fbpx
Home ReviewsGame Reviews Death’s Door | The Review

Death’s Door | The Review

Γράφει ο/η Αλέξανδρος Ατσκακάνης

Ίσως το καλύτερο Indie παιχνίδι της χρονιάς

Κάθε χρόνο περιμένουμε πως και πως τις ΑΑΑ παραγωγές με αποτέλεσμα να παραβλέπουμε πολλά διαμάντια της βιομηχανίας που προέρχονται από ανεξάρτητα στούντιο. Ναι η αλήθεια είναι ότι οι ΑΑΑ παραγωγές είναι εκθαμβωτικές. Πρέπει να είναι εκθαμβωτικές. Ο κόσμος περιμένει από ένα μεγάλο στούντιο με πρόσβαση σε πολλά χρήματα να παρέχει ένα προϊόν καλοσχεδιασμένο και πανέμορφο. Τα γραφικά και ο ήχος να είναι άψογα. Το ΑΑΑ θα πρέπει να είναι επίσης και μεγάλο σε διάρκεια. Δεν γίνεται ένα ΑΑΑ να έχει μόνο 7-8 ώρες διάρκει. Πολλά πρέπει μαζεμένα και μεγάλες προσδοκίες από το κοινό για ένα αποτέλεσμα που είναι συνήθως καταδικασμένο να μην ικανοποιήσει μεγάλο μέρος του αγοραστικού κοινού.

Σε αντίθεση με όλα τα παραπάνω τα μικρά ανεξάρτητα στούντιο δουλεύουν με λιγότερα μέσα αλλά και με περισσότερη δημιουργική ελευθερία σε παιχνίδια που δυστυχώς λίγοι από μας θα έχουν την δυνατότητα να παίξουν. Είμαι μεγάλος υποστηρικτής των ανεξάρτητων παραγωγών στα βιντεοπαιχνίδια. Προσπαθώ μέσα στην χρονιά μου να επενδύω τον χρόνο μου περισσότερο σε indie παραγωγές από ότι σε ΑΑΑ παραγωγές. Προτιμώ κάθε φορά που έχω χρόνο να ασχοληθώ με ένα indie παιχνίδι παρά με ένα ΑΑΑ.

Ήρθε η ώρα να αναλάβουμε υπηρεσία

Στον κόσμο του Death’s Door ο πρωταγωνιστής μας είναι ένα σιωπηλό κοράκι που αναλαμβάνει υπηρεσία στα κεντρικά της Υπηρεσίας των Θεριστών. Στα πρώτα λεπτά της παρουσίας μας στα γραφεία της Υπηρεσίας γνωρίζουμε τον Χειριστή μας που θα μας καθοδηγήσει για το ποια είναι τα καθήκοντά μας. Θα πρέπει λοιπόν να ψάξουμε στον κόσμο για να βρούμε ψυχές τις οποίες θα πρέπει να παραδώσουμε στα κεντρικά της υπηρεσίας. Μεγάλη μας βοήθεια για την συλλογή των ψυχών είναι οι πόρτες που θα μας δώσουν πρόσβαση στον κόσμο που ζει ο στόχος μας. Μεγάλη προσοχή όμως γιατί από την στιγμή που θα περάσουμε την πόρτα είμαστε και εμείς πλέον θνητοί.

Ανοίγοντας την πρώτη πόρτα

Μόλις ανοίξουμε την πρώτη μας πόρτα βρίσκουμε μπροστά μια περίεργη αυλή περίεργα μικρά πλάσματα που μοιάζουμε με λουλούδια. Στα πρώτα μας βήματα μέσα στην αυλή το παιχνίδι μας παρουσιάζει όλους τους μηχανισμούς του. Έχουμε την δυνατότητα να χτυπήσουμε τους αντιπάλους από κοντά με melee όπλα καθώς και με ένα τόξο το οποίο έχει περιορισμένο αριθμό επιθέσεων. Για να κινηθούμε γρήγορα και να αποφύγουμε μια επίθεση μπορούμε να κάνουμε τούμπα με το πάτημα ενός κουμπιού. Στο παιχνίδι δεν έχουμε την δυνατότητα να πηδήξουμε και για να μπορέσουμε να περάσουμε από κάποιες κλειστές πύλες ή κάποια εμπόδια θα πρέπει να λύσουμε κάποιους μικρούς γρίφους.

Αφού λοιπόν μάθουμε όλους τους βασικούς μηχανισμούς βρίσκουμε πηγαίνουμε σε ένα σημείο του κήπου που μας περιμένει ένα μεγάλο ον. Είναι το πρώτο μας Boss Fight. Η μάχη είναι αρκετά ενδιαφέρουσα και ακόμη και ο πιο έμπειρος παίχτης ίσως χρειαστεί να προσπαθήσει παραπάνω από μια φορές για να κερδίσει. Κάθε φορά που χάνουμε μεταφερόμαστε στα κεντρικά γραφεία της υπηρεσίας και θα πρέπει να ξαναπάμε στην περιοχή που ήμασταν μέσα από τις πόρτες και να ξεκινήσουμε τη μάχη από την αρχή. Μετά την νίκη μας στην εισαγωγική μάχη ερχόμαστε σε επαφή με έναν από τους βασικότερους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Την ώρα που το κοράκι μας πάει να μαζέψει την ψυχή του πρώτου Boss εμφανίζεται από μια άλλη πόρτα ένα μεγαλύτερο κοράκι και μας παίρνει την ψυχή αφήνοντας τον ήρωα αναίσθητο.

Ένας κόσμος γεμάτος μονοπάτια

Από εδώ και πέρα λοιπόν ξεκινά το ταξίδι του ήρωα. Το πρώτο μέρος που βρισκόμαστε είναι το παλιό νεκροταφείο και ξεκινώντας την εξερεύνηση βλέπουμε ότι το μέρος έχει πλήθος από σκάλες, κλειστές μεταλλικές καγκελόπορτες και περίεργα μονοπάτια που για να μπορέσουμε να τα διαβούμε θα πρέπει να σπάσουμε πέτρινους τοίχους. Κάθε φορά που βρισκόμαστε σε ένα νέο μέρος της περιοχής για να προχωρήσουμε παρακάτω πρέπει να έρθουμε αντιμέτωποι με μικρούς εχθρούς και να τους κερδίσουμε για να μπορέσουμε να προχωρήσουμε παρακάτω. Εξερευνώντας περισσότερο βλέπουμε ότι το μέρος έχει πολλά μυστικά και κρυφούς διαδρόμους για να ανακαλύψουμε. Αν κάτι σας φαίνεται περίεργο στο περιβάλλον προτείνω ανεπιφύλακτα να το ερευνήσετε. Αν δεν μπορείτε να πάτε σε ένα σημείο που φαίνεται ότι έχει κάτι, μάλλον δεν είστε ακόμα έτοιμοι.

Οι μάχες με τον εχθρό και η αναβάθμιση του ήρωα

Οι μάχες με τους εχθρούς έχουν αρκετά καλό βαθμό πρόκλησης. Κάθε ένας νέος εχθρός που συναντάς έχει δικό του τρόπο που κινείται και επιτίθεται. Το κοράκι μας μπορεί να νικήσει τους εχθρούς του είτε χτυπώντας τους από κοντά με το melee του όπλο είτε χτυπώντας τους από μακριά με το τόξο. Στην περίπτωση της απομακρυσμένης επίθεσης μπορούμε να επιτεθούμε τέσσερις φορές. Μετά θα πρέπει να χτυπήσουμε τον αντίπαλο με κοντινή επίθεση με το melee όπλο μας για να αναπληρώσουμε τις μακρινές επιθέσεις. Με αυτόν τον τρόπο το παιχνίδι μας οδηγεί να συνδυάζουμε μακρινές και κοντινές επιθέσεις για να μπορέσουμε να τα βγάλουμε πέρα. Από την άλλη όμως αν αποφασίσεις να επιτεθείς μόνο από κοντά δεν χρειάζεται να αναπληρώσεις τίποτε μιας και μπορείς να χτυπάς συνέχεια τον αντίπαλο.

Το κοράκι μας μπορεί να αναβαθμίσει τις επιθέσεις του. Σκοτώνοντας εχθρούς μαζεύει ψυχές και αυτές μπορεί να τις ανταλλάξει στα κεντρικά γραφεία με αναβαθμίσεις. Μπορεί να αναβαθμιστεί η δύναμη των χτυπημάτων, η ταχύτητα και η ακρίβεια στα χτυπήματα, η ταχύτητα που κινούμαστε και κάνουμε τούμπα και τέλος η δύναμη των μαγικών και μακρινών χτυπημάτων. Έτσι καταλαβαίνουμε ότι στην διάρκεια του παιχνιδιού θα ξεκλειδώσουμε κάποιες νέες δυνατότητες και επιθέσεις.

Ο κόσμος τους Death’s Door και τα Boss Fights

Ο κόσμος του Death’s Door είναι πανέμορφος και με αρκετή ποικιλομορφία. Καταπράσινοι κήποι, παγωμένα βουνά, ζούγκλες και μπουντρούμια είναι μερικά από τα μέρη που θα χρειαστεί να πολεμήσουμε. Φυσικά σε κάθε ένα μέρος από αυτά οι εχθροί αλλάζουν και στο τέλος της κάθε περιοχής βρίσκουμε και τον μεγάλο αρχηγό της που θα χρειαστεί να νικήσουμε για να πάρουμε την ψυχή του. Συνολικά τα bosses του παιχνιδιού είναι οκτώ (8) στον αριθμό. Τα πρώτα επτά (7) είναι απαραίτητο να τα νικήσουμε για να δούμε τους τίτλους τέλους του παιχνιδιού. Το όγδοο θα πρέπει να το νικήσουμε μόνο αν θέλουμε να ολοκληρώσουμε το παιχνίδι 100% και να δούμε το “πραγματικό τέλος”.

Κάθε μάχη με τον κάθε αρχηγό είναι προσαρμοσμένη πλήρως στο περιβάλλον που ζει ο καθένας τους και κάθε μάχη έχει μεγάλο βαθμό πρόκλησης. Για να κερδίσουμε τον κάθε έναν αρχηγό θα πρέπει να μάθουμε τις κινήσεις του και να προσαρμόσουμε τον τρόπο παιχνιδιού μας ανάλογα. Στον κόσμο όμως θα βρούμε και αρκετούς εχθρούς που ίσως μας δυσκολέψουν όσο και κάποιος αρχηγός.

Μια οπτικοακουστική πανδαισία

Το Death’s Door είναι πανέμορφο. Ο σχεδιασμός του κόσμου και των χαρακτήρων είναι φανταστικός. Είναι ένας υπέροχος συνδυασμός δυτικής δημιουργικότητας με πολλά πανέμορφα στοιχεία ιαπωνικών άνιμε. Η μουσική που ακούγεται σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού ταιριάζει απόλυτα με το περιβάλλον που βρισκόμαστε ανά πάσα στιγμή και η δυναμικότητα των κομματιών αλλάζει άψογα κάθε φορά που βρισκόμαστε σε μια δύσκολη ή χαλαρή στιγμή. Οι χαρακτήρες του παιχνιδιού δεν μιλάνε καθόλου και η μουσική παίζει τεράστιο ρόλο στην παρουσίαση της ιστορίας. Χάρη στα μουσικά κομμάτια που παίζουν μπορούμε να καταλάβουμε και την κατάσταση στην οποία βρίσκεται το κοράκι μας κάθε φορά.

Τα μυστικά και το πραγματικό τέλος

Το Death’s Door έχει αρκετά μυστικά που πρέπει να ανακαλύψει ο παίκτης. Μάλιστα είναι τόσο καλά κρυμμένα που πολλές φορές θα περνάς από μπροστά τους συνέχεια χωρίς να τα βλέπεις. Σε όλη τη διαδρομή θα βρεις πολλά στοιχεία που είτε είναι γραμμένα σε πινακίδες είτε σου τα μοιράζονται κάποιοι από τους χαρακτήρες του παιχνιδιού. Από τις πρώτες ώρες του παιχνιδιού τα στοιχεία που μου έδινε το παιχνίδι με έκαναν να ψάχνω συνέχεια. Γιατί έγραφε η πινακίδα αυτή την πληροφορία, γιατί δεν μπορώ να πάω σε εκείνο το μέρος που βλέπω ότι υπάρχει κάτι, γιατί είναι αυτός ο θάμνος διαφορετικός από τους άλλους.

Φυσικά μπορείς να τελειώσεις την ιστορία του παιχνιδιού χωρίς να ψάξεις τον κόσμο διεξοδικά. Μάλιστα τελειώνει χωρίς να σου αφήσει κάποιο στοιχείο ότι μπορεί να υπάρχει κάτι παρακάτω. Το πρώτο στοιχείο που βλέπεις είναι αν πας να ξαναμπείς στο σωσμένο αρχείο και δεις ότι έχει ολοκληρώσει το παιχνίδι κοντά στο 80%. Μετά από αυτό αν θελήσεις να ψάξεις για τα collectibles του παιχνιδιού θα δεις πως ο κόσμος έχει και άλλα πράγματα να σου προσφέρει.  Το υπόλοιπο 20% του παιχνιδιού μπορεί και να σου πάρει αρκετές ώρες για να το ολοκληρώσεις μιας και δεν υπάρχει χάρτης που μπορείς να ανατρέξεις για να δεις τι δεν έχεις ολοκληρώσει.

Ευχαριστούμε θερμά την Cosmocover για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like