Home ReviewsGame Reviews EarthNight | The Review

EarthNight | The Review

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος
0 σχόλιο

EarthNights in the museum

Το Smithsonian American Art Museum στην Ουάσινγκτον φιλοξένησε από τις 16 Μαρτίου 2012 μέχρι τις 30 Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους μια έκθεση σπάνια για παγκόσμια πολιτιστικά δρώμενα σχετικά με την τέχνη των video games.  Ήταν ένα πολιτιστικό γεγονός όπου gamers προσκλήθηκαν για να προτείνουν τα καλύτερα video games. Τελικά, επελέγησαν 240 τα οποία και εκτέθηκαν. Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στην πόλη του Λονδίνου, μια παρόμοια έκθεση έδωσε την ευκαιρία στο κοινό να έρθει σε επαφή με τον σχεδιασμό και την τέχνη της ψηφιακής διασκέδασης. Από τις 8 Σεπτεμβρίου 2018 έως τις 24 Φεβρουαρίου 2019, έλαβε μέρος η έκθεση με τίτλο «Videogames: Design/Play/Disrupt» στο Victoria and Albert Museum όπου εκτέθηκαν σύγχρονα ηλεκτρονικά παιχνίδια -μετά το 2000- με σκοπό την διερεύνηση της εξέλιξης του design και την εξοικείωση με το σύγχρονο και πρωτοποριακό πεδίο της ψηφιακής διασκέδασης. Η τέχνη, βλέπετε, δεν είναι αυτοσκοπός ούτε (θα έπρεπε να) χαρακτηρίζεται από τη μονομέρεια μιας ιδανικής και ενίοτε μυστικιστικής «συνθήκης» όπως για παράδειγμα τα αυθεντικά και ταυτόχρονα αυθαίρετα κριτήρια που τη διέπουν. Για να παραφράσω τον Count Dracula από το Symphony of the Night: «What is art? A miserable little pile of secretive meaning!».

Art of a draconian era

Το Earth Night ανακοινώθηκε το 2014 και κυκλοφόρησε μετά από πέντε χρόνια σκληρής δουλειάς των δημιουργών του. Η ιστορία του παιχνιδιού δε θα μπορούσε να είναι πιο απλή: η πολύπαθη Γη δέχεται αιφνιδίως επιδρομή από δράκους και εσείς καλείστε να ανταποκριθείτε στο κάλεσμα για τη σωτηρία του ανθρώπινου είδους και να αποφευχθεί μια dragon apocalypse. Με τους δύο playable χαρακτήρες που θα έχετε στη διάθεσή σας, τον Stanley και την Sydney, θα αφιερώσετε τις ικανότητές σας σε ένα ευχάριστο παιχνίδι.

Συγκαταλέγεται στο auto-runner genre με παιχνίδια αναφοράς τα Temple Run, Super Mario Run και Rayman Fiesta Run χωρίς, ωστόσο, να αποτελεί και απαραίτητα doppelganger τους. Οι μεγαλύτερες διαφορές από τα προαναφερόμενα παιχνίδια είναι τα πανέμορφα hand made γραφικά, η retrowave μουσική και τα ηχητικά εφέ και το ιδιαίτερο gameplay. Πιο συγκεκριμένα, τα γραφικά είναι λεπτομερή, με ζωντανές αποχρώσεις και με μεγάλη ποικιλία σε δυναμικά background από τα οποία πραγματικά θα μείνετε άναυδοι. Επίσης, οι χαρακτήρες είναι κρυστάλλινοι, με το animation να  χαρακτηρίζεται από την ομαλότητα και την καλλιτεχνική διαύγεια.

Η μουσική είναι φανερά επηρεασμένη από τη δεκαετία του ’90, με τη ρυθμική αισθητική των compilation -και σε συνδυασμό με τη χρωματική παλέτα των γραφικών- η εμπειρία απογειώνεται. Η σύγχρονη ορχηστρική μουσική αποτελεί με τη σειρά της ένα από τα θετικά στοιχεία στον ηχητικό τομέα αλλά τα retro style μουσικά θέματα -πολλά από τα οποία δημιουργήθηκαν με τη συνδρομή ενός GameBoy!- επιβεβαιώνουν την αδιαμφισβήτητη υπεροχή τους σε αυτό το τεχνικό τμήμα του παιχνιδιού. Είναι πραγματικά αξιοθαύμαστη η προσπάθεια και η Cleaversoft ξεπέρασε κάθε προσδοκία! Προσωπικά, ήταν το πρώτο πράγμα που με ενθουσίασε όταν ξεκίνησα το παιχνίδι, χρησιμοποιώντας τα ακουστικά μου για να την απολαύσω σε όλο της το εύρος.

Θα επιμείνω λίγο στο θέμα των background τα οποία είναι ιδιαίτερα πλούσια με κάθε είδους eye candy. Θα παρατηρήσετε μετεωρίτες, φιγούρες δράκων να διαγράφουν χορογραφίες ανάμεσα στα διαστημικά σκουπίδια, άγνωστους κόσμους πάνω σε ημιτελή κοσμικά αντικείμενα, πλανήτες και φεγγάρια, αιωρούμενα τέρατα με γυαλιά ηλίου, υπολείμματα διαστημικών σκαφών και γενικά το παρασκήνιο «πατάει» σε ψυχεδελικές μορφές και μοτίβα. Δεν υπάρχει το παραμικρό ψεγάδι και όλη αυτή η κινητικότητα όχι μόνο δεν αποσπά την προσοχή σας αλλά επιβάλει πολλές φορές την παρατηρητικότητα. Τα γραφικά είναι εξ ολοκλήρου δημιουργίες του Τζαμαϊκανού Paul “Mattahan” Davey ενός ιδιαίτερου καλλιτέχνη ο οποίος κινείται ανάμεσα στο sci fi και το fantasy concept.

Draconian laws of gameplay

Έχουμε να επιλέξουμε μεταξύ του γενειοφόρου Stanley και της Sydney οι οποίοι διακρίνονται από τα διαφορετικά χαρακτηριστικά στο gameplay. Ο Stanley έχει την ικανότητα του double jump και να χειρίζεται το σπαθί ενώ η Sydney έχει την ικανότητα για long jump διαθέτοντας dragon spirit powers. Στα κοινά χαρακτηριστικά τους περιλαμβάνεται η προσγείωση επάνω στους εχθρούς κρατώντας το down button εν είδει attack. Με κάθε προσγείωση πάνω τους αυξάνεται και η πιθανότητα να κάνετε combo και όταν καταφέρετε να φέρετε εις πέρας πέντε στη σειρά τότε ανταμείβεστε με health regeneration. Αν σας φαίνεται περίεργη αυτή η επιλογή ανταμοιβής καλά θα κάνετε να το ξανασκεφτείτε αφού το παιχνίδι δεν χαρίζεται και η στάθμη της health bar θα κατεβαίνει πιο γρήγορα και από hype παιχνιδιού του Kojima.

Το ταξίδι σας θα εξελιχθεί στην κατάβαση των πέντε στρωμάτων της γήινης ατμόσφαιρας όπου θα κινείστε επιδιδόμενοι σε skydiving προσπαθώντας να επιλέξετε τον κατάλληλο κάθε φορά δράκο για να προσγειωθείτε και με τελικό προορισμό τη Γη. Οι δράκοι με τη σειρά τους πετούν προς όλες τις κατευθύνσεις, πάντα όμως μέσα στα όρια του στρώματος ατμόσφαιρας στην οποία βρίσκεστε. Κάθε δράκος, επίσης, ανάλογα σε πιο στρώμα βρίσκεται έχει και διαφορετικό level δυσκολίας με τα προκλητικά στοιχεία να τροποποιούνται κάθε φορά. Τα μυστικά είναι καλά κρυμμένα και ορισμένα από αυτά θα καταφέρετε να τα ξεκλειδώσετε/ανακαλύψετε μετά από αναβάθμιση και χρήση power ups. Όσο προχωράτε επίπεδο θα αυξάνεται και ο ρυθμός της δυσκολίας τόσο με τη ροή των εχθρών όσο και της ταχύτητας αλλά και με την προσθήκη παγίδων όπως χαράδρες, laser και άλλα. Τα power ups και οι δυνατότητες που θα εξελίξετε θα είναι πάντα αρωγοί σας στις πιο δύσκολες πίστες. Αδράξτε, λοιπόν, τα αντανακλαστικά σας και ετοιμαστείτε να ζήσετε ένα πανέμορφο platform. 

Ο σκοπός του παιχνιδιού είναι η εξολόθρευση τεσσάρων δράκων από κάθε στρώμα της ατμόσφαιρας οι οποίοι χαρακτηρίζονται από τα χρώματα μπλε, μωβ, κόκκινο και μαύρο. Αφού προσγειωθείτε στον δράκο, ξεκινάει και η περιπέτειά σας ακολουθώντας τον μονόδρομο του σώματός του μέχρι να φτάσετε στο κεφάλι του. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής –και αναλόγως με τον χαρακτήρα που επιλέγετε κάθε φορά- θα βρεθείτε αντιμέτωποι με ορδές εχθρών τους οποίους θα τους εξοντώνετε πηδώντας πάνω τους, όπως ήδη αναφέρθηκε, θα συλλέγετε αντικείμενα, θα ανακαλύψετε μυστικά σε αιωρούμενες πλατφόρμες, εναλλακτικές διαδρομές και άλλα πολλά. Φτάνοντας στο κεφάλι του δράκου, θα ενεργοποιείται το QTE mode όπου θα έχετε την ευκαιρία να τον πολεμήσετε άλλοτε με συγχρονισμένο stabbing στο κεφάλι, στην περίπτωση που επιλέξετε τον Stanley, και άλλες φορές θα επιδίδεστε (και) σε button mashing με την Sydney. Με την νίκη σας επί του δράκου θα αποκομίσετε ένα δόντι του το οποίο στη συνέχεια θα το χρησιμοποιήσετε στο item store που βρίσκετε μέσα στο διαστημόπλοιό σας προκειμένου να αναβαθμίσετε διάφορα αντικείμενα.

Κατά τη διάρκεια της διαδρομής σας από την ουρά του δράκου μέχρι να φτάσετε στο κεφάλι του, θα εντοπίσετε power ups, σπάνια και μυστικά αντικείμενα που είτε θα τα εξαργυρώσετε είτε θα τα χρησιμοποιήσετε για τις ανάγκες του upgrade. Με κάθε αποτυχία σας, δηλαδή όταν αδειάσει η health bar, μεταφέρεστε στο διαστημόπλοιο όπου γίνεται απολογισμός των αντικειμένων που συλλέξατε μέχρι εκείνη την ώρα μετατρέποντάς τα σε νερό, το currency του παιχνιδιού, το οποίο σας επιτρέπει να αναβαθμίσετε δυνατότητες και αντικείμενα. Σε συνδυασμό με dragon relics, όπως τα νύχια, τα αυγά και τις φολίδες των δράκων θα ξεκλειδώσετε νέες δυνατότητες και προσθήκες για τους χαρακτήρες σας αλλά θα μπορείτε επιπλέον να αναβαθμίσετε και το water tank –προκειμένου να αποθηκεύετε περισσότερο νερό- που βρίσκεται διαστημόπλοιό σας. Η παραπάνω διαδικασία λαμβάνει μέρος στο scrap market όπως και όλες οι ανάλογες ενέργειες για το upgrade. Τα power ups αποτελούνται από μπότες με τις οποίες πηδάτε πιο ψηλά, όπλα και αντικείμενα που δημιουργούν πρόβλημα σε συγκεκριμένους εχθρούς και άλλα.

Το ισορροπημένο gameplay επισκιάζεται μόνον υπό προϋποθέσεις όπως με την αίσθηση της τυχαιότητας η οποία πολλές φορές φαίνεται να υπερέχει της στρατηγικής και των αντανακλαστικών. Αυτό οφείλεται στον επουσιώδη ρόλο των power ups τα οποία παίζουν κομβικό ρόλο για την έκβαση και την επιτυχή κατάληξη της διαδρομής σας. Ο βασικός χειρισμός με τα jumps και το landing δεν μπορούν να ανταποκριθούν απόλυτα στις απαιτήσεις της εκάστοτε πίστας. Εξοπλιστείτε, λοιπόν,  με υπομονή και γνωρίστε πώς θα αξιοποιήσετε τα καλούδια που βρίσκετε κατά τη διαδρομή. Στα αρνητικά του παιχνιδιού θα αναφέρω την ανυπαρξία επεξήγησης της χρηστικότητας των power ups παρά μόνο στις loading screens, οι οποίες με τη σειρά τους -στο Switch τουλάχιστον- ήταν ενοχλητικά χρονοβόρες για ένα τέτοιο παιχνίδι!

Its a wild dream

Πρόκειται για ένα εξαιρετικό platform, με φαντασμαγορικά γραφικά, εύκολο gameplay χαρίζοντας κάποιες ώρες χαλάρωσης και διασκέδασης. Δεν θα αναλωθώ στο τι λείπει ή τι δεν είναι το συγκεκριμένο παιχνίδι. Είναι αυτό που είναι και όσοι το επιλέξουν δε θα το μετανιώσουν καθόλου. Η εταιρεία ξόδεψε πέντε χρόνια για αυτή τη δημιουργία αλλά άξιζε την αναμονή. Δεν αποτελεί επιτομή για το είδος, δε θα καθιερώσει νέα πρότυπα στη βιομηχανία των video games ούτε θα αφήσει παρακαταθήκες αλλά σίγουρα αξίζει μια θέση στο περσινό dignum memoria των κυκλοφοριών. Το EarthNight διατίθεται μόνο ψηφιακά στις πλατφόρμες Arcade Apple, Nintendo Switch, PS4 και Steam.

Ευχαριστούμε θερμά την Cleaversoft για την διάθεση του παιχνιδιού.

0 σχόλιο
4

Ίσως σε ενδιαφέρει:

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy