fbpx
Home ReviewsGame Reviews Dead or Alive 6: The Review

Dead or Alive 6: The Review

Γράφει ο/η Νίκος Καραζαφείρης

Skirts, boobs & Beat ‘em all

Κατά κάποιον τρόπο, νοιώθω πως η εποχή που διανύουμε μπορεί να θεωρηθεί χρυσή όσον αφορά το πεδίο των Fighting games, με εκπροσώπους όλων των μεγάλων τίτλων να βρίσκουν στέγη και στα “ταπεινά” PCs μας πέραν όλων των νέων IP. Για δεύτερη φορά λοιπόν έχουμε την τιμή ως PC gamers να παίξουμε ξύλο με έναν τίτλο Dead or Alive και παρά τις όποιες υποτιθέμενες τεράστιες αλλαγές που υπέστει η σειρά στο έκτο μέρος της, η ουσία παραμένει η ίδια: Ποιοτικό και τεχνικά άρτιο ξύλο.

Boob physics

Ας τελειώνουμε με αυτό πριν καν αρχίσουμε. Όλοι γνωρίζουμε πως τα DOA είναι πασίγνωστα για ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό, την υπερβάλλουσα σεξουαλικότητα που εκπέμπει, κυρίως από τα physics που έχουν αφομοιωθεί στα γυναικεία στήθη των πρωταγωνιστριών. Να θυμίσω πως υπήρξε spin off τίτλος στη σειρά που εξέθετε την σεξουαλικότητα των κοριτσιών σε παιχνίδια στην παραλία. Στο DOA6 όμως οι developers αποφάσισαν να μειώσουν την μπάρα βαρύτητας και να κρατήσουν την “πλαστικότητα” που θα έδινε μια ίσως λίγο πιο ρεαλιστική απεικόνιση αυτών των σημείων. Εξαλείφθηκε; Σε καμία περίπτωση. Ακόμα υπάρχουν αξιοσημείωτα ίχνη θελκτικού animation που κρατούν ευχαριστημένους τους φαν του “σπορ”, αλλά η ισορροπία είναι ιδανική για να μην αποσπά την προσοχή του παίκτη από το κυρίως πιάτο του DOA6, το σύστημα μάχης.

I know whom you fought last summer

Τα DOA παραδοσιακά πήγαιναν κόντρα στον ανταγωνισμό και προσέφεραν διαφορετικό στυλ μάχης, χωρίς μαγικές κινήσεις και fireballs, χωρίς έστω όπλα που αλλάζουν τον τρόπο που μάχεται κάποιος αθλητής. Γιατί περί αθλητών πρόκειται. Οι χαρακτήρες είναι μοναδικοί και μάχονται ιδιαίτερα και πρωτότυπα σε σχέση με τους αντιπάλους τους. Ακολουθώντας τα βήματα των Virtua Fighter, στα DOA κάθε αθλητής χρησιμοποιεί την ειδική του τέχνη σε βαθμό που διαμορφώνει μια πολύ μεγάλη ποικιλία στο gameplay. Ακόμα κι αν έστω δύο χρησιμοποιούν την ίδια τεχνική, το στυλ τους αλλάζει σύμφωνα με τον σωματότυπο, την ηλικία, το φύλλο, το background story κλπ. Το μόνο στυλ που μοιράζονται είναι το λεγόμενο “πέτρα-ψαλίδι-χαρτί” που εδώ μεταφράζεται σε “hit-throw-pull”, όπου το hit νικά το throw, το throw κερδίζει το counter-pull και το pull φυσικά σαν counter νικά το hit. Αυτό το τριγωνικό σύστημα χαρίζει στο gameplay τακτικές προσεγγίσεις στις μάχες αλλά και πάλι το button smashing μπορεί να επιβιώσει άνετα. Στο DOA6 όλα τα παραπάνω χαρακτηριστικά ενδυναμώνονται και ενισχύουν την αίσθηση που έχει ο παίκτης πως η κάθε μάχη είναι διαφορετική από την προηγούμενη. Επιπλέον, για πρώτη φορά ενσωματώνεται μια δεύτερη μπάρα ενέργειας η οποία αναλόγως με την πληρότητά της μπορεί να επιφέρει τρεις νέες ειδικές κινήσεις: την Break Hold που στην ουσία είναι counter για τα αντίπαλα combos, την Break blow που είναι ένα combo με πολύ δυνατό αποτέλεσμα και την Fatal Rush που χρησιμοποιείται επίσης σαν combo με πλήρως γεμάτη μπάρα και κατατροπώνει τον αντίπαλο μειώνοντάς του πολύ μεγάλο ποσοστό της υγείας του. Αν χρησιμοποιηθεί σωστά παίρνει τον άτυπο ρόλο μιας fatality κίνησης. Μια ακόμη ιδιαιτερότητα στο gameplay είναι οι πίστες, όπου μπορεί να έχουν φυσικά εμπόδια, όπως βράχους, δέντρα και άλλα, τα οποία μπαίνουν στον δρόμο των αθλητών και έχουν επίδραση επάνω τους όταν χτυπηθούν.

Choose wisely

Τα modes του DOA6 είναι τα αναμενόμενα: Arcade, Time attack, Survival, Practice, το οποίο έχει πολύ κατατοπιστικές οδηγίες για όλους τους τύπους παικτών και ένα νέο, το Quest mode, όπου ο παίκτης καλείται εν μέσω της μάχης να εκτελέσει διάφορα quests (πχ, “κάνε Fatal Rush”) και να κερδίσει κάποιους πόντους. Είναι μάλλον ένα πιο εξιδανικευμένο Practice, όπου καλείσαι να μάθεις να κάνεις την κίνηση που θες αλλά παίρνεις και δωράκι για αυτό. Το Story mode είναι περίπλοκο για όσους δεν εντρυφούν την ιαπωνική ποπ κουλτούρα και θα μπορούσε κάποιος να το παρομοιάσει με ένα τηλεοπτικό κοινωνικό anime. Δεν προσφέρει κάτι ιδιαίτερο στο παιχνίδι και είναι χρήσιμο μόνο σε σκληροπυρηνικούς παίκτες και completionists.

Let’s go shopping!

Οι μαχητές – αθλητές είναι 26, με τους περισσότερους να είναι βετεράνοι της σειράς. Υπάρχει χώρος βέβαια για μελλοντικές προσθήκες και cameo εμφανίσεις. Οι κινήσεις τους και τα άπειρα combos τους, σε συνδυασμό με το leveling σύστημα που σε κάνει να νιώθεις πως παίρνεις επιπλέον νταν στο καράτε δημιουργούν μια πολύπλοκη δομή στο gameplay που ακόμα και σε ένα γρήγορο arcade δίνει στον παίκτη την εξέλιξη και την διαφορετικότητα που ζητά ώστε να συνεχίζει να παίζει και να μην αφήνει τα 24 GB του να σκονίζονται στον δίσκο του. Εμφανισιακά υπάρχουν νέα κουστούμια για όλους, με δυνατότητα ξεκλειδώματος νέων ή αγοράς στο νέο in game κατάστημα, το οποίο δεν δουλεύει με microtransactions, παρά μόνο με την πρόοδο του game. Τα νέα default κουστούμια είναι πιο μοντέρνα και απλά σε σχέση με τα παλιά, ελέω της νέας, λιγότερο σεξιστικής προσέγγισης, αλλά τα κλασικά είναι ακόμα εδώ, απλά πρέπει να χυθεί πολύ αίμα και ιδρώτας για να αποκτηθούν.

Light, camera, action!

Στον ηχητικό τομέα το DOA6 παραμένει κλασικά στάσιμο και τετριμμένο. Techno μουσικές με ambient ήχους συντροφεύουν τις κραυγές των αθλητών όταν δεν μιλούν. Υπάρχει επιλογή για αγγλικούς και ιαπωνικούς διαλόγους, με τους μεν ελαφρώς αδιάφορους και τους δε να δίνουν την σωστή ατμόσφαιρα που διανθίζεται στο παιχνίδι. Σε επίπεδο γραφικών τα πράγματα αλλάζουν. Τα DOA ήταν πάντα πιο μπροστά τεχνολογικά σε σχέση με τους αντιπάλους τους και το ίδιο συμβαίνει κι εδώ. Οι πίστες είναι πανέμορφες, έχοντας θέματα από αγωνιστικά ρινγκ έως και πάρκα δεινοσαύρων, υπάρχουν ακόμα πολλαπλά επίπεδα αν και πολύ λιγότερα σε σχέση με το παρελθόν. Τα animation είναι πανέμορφα εν μέσω μάχης αλλά κάπως μονότονα ενδιάμεσα, κάτι που ίσως βολεύει τον σκηνοθέτη που κρύβουμε μέσα μας καθώς δεν έχουν fix camera και δουλεύουν κάπως σε στυλ photo mode. Άλλωστε, μιλάμε για μαχητές με μπούστα και κοντές φουστίτσες… Η κάμερα της μάχης κινείται άψογα στον τρισδιάστατο χώρο, ας μην ξεχνάμε πως στο DOA οι μάχες δεν γίνονται μόνο κατά μήκος, αλλά και κατά πλάτος της πίστας. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η σκηνοθεσία ενός αγώνα όταν προβάλλεται ως τηλεοπτικό γεγονός, για παράδειγμα σε ένα ρινγκ με χιλιάδες θεατές. Εκεί η κάμερα γίνεται πιο action με γρηγορότερες κινήσεις και καταφέρνει να ανεβάζει την αδρεναλίνη του παίκτη σε ανώτερα επίπεδα. Και κάτι νέο είναι η εμφάνιση γρατζουνιών και μωλώπων στα σώματα των αθλητών, αλλά μόνο σε κοσμητικό επίπεδο.

And the winner is…

Είναι το Dead or Alive 6 ο νέος βασιλιάς των fighting games; Ίσως όχι κι αυτό οφείλεται περισσότερο στον πιο σπορ χαρακτήρα του παρά στο άγριο και μαγικό ξύλο που προσφέρει ο ανταγωνισμός. Η απλότητα του ευθύνεται για την πολυπλοκότητά του, γεγονός που συνδράμει απόλυτα θετικά στο να γίνει ένα από τα πιο αγαπημένα games για e-sports τουρνουά. Σίγουρα θα απασχολήσει τους πιο hardcore παίκτες περισσότερο από ότι θα μπορούσε να κάνει το Tekken, αλλά δεν είναι και το ιδανικότερο για απλούς θεατές. Η μαγεία του όμως είναι αυτή η αίσθηση της νίκης μετά από τριγωνικές και αλγοριθμικές κινήσεις, η οποία ανεβάζει τον πήχη στο σπορ πολύ ψηλά.

Είδος Παιχνιδιού:  Fighting
Ημερομηνία κυκλοφορίας: 01/03/2019
Εταιρεία Ανάπτυξης:  Team Ninja
Εκδότρια εταιρία:  Koei Tecmo Games

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για την διάθεση του παιχνιδιού.

Σύστημα παρουσίασης

Intel Core i5 650 @3.20Ghz
RAM 12GB 2.4 MHz
Gigabyte Nvidia GeForce GTX 1050 Ti 4GB

Ίσως σε ενδιαφέρει:

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy