fbpx
Home ReviewsGame Reviews Bravely Default II | The Review

Bravely Default II | The Review

Γράφει ο/η Παναγιώτης Δημητρακόπουλος

Επιστροφή των πολεμιστών του φωτός

Όταν κυκλοφόρησε το πρώτο Final Fantasy πριν από κάμποσα χρόνια, σηματοδότησε την αρχή ενός μοναδικού είδους βιντεοπαιχνιδιών που θα καθόριζε το μέλλον και θα αποτελούσε τις βάσεις για τίτλους που έχουμε αγαπήσει σήμερα για την ιστορία και τις καινοτομίες τους. Όταν λοιπόν, η ίδια εταιρεία – γνωστή ως Square Enix – αποφάσισε να κάνει μερικά βήματα πίσω και να επιστρέψει σε πιο παραδοσιακές ρίζες κανείς δεν ήταν σίγουρος για το ποιο θα ήταν το αποτέλεσμα.

Με αρκετές κονσόλες και συστήματα να “διψάνε” για τίτλους και πολλές εταιρείες να παλεύουν να ανταποκριθούν στην ζήτηση, η Square Enix σε συνεργασία με την Claytechworks και την Nintendo έφερε στον κόσμο το Bravely Default για το Nintendo 3DS. Ένας παραδοσιακός RPG τίτλος που για πολλούς αποτελεί και τον πνευματικό διάδοχο του Final Fantasy, κατάφερε να εντυπωσιάσει τους παίκτες όλου του κόσμου με την ιστορία, την παρουσίασή του και το απλό αλλά συνάμα περίπλοκο gameplay του.

Η Square Enix επιστρέφει με το sequel της σειράς – και τρίτο τίτλο αν λάβουμε υπόψιν το Bravely Second: End Layer – σε μια νέα γενιά κονσολών, με την Nintendo να αποκτά ένα ακόμα αξιόλογο RPG για το υβριδική της σύστημα. Και φυσικά, μιας και κάνουμε λόγο για ένα νέο σύστημα, το Bravely Default II διατηρεί την ταυτότητα της σειράς φέρνοντας ορισμένα νέα χαρακτηριστικά που κρατάνε την εμπειρία μας φρέσκια και ενδιαφέρουσα.

To Bravely Default II διηγείται μια διαφορετική ιστορία κρατώντας παράλληλα κοινά χαρακτηριστικά από τον πρώτο τίτλο. Οι Κρύσταλλοι διατηρούν με την σειρά τους πρωταγωνιστικό ρόλο στα γεγονότα που διαδραματίζονται ενώ οι απλοί πολεμιστές θα συνεργαστούν με τους γαλαζοαίματους για να σώσουν βασίλεια ή ακόμα και τον κόσμο.

Ο πρωταγωνιστής του παιχνιδιού, ένας ναυτικός ονόματι Seth, θα βρεθεί ναυαγός στις ακτές της Excillant, μιας ηπείρου με 5 διαφορετικά βασίλεια. Στις ακτές θα τον βρει η πριγκίπισσα Gloria, μια από τους λίγους επιζήσαντες του Musa Kingdom η οποία έχει ως βασικό στόχο να βρει όλους τους Κρύσταλλους της Φύσης και να τους επαναφέρει στις αρχικές τους θέσεις. Ξεκινώντας την περιπέτειά μας σε μια ολοκαίνουργια και άγνωστη ήπειρο θα συναντήσουμε και δύο περιπλανόμενους μισθοφόρους, την Adelle και τον Elvis που θα έρθουν μαζί μας.

Οι Κρύσταλλοι μας καλούν

Η βασική ροή της ιστορίας όμως επικεντρώνει γύρω από την Gloria, η οποία προσπαθεί να ανακαλύψει την πηγή και τα αίτια της καταστροφής του Βασιλείου της που όπως φαίνεται συνδέεται με την εξαφάνιση των κρυστάλλων.

Καθώς μαζεύουμε κρυστάλλους θα παρατηρήσουμε πως η αμεσότητα της ιστορίας χάνεται και θα βρεθούμε θεατές σε πιο περίπλοκα σκηνικά. Νέα γεγονότα και αλήθειες αποκαλύπτονται, παράπλευρες ιστορίες αποκτούν λίγες ώρες προβολής, νέοι εχθροί έρχονται στο προσκήνιο και πάντα θα υπάρχει κάτι για να μας κρατήσει το ενδιαφέρον – εφόσον είμαστε διατεθειμένοι να τα εξερευνήσουμε. Σε αυτό πάντα βοηθάνε οι χαρακτήρες που είναι μαζί μας – με προσωπικό αγαπημένο τον Elvis.

Το Background κάθε χαρακτήρα αποκαλύπτεται σταδιακά όσο προχωράμε στην ιστορία, κυρίως με ένα σύστημα που έχουμε δει και σε άλλα RPG όπως την σειρά Tales of. Πιο συγκεκριμένα, το ‘Party Chat’ είναι συνομιλίες που λαμβάνουν χώρα κατά την διάρκεια ενός γεγονότος και αποκαλύπτουν νέα στοιχεία για τις περιοχές ή τους χαρακτήρες ξεδιπλώνοντας παράλληλα περισσότερα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους. Μαζί με αυτό έχουμε και τα side quests που ενώ πολλές φορές είναι μονότονα, μας δείχνουν εξίσου μερικές πτυχές των χαρακτήρων μας.

Με λίγα λόγια θα λέγαμε πως το story, το βασικό συστατικό ενός JRPG, κυλάει πολύ φυσικά και δεν μπουκώνει τον παίκτη με άχρηστη πληροφορία. Το character development μας κρατάει το ενδιαφέρον και μας κάνει να νοιαζόμαστε για τους συντρόφους μας ενώ ορισμένα από τα side quests θα μπορούσαν να αποτελούν και αυτοτελή επεισόδια κάποιου anime. Βέβαια, υπάρχουν και στιγμές που οι ανατροπές θα μας κρατάνε σε εγρήγορση, κάτι που σχεδόν πάντα είναι το επιθυμητό σε τέτοια παιχνίδια.

Are you bravely…default?

Σε έναν κόσμο όπου η μαγεία, τα στοιχεία της φύσης, η φαντασία και οι ανατροπές είναι καθημερινό φαινόμενο, δεν λείπουν οι στιγμές που οι ήρωές μας θα βρεθούν αντιμέτωποι με μια δυσκολία ή κάποιο εμπόδιο. Και εδώ έρχεται να “κουμπώσει” το δεύτερο στοιχείο του παιχνιδιού, το σύστημα μάχης.

Το Bravely Default II διατηρεί τον βασικό πυρήνα που υιοθετήθηκε για τον πρώτο τίτλο και το ανανεώνει με το σύστημα Brave/Default. Οι μάχες εκτυλίσσονται ως επί τω πλείστον σε γύρους με απλές επιθέσεις, ικανότητες και μαγικές επιθέσεις με τα Brave και Default να δίνουν το κάτι παραπάνω που ίσως να χρειαζόμαστε.

Όταν επιλέγουμε την δυνατότητα του Brave, ο ήρωάς μας μπορεί να “stackάρει” μέχρι και τέσσερις επιθέσεις σε έναν γύρο. Αυτές οι επιθέσεις γίνονται ενάντια σε ένα από τα τέρατα που θα αντιμετωπίζουμε. Για να εξαπολύσουμε αυτές τις επιθέσεις χρησιμοποιούμε Brave Points τα οποία μαζεύουμε αν χρησιμοποιήσουμε αντίστοιχα το Default Skill – δηλαδή μια ικανότητα που μας επιτρέπει να αμυνθούμε όσο μαζεύουμε BP σε κάθε γύρο. Αν όμως βιαζόμαστε και θέλουμε να τελειώνουμε μια εύκολη μάχη, μπορούμε να δανειστούμε BP με την έννοια ότι τα συνολικά μας BP πέφτουν κάτω από το μηδέν με την μόνη διαφορά πως τότε θα πρέπει να περιμένουμε τους επόμενους γύρους για να επανέλθει ο μετρητής στα φυσιολογικά του. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να είμαστε ανοιχτοί σε επιθέσεις για τους επόμενους τουλάχιστον 4 γύρους.

Δείξε μου τον εχθρό σου να σου πω ποιος είναι

Οι εχθροί μας κουβαλάνε και αδυναμίες τις οποίες μπορούμε να μάθουμε κατά την έκβαση μιας μάχης ή χρησιμοποιώντας ικανότητες όπως το Scan. Κάποια από τα όπλα ή τα elements που έχουμε φέρνουν αδυναμίες στους εχθρούς ενώ σε άλλα είναι ανθεκτικά και δεν δέχονται ζημιά. Δεν θα πω ψέματα, όταν είδα όλους αυτούς τους μηχανισμούς το μυαλό μου πήγε στο Octopath Traveler.

Σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, το σύστημα εδώ έχει άλλες προδιαγραφές και διαφέρει αρκετά, ειδικά με τον τρόπο που κυλάνε οι γύροι. Συγκεκριμένα, κατά την διάρκεια των γύρων οι εχθροί μας μπορεί να επιτεθούν πριν από τον χαρακτήρα μας με αποτέλεσμα να μπαίνει ένα άλλο είδος τακτικής – ειδικά στα boss fights.

Καθώς μιλάμε για JRPG, θα χρειαστεί αρκετές φορές να κάνουμε και λίγο grind για να ανταπεξέλθουμε σε δυνατά αφεντικά. Ευτυχώς, το Bravely Default II χρησιμοποιεί επιτάχυνση μάχης μέχρι και τέσσερις φορές, ενώ το ‘repeat’ command μας επιτρέπει να χρησιμοποιούμε την ίδια επίθεση ξανά και ξανά μέχρι τον τελευταίο γύρο.

Καθόμαστε για να δουλεύουμε

Πόντους εμπειρίας λαμβάνουμε και με άλλους τρόπους όπως αντικείμενα που μας δίνουν EXP Boosts, effects και buffs ή ακόμα καλύτερα και το Underdog Bonus που μας δίνει περισσότερους πόντους εμπειρίας και έπαθλα αν καταφέρουμε να σκοτώσουμε πολύ δυνατότερους εχθρούς.

Αν δεν έχουμε όρεξη να παίξουμε, κάθε πόλη έχει ένα κατάστημα στο οποίο μπορούμε να ξεκινήσουμε εξερευνήσεις, δηλαδή δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα όσο δεν παίζουμε και είναι χρήσιμες για να μαζέψουμε αντικείμενα και πόντους εμπειρίας. Κάθε εξερεύνηση διαρκεί μέχρι και 12 ώρες με τα αντικείμενα να συγκεντρώνονται σταδιακά. Με άλλα λόγια, πρόκειται για ένα σύστημα που εντοπίζεται κυρίως σε smartphone gatcha games αλλά ευτυχώς εδώ υιοθετείται χωρίς pay-to-win στοιχεία.

To σύστημα μάχης έρχεται να πλαισιώσει και το Job System. Για να ξεκλειδώσουμε νέα jobs πρέπει να αποκτίσουμε τα Asterisk, μικρά πετράδια δύναμης τα οποία βρίσκουμε κατά την περιπλάνησή μας ή τελειώνοντας boss fights. Αλλάζοντας jobs αλλάζει μαζί και η εμφάνιση του χαρακτήρα μας, την στιγμή που μπορούμε να κουβαλάμε μέχρι 2 ξεχωριστά jobs – το βασικό και ένα δευτερεύον. Το βασικό job είναι αυτό που μαζεύει τους πόντους εμπειρίας και ξεκλειδώνει ενεργές και παθητικές ικανότητες, ενώ το δευτερεύον job μας δίνει πρόσβαση μόνο στις αντίστοιχες ικανότητες. Έτσι, οι καλοί συνδυασμοί μπορούν πολύ εύκολα να οδηγήσουν σε διασκεδαστικά αποτελέσματα και πιο δυνατές ομάδες.

Προφανώς, ορισμένα jobs ταιριάζουν με συγκεκριμένα secondary jobs. Υπάρχουν πολλές παθητικές ικανότητες που προσφέρουν πλεονεκτήματα σε συγκεκριμένα main jobs οπότε θα πρέπει να σκεφτούμε πολύ καλά ποια asterisks θα δώσουμε που. Αυτό δεν σημαίνει όμως πως δεν μπορούμε να πειραματιστούμε και να φτιάξουμε υβριδικά αποτελέσματα.

Ως κάποιος που λατρεύει τα jRPG αλλά δεν τρελαίνεται με το turn-based σύστημα μάχης τους, μπορώ να πω πως το Bravely Default II “παίζει με ασφάλεια”, με μηχανισμούς που είναι γνώριμοι εώς παραδοσιακοί, και στοιχεία που πνέουν μια δόση φρεσκάδας. Τα asterisks σε συνδυασμό με το Brave/Default σύστημα μας επιτρέπουν να δημιουργήσουμε μοναδικούς συνδυασμούς ενώ παράλληλα μας καλούν να προσχεδιάζουμε ως έναν βαθμό τις επόμενες μάχες μας.

Κουκλοθέατρο

Το Bravely Default II είναι ένα παιχνίδι που κυκλοφόρησε σε μια νέα γενιά κονσολών με την δύναμη της Unreal Engine. Σαν sequel διατηρεί το chibi-like στυλ με πιο καθαρά γραφικά και μεγαλύτερη ευκρίνεια. Οι ήρωες και τα τέρατα έχουν μια χαριτωμένη εμφάνιση που αναδεικνύεται κατά την διάρκεια της μάχης. Από την άλλη, οι πόλεις μοιάζουν με πίνακες ζωγραφικής λόγω του watercolor art style και έτσι μένουν πιο εύκολα και ευχάριστα στο μυαλό μας.

Μιας και αναφέρθηκα παραπάνω στο Octopath Traveler, είναι μια ακόμα καλή ευκαιρία να τονίσουμε πως το character design του νέου παιχνιδιού προέρχεται από τον Naoki Ikushima, Character Designer του Octopath Traveler, και όχι από τον Akihiko Yoshida – character designer του Bravely Default αντίστοιχα. Γι’αυτό, θα νιώσουμε πολλές φορές πως τόσο η ροή της ιστορίας όσο και οι ιστορίες κάθε χαρακτήρα θα μας θυμίζουν κάτι (χωρίς να μπορούμε να θυμηθούμε τι).

Είτε παίζουμε σε docked, είτε σε portable mode, το Bravely Default II κρατάει μια πολύ καλή απόδοση καθόλη την διάρκεια. Αυτό που παρατηρούμε όμως είναι πως τα μοντέλα στις μάχες ή κατά την διάρκεια της μάχης έχουν χαμηλότερο antialiasing με αποτέλεσμα τα πλαίσια των μοντέλων να μην είναι τόσο smooth, κάτι που αλλάζει κατά την διάρκεια των διαλόγων. 

Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like