fbpx
Home ReviewsGame Reviews Curse of the Dead Gods | The Review

Curse of the Dead Gods | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Καταραμένοι από τους Θεούς

Θα έλεγε κανείς πως υπάρχει μια μυστηριώδης μαγεία γύρω από κάθε roguelike ή roguelite που κυκλοφορεί στις μέρες μας. Τα περισσότερα καταφέρνουν να μας συνεπάρουν, να μας καθηλώσουν στις θέσεις μας για ώρες ολόκληρες την στιγμή που μας επιτρέπουν να τα εξερευνήσουμε στο έπακρο και να ξεκλειδώσουμε τα μυστικά τους χωρίς περιορισμούς.

Η κυκλοφορία του Hades πριν μερικούς μήνες ανέβασε κατά πολύ τα standards των roguelike/roguelites. Αυτό το κατάφερε συνδυάζοντας διασκεδαστικό και απαιτητικό gameplay με μια διήγηση που “ανοίγεται” όλο και περισσότερο καθώς ολοκληρώνουμε runs και ξεκλειδώνοντας αντικείμενα, κομμάτια ιστορίας και αναπτύσσοντας τις σχέσεις μας με τους υπόλοιπους χαρακτήρες.

Κάτι παρόμοιο προσπάθησε να κάνει και το Curse of the Dead Gods, ένα roguelite dungeon crawler που φαινομενικά δανείζεται αρκετά στοιχεία από άλλους πετυχημένους τίτλους του είδους όπως τα Dead Cells, Hades και Binding of Isaac, αλλά καταφέρνει να πρωτοτυπήσει με μερικούς risk-reward μηχανισμούς.

Το Curse of the Dead Gods είναι ένας τίτλος που έρχεται κατευθείαν απ΄το Steam Early Access. Ο χρόνος που πέρασε στην υπηρεσία φαίνεται να το οφέλεισαι καθώς μιλάμε για έναν τίτλο με πάρα πολύ καλή απόδοση, διασκεδαστικό gameplay, όμορφα γραφικά και αρκετό περιεχόμενο για να μας κρατήσει το ενδιαφέρον.

Ένας κόσμος γεμάτος…μυστήριο

Το Curse of the Dead Gods δεν δίνει βάση σε κάποια ιστορία. Το μεγαλύτερο κομμάτι του κόσμου του χτίζεται μέσα από logs και έγγραφα που ξεκλειδώνονται σταδιακά όσο παίζουμε. Βασικός χαρακτήρας είναι ένας, ο πρωταγωνιστής Caradog McCallister και δεν ξέρουμε τίποτα άλλο πέρα από το ότι είναι εξερευνητής και πως κλειδώθηκε στον ναό του παιχνιδιού όσο έψαχνε για θησαυρούς. Με πιο απλά λόγια δεν θα δούμε διαλόγους, cutscenes ή άλλους χαρακτήρες παρά μόνο σκοτεινούς, αρχαίους θεούς, πρωταθλητές και μικρότερα τέρατα και πνεύματα που θα μας σταθούν εμπόδιο.

Η κατακόμβη στην οποία είμαστε κλειδωμένοι περιέχει τρεις διαφορετικούς ναούς, καθένας με τα δικά του χαρακτηριστικά. Πρώτο στην σειρά είναι το Jaguar Temple, ένας ναός γεμάτος παγίδες και τέρατα φωτιάς, το Eagle Temple που βασίζεται τα εμπόδιά του στους κεραυνούς, ενώ το Serpent Temple βασίζεται κυρίως στο δηλητήριο και σε στοιχεία της φύσης ή του δάσους. Κάθε ναός είναι εμπλουτισμένος με εμπόδια και τέρατα που προέρχονται από κάποιον μυθολογικό παραλληλισμό ενώ τα πάντα θα προσπαθούν να μας σταθούν εμπόδιο.

Η περιπλάνησή μας στους ναούς του Curse of the Dead Gods γίνεται με την χρήση τριών βασικών όπλων. Κρατάμε ένα βασικό όπλο, ένα offhand όπλο και ένα όπλο το οποίο κρατάμε με τα 2 μας χέρια. Κάθε όπλο ανατίθεται σε ένα διαφορετικό κουμπί και μπορούμε να αλλάζουμε κατά την διάρκεια της μάχης χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα ή καθυστέρηση.

Εγένετο φώς

Εκτός από τα όπλα έχουμε και μια δάδα την οποία χρησιμοποιούμε στο μεγαλύτερο κομμάτι της εξερεύνησής μας. Το φως και το σκοτάδι είναι δύο θέματα τα οποία παίζουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Για παράδειγμα, όταν βρισκόμαστε στο σκοτάδι, η ζημιά που θα δεχθούμε από τους εχθρούς μας πολλαπλασιάζεται ενώ όταν είμαστε στο φως είναι σε κανονικά πλαίσια. Από την άλλη, όταν βρισκόμαστε σε μάχη δεν μπορούμε να κρατάμε τα όπλα μας μαζί με την δάδα οπότε θα πρέπει να βρούμε έναν τρόπο για να έχουμε συνεχώς φως. Αυτό γίνεται είτε βάζοντας φωτιά σε μαγκάλια, ενώ άλλες φορές μπορούμε να εκμεταλλευτούμε τους εχθρούς μας ως πηγές φωτός – βάζοντας φωτιά στο σώμα τους.

Ωστόσο, το σκοτάδι δεν είναι πάντα αντίπαλός μας και εδώ έχουμε το πρώτο risk-reward στοιχείο. Ανοίγοντας σεντούκια θα βρούμε όπλα που χρησιμοποιούν το σκοτάδι για τις ιδιαιτερότητές τους. Για παράδειγμα, υπάρχει ρόπαλο που προκαλεί μεγαλύτερη ζημιά στο σκοτάδι ενώ παράλληλα μας γιατρεύει για κάθε εχθρό που σκοτώνουμε στο σκοτάδι. Αυτή η στρατηγική προσέγγιση του φωτός σε συνδυασμό με τα όπλα που θα βρούμε μπορούν να καθορίσουν την έκβαση μιας μάχης.

Τέλος, ως ένα ακόμα δύσκολο roguelike, το Curse of the Dead Gods υλοποιεί ένα stamina mechanic για τις επιθέσεις, τις αποκρούσεις και τις αποφυγές. Για κάθε κίνηση που κάνουμε χαλάμε και ένα stamina dot με αυτά να αναπληρώνονται αυτόματα όταν περιμένουμε για ελάχιστα δευτερόλεπτα. Κάθε φορά που θα κάνουμε ένα perfect dodge ή θα σκοτώσουμε κάποιον εχθρό, αναπληρώνουμε μια τελεία ενώ όταν κάνουμε perfect parries αναπληρώνουμε δύο τέτοιες μπάρες.

Την κατάρα μου να’χεις

Πέρα από το σκοτάδι, πρέπει να έχουμε και στον νου μας στο “corruption”, την σκοτεινή δύναμη που συμβάλλει στην απόκτηση κάποιας κατάρας. Και ναι, αν νομίζατε πως το παιχνίδι ήταν ήδη δύσκολο, η ύπαρξη των curses έρχεται να δικαιολογήσει τον τίτλο του παιχνιδιού.

Ο χάρτης κάθε ναού είναι χωρισμένος με δωμάτια και μονοπάτια τα οποία κλειδώνουν ή ανοίγουν ανάλογα το πιο δωμάτιο θα επιλέξουμε. Κάθε φορά που ολοκληρώνουμε ένα δωμάτιο “τιμωρούμαστε” με 20 πόντους corruption. Όταν αυτοί φτάσουν τους 100 αποκτούμε μια κατάρα η οποία πολλές φορές θα αποτελεί εμπόδιο (όπως η κατάρα του να μην γνωρίζεις τι κάνουν οι άλλες κατάρες που μαζεύεις ή οι φλόγες να μετατρέπονται σε μαύρες με αποτέλεσμα να μην υπάρχει φως). Αν μαζέψουμε πάνω από 5 κατάρες τότε πεθαίνουμε και ξεκινάμε από την αρχή.

Ask and you shall (not) receive

Κάθε δωμάτιο που θα εξερευνήσουμε διαθέτει και διαφορετικά έπαθλα. Ορισμένα δωμάτια κρύβουν χρυσό τον οποίο χρησιμοποιούμε για να αγοράσουμε όπλα ή relics, άλλα δωμάτια περιέχουν attributes – ευλογίες που ανεβάζουν το ποσοστό επίθεσης, υγείας ή θησαυρού που μπορούμε να βρούμε – που παραπέμπουν στα τρια στατιστικά του Dead Cells, ενώ άλλα δωμάτια μας επιτρέπουν να γιατρευτούμε αποκτώντας παράλληλα και πόντους κατάρας.

Όταν καλούμαστε να αγοράσουμε ένα νέο όπλο, relic ή attribute μας δίνεται η δυνατότητα να χρησιμοποιήσουμε τον χρυσό που έχουμε μαζέψει. Αν δεν έχουμε χρήματα να ολοκληρώσουμε την διαδικασία αλλά θέλουμε να αγοράσουμε κάτι επειγόντως, μπορούμε να το πράξουμε δίνοντας λίγο αίμα (γεμίζοντας έτσι και το curse meter).

Από τα παραπάνω, βλέπουμε πως το Curse of the Dead Gods βασίζεται πάρα πολύ σε μηχανισμούς risk-reward και πολλές φορές αυτό βοηθά στο να έχουμε την αίσθηση πληρότητας όταν σκοτώνουμε κάποιο αφεντικό.

Κάθε ναός καταλήγει σε ένα αφεντικό. Με την σειρά τους, τα αφεντικά φέρουν ιδιαιτερότητες και συγκεκριμένες επιθέσεις που αν μάθουμε να τις αποφεύγουμε δεν θα αντιμετωπίσουμε μεγάλα προβλήματα.

Όταν σκοτώσουμε ένα αφεντικό τότε μπορούμε να μαζέψουμε κρυστάλλινα κρανία και Jade Rings που χρησιμοποιούνται κυρίως στο ξεκλείδωμα μόνιμων αναβαθμίσεων και νέων όπλων. Οι αναβαθμίσεις αυτές έρχονται στην μορφή καλύτερων όπλων στο ξεκίνημα της εξερεύνησης, ικανοτήτων που παραμετροποιούν τα runs και όπλων που μπορούμε να βρούμε σε σεντούκια.

Παρά την πολυπλοκότητα των συστημάτων που αναφέρουμε παραπάνω, το Curse of the Dead Gods είναι ένας αρκετά straight-forward τίτλος ειδικά για τους fans του είδους. Με μόλις μερικά runs θα νιώσουμε κάπως εξοικειωμένοι με τα layouts των δωματίων, θα ξέρουμε πάνω-κάτω τι να περιμένουμε από άποψη εχθρών και εμποδίων την στιγμή που δίνεται η αίσθηση πως δεν υπάρχει και τόσο μεγάλη ποικιλία.

Εκεί που παρόμοιοι τίτλοι όπως το Dead Cells και το Rogue Legacy προσφέρουν μια πλήρως ανανεώσιμη εμπειρία, με το Hades από την άλλη να μας δίνει κίνητρο μέσα από τους χαρακτήρες και την ιστορία του, το Curse of the Dead Gods δεν καινοτομεί σε κάποιον τομέα αλλά αντιθέτως προσφέρει βασικά πράγματα.

Σε γενικές γραμμές, το Curse of the Dead Gods είναι μια αξιόλογη και πολύ καλή προσπάθεια από την Passtech Games. Είναι ένα παιχνίδι που τερματίζεται σε 10-20 ώρες ή και 30 για αυτούς που θέλουν να ξεκλειδώσουν τα πάντα, ενώ πάντα θα υπάρχει κάτι να μας κρατήσει παραπάνω όπως μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας, ημερήσιες ή εβδομαδιαίες προκλήσεις και λίγο grind έτσι για να υπάρχει ισορροπία. Σίγουρα είναι ένας τίτλος που μου κράτησε το ενδιαφέρον σε μικρές δόσεις αλλά αν ψάχνετε κάτι αρκετά περιεκτικό ή δύσκολο ίσως να πρέπει να κοιτάξετε αλλού.

Ευχαριστούμε θερμά την IGE για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like