fbpx
Home HOT Death Trash | A Preview (Early Access)

Death Trash | A Preview (Early Access)

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Σε κάποια εποχή, πολύ πιθανό σε ένα παράλληλο σύμπαν, ο κόσμος έχει καταρρεύσει βρίσκοντας καταφύγιο σε υπόγειες εγκαταστάσεις τις οποίες ελέγχουν ρομπότ. Ο υπόλοιπος κόσμος, έξω δηλαδή από αυτές τις εγκαταστάσεις, βρίσκεται εγκλωβισμένος σε μια ημιθανή κατάσταση μέσα στα ερείπια του «πολιτισμού» καλυμμένος κυριολεκτικά από λειχηνώδεις σάρκες και αλλόκοτα πλάσματα που ξεπροβάλλουν μέσα από το γκροτέσκο περιβάλλον. Εσείς αναλαμβάνετε τον ρόλο του εξόριστου από ένα υπόγειο καταφύγιο όπου βρίσκεται το λείμμα της ανθρωπότητας αφού βρεθήκατε θετικός σε μια μετάλλαξη. Η περιπλάνησή σας στον κόσμο θα σας φέρει αρχικά σε επικοινωνία με ένα κυκλώπειο κεφαλόποδο πλάσμα, το Fleshkraken, που αναζητά.. φίλους. Κύριο μέλημά σας, λοιπόν, αποτελεί αρχικά η εύρεση συντροφιάς γι’ αυτό το βδέλυγμα-εγκώμιο λαβκραφτικού αποκυήματος αλλά και η εύρεση ίασης της επικείμενης μετάλλαξης.

Δε μπορούμε παρά να συμφωνήσουμε ότι υπάρχουν σαφείς επιρροές από αρχετυπικά παιχνίδια του είδους και πιο συγκεκριμένα από το Fallout (Black Isle, 1997). Ο ήρωάς μας σε αυτό το acrion-rpg βρίσκεται απομονωμένος στην μετα-αποκαλυπτική «έρημο του πραγματικού» όπου για να επιβιώσει αλλά και αν φέρει εις πέρας την όποια αποστολή του (φαντασιακή ή μη) θα ανεχθεί την καταστατική συνθήκη «δούναι και λαβείν», θα διαλεχθεί με κατοίκους αυτοοργανωμένων κοινοτήτων, αβορίγινες πλέον, δρώντας άτυπα -μέσω των quests- σαν ανθρωπολόγος αφού όλα τα πολιτισμικά δεδομένα προ του σημείου μηδέν δεν υφίστανται, ιχνηλατώντας στην ουσία άγνωστη γη.  

Σε αυτή την περιπλάνηση, λοιπόν, θα έχετε στη διάθεσή σας στατιστικά που αφορούν τα strength, hardiness (dexterity), occultism (επιτρέπει την επικοινωνία με τις αλλόκοτες σάρκες), finesse  (καλύτερη στόχευση με ranged οπλισμό), cybertech (για τα tech abilities και τα εμφυτεύματα) αλλά και τα skills από τα οποία αξίζει να αναφερθούν το animalism, με το οποίο τιθασεύετε διάφορα πλάσματα και είτε τα χρησιμοποιείτε για meat supply (αναπλήρωση hp) είτε ως προσωρινό και αναλώσιμο όπλο και το artistry, με το οποίο ξεκλειδώνετε περισσότερους διαλόγους σε ορισμένους NPCs. Υπάρχει η δυνατότητα για δημιουργία αντικειμένων (lockpicks, ammo κ.λπ.) με πρώτες ύλες που είτε εντοπίζετε στους εξωτερικούς χώρους είτε θα αποκτήσετε μέσω του deconstruction. Τα όπλα που διαθέτετε είναι αρκούντως πολυποίκιλα και εξαρτάται από εσάς ποια θα αναβαθμίσετε μέσω των skill points. Τέλος, θα ανακαλύπτετε πληροφορίες σχετικά με το lore του κόσμου πράγμα που ομολογουμένως έχει μεγάλο ενδιαφέρον.

Αρχικά κινείστε στον μικρόκοσμο μιας περιοχής, αναλαμβάνετε αποστολές τόσο σε εξωτερικούς όσο και σε εσωτερικούς χώρους, σε dungeons τρόπον τινά, όπου θα αντιπαρατεθείτε με κυνηγούς κεφαλών, ληστές και -το πιο κλασικό μοτίβο στις μετα-αποκαλυπτικές ιστορίες-  μέλη θρησκευτικών και αιρετικών ομάδων που χαρακτηρίζονται από ένα συγκρητιστικό δογματικό αμάλγαμα γνωστικισμού, new age και ψευδο-επιστημονισμού. Σύντομα θα περιπλανηθείτε και στον μακρόκοσμο μέσω του χάρτη του παιχνιδιού ο οποίος εμφανίζεται όταν βρεθείτε στα όρια της κάθε περιοχής. Προς το παρόν, ένεκα του early access, δεν υπάρχει πρόσβαση σε όλο το εύρος του οπότε και επιφυλάσσομαι για το open world. Τέλος, σε κάθε περιοχή θα βρείτε μονόλιθους με τους οποίους απομνημονεύετε το σημείο και μπορείτε να κάνετε instant transfer σε άλλο τμήμα ή και επίπεδο της ίδιας αποκλειστικά περιοχής αν και εφόσον έχετε ενεργοποιήσει εκεί τον αντίστοιχο μονόλιθο. Και εδώ δε γνωρίζω αν αυτό το στοιχείο χρησιμοποιηθεί στο τελικό παιχνίδι ώστε να μεταφέρεστε και σε μεγαλύτερες αποστάσεις.

Όσον αφορά τις μάχες, αυτές διεξάγονται σε πραγματικό χρόνο και θεωρώ ότι είναι αρκετά προκλητικές. Χρησιμοποιείτε melee και ranged όπλα, αποφεύγετε με dodge, αναπληρώνετε hp και stamina, βασικά θέματα παιχνιδιών του είδους. Επίσης, με abilities μπορείτε για παράδειγμα να γίνετε αόρατοι (stealth) και να κάνετε backstab στον αντίπαλο η οποία θα αποφέρει μεγαλύτερο damage ή να τον ακινητοποιήσετε προσωρινά μέσω του active ability «shock» ώστε να οπισθοχωρήσετε για να προετοιμαστείτε καλύτερα ή να αποδράσετε. Οι τελευταίοι κινούνται με ένα range view στο οποίο αν βρεθείτε θα σας εντοπίσουν και θα επιτεθούν είτε κατά μόνας είτε σε συντεταγμένες ομάδες. Το AI δεν το βρίσκω κακό αλλά και εδώ θα φανεί εκ του αποτελέσματος της τελικής έκδοσης.  

Με την πρώτη ματιά τα γκροτέσκο περιβάλλον που ξεχειλίζει από σάρκες αλλά και τεχνολογία παραπέμπει στην κλασική ludo-dystopia και συνειρμικά μου υπενθύμισε το αριστούργημα του Shinya Tsukamoto,  Tetsuo: The Iron Man (1989). Οι περιοχές γενικά είναι επαναλαμβανόμενες αισθητικά αλλά αυτό δεν απογοητεύει αν αναλογιστούμε ότι μιλάμε για ένα κατεστραμμένο βάσει concept περιβάλλον. Οι χρωματικές αποχρώσεις περιορίζονται στα απολύτως απαραίτητα στοιχεία μεταφέροντας κατά το δυνατόν μια λαβκραφτική εντύπωση. Ο ήχος ακολουθεί τον μονόδρομο του concept οπότε θα αρκεστείτε στην απόλυτη ησυχία την οποία θα διακόπτει ο ήχος του shotgun είτε στην ambient μουσική επένδυση. Γενικά, το λιτό περιβάλλον δε με προβλημάτισε ιδιαίτερα αλλά και εδώ επιφυλάσσομαι λόγω του ανολοκλήρωτου του παιχνιδιού. Τέλος, οι διάλογοι με τους NPCs είναι λακωνικοί αλλά όμορφα δομημένοι και προκαλούν την φαντασία σας.

Το Death Trash δημιουργεί προσδοκίες, ιδιαίτερα με την εξέλιξη της ιστορίας, αλλά όπως σε όλα τα early access παιχνίδια αναμένουμε την τελική κυκλοφορία για μια πιο ολοκληρωμένη παρουσίαση. Είναι ήδη διάθεσιμο μέσω GOG, Steam και itch.io και θα κυκλοφορήσει επιπλέον, σύμφωνα με την εταιρεία, σε XBox One, Xbox Series X|S, Playstation 4, Playstation 5 και Nintendo Switch το 2022.

Ευχαριστούμε θερμά την Crafting Legends UG για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like