fbpx
Home ReviewsGame Reviews Darkest Dungeon 2 (Early Access) | The Review

Darkest Dungeon 2 (Early Access) | The Review

Γράφει ο/η Αλέξανδρος Ατσκακάνης

Η κατάρα των EarlyAccess

Η σειρά Darkest Dungeon ξεκίνησε το 2016 και έδωσε στον κόσμο του gaming μια δύσκολη, σκοτεινή αλλά και πολύ εθιστική role playing εμπειρία. Ύστερα από τρία χορταστικά DLCs που προσθέσανε στο αρχικό παιχνίδι νέα dungeons, τέρατα και ήρωες ήρθε νομίζω η ώρα για μια νέα και ανανεωμένη εμπειρία. Το Darkest Dungeon 2 δεν έχει κυκλοφορήσει ακόμη και υπολογίζετε να ολοκληρωθεί σε περίπου ένα χρόνο από την ώρα που γράφετε αυτό το review. Εύλογα λοιπόν θα ρωτήσει κάποιος, “Πως μπορείς να κάνεις review ένα παιχνίδι που δεν έχει ακόμη κυκλοφορήσει;”. Η απάντηση είναι αρκετά απλή και είναι η μάστιγα των games των τελευταίων ετών. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε σε μορφή Early Access στις 26 Οκτωβρίου 2021.  Αξίζει κάποιος να πληρώσει για ένα προϊόν που δεν είναι έτοιμο μόνο και μόνο με μια υπόσχεση ότι «θα» ολοκληρωθεί κάποια στιγμή; Η απάντησή μου μέχρι τώρα είναι μια και αυτή είναι “ΟΧΙ”. Είμαι όμως ένας άνθρωπος που προσπαθεί καθημερινά να εξελίσσετε και αυτή η πεποίθηση για τα Early Access παιχνίδια μπορεί να αλλάξει.

Ποιο σκοτεινό από ποτέ

Το πρώτο Darkest Dungeon δημιούργησε μια απίστευτα ατμοσφαιρική γοτθική εμπειρία. Τα Darkest Dungeon 2 από την εισαγωγή του σου λέει να  μην ανησυχείς γιατί βρίσκεσαι στο ίδιο σάπιο και σκοτεινό κόσμο που αγάπησες και έχεις συνηθίσει. Αν είσαι από αυτούς που για πρώτη φορά βλέπεις τον κόσμο του Darkest Dungeon νιώθεις ένα ρίγος να σε διαπερνά ακούγοντας την φωνή του εκφωνητή να σου εξιστορεί πως έχουν τα πράγματα και που βρίσκεσαι.

Στις πρώτες στιγμές του παιχνιδιού δεν βλέπεις κανένα σημάδι ζωής παρά μόνο σκοτάδι και μια άμαξα που την τραβούν δύο άλογα στο κέντρο. Συνειδητοποιείς ότι μπορείς να οδηγήσεις την άμαξα με τα WASD πλήκτρα και ξεκινάς το ταξίδι σου στο απόλυτο σκοτάδι. Το μόνο φως που υπάρχει είναι ένας δαυλός στο πίσω μέρος της άμαξας που καταλαβαίνεις αμέσως ότι το φως του παίζει σημαντικό ρόλο στην επιβίωσή σου.


Οδηγώντας στα τυφλά για κάποια απόσταση αρχίζεις και αναρωτιέσαι για το που σε πάει αυτή η άμαξα και ποιος είναι μέσα σε αυτήν! Σε αυτό το σημείο διακρίνεις ότι φτάνεις σε ένα κτήριο! Εμφανίζεται μια λίστα που σου δίνεται η δυνατότητα μια μονάχα επιλογής (από τις πέντε που υπάρχουν διαθέσιμες) και με ένα μικρό βίντεο το ταξίδι σου ξεκινά.

Crossroads

Αφήνοντας πίσω το σκοτεινό σπίτι φτάνεις σε ένα σταυροδρόμι. Εδώ θα διαλέξεις του τέσσερις ήρωες που θα έρθουν μαζί σου. Στην πρώτη σου αποστολή σου δίνεται η δυνατότητα να επιλέξεις μόνο τέσσερις από τους εννιά συνολικά και μάλιστα βλέπεις ότι τους υπόλοιπους τους ξεκλειδώνεις ύστερα από κάποια level. Διαλέγοντας τους διαθέσιμους ήρωες ξεκινάς το ταξίδι σου με την άμαξα. Σκοπός είναι να φτάσεις στο επόμενο πανδοχείο (rest point) και να προετοιμαστείς για παρακάτω!

Ο δρόμος για το πανδοχείο

Οδηγώντας την άμαξα προς το πανδοχείο στην διαδρομή έχουμε διάφορα εμπόδια που είτε καλύπτουν το ένα τρίτο του δρόμου, είτε το μισό αλλά και κάποιες φορές ολόκληρο το δρόμο. Κάθε φορά που πέφτουμε πάνω σε ένα από τα μικρά εμπόδια ο πυρσός στο πίσω μέρος της άμαξας αρχίζει και σβήνει. Τα μεγάλα εμπόδια που είναι αδύνατο να αποφύγουμε μας οδηγούν σε μάχη με εχθρούς.

Η μάχη με τους εχθρούς ακολουθεί τους κανόνες turned base μάχης με κάθε έναν από τους εμπλεκόμενους να περιμένει την σειρά του για να κάνει την κίνησή του. Η θέση που έχουμε τοποθετήσει τους ήρωες στη μάχη παίζει επίσης τον σημαντικό ρόλο μιας και όλες τους οι ενέργειες μπορούν να γίνουν από συγκεκριμένες θέσεις. Αν για παράδειγμα βάλουμε έναν ήρωα που έχει σπαθί σε θέση πολύ πίσω δεν θα μπορέσει να κάνει τίποτε μιας και δεν μπορεί να φτάσει τους αντιπάλους.


Οι μάχες είναι έντονες και αργότερα θα πρέπει να οργανωθούν με τέτοιο στρατηγικό τρόπο που πολλές φορές θυμίζουν κινήσεις στο σκάκι. Νικητής είναι αυτός που θα επιβιώσει μέχρι το τέλος της μάχης. Αν  κάποιος από τους ήρωες πεθάνει στην διάρκεια, τον χάνουμε μέχρι το τέλος του ταξιδιού αυξάνοντας έτσι την πρόκληση στο παιχνίδι.

Περίπλοκες σχέσεις και φόβος

Έχουμε συνηθίσει στα παιχνίδια μας ο ήρωας που ελέγχουμε να είναι ατρόμητος και να μην επηρεάζεται συναισθηματικά. Στο Darkest Dungeon 2 όπως και στον προκάτοχό του οι ήρωες φοβούνται και αλληλεπιδρούν μεταξύ τους και κατά την διάρκεια του ταξιδιού και μέσα στις μάχες. Εκτός από την μπάρα ζωής υπάρχει σε κάθε ήρωα και μια μπάρα στρες που στην περίπτωση που γεμίσει ο ήρωας μας παθαίνει νευρικό κλονισμό και μπορεί να αλλάξει τελείως η συμπεριφορά του. Πολλοί από τους εχθρούς μας έχουν επιθέσεις που επηρεάζουν μόνο την μπάρα του στρες.

Από την άλλη όταν κάνουν οι ήρωες μας ενέργειες για να προστατέψουν ή να γιατρέψουν κάποιον από την ομάδα ανεβαίνει το πόσο συμπαθεί ο ένας τον άλλο  με αποκορύφωμα να φτάσουν να γίνουν πρότυπα ο ένας για τον άλλο ή ακόμη και να ερωτευτούν. Από την άλλη αν δεν κάνουμε πράγματα για να βοηθήσουμε την ομάδα τότε αρχίζουν οι ήρωες να μην τα πάνε καλά μεταξύ τους και μπορεί να φτάσουν και να μισούν ο ένας τον άλλο. Σε κάθε μία από τις παραπάνω περιπτώσεις το gameplay επηρεάζεται δραματικά. Στην περίπτωση που οι ήρωες τα πάνε καλά μεταξύ τους μπορεί να φτάσουν να γιατρέψουν ο ένας τον άλλο (χωρίς να χρειαστεί να ξοδέψεις κίνηση εσύ) ή ακόμη και να χτυπήσουν τον εχθρό που επιτέθηκε στον καλύτερό τους φίλο. Στην αντίθετη περίπτωση που οι ήρωες δεν τα πάνε καθόλου καλά μεταξύ του τα πράγματα είναι πιο άσχημα. Μαλώνουν συνέχεια μεταξύ τους, ακόμη και κατά τη διάρκεια της μάχης, με αποτέλεσμα να παίρνουν συνέχεια debuffs με αποκορύφωμα να φτάσουν στο σημείο να μην δεχθούν γιατρειά γιατί δεν εμπιστεύονται ο ένας τον άλλο.

Το πώς θα εξελιχτούν οι σχέσεις σε κάθε ταξίδι μπορεί να σας κάνει να εκτιμήσετε πολύ το βάθος του gameplay, ειδικότερα στα πρώτες ώρες ασχολίας σας με το παιχνίδι.

Τελικός προορισμός και σημεία ενδιαφέροντος

Τελικός μας προορισμός είναι ένα βουνό στο οποίο βλέπουμε να δεσπόζει και στην εισαγωγική οθόνη του παιχνιδιού. Για να φτάσουμε εκεί θα πρέπει να περάσουμε μέσα από διάφορες διαδρομές. Μέσα από φλεγόμενες πόλεις, από πυκνά δάση και περίεργους βάλτους βρίσκουμε διάφορα σημεία αναφοράς όπως ομάδες ανθρώπων που επέζησαν από την καταστροφή, κατεστραμμένα φρούρια, υπαίθρια νοσοκομεία, πλανόδιους πωλητές, σεντούκια με θησαυρούς και πολλά άλλα. Κάθε ένα από αυτά μας δίνει την δυνατότητα είτε να ανανεώσουμε την φλόγα στην άμαξα και να μαζέψουμε θησαυρούς, είτε να πολεμήσουμε για λάφυρα, είτε για να ξεκουράσουμε και να γιατρέψουμε τους ήρωες.

Θα πρέπει να επιλέξουμε την ιδανική για εμάς διαδρομή από τον χάρτη με στρατηγική και να προσπαθήσουμε να επιζήσουμε μέχρι το τέλος του ταξιδιού. Σκοπός δεν είναι να κερδίσεις όλες τις μάχες για να βρεις αντικείμενα που θα σε βοηθήσουν στο επόμενο ταξίδι αλλά να σχεδιάσεις το ταξίδι σου έτσι ώστε να φτάσεις στο τέλος της διαδρομής ασφαλής. Το να αποφύγεις μια μάχη τις περισσότερες φορές είναι κάτι που το προτείνω ανεπιφύλακτα. Στο τέλος κάθε διαδρομής φτάνεις στο πανδοχείο και σου δίνετε η δυνατότητα να ανασυγκροτηθείς και να συνεχίσεις.

Η εξέλιξη και η ιστορία των ηρώων μας

Σε αντίθεση με πολλά άλλα βιντεοπαιχνίδια εδώ οι ήρωες μας δεν κερδίζουν level για να γίνουν πιο δυνατοί. Στην διάρκεια του ταξιδιού υπάρχει η δυνατότητα να επισκεφτούμε ένα σημείο ενδιαφέροντος που μας δίνει την ευκαιρία να δούμε την ιστορία ενός από τους ήρωες. Η ιστορία του κάθε ήρωα αποτελείτε από πέντε μέρη και στο τέλος του κάθε μέρους ξεκλειδώνουμε μια επιπλέον δυνατότητα. Έτσι μπορούμε να γνωρίσουμε καλύτερα τον ήρωα είτε από ένα μικρό βίντεο με αφήγηση είτε από ένα μίνι παιχνίδι που σε καμία περίπτωση χαλάει την εμπειρία και πολλές φορές την ενισχύει.

Πλέον ο κάθε ένας από τους ήρωες δεν είναι ένας απλός μισθοφόρος αλλά αποκτά την δική του ιστορία και μπορούμε να συνδεθούμε μαζί του.  

Το σκοτάδι είναι επικίνδυνο και ο θάνατος αναπόφευκτος

Το μόνο που μπορώ να σας εγγυηθώ είναι ότι στο Darkest Dungeon 2 θα πεθάνουν όλοι πολλές φορές! Είναι σχεδόν αδύνατο να καταφέρουμε να τελειώσουμε το ταξίδι μας με την πρώτη και χωρίς απώλειες. Το παιχνίδι είναι βασισμένο στην επανάληψη και θέλει να δοκιμάσει την αντοχή των παιχτών χωρίς όμως να είναι ανυπόφορο. Στο τέλος κάθε αποτυχημένης προσπάθειας ανυπομονούσα να ξαναξεκινήσω και να οργανώσω καλύτερα την διαδρομή και τις μάχες για να μπορέσω να το ολοκληρώσω.

Βασικό μέρος για να μπορέσεις να ολοκληρώσεις το ταξίδι είναι η διατήρηση της φλόγας στο δαυλό της άμαξας. Σε περίπτωση που σβήσει εντελώς ο δρόμος γίνεται απίστευτα επικίνδυνος και οι εχθροί πολύ δυνατοί. Ένα πλήρως επιτυχημένο ταξίδι μπορεί να καταστραφεί μέσα σε μια στιγμή αν σβήσει το φως.

Χρώματα και ήχοι

Η αισθητική του Darkest Dungeon 2 είναι σκοτεινή και νιώθεις την κάθε περιοχή που ταξιδεύεις να ζωντανεύει. Η χρωματική παλέτα που επιλέχτηκε από τους δημιουργούς του παιχνιδιού ταιριάζει απόλυτα στον κόσμο που έχουν δημιουργήσει. Τα μοντέλα των χαρακτήρων αλλά και των εχθρών είναι πανέμορφα και σχεδιασμένα με αρκετή λεπτομέρεια. Έπιασα τον εαυτό μου να καθυστερώ να τελειώσω μια μάχη γιατί ήθελα να παρατηρήσω και να προσέξω όλες τις λεπτομέρειες στο περιβάλλον και στους χαρακτήρες. Το animation των χαρακτήρων είναι μινιμαλιστικό αλλά συνάμα όμορφο και θυμίζει λίγο άνιμε.
           

Όλη αυτή την εμπειρία την απογειώνει ο ήχος του παιχνιδιού. Με ένα θαυμάσιο soundtrack που δεν με κούρασε καθόλου (παρόλο που επαναλαμβάνετε) και με έναν φανταστικό αφηγητή που κάθε φορά που τον άκουγες σε μετέφερε στον κόσμο του παιχνιδιού.

Τελικά άλλαξα γνώμη για τα Early Access;

Η απάντηση παραμένει “οχι”  χωρίς όμως την έμφαση της αρχικής μου θέσης. Το Darkest Dungeon 2 είναι μια πολύ καλή περίπτωση παιχνιδιού σε Early Access. Το παιχνίδι δεν έχει σχεδόν κανένα τεχνικό πρόβλημα και δεν είχα κανένα κρασάρισμα σε όλη την διάρκεια του review. Μακάρι όλοι οι δημιουργοί παιχνιδιών να βγάζανε σε early access προϊόντα όπως το Darkest Dungeon 2. Δυστυχώς όμως παιχνίδια σαν τον Darkest Dungeon 2 σε Early Access δεν είναι ο κανόνας αλλά η εξαίρεση.

Ευχαριστούμε θερμά την Red Hook Studios για τη διάθεση του παιχνιδιού.