fbpx
Home ReviewsGame Reviews Far Cry 6 | The Review

Far Cry 6 | The Review

Γράφει ο/η Δημήτρης Γαλατσάνος

Η σειρά παιχνιδιών Far Cry, μας μεταφέρει σε απομακρυσμένα μέρη, ακόμη και εποχές, για περισσότερο από μια δεκαετία. Έχουμε πάει στα νησιά του Ειρηνικού, τα Ιμαλάια, την απομακρυσμένη χώρα της Μοντάνα, στο προϊστορικό παρελθόν και σε ένα μετα-αποκαλυπτικό μέλλον. Το Far Cry 6 κατευθύνεται προς τη Yara, μια νοητή χώρα, διαμορφωμένη όπως η Κούβα. Αποκομμένη από τον υπόλοιπο κόσμο, με εμπορικούς περιορισμούς, η Yara διοικείται από έναν σκληρό εθνικιστή δικτάτορα, που ονομάζεται Anton Castillo. Ο/Η Dani Rojas πρέπει να συμμετάσχει στον αγώνα εναντίον εκείνου και του καθεστώτος του, στρατολογώντας αντάρτες στο Libertad, για να απελευθερώσει τη χώρα από τη σιδερένια γροθιά του Castillo. 

Τα παιχνίδια Far Cry πάντα είχαν εμβληματικούς, ισχυρούς, χαρισματικούς, βάναυσους και πάντα παρόντες κακούς, ακόμη και όταν δεν εμφανίζονται στην οθόνη. Ο Giancarlo Esposito, γνωστός για τους ρόλους θρυλικών κακών χαρακτήρων, στο Breaking Bad, The Mandalorian και The Boys, μπαίνει στο ρόλο του Anton Castillo. Μεταδίδει όλη τη χάρη και τη σκληρή βαναυσότητα, που χρειάζεται ένας δολοφόνος φασίστας ηγεμόνας. Πέρα από την εμφάνιση του Esposito στο προσκήνιο, η επιρροή του Castillo μπορεί να γίνει αισθητή στη Yara. Η απειλή της κυβέρνησης του είναι εξαπλωμένη σε όλους και οδηγεί ολόκληρη την περιπέτεια. Αυτό είναι σημαντικό για την πορεία του Far Cry και δεν θα περίμενα τίποτα λιγότερο από τον καινούριο αξέχαστο κακό στην σειρα.

Ίσως η πιο προφανής διαφορά στο Far Cry 6 είναι το σκηνικό, το οποίο περιλαμβάνει πλέον, ένα μεγάλο αστικό τοπίο. Σε προηγούμενα παιχνίδια Far Cry, η παρουσία κτιρίων και κοινοτήτων σπάνια ήταν το επίκεντρο και σίγουρα ποτέ στην κλίμακα που παρατηρήθηκε στο Far Cry 6. Ο χάρτης είναι τεράστιος, ενώ υπάρχουν ακόμα πολλές “κλασικές” Far Cry ζούγκλες, δάση, γκρεμοί, βάλτοι και σπηλιές. Η Yara είναι κάτι παραπάνω από μια ανεπτυγμένη πόλη, σε σχέση με ότι είχαμε δει στα προηγούμενα παιχνίδια Far Cry. Είναι κυριολεκτικά μια ζούγκλα από τσιμέντο. Και παρόλη την πεζοπορία που έχω κάνει στην Yara, δεν την έχω βαρεθεί ακόμα. Οι πολλές ενδιαφέρουσες τοποθεσίες και τα αξιοθέατα που υπάρχουν στον κόσμο, διατηρούν τα πάντα ενδιαφέροντα, από την ποικιλία των βιομάτων της, μέχρι τα κρυμμένα μυστικά που είναι διάσπαρτα στον χάρτη.

Ένας συμπαθητικός παρατηρητής

Στο παρελθόν έχει ασκηθεί κριτική σε αυτή την σειρά παιχνιδιών, για την κλίση που έχει σε στερεότυπα, που αποσκοπούν στη δημιουργία ενός δραματοποιημένου υπόβαθρου για έναν εξωτερικό χαρακτήρα. Το Far Cry 6 το αλλάζει αυτό, βάζοντας τους παίκτες στη θέση ενός ντόπιου. Είτε επιλέξετε να παίξετε ως άντρας είτε ως γυναίκα Dani, η ιστορία εξαρτάται από εσάς και δεν αλλάζει με κανέναν τρόπο (αν και αφού έπαιξα και με τους δύο, προτιμώ περισσότερο τη γυναίκα Dani ως το main save μου). Η μετάβαση σε cutscenes τρίτου προσώπου, βοηθά τους παίκτες να συνδεθούν καλύτερα με τον/την Dani και την ιστορία του/της, συμπεριλαμβανομένης της κατάστασης της Yara και των ανθρώπων της. Αφορά περισσότερο τη δημιουργία ενός συμπαθητικού παρατηρητή και λιγότερο το ρόλο ενός αδιάκριτου εξωτερικού παίκτη. Ο/Η Dani είναι μέρος της Yara, όπως και η Yara είναι μέρος του/της Dani. Υπάρχει ένα επίπεδο σύνδεσης με τον/την Dani, που παρέχει μια καλύτερη πρόσβαση σε αυτόν τον κόσμο από ότι θα γινόταν με έναν κενό χαρακτήρα.

Στην πραγματικότητα, δίνει την αίσθηση ότι οι δημιουργοί του Far Cry, επιτέλους κατάλαβαν ότι η ιστορία γίνεται πιο ισχυρή με την δημιουργία ενός ισχυρού πρωταγωνιστή, σε αντίθεση με την προσπάθεια δημιουργίας ενός χαρακτήρα χωρίς προσωπικότητα, για κάθε παίκτη, όπως συνέβαινε στα προηγούμενα παιχνίδια. Το Far Cry 5, δεν ήταν καλό, επειδή ο χαρακτήρας του παίκτη είχε μηδενικά στοιχήματα στον κόσμο. Ένα απρόσωπο άτομο βρισκόταν σε μια κατάσταση, όπου ο παίκτης έπρεπε να βρει το δικό του κίνητρο για να παίξει. Στο Far Cry 6, είστε ο/η Dani Rojas, που έχει τα δικά του/της πολύ ξεκάθαρα κίνητρα και σύνδεση με την ιστορία και τον κόσμο.

Και δεν είναι μόνο ο/η Dani. Η ίδια η Yara δίνει την αίσθηση ότι είναι γεμάτη με ιστορία, πολιτισμό και ζωή. Είτε πρόκειται για τυχαία γεγονότα είτε για συνομιλίες μεταξύ χαρακτήρων, τόσο του πρωταγωνιστή όσο και των τυχαίων Yarans, κάθε κομμάτι της Yara είναι ζωτικής σημασίας για τον πολιτισμό της. Από τους μικρούς νέους επαναστάτες που κάνουν τα πράγματα με τον τρόπο τους, μέχρι την παλιά φρουρά, και τους τυχαίους πολίτες, που δεν είναι σίγουροι αν θα στραφούν στο πλευρό του Castillo ή του Libertad. Αυτή η όμορφη χώρα είναι ένας ζωντανός τόπος, το οποίο καθιστά ευκολότερο να νοιαστείτε για το τι συμβαίνει εκεί. Η Yara μοιάζει ζωντανή, ακόμη και όταν δεν είστε εκεί για να αλληλεπιδράσετε μαζί της. Η περιβαλλοντική αφήγηση είναι εξίσου καλή με την ενεργή αφήγηση, είτε ως μέρος αποστολών είτε μέσω τυχαίων γεγονότων και σχεδιασμού περιβάλλοντος.

Οι αποστολές, είναι τα Yaran Stories και τα Treasure Hunts, τα οποία βοηθούν πραγματικά να εμβαθύνουμε στις ενδιαφέρουσες ιστορίες, που πρέπει να ειπωθούν σε αυτόν τον κόσμο. Τα Yaran Stories είναι οι υποθέσεις των ανθρώπων μέσα στη Yara, μερικές φορές μάλιστα στρατολογούνται για να σας βοηθήσουν. Τα Treasure Hunts εστιάζουν πολύ περισσότερο στην ανακάλυψη των ιστοριών που είχαν βρεθεί στο παρελθόν στην αφήγηση, προσφέροντάς σας τελικά, μερικό από τον καλύτερο εξοπλισμό του παιχνιδιού. Εκτός από τις ανταμοιβές, αυτές οι αποστολές προσφέρουν ικανοποίηση από μόνες τους και ενισχύουν τον κόσμο της Yara.

Τονική Ισορροπία

Παρά το γεγονός ότι η Ubisoft ισχυρίζεται ότι δεν θέλει να κάνει ένα ξεκάθαρο πολιτικό σχόλιο, το Far Cry 6 σίγουρα φαίνεται ότι υποστηρίζει τα δικαιώματα των ανθρώπων, να μην βρίσκονται υπό την κυριαρχία ενός φασίστα, τυραννικού δολοφόνου, ακόμα κι αν παρουσιάζει ορισμένες αιχμηρές ερωτήσεις σχετικά με τους επαναλαμβανόμενους κύκλους βίας. Αν και αυτό είναι άσχετο από την κριτική, ήμουν πραγματικά πολύ χαρούμενος που είδα το Far Cry 6 να αποδέχεται την προφανώς πολιτική του φύση, σε σύγκριση με το Far Cry 5 που την προσέγγιζε ελαφρώς. Ο τσακωμός εναντίον του Castillo, εκφράζει τις δυσκολίες της επανάστασης και των ανθρώπων που εμφανίζονται στο προσκήνιο. Επίσης θίγει έναν αριθμό άλλων, τοπικά ευαίσθητων θεμάτων, και πώς συνδέονται με την κυριαρχία του Castillo. Με την καλύτερη προσέγγιση που θα μπορούσε να δώσει ένα παιχνίδι Far Cry, επιτρέποντας σε πράγματα όπως η εκπροσώπηση LGBTQ+, να είναι απλώς μέρος της ταυτότητας ενός χαρακτήρα, με φυσικό τρόπο, χωρίς αδέξιο χειρισμό. Αφήνει ακόμη και τον επανεμφανιζόμενο χαρακτήρα του Hurk Drubman πίσω στην Αμερική, προκειμένου να μην καταστρέψει, ολόκληρη την ιστορία και τον πολιτισμό της Λατινικής Αμερικής. (Αν και υπάρχει ένα μικρό, ωραίο, κρυμμένο στοιχείο, που συνδέει αυτό το παιχνίδι, με τον Hurk του Far Cry 5, μαζί με ένα συγκεκριμένο «καλό παιδί» που μπορεί να βοηθήσει τον/την Dani.)

Όμως, παρά τη σοβαρότητα που φέρνει το θέμα της επανάστασης στην επιφάνεια, το Far Cry 6 αγκαλιάζει ολόψυχα την διασκέδαση, με πολύ καλύτερο τρόπο από τον προκάτοχό του. Το Far Cry 6 δίνει την αίσθηση ενός εντελώς αντιφατικού παιχνιδιού, με μπερδέματα μεταξύ του παραλόγου και της απαισιοδοξίας και με μεγάλο χάσμα ανάμεσα τους. Αντιθέτως, το Far Cry 6 περιλαμβάνει τις πιο διασκεδαστικές πτυχές και δραστηριότητες του, απεικονίζοντας πραγματικούς ανθρώπους που ζουν τη ζωή τους, προσπαθώντας να αξιοποιήσουν στο έπακρο μια κακή κατάσταση, σε μια καταπιεσμένη Yara. Κάτω από το καθεστώς του Castillo και τις απαγορεύσεις εμπορευμάτων των ΗΠΑ, οι άνθρωποι αναγκάζονται να αρκεστούν σε αυτό που έχουν. Πράγμα που συνδέεται με την ανάλαφρη φύση των Yaran, για να διατηρήσουν το πνεύμα τους μπροστά στον πανικό αυτής της συνεχιζόμενης κατάστασης.

Αυτό στηρίζεται περαιτέρω από την ανθεκτική προσωπικότητα του/της Dani και τον τρόπο με τον οποίο αλληλεπιδρά και σχολιάζει τον κόσμο και τα γεγονότα γύρω του/της (σοβαρά, η γυναίκα ηθοποιός του Dani είναι φανταστική, δίνοντας στα λόγια της στωική τελειότητα). Αυτό συνδέεται με το ότι το Far Cry 6, έχει όντως έναν χαρακτήρα με προσωπικότητα και την δική του ιστορία, αντί να έχει έναν «κενό» χαρακτήρα. Συμπεριλαμβάνει πολλά από τα πράγματα που εσείς και άλλοι χαρακτήρες κάνετε στην πραγματικότητα, όπως η αντιμετώπιση και η καλύτερη αξιοποίηση της κατάστασης στην οποία βρίσκονται. Ελέγχουν το δικό τους πεπρωμένο και την ευτυχία, με αυτό που τους δίνεται.

Στην πραγματικότητα, το Far Cry 6 διορθώνει πολλές από τις κριτικές που υπήρξαν, για το Far Cry 5. Έχετε ακόμα τη δυνατότητα να δείτε τον χάρτη και την ιστορία με όποια σειρά θέλετε, αλλά αντί η κάθε περιοχή να μοιάζει με το δικό της mini-campaign, χωρισμένη από τις άλλες, το Far Cry 6 τα συνδυάζει καλύτερα και ενσωματώνει τις αποστολές, την ιστορία της και τις δραστηριότητες στον κόσμο. Υπάρχουν ακόμα τρεις (τεχνικά τέσσερις) ξεχωριστές περιοχές στη Yara. Η καθεμία με το δικό της σύνολο συμμάχων και κακοποιών, αλλά το Far Cry 6 σας ενθαρρύνει να μην επικεντρώνεστε υπερβολικά σε μια περιοχή. Στην πραγματικότητα, για να αποκτήσετε όλα τα προνόμια που μπορείτε, από τη δημιουργία των στρατοπέδων ανταρτών, θα θελήσετε να παίξετε τις αρχικές αποστολές σε κάθε περιοχή, αρκετά νωρίς. Άλλες δευτερεύουσες αποστολές μπορεί να σας δουν να διασχίζετε σύνορα σε άλλες περιοχές, κάτι που βοηθά τους παίκτες να μην παραμείνουν σε ένα σημείο. Οι γρήγοροι χρόνοι φόρτωσης στο PS5 σίγουρα δεν βλάπτουν όταν πρόκειται για τη χρήση γρήγορων ταξιδιών για να μετακινηθείτε.

Η παγκόσμια εξερεύνηση είναι και πάλι σημαντική για την ανάπτυξη των στρατοπέδων σας, του χαρακτήρα σας και του εξοπλισμού σας. Εκεί που οι παγκόσμιες δραστηριότητες του Far Cry 5, έμοιαζαν με κάτι σαν πρόσοψη, η αναζήτηση για κάθε θραύσμα μετάλλου και κάθε σταγόνα βενζίνης στο Far Cry 6, βοηθάει ακόμη περισσότερο το κίνημα Libertad. Οι πόροι είναι αρκετά σπάνιοι, και για αυτόν τον λόγο πρέπει να περιηγηθείτε και να αδειάσετε τα δωμάτια από οτιδήποτε μπορείτε να βρείτε. Για το σκοπό αυτό, υπάρχει ένας μεγάλος ρυθμός εξερεύνησης, ιστορίας και πυροδότησης των πυρκαγιών της επανάστασης. Το μόνο μειονέκτημα εδώ είναι το πόσο ενοχλητική μπορεί να γίνει η συλλογή διάφορων αντικειμένων , με το σημείο ενεργοποίησης να είναι σε μικρή απόσταση. Πρέπει να κοιτάζετε το αντικείμενο, ώστε επιτέλους να πατήσετε το τετράγωνο και να το σηκώσετε. Αυτό είναι πρόβλημα, λόγω του πόσο συχνά θα λεηλατείτε πράγματα, οπότε είναι αρκετά αισθητό.

Το καλό μου κουτάβι

Θα ήμουν αμελής αν παρέλειπα να αναφέρω τους Amigos, τη συντροφιά ζώων που μπορούν να βοηθήσουν τον/την Dani στον αγώνα ενάντια του Castillo. Σε αυτό το σημείο, όλοι γνωρίζουν για το Chorizo και έχοντας ένα σκύλο dachshund, είναι δύσκολο να επιλέξω άλλον σύντροφο. Ωστόσο, κάθε σύντροφος διαθέτει μια σειρά από διαφορετικές δεξιότητες, οι οποίες μπορούν να ξεκλειδωθούν με την εκτέλεση διαφόρων ενεργειών. Οπότε μερικές φορές θα ήταν καλύτερο να αφήνω τον μικρό Chorizo στο σπίτι και να συνεχίζω με κάποιο ζώο που δεν θα μου προκαλεί οργή, κάθε φορά που ένας στρατιώτης τον κοιτάει περίεργα. Ωστόσο, τα ζώα δεν μπαίνουν σε αυτοκίνητα ή άλλα οχήματα, κάτι που μπορεί να προκαλέσει κάποια ενοχλητικά προβλήματα. Όταν τα αφήσετε πίσω και τελικά φτάσετε στον προορισμό σας, θα πρέπει να περιμένετε να τρέξουν από πολύ μακριά ή να τηλεμεταφερθούν κοντά σας.

Η αναβάθμιση του χαρακτήρα σας έχει αλλάξει αρκετά από τους προηγούμενους τίτλους του Far Cry. Ο/Η Dani δεν μεγαλώνει κερδίζοντας προνόμια ή οτιδήποτε εφαρμόζεται απευθείας στον χαρακτήρα. Χρησιμοποιείτε εργαλεία και δημιουργείτε στρατόπεδα ανταρτών για να βελτιώσετε τις δυνατότητές σας, κάτι που φυσικά συνδέεται με τη νοοτροπία Resolver, εκείνων που ζουν στη Yara και πολεμούν σε αυτόν τον αγώνα. Δεν αλλάζετε σωματικά, αλλά χρησιμοποιείτε αυτό που έχετε γύρω σας για να αναπτυχθείτε. Θέλετε ισχυρότερα όπλα, καλύτερη θωράκιση ή μεγαλύτερη ταχύτητα κίνησης; Θα πρέπει να βρείτε, να εξοπλιστείτε και να αναβαθμίσετε τον σωστό εξοπλισμό, για να προσαρμόσετε το πώς θέλετε να παίξετε, έχοντας την ελευθερία να αλλάζετε πράγματα ανά πάσα στιγμή. Υπάρχει σχεδόν μια νοοτροπία «looter-lite», αλλά μην ανησυχείτε, δύσκολα θα θεωρούσα ότι είναι looter shooter, με οποιαδήποτε σημασία του όρου.

Ωστόσο, ανεξάρτητα από τα διαφορετικά νέα στοιχεία που έχει, εξακολουθεί να είναι Far Cry, κερδίζοντας τη θέση του ως η τελευταία είσοδος στη σειρά. Μερικά από τα μακροβιότερα βασικά στοιχεία της σειράς είναι εδώ, συμπεριλαμβανομένων όλων αυτών, από την προφανή εξέγερση εναντίον ενός οριακά, ψυχοπαθούς κακού, μέχρι πιο μικρά πράγματα όπως επιθέσεις σε ζώα και εξάπλωση πυρκαγιάς. Αυτές οι αστείες στιγμές που συμβαίνουν στο Far Cry επέστρεψαν. Τυχαία γεγονότα που σας κάνουν να σκεφτείτε «ωραία, αυτό μόλις συνέβη». Σε μια περίπτωση (από τις πολλές), έτρεχα μέσα σε μια δασική περιοχή όταν άκουσα κρότους, χτυπήματα και ουρλιαχτά από τον λόφο μπροστά μου. Έφτασα στην κορυφή του λόφου ακριβώς, για να δω το χάος, τη φωτιά να καίει έξι οχήματα, τέσσερις νεκρούς στρατιώτες και τα πτώματα μερικών πολιτών και επαναστατών. Όρθιος εν μέσω μιας σφαγής, έδειχνα αρκετά ένοχος, όταν ένα τανκ πέρναγε τον δρόμο. Ας πούμε ότι από εκείνη τη συνάντηση, απέκτησα ένα λαμπερό νέο τανκ. Τρελά γεγονότα όπως αυτό, συμβαίνουν συνεχώς, κάνοντας τη Yara να φαίνεται δραστήρια, πέρα από τις δικές σας αλληλεπιδράσεις με τον κόσμο της.

Με πολλούς τρόπους το Far Cry 6, δίνει την αίσθηση ότι το Far Cry συναντά το Just Cause, ίσως λόγω του ότι και τα δύο μοιράζονται παρόμοια θέματα ανατροπής καταπιεστικών δικτατόρων. Με ανάλαφρη διάθεση, για την εξισορρόπηση σοβαρών καταστάσεων και αίσθηση ακραίας ελευθερίας στην εξερεύνηση των απέραντων κόσμων τους, με αστικά τοπία φωλιασμένα ανάμεσα σε ποικίλα φυσικά τοπία. Και όμως, παρά τις διαφορές με τα προηγούμενα παιχνίδια Far Cry, το Far Cry 6 εξακολουθεί σίγουρα να μοιάζει με τα παλαιότερα σε εμφάνιση, αίσθηση και σχεδόν σε κάθε χαρακτηριστικό που κάνει το Far Cry…να είναι το Far Cry. Αυτό δεν είναι καθόλου κακό (εκτός αν δεν σας αρέσει το Far Cry), αλλά είναι αξιοσημείωτο ότι οι προγραμματιστές μπορούν να διατηρήσουν το νόημα της σειράς, αλλάζοντας μικρά πράγματα, για να κάνουν το παιχνίδι να φαίνεται πραγματικά διαφορετικό, αλλά μένοντας κατά κάποιο τρόπο πιστοί στη σειρά παιχνιδιών. Έχει να διορθώσει ορισμένα προβλήματα απόδοσης, τα cutscenes είχαν αισθητές μειώσεις στο frame rate και περιστασιακά στην οθόνη, προκαλώντας προβλήματα σε κάποιες στιγμές με γρήγορο ρυθμό. Υπάρχουν τα αναμενόμενα μικρά σφάλματα, που ένα παιχνίδι open-world αντιμετωπίζει, αλλά τίποτα από αυτά, δεν έβλαψε τη συνολική εμπειρία. 

Επιπλέον, ολόκληρο το campaign (μετά από ένα συγκεκριμένο σημείο), μπορεί να παιχτεί σε co-op, με τους φίλους σας, καθώς συγκεκριμένες μικρές περιοχές της αποστολής, είναι χωριστές από τον κύριο χάρτη της Yara. Επίσης έχει προγραμματιστεί ένα πλήθος περιεχομένου για μετά την κυκλοφορία, και δύο δωρεάν ενημερώσεις, με ορισμένα crossovers, και επεκτάσεις Season Pass επί πληρωμή, οι οποίες περιλαμβάνουν τους κακούς, των τριών τελευταίων παιχνιδιών.

Αν και μπορεί η σειρά παιχνιδιών να μην εξελίσσεται με έναν ριζικά νέο τρόπο, το Far Cry 6 εξομαλύνει προβλήματα, που είχαν τα προηγούμενα παιχνίδια Far Cry. Ταυτόχρονα, συνεχίζει να βασίζεται στη βάση που έχει δουλευτεί σε μεγάλο βαθμό για τη σειρά, από το Far Cry 3 του 2012. Το Far Cry 6 επιτυγχάνει μια μεγάλη τονική ισορροπία, μια ποικιλία δραστηριοτήτων και εξερεύνησης, που δεν γίνονται ποτέ βαρετές. Ένας ακόμα επιβλητικός κακός, του οποίου η παρουσία μπορεί να γίνει αισθητή σε όλο το μήκος και ένας απίθανος main χαρακτήρας, κάνουν αισθητή την παρουσία τους. Η Yara είναι ένα διασκεδαστικό μέρος για παιχνίδι, επειδή είναι το μέρος του/της Dani και αυτό είναι ένα κρίσιμο μέρος της εξίσωσης, μέρος της ουσιαστικής ανάπτυξης, που φέρνει η τελευταία είσοδος, στη σειρά παιχνιδιών του Far Cry. Ζήτω η επανάσταση!

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like