fbpx
Home ReviewsGame Reviews Evil Genius 2 | The Review

Evil Genius 2 | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Η αρχή του κακού

Πάνε περίπου δύο δεκαετίες από τότε που το Evil Genius εισήγαγε με τον δικό του τρόπο τις σατανικές ιδιοφυΐες στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών. Το να φτιάχνεις την δική σου “φωλιά”, εκεί όπου θα καταστρώσεις τα πιο σατανικά και πιο καταστροφικά σχέδια για την κατάκτηση του κόσμου, έχει μια γοητεία που δύσκολα βρίσκεις σε παιχνίδι. Και ποιος να μου το έλεγε, πως εν έτει 2021, όπου μια πανδημία μας κλείνει στις “σπηλιές” μας, θα γοητευόμουν από ένα παιχνίδι που λαμβάνει χώρα σε μια κρυφή βάση.

Το Evil Genius 2 είναι ένα χαοτικό, καταστροφικό και σατανικό παιχνίδι. Η Rebellion δούλεψε με αγάπη σε έναν τίτλο που ξεχάστηκε ανά τα χρόνια αλλά επιστρέφει δυναμικά φέρνοντας μαζί του όλα εκείνα που έχουμε αγαπήσει από κατασκοπικές ταινίες και σειρές. Αλλά δεν είναι όλα δράση και μυστικές υπηρεσίες. Στην επιφάνειά του το Evil Genius 2 είναι ένα μεγαλοπρεπές καζίνο με μουσική, ποτό και παιχνίδια αλλά στον πυρήνα του είναι ένα παιχνίδι αριθμών, αποστολών και πολλών, πολλών minions.

Ξεκινώντας από το μηδέν

Η ιδιοφυΐα μας θα ξεκινήσει με το στήσιμο μιας μυστικής βάσης σε ένα από τρία διαθέσιμα, εγκαταλελειμμένα και απομονωμένα νησιά της Γης. Εκεί θα βρούμε ένα καζίνο κλειστό, ένα που περιμένει την δική μας πινελιά για να ξαναξεκινήσει την λειτουργία του. Κρυμμένη από πίσω όμως βρίσκεται η οργάνωσή μας, αυτή που θα μας επιτρέψει να κατακτήσουμε τον κόσμο τη στιγμή που οι δυνάμεις της δικαιοσύνης θα σταθούν εμπόδιο σε κάθε κακό που θα προσπαθήσει να διαταράξει την ειρήνη. Το Evil Genius 2 κάνει καλή δουλειά με το tutorial του καθώς μας μαθαίνει όλα όσα θα χρειαστούμε για να χτίσουμε την βάση μας. Ωστόσο, δεν θα πρέπει να βασιζόμαστε πάνω στο tutorial γιατί πολλές “έξυπνες” κινήσεις επισκιάζονται από τα “λάθη” της εκπαίδευσης. Για παράδειγμα, από το πρώτο λεπτό του παιχνιδιού καλούμαστε να φτιάξουμε το θησαυροφυλάκιο μας. Και ενώ είναι μια απαραίτητη κατασκευή, δεν χρειάζεται να την ολοκληρώσουμε από το πρώτο λεπτό – και αυτό διότι στις πρώτες ώρες τα λεφτά φεύγουν χωρίς να το καταλάβουμε.

Αυτό για το οποίο θα πρέπει να φροντίσουμε είναι ο τρόπος που θα φέρνουμε ολοένα και περισσότερα minions, ένα δωμάτιο ενέργειας για το ρεύμα της βάσης και εστιατόριο για να αντιμετωπίζεται η πείνα τους. Και φυσικά, δεν πρέπει να ξεχνάμε το κέντρο ελέγχου, ένα από τα σημαντικότερα δωμάτια της επιχείρησής μας.

Κάθε δωμάτιο που φτιάχνουμε είναι υψίστης σημασίας στον τελικό μας σκοπό. Από τα μικρά δωμάτια ξεκούρασης μέχρι και το γραφείο της ιδιοφυΐας μας, κάθε δωμάτιο, κάθε έπιπλο, κάθε εργαλείο έχει την δική του σημασία. Αυτό που πρέπει να έχουμε στον νου μας είναι πως για να μπορούμε να λειτουργήσουμε στο έπακρο τις εγκαταστάσεις μας θα πρέπει να εκπαιδεύσουμε τα minions μας σε τέσσερις βασικές ειδικότητες: Valets, Guards, Technicians & Scientists. Κάθε μια ειδικότητα συνοδεύεται από άλλες δυνατότερες ή διαφορετικές ειδικότητες που θα μας βοηθήσουν με τις αναβαθμίσεις που θα ανακαλύψουμε ή σχέδια στον κόσμο.

Θα πρέπει να αναγνωρίσουμε την σημασία κάθε ειδικότητας. Πρώτη και καλύτερη είναι οι Valets, το πρόσωπο της επιχείρησής μας. Είναι η ειδικότητα που θα παραπλανήσει τους τουρίστες και τους πράκτορες που θα προσπαθήσουν να εισβάλλουν στην βάση μας, ενώ θα λειτουργούν και ως η απομάκρυνση αν κάποιος προσπαθήσει να μπει. Από την άλλοι, οι Φρουροί είναι τα “μπράτσα”, εκείνοι που θα ρίξουν το ξύλο αν χρειαστεί και θα σταματήσουν οποιαδήποτε απειλή πλησιάσει προς την βάση. Τέλος, οι Technicians είναι αυτοί που όλη την ώρα θα επιδιορθώνουν μηχανήματα, ενώ οι Scientists είναι υπεύθυνοι για την έρευνα νέων τεχνολογιών και αναβαθμίσεων.

Μιας και μιλάμε για την βάση, θα πρέπει να έχουμε πάντα στον νου μας την “σωστή” τοποθέτηση των δωματίων, καθώς διαφορετικοί τύποι πρακτόρων στοχεύουν και άλλα δωμάτια. Για παράδειγμα, οι Saboteurs θα προσπαθούν να καταστρέψουν εξοπλισμό ενώ οι Rogues θα στοχεύουν πάντα το θησαυροφυλάκιό μας, κλέβοντας ότι χρήματα έχουμε. Ο πιο κοινός τύπος πρακτόρων που θα αντιμετωπίσουμε όμως είναι οι Investigators. Αν τους αφήσουμε να φωτογραφίσουν στοιχεία και να φύγουν, τότε θα έχουμε επισκέψεις από στρατιώτες και super agents – δηλαδή την αφρόκρεμα των δυνάμεων της Δικαιοσύνης.

Για να προκαλέσουμε τους Investigators να έρθουν στο νησί μας, ή μάλλον πιο σωστά να τους τραβήξουμε την προσοχή, θα πρέπει να ξεκινήσουμε το στήσιμο του Criminal Network μας στον παγκόσμιο χάρτη και την εκκίνηση διαφόρων Schemes που μας επιφέρουν χρήματα ή δυνατότερα troops, ανάλογα την περίσταση. Όσο μεγαλώνει το Criminal Network, το Heat Level ανεβαίνει και τραβάμε την προσοχή και των Super Agents, δηλαδή πρακτόρων με αρκετούς πόντους υγείας και ικανότητας, με τον καθένα να ειδικεύεται σε άλλου τύπου εισβολή, ενώ παράλληλα αποτελούν και τους δυνατότερους αντιπάλους μας, ικανούς να “αδειάσουν” την βάση μας από minions.

Δεν γίνεται όμως να έχουμε ανταγωνιστές χωρίς να έχουμε και τον δικό μας στρατό να μας προστατεύει. Κάθε μια από τις τέσσερις ιδιοφυΐες που θα επιλέξουμε έχει την δυνατότητα να προσλάβει διάφορους Henchmen, κάθε ένας με τις δικές του ξεχωριστές ικανότητες αντίστοιχα. Για παράδειγμα, έχουμε την IRIS, το robot που λειτουργεί και ως κάμερα-σύστημα ασφαλείας, τον Zubei, έναν επιστάτη που βαρέθηκε την ζωή του και έγινε Samurai (ο Θεός να τον κάνει) ή τον Eli Barracuda Jr, έναν αφροαμερικανό που καλύπτει πολλά “κλισέ” κακών από κατασκοπικές ταινίες.

Αυτή την φορά, οι henchmen δεν είναι απλά διαθέσιμη για πρόσληψη. Ναι, μπορεί να προσλάβουμε τον πρώτο μας henchman μέσω του αντίστοιχου side-quest, αλλά οι υπόλοιποι γίνονται διαθέσιμοι μετά από μια σειρά δραστηριοτήτων, χρησιμοποιώντας μια παρόμοια αλλά πιο ολοκληρωμένη ιδέα με το Evil Genius 1. Ο κάθε henchman ξεκινάει ως Crime Lord, ελέγχει τη δική του περιοχή στον κόσμο και έχει το δικό του στυλ δράσης. Μπορούμε να αλληλεπιδράσουμε μαζί τους με διάφορους τρόπους, από να τους συνθλίψουμε, να τους πείσουμε να βοηθήσουν την επιχείρησή μας για να έχουν κέρδος στις δικές τους επιχειρήσεις, έως την πρόσληψή τους ως Henchmen.

Για να ξεκινήσουμε την πρόσληψή τους, πρέπει να λάβουμε κάπως την προσοχή του Crime Lord, η οποία ποικίλλει σε ιδιαιτερότητες. Ορισμένοι Crime Lords μπορεί να αντιδράσουν σε ενέργειες του Παγκόσμιου Χάρτη, ενώ άλλοι μπορεί να αντιδρούν σε ενέργειες μέσα στην βάση μας. Μόλις το καταφέρουμε, θα πρέπει να ολοκληρώσουμε τρεις διαφορετικούς στόχους.

Πόλεμος σε δύο μέτωπα

Όπως ίσως να έχετε ήδη καταλάβει, το Evil Genius 2 διαδραματίζεται σε δύο διαφορετικά μέτωπα, την βάση μας και τον Παγκόσμιο Χάρτη. Η βάση μας είναι το κέντρο δραστηριοτήτων μας αλλά όλη η ουσία βρίσκεται στον χάρτη, εκεί από όπου έχουμε έσοδα, ολοκληρώνουμε απαραίτητες αποστολές και προσελκύουμε τους Super Agents ή Crime Lords.

Στην αρχή, θα ασχοληθούμε περισσότερο με το στήσιμο της βάσης μας αλλά στην πορεία θα δούμε πως περισσότερο χρόνο θα τον περνάμε στον χάρτη. Σκοπός μας βλέπετε, είναι να αποκτήσουμε πρόσβαση σε κάθε ήπειρο και να υπερνικήσουμε τις δυνάμεις του καλού για να ασκήσουμε την απαραίτητη επιρροή στον κόσμο. Κάθε ιδιοφυΐα το πράττει με διαφορετικά μέσα όπως επιστημονικές εφευρέσεις, πολεμικές πράξεις και πολιτικές επιρροές.

Κάθε δίκτυο που θα στήσουμε μέσω του Control Room, θα μας δώσει πρόσβαση σε διάφορα schemes. Τα περισσότερα από αυτά μας προμηθεύουν με χρήματα ή loot που μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε στην βάση μας, ενώ άλλα μας επιτρέπουν να διώξουμε τους αντιπάλους μας ή να τραβήξουμε την προσοχή του υποκόσμου.

Εδώ έρχονται και τα πρώτα “παράπονα” σχετικά με το pacing του παιχνιδιού. Όταν αρχίζουμε να παίζουμε περισσότερο με τα σημεία στο χάρτη, τότε είναι που παρατηρείται και η πτώση στην ταχύτητα των εξελίξεων. Εκεί είναι που αρχίζει και το micromanagement. Κάθε scheme συνοδεύεται και από ένα timer που υποδηλώνει τον χρόνο ολοκλήρωσης της διαδικασίας. Μπορούμε πάντα να διακόψουμε την διαδικασία χωρίς να έχουμε ουσιαστικές απώλειες, αυτό όμως δεν σημαίνει πως δεν χάνουμε πολύτιμο χρόνο.

Θα πρέπει πάντα να λαμβάνουμε υπόψιν ποια δίκτυο έχουν περισσότερο heat για να το περιορίσουμε, σε ποιες ηπείρους βρίσκονται οι Super Agents ώστε να μην ξεκινήσουμε κάποιο scheme και τραβήξουμε την προσοχή τους, και ποια δίκτυα έχουν μπει σε lockdown ώστε να τα καταστρέψουμε και να ξεκινήσουμε από την αρχή. Η καταστροφή τους βέβαια δεν είναι απαραίτητη αλλά όσο περισσότερα δίκτυα είναι σε lockdown, τόσο περισσότερο τραβάμε την προσοχή και τις πιθανότητες επίσκεψης κάποιου Super Agent.

Από την άλλη, στην βάση μας, μια από τις πιο διασκεδαστικές διαδικασίες είναι να φτιάχνουμε το layout των παγίδων μας ώστε να μην ξαναχρειαστεί να ασχοληθούμε με τους Investigators γιατί, κακά τα ψέματα, όταν αρχίζουν να μας επισκέπτονται θα δούμε πως θα διακόψουμε πολλές φορές κάποια δραστηριότητά μας για να τους αντιμετωπίσουμε. Για αυτούς μας δίνονται τρεις διαφορετικές δράσεις: Απασχόληση, αιχμαλωσία και θάνατος. Η απασχόληση είναι κάτι που γίνεται από τους Valets, όταν τραβάνε τους agents σε τραπέζια και μπαρ του καζίνο για να τους αποσπάσουν τελείως από την αποστολή τους. Η αιχμαλωσία από την άλλη βάζει τα minions μας σε μάχη ενάντια τους μέχρι στο σημείο που θα παραδοθούν και θα μπουν στις φυλακές μας. Από εκεί μπορούμε να τους κάνουμε ανάκριση και να αποσπάσουμε Intel, πόρο απαραίτητο για το endgame. Τέλος, ο θάνατος είναι αυτό που λέει…θάνατος!

Και αφού φροντίσουμε για αυτά τα στοιχεία της καμπάνιας μας με αποτελεσματικό τρόπο, τότε θα δούμε τους agents να σβήνουν ο ένας μετά τον άλλο, η επιρροή μας να μεγαλώνει και το χρήμα να ρέει άφθονο. Ωστόσο, αυτό δεν είναι και αρκετά εύκολο μιας και τα minions έχουν την δική τους βούληση, κάτι που πρέπει εξίσου να αντιμετωπίσουμε. Αυτό το κάνουμε φτιάχνοντας χώρους αναψυχής, χώρους πλύσης εγκεφάλου και ιδανικές εργασιακές συνθήκες με διακοσμητικά ή όργανα καύσης νεκρών – γιατί όπως βλέπετε, αν περπατάνε ανάμεσα σε πτώματα μεγαλώνει και η επιθυμία να φύγουν από την βάση και να τα μαρτυρήσουν όλα στους εχθρούς μας. Αλλά γιατί να τα μαρτυρήσουν όταν μπορούν απλά να…μαρτυρήσουν στα χέρια μας;

Δεν θα ήμασταν σατανική ιδιοφυΐα αν δεν ελέγχαμε την πρόοδο των minion μας σε συνδυασμό με την υπακοή τους. Κάθε genius έχει μια ικανότητα που επηρεάζει την ταχύτητα με την οποία γίνεται κάποια διαδικασία μέσα στην βάση, ενώ από την άλλη η εκτέλεση ενός minion μπροστά σε άλλά, τους δίνει το απαραίτητο boost για να συνεχίσουν να δουλεύουν χωρίς αντιρρήσεις. Αλλά θα ήταν ακόμα πιο ιδανικό αν δουλεύανε σωστά και συγκροτημένα. Όσο αυξάνουμε τον αριθμό των minions μας θα παρατηρήσουμε πως κάπου χάνεται η προτεραιότητα των εργασιών και παντού μέσα στην βάση επικρατεί ένα χάος εργασιών. Για παράδειγμα, το research μπορεί να διακοπεί, και ενώ έχουμε scientists σε stand by κανείς δεν έρχεται να καλύψει την θέση που έμεινε κενή. Επιπλέον, δεν υπάρχει η δυνατότητα να ελέγξουμε κάθε minion ξεχωριστά παρόλο που υπάρχει πίνακας με όλους τους εργαζομένους μας.

Μια στιγμή χαλάρωσης

Αν νιώσουμε πως το Campaign Mode είναι αρκετά “βαρύ” για τον χρόνο μας, μπορούμε πάντα να επιλέξουμε την επιλογή του Sandbox Mode. Λαμβάνουμε άπειρα χρήματα για να στήσουμε την επιχείρηση μας όπως εμείς θέλουμε, χωρίς να έχουμε υπόψη μας εισβολή από άλλες δυνάμεις. Μπορούμε να ξεκινήσουμε την επιρροή μας στον κόσμο όταν στήσουμε τα πάντα και νιώθουμε εμείς έτοιμοι.

Το Sandbox Mode είναι το “Interior Designer” που θα μας ηρεμήσει ένα απόγευμα Σαββατοκύριακου. Δεν θα έχουμε τα quests και side-quests να μας ζορίζουν να βιαστούμε για να ξεκλειδώσουμε νέα πράγματα, ενώ έχουμε μεγαλύτερη πρόσβαση σε αντικείμενα, όργανα και παγίδες για να πειραματιστούμε και να παίξουμε με τις πιθανότητες και τους συνδυασμούς. Εκεί είναι που ένιωσα πως διασκεδάζω πραγματικά και δεν έχω κάποιον να μου κρατάει το πιστόλι στον κρόταφο για να κάνω πιο γρήγορα. Και πιστέψτε με, η ύπαρξη του Sandbox Mode είναι μια ευχάριστη έκπληξη αφού πολλά παρόμοια παιχνίδια όπως το Two Point Hospital δεν τα είχαν από την αρχή.

Σαν ταινία παιδική

Αυτό που με τράβηξε περισσότερο από το gameplay και την λογική του Evil Genius 2 είναι τα γραφικά του. Ο κόσμος, και ιδιαίτερα η βάση μας, είναι πολύχρωμος, γεμάτος ζωή και γοητεία. Οι χαρακτήρες, τα εργαλεία και τα εφέ φαντάζουν βγαλμένα από κάποια ταινία της Pixar τύπου Despicable Me οπότε είναι λογικό να νιώσουμε πως παίζουμε κάποιο παιδικό – χωρίς όμως την αντίστοιχη αθωότητα.

Ευτυχώς, σε ένα σύστημα με μια κάρτα γραφικών NVIDIA GeForce GTX 1660 Super, έναν επεξεργαστή AMD Ryzen 3800X και 32GB μνήμης RAM (ναι, δεν είμαι και παράδειγμα προς μίμηση) το Evil Genius 2 τρέχει σε Ultra γραφικά χωρίς κανένα πρόβλημα – εκτός από ορισμένα crashes που υποψιάζομαι ότι για αυτά φταίει ο πρόσφατος driver της Nvidia καθώς είχα πρόβλημα και σε άλλα games.

You may also like