fbpx
Home ReviewsGame Reviews Greak: Memories of Azur | The Review

Greak: Memories of Azur | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Σε μια γενιά βιντεοπαιχνιδιών όπου τίτλοι όπως το Hollow Knight να έχουν διαμορφώσει ένα τελείως διαφορετικό σκηνικό για τα action adventure/metroidvanias, και με το Silksong να βρίσκεται στο “ψήσιμο”, μόνο υπομονή μπορεί να κάνει κανείς για να παίξει κάτι ποιοτικό στο είδος. Αλλά ίσως και όχι.

Δεν έχουν περάσει πολλές μέρες από τότε που το Greak: Memories of Azur έχει κυκλοφορήσει από την Team17. Πρόκειται για ένα Action Platformer που δεν ακούγεται τόσο τον τελευταίο καιρό, πράγμα λογικό αν σκεφτούμε πως μέσα στις διακοπές δύσκολα θυμόμαστε την ύπαρξη ορισμένων παιχνιδιών.

Το Greak: Memories of Azur είναι ένα 2D single-player side scrolling παιχνίδι από την Navegante Entertainment και τον εκδότη Team17. Ακολουθεί την ιστορία τριών αδερφών – των Greak, Adara και Raydel – και τις περιπέτειές τους στη γη του Azur. Ο Greak είναι ο μικρότερος από τα αδέλφια και από τα πρώτα λεπτά καταλαβαίνουμε πως έχει ως στόχο να προστατεύσει τα αδέρφια του.

H ιστορία του Greak είναι σχετικά απλή και κάτι που έχουμε ξαναδεί σε τίτλους του είδους. Η φυλή του Greak, γνωστή ως Courines ζει αρμονικά στον πλανήτη της όπου χρησιμοποιεί τους πόρους του για ανάπτυξη και αρμονική συμβίωση με την φύση. Μια μέρα όμως, ένας μετεωρίτης πέφτει στην επιφάνεια του πλανήτη και πλάσματα γνωστά ως Urlags εισβάλλουν στο οικοσύστημα. Αυτά τα τέρατα μένουν κρυμμένα για αρκετά χρόνια μέχρι που αποφασίζουν να διαμορφώσουν τον δικό τους στρατό και να εξαπολύσουν μια μεγάλη, καλά οργανωμένη επίθεση στους Courines.

O Greak και η οικογένειά του φαίνεται να είναι αποκομμένοι από τον πόλεμο αλλά όχι για πολύ. Αναζητώντας την αδερφή του στην αρχή του παιχνιδιού, ο νεαρός πρωταγωνιστής πιάνει το σπαθί του και ξεκινά την αναζήτηση. Την στιγμή που την έχει βρει, ξυπνάει σε μια καλύβα μέσα σε ένα μικρό χωριό όπου εκεί μαθαίνει πως τον βρήκαν να είναι λιπόθυμος στο δάσος.

Για άλλη μια φορά, σηκώνεται και ξεκινάει την αναζήτηση της αδερφής του. Την ίδια στιγμή, η εισβολή συνεχίζεται για τα καλά με αποτέλεσμα ο αρχηγός του χωριού να φτιάχνει ένα αεροσκάφος ώστε να μεταφέρει όλους τους κατοίκους του χωριού στα ουράνια και συγκεκριμένα σε μια ασφαλής περιοχή ανεπηρέαστη από την εισβολή των Urlags.

Ξεκινάμε λοιπόν την περιπέτειά μας λαμβάνοντας τον χάρτη της περιοχής και μια αίτηση να βρούμε υλικά για να βοηθήσουμε στην κατασκευή του σκάφους την ίδια στιγμή που ψάχνουμε την οικογένειά μας.

Θα υπάρξουν στιγμές όπου και άλλοι κάτοικοι θα μας ζητήσουν από κάτι είτε αυτό είναι να σκοτώσουμε ορισμένους εχθρούς ή να βρούμε υλικά και φαγητό για να φτιάξουμε κάτι. Συνήθως, αυτά τα side-quest δεν θα μας απασχολήσουν για πολύ και θα τα ολοκληρώνουμε καθώς εξερευνούμε τις εκάστοτε περιοχές.

Ο χάρτης του Azur χωρίζεται σε μικρότερες περιοχές που μπορούμε να εξερευνήσουμε μέσω του platforming και της επίλυσης των περιβαλλοντικών γρίφων. Τα αντικείμενα που θα βρούμε χωρίζονται ως επί τω πλείστον σε υλικά, φαγητό και χρήματα παρά σε νέες δυνάμεις και όπλα.

Φυσικά, το μεγαλύτερο κομμάτι του παιχνιδιού αποτελεί το σύστημα μάχης. Όσο εξερευνούμε τις διάφορες περιοχές θα ερχόμαστε συχνά αντιμέτωποι με τα Urlags και περιβαλλοντικές παγίδες. Ο Greak και η οικογένειά του μάχεται περίπου το ίδιο, με το κάθε μέλος να έχει τις δικές του ικανότητες. Για παράδειγμα, ο Greak χρησιμοποιεί απλά combos με το σπαθί του ενώ η Adara χρησιμοποιεί βολές μαγείας από απόσταση.

Κατά την διάρκεια της μάχης μπορούμε να αλλάξουμε ανάμεσα στους τρεις χαρακτήρες ή να τους έχουμε και τους τρεις να χτυπάνε. Βέβαια, ο χαρακτήρας που ελέγχουμε έχει την μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα αλλά θα πρέπει να προσέχουμε και τα άλλη μέλη της οικογένειας ελέγχοντας την τοποθέτησή τους.

Το σύστημα μάχης είναι αρκετά δυναμικό αλλά δεν κάνει κάτι ιδιαίτερο για να ξεχωρίσει από άλλα παρόμοια του είδους. Κάθε χαρακτήρας έχει ένα συγκεκριμένο combo στην διάθεσή του και πέρα από το dodge με το οποίο μπορούμε να αποφύγουμε κινήσεις για να αντεπιτεθούμε, δεν υπάρχουν ιδιαίτερες ικανότητες για να σκοτώσουμε μεγαλύτερα τέρατα.

Από την άλλη, τα hitboxes των εχθρών μας χρειάζονται συνήθεια μιας και εκεί που νομίζουμε πως ένα jumping attack θα μας δώσει το προβάδισμα, ξαφνικά θα δεχθούμε χτύπημα από το πουθενά.

Αν δεχτούμε κάποιο χτύπημα, σκοτώνοντας έναν εχθρό υπάρχει η πιθανότητα να πάρουμε πίσω την ζωή που χάσαμε μέσω διαφόρων drops ή τρώγοντας φαγητό που μαζεύουμε ή φτιάχνουμε στο χωριό.

Ένα από τα δυνατά στοιχεία του Greak είναι το platforming. Από τα πρώτα λεπτά, οι χαρακτήρες μας έχουν την δυνατότητα του double jumping και δυνάμεων που μας επιτρέπουν να τους ελέγξουμε είτε ξεχωριστά είτε μαζί για την επίλυση των γρίφων. Συνήθως, η λύση αυτών των γρίφων μας επιτρέπει την πρόσβαση σε νέα σημεία.

Τα περιβάλλοντα αποτελούν το αποτέλεσμα ενός εξαιρετικού design. Στην πόλη αλλά και έξω στην φύση θα συναντήσουμε διάφορους ενδιαφέροντες χαρακτήρες, πολλοί από τους οποίους παρέχουν ιστορικά στοιχεία ή προσφέρουν υπηρεσίες που θα μας βοηθήσουν στην πορεία μας. Όπως είπαμε και παραπάνω, στην αναζήτησή μας θα βρούμε και διάφορα αναλώσιμα τρόφιμα και υλικά τα οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να φτιάξουμε πιάτα και πολύπλοκες συνταγές, χρήσιμες για τις μάχες που μας περιμένουν.

Το εντυπωσιακότερο στοιχείο του Memories of Azur όμως είναι ο κόσμος του αλλά και τα σχέδιά του. Τα σχέδια, τα περιβάλλοντα, τα αντικείμενα, ο κόσμος και τα εφέ είναι χειροποίητα δίνοντας μια παραπάνω γοητεία στο σύνολο και συνθέτοντας ένα γοητευτικό και χαριτωμένο παιχνίδι που μας κεντρίζει συνεχώς το ενδιαφέρον.

Αυτό που μας ‘πείραξε’ όμως ήταν η απουσία co-op. Ιδιαίτερα σε κονσόλες όπως το Nintendo Switch, με την ύπαρξη των έξτρα χαρακτήρων υπό τον έλεγχό μας θα περίμενε κανείς να υπάρχει και co-op multiplayer – κάτι που δυστυχώς δεν ισχύει. Και ενώ στην πλειοψηφία του το Greak είναι μια single-player εμπειρία, κάποιες φορές, οι στιγμές που όλοι οι χαρακτήρες χρησιμοποιούνται ίσως να μας “βαρύνουν”.

Ευχαριστούμε θερμά την Team17 για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like