που πατάνε πάνω σε κάποιες (αν όχι όλες) από τις φοβίες μας και να τις ενισχύουν με αριστοτεχνικό τρόπο. Κάτι τέτοιο γινόταν και με το Little Nightmaresτης Σουηδικής Tarsier Studios.

Η ομάδα λοιπόν, επιστρέφει για ακόμα μια φορά με τον επόμενο τίτλο στην σειρά, το LittleNightmares 2. Με μια πρώτη ματιά, θα μπορούσαμε να πούμε πως ο νέος τίτλος «καταλαβαίνει» τι σημαίνει τρόμος και διατηρεί την ανατριχίλα σε υψηλά επίπεδα την στιγμή που υιοθετεί νέους τρόμους και σκηνές που λίγο – πολύ ίσως να έχουμε ξαναδεί.

Ο κόσμος των μεγάλων

Πρωταγωνιστές αυτής της εξίσου τρομακτικής ιστορίας είναι δύο παιδιά, ο Momoκαι η Six, διατηρώντας έτσι την κλασική φόρμουλα του παιχνιδιού – παιδιά ενάντια στον κόσμο των παραμορφωμένων μεγάλων. Και σε αυτό, το LittleNightmares 2 καταφέρνει να διαπρεύσει με μια μοναδική ατμόσφαιρα και λεπτομέρειες που δύσκολα θα βρούμε σε άλλο παιχνίδι του είδους.

Κάθε κομμάτι του κόσμου που θα επισκεφθούμε χαρακτηρίζεται από μια πληθώρα αντικειμένων, εικόνων και χρωμάτων που αντικατοπτρίζουν τον τρόμο που μπορεί να βιώσει κάποιος σε ένα ανησυχητικό σκηνικό. 

Ξεφεύγοντας από τα έγκατα ενός πλοίου γεμάτο πεινασμένους ενήλικες, θα βρεθούμε σε διαφορετικές τοποθεσίες μέσα σε ένα χωριό γεμάτο κινδύνους, παγίδες, παραμορφωμένους ανθρώπους και ένα πέπλο μυστηρίου που περιμένει επίλυσης. Όλα τα παραπάνω ακούγονται πολύ απλά και «καθημερινά» αλλά το Little Nightmares 2 καταφέρνει να ενισχύσει το αίσθημα ανησυχίας και τρόμου τόσο μέσα από τον χρωματισμό του όσο και από την ανατριχιαστική διακόσμηση που το χαρακτηρίζει.

Στους δύο, τρίτος

Για πρώτη φορά στην σειρά, ο πρωταγωνιστής συνοδεύεται από έναν ακόμα NPCο οποίος με την σειρά του θα μας βοηθήσει στην επίλυση των γρίφων ή στην εξερεύνηση των τοπίων. Παρά την βοήθεια αυτή όμως, θα πεθάνουμε αρκετές φορές και όχι πάντα από δικό μας λάθος.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει κάποιος τρόπος για multiplayer–λογική απορία από την στιγμή που η ομάδα μας μεγαλώνει με έναν ακόμα χαρακτήρα – αλλά αυτό δεν σημαίνει πως το A.I. δεν είναι ικανό να μας βοηθήσει.

Μην ξεχνάμε πως πρόκειται για ένα παιχνίδι κυνηγιού και ενώ θα είναι πολλές φορές αυτές που θα κρυβόμαστε, άλλες τόσες είναι και εκείνες που κάποιος κακός θα μας κυνηγάει για να μας δώσει την χαριστική βολή – στην κυριολεξία.  Για παράδειγμα, ένας από τους κακούς του παιχνιδιού, ο κυνηγός, θα μας κυνηγήσει μέσα σε δάσος κρατώντας πάντα την πιστή του καραμπίνα, οπότε το να κρυφτούμε πίσω από ευάλωτα αντικείμενα δεν είναι κάτι που θα μας προσφέρει παντοτινή προστασία. Και αυτό το αίσθημα κινδύνου και προσοχής θα μας συνοδεύει ακόμα περισσότερο όταν θα πρέπει να τραβάμε από το χέρι τον σύμμαχό μας για να περιηγηθούμε στα 2.5D περιβάλλοντα.

Σε τέτοιες στιγμές είναι που καταλαβαίνει κανείς πως το level design λαμβάνει υπόψιν του και τον δεύτερο χαρακτήρα, μιας και δεν είναι λίγες οι φορές που θα μας προσφέρει ένα χέρι βοηθείας όταν τα πράγματα σκουραίνουν. Θα πάρουμε φόρα για να πηδήξουμε μεγάλα κενά και να πιαστούμε από το χέρι της Six, να σκαρφαλώσουμε γιγαντιαία εμπόδια ή για να απενεργοποιήσουμε παγίδες διάσπαρτες μέσα σε φύλα.

Πέρα από την εξερεύνηση, την αποφυγή εμποδίων και το κρύψιμο από τους εχθρούς μας, θα υπάρξουν και στιγμές που θα κινηθούμε πιο αργά για να «απορροφήσουμε» την ατμόσφαιρα και την θέα γύρω μας, με αποτέλεσμα να χτίζεται ο κόσμος με έναν πιο αριστοτεχνικό και αργό τρόπο.

Ο κόσμος θα γίνει το όπλο μας

Η εξερεύνηση εμπλουτίζεται από τους διάσπαρτους και πιο λεπτομερείς γρίφους που θα μας εμποδίσουν από το να προχωρήσουμε παραπέρα. Αντί να ψάχνουμε μόνο για ένα κλειδί ή έναν διακόπτη για να ανοίξουμε πόρτες, θα πρέπει να λύσουμε πιο περίπλοκα puzzle όπως τον σχηματισμό μιας παρτίδας σκάκι, ή το να διαλύσουμε κάποιο εμπόδιο ή διακοσμητικό για να ανακαλύψουμε εκείνο το κομμάτι που λείπει.

Για πρώτη φορά στην σειρά έχουμε και την εισαγωγή ενός υποτυπώδους συστήματος μάχης στην μορφή σημείων κατά την εξερεύνηση όπου έρχονται κατά πάνω μας μικρότεροι εχθροί. Αυτούς τους αντιμετωπίζουμε χρησιμοποιώντας όπλα όπως ρόπαλα και τσεκούρια που τα βρίσκουμε στο εκάστοτε επίπεδο.

Σαν σύστημα ίσως να ήθελε περισσότερη δουλειά μιας και πολλές φορές ο χειρισμός φαντάζει περίεργος, δύσκολος και αφιλόξενος ενώ πολλές φορές θα νομίζουμε πως καταφέραμε να σκοτώσουμε ή έστω να χτυπήσουμε τον αντίπαλό μας όταν στην πραγματικότητα δεν κάνουμε και πολλά. Και αυτό ενισχύεται από το γεγονός ότι κάθε όπλο είναι μεγαλύτερο από εμάς με αποτέλεσμα να το σέρνουμε παντού και να ανοιγόμαστε σε επιθέσεις κάθε φορά που θα το σηκώσουμε να επιτεθούμε.

Τέλος, έχουμε και πιο ασήμαντες προσθήκες όπως αυτή των καπέλων, δηλαδή διακοσμητικών επιλογών που αλλάζουν εν μέρη τα ρούχα του χαρακτήρα μας και πολλές φορές μπορεί να επηρεάσουν με τον τρόπο τους την συνολική ατμόσφαιρα.

Θολούρα στα μάτια, μοναξιά στην καρδιά

Τo Little Nightmares 2 δεν έχει να ζηλέψει πολλά από άλλους αντίστοιχους τίτλους του είδους, ειδικά στον τομέα των γραφικών. Η έκδοση στην οποία εξερευνήσαμε αυτόν τον σκοτεινό κόσμο ήταν αυτή του Nintendo Switch οπότε όπως είναι αναμενόμενο, οι περισσότεροι τομείς ήταν υποβαθμισμένοι ώστε η απόδοση στην υβριδική κονσόλα να είναι η επιθυμητή.

Τα  περιβάλλοντα είναι γεμάτα αντικείμενα και ανατριχιαστικές λεπτομέρειες, οι χαρακτήρες μας έχουν εξίσου περισσότερες λεπτομέρειες σε σχέση με το πρώτο παιχνίδι ενώ ο σχεδιασμός των εχθρών μας είναι για ακόμα μια φορά αηδιαστικός και τρομακτικός.

Η έκδοση του Nintendo Switch είναι φανερά πιο υποβαθμισμένη ακόμα και από το Little Nightmares: Complete Edition. Είτε σε docked, είτε σε portable mode διακρίνουμε μια αισθητή θολούρα που εν μέρει μας κάνει να απορούμε λόγω του ότι το πρώτο παιχνίδι ήταν πιο καθαρό, αλλά από την άλλη δικαιολογείται από την εξέλιξη των game engines και των γραφικών στα παιχνίδια λόγω των κονσολών νέας γενιάς.

Horror replayed

Το Little Nightmares 2 αποτελεί ένα άξιο sequelσε μια σειρά που έδωσε νέα πνοή στον τρόμο. Νέα περιβάλλοντα με μια ανατριχιαστική ατμόσφαιρα που θα την σκεφτόμαστε καιρό, εξαιρετικό characterκαι monster design και ενδιαφέροντα puzzle είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά που θα μας εντυπωσιάσουν.

Αλλά δεν είναι όλα «μέλι-γάλα». Όπως με άλλα παιχνίδια του είδους, έτσι και εδώ, θα υπάρξουν στιγμές που θα μας εκνευρίσουν ή θα μας κουράσουν όπως το σύστημα μάχης. Παρόλα αυτά, τα νέα στοιχεία, όπως η προσθήκη του δεύτερου χαρακτήρα, βοηθάνε στο να χτιστεί ένα αξιοπρεπές και καλύτερο sequel που δίνει την αίσθηση μιας παράλληλα γνώριμης και νέας περιπέτειας.

Ευχαριστούμε θερμά την Bandai Namco για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like