fbpx
Home HOT Baldur’s Gate 3 | A Preview

Baldur’s Gate 3 | A Preview

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

The Lord of Murder shall perish, but in his doom he shall spawn a score of mortal progeny. Chaos will be sewn from their passage. So sayeth the wise Alaundo.

-Chanter, Baldur’s Gate

The easy way.

Μετά από αρκετές ώρες gameplay σε μια early access έκδοση είναι ανέλπιστο να αντιληφθεί κανείς όλες τις εκφάνσεις του εν εξελίξει παιχνιδιού. Δηλώνω μεγάλος θιασώτης των παιχνιδιών που διαδραματίζονται στο σύμπαν των D&D όπως Forgotten Realms, Planescape, Dark Sun και Ravenloft αλλά και σε λιγότερο γνωστά όπως ο κόσμος του Al Qadim. Με μια πολυετή «θητεία» σε παιχνίδια της SSI, της Black Isle και της Bioware, όπως Pool of Radiance, Menzoberranzan, Ravenloft, Baldur’s Gate, Planescape: Torment, Icewind Dale, Neverwinter Nights έφτασε -σχεδόν- η στιγμή για το τρίτο μέρος του Baldur’s Gate saga. Αντιλαμβάνομαι ότι πολλά από τα παιχνίδια που αναλαμβάνω για παρουσίαση έχουν ένα συγκινησιακό χαρακτήρα με αναπολήσεις και αναμνήσεις. Σας διαβεβαιώ ότι δε γίνεται σκοπίμως αλλά παράλληλα δεν είναι και τυχαίο. Προφανώς όταν οι εταιρείες αποφασίζουν να «αναστήσουν» ένα παιχνίδι, επί του παρόντος ένα πασίγνωστο franchise που πρωτοεμφανίστηκε 22 χρόνια πριν όσον αφορά το Baldur’s Gate και 20 χρόνια από το Baldur’s Gate 2, είναι εύλογη μια βραχεία εξιστόρηση όχι τόσο για να θυμηθούμε τις παλιές «καλές» μέρες -που επ’ ουδενί δεν ήταν καλές αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία για κάποιον άλλο βάρδο- αλλά γιατί οι gaming αναμνήσεις είναι η βάση για το concept των παιχνιδιών που επανέρχονται στο προσκήνιο.

Στο τεύχος 133 του Φεβρουαρίου 1999 ο «πολύς» Αντρέας-Παρασκευάς Τσουρινάκης, η γραφίδα που γοήτευσε τους RPG και Αdventure gamers της εποχής -αν και η πληθωρική προσωπικότητα του κυρίου Τσουρινάκη ήταν υπεράνω genres και κοινού- παρουσίασε το Baldur’s Gate. Η κριτική του έδωσε ένα διθυραμβικό 96%, με τις παγκόσμιες πωλήσεις να ξεπερνούν τις 175.000 (τεράστιο νούμερο για εκείνη την περίοδο) και με την αγορά να έχει σαστίσει με ένα παιχνίδι για το οποίο δεν ανέμενε επ’ ουδενί τέτοια τεράστια επιτυχία. Το δεύτερο μέρος εμφανίστηκε στα ράφια των καταστημάτων τον Σεπτέμβριο του 2000 και ήταν αποδέκτης εξαιρετικών κριτικών και, μάλιστα, αποτελεί ένα RPG -και γενικότερα παιχνίδι- με ένα από τα μεγαλύτερα σε έκταση scripts αφού, αν εξαιρέσουμε τις πρώτες θέσεις που καταλαμβάνουν παραδοσιακά κάποια visual novel αλλά και το The Legend of Heroes VII: Ao no Kiseki (Nihon Falcom, 2010, PSP), είναι το μοναδικό δυτικό παιχνίδι με 57.000 γραμμές κειμένου! Περιττό να αναφέρω ότι και τα δύο αποτελούν για εμένα τα «όσια των οσίων» στο είδος των RPG.

So sayeth the wise Alaundo!

Η ιστορια του Baldur’s Gate 3 διαδραματίζεται 100 χρόνια μετά τα γεγονότα που έλαβαν μέρος στο Baldur’s Gate 2 και, σύμφωνα πάντα με την Larian, θα υπάρχουν άμεσες αναφορές και στους δύο προηγούμενος τίτλους. Το παιχνίδι ξεκινά όταν μια ομάδα αποτελούμενη από Mindflayers επιτίθενται σε καταυλισμούς ανθρώπων ώστε να τους απαγάγουν για να διεξάγουν πειράματα. Εισάγουν, λοιπόν, στον εγκέφαλο των ανθρώπων ένα είδος παρασίτου το οποίο θα τους μεταμορφώσει μακροπρόθεσμα σε Mindflayers. Ένας από τους ομήρους είναι και ο χαρακτήρας σας. Μετά την επιδρομή των Dragon Riders το ιπτάμενο σκάφος των Mindflayers θα συγκρουστεί στο έδαφος και ο χαρακτήρας σας μαζί με μια ομάδα επιζώντων θα πρέπει σύντομα να ανακαλύψουν τη θεραπεία προτού ολοκληρωθεί η μεταμόρφωσή τους…

Go for the eyes (and ears), Boo!

Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι εξαιρετικά και θα αντιληφθείτε από την πρώτη στιγμή ότι δεν γίνονται εκπτώσεις σε καμία περίπτωση αλλά αντιθέτως θα εντυπωσιάζεστε επανειλημμένως. Κατά τη διάρκεια του early access συνάντησα δύσβατες και απόκρημνες περιοχές ανάμεσα σε πανέμορφα δάση, ξεχαρβαλωμένους ναούς σε κορυφές με πανέμορφη θέα προς τις θάλασσες, υπόγειες και υπέργειες εγκαταστάσεις, ενέδρες μάγων και λοιπών χθόνιων δυνάμεων τυφλωμένων από τον φθόνο, οργανωμένα λημέρια και βάσεις των Goblin έτοιμων να επιτεθούν σε χωριά προαιώνιων φυλετικών  αντιπάλων, σκοτεινές και υπόγειες λίμνες, καταραμένους θησαυρούς και λάφυρα. Όλα μα όλα συνομολογούν στο ότι τα ταξίδια σας θα βρίθουν εξαιρετικών σκηνικών. Τα textures είναι πανέμορφα αλλά, δυστυχώς, παρατηρούνται πάρα πολλά προβλήματα που ξεκινάνε από ένα απλό flickering μέχρι που εξαφανίζονται ολόκληροι χαρακτήρες και αντικείμενα. Το animation και το lip synching είναι καθόλα προσεγμένα αφού σε αυτό συνδράμει το motion capturing που χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες του παιχνιδιού. Ειδικά στη φωνητική υποστήριξη οι επαγγελματίες ηθοποιοί δίνουν έναν ιδιαίτερο τόνο στους διαλόγους τόσο με τη χροιά όσο και τη δραματική υπόστασή τους. Η επική μουσική που συνοδεύει την μυθιστορία, τις ενδιάμεσες ιστορίες και τις μάχες είναι κάτι παραπάνω από ικανοποιητική.

Αποκλίνοντες χαρακτήρες, αποστάτες της φυλετικής κληρονομιάς, ασύμβατες προσωπικότητες με φαιδρές και άλλοτε θλιβερές ιστορίες, αδίστακτοι τυμβωρύχοι, ματαιόδοξοι εξερευνητές, κάστες και θρησκευτικά τάγματα, βάρδοι με υπερβολικό ζήλο στην εξιστόρηση για μια κούπα ζεστό κρασί, αλλοπρόσαλλα βαμπίρ, μυθολογικά όντα, ξόρκια που λύνουν και δένουν δαίμονες και στοιχειά χαρακτηρίζουν τα ταξίδια σας στον κόσμο της Faerûn. Όλα τα παραπάνω απεικονίζονται με τόσο γοητευτικό τρόπο που ειλικρινά ήταν ένας από τους λόγους που ΔΕΝ επιθυμούσα να συνεχίσω το παιχνίδι καθώς προσδοκώ εναγωνίως να το απολαύσω στην πλήρη εκτύλιξή του.

Hit the dice!

Οι μάχες διεξάγονται σε turn based περιβάλλον με το στρατηγικό στοιχείο αυτή τη φορά να βρίσκει  εξαιρετική υλοποίηση! Η διάρκεια της μάχης ενδέχεται να είναι πολύωρη αφού πλέον η τακτική αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ στοιχείο της βασικής δράσης. Πιο αναλυτικά, το περιβάλλον δημιουργεί τις εκάστοτε συνθήκες αφού όταν βρεθείτε σε επαφή με συγκεκριμένο τύπο εδάφους -υγρό, κακοτράχαλο, καιόμενο- μειώνεται τόσο η ταχύτητα του χαρακτήρα όσο και η αποτελεσματικότητα της επίθεσης η οποία επηρεάζεται μάλιστα και από το ύψος και την γωνία. Ο μηχανισμός του jump θα χρησιμοποιηθεί σε πλείστες περιπτώσεις εντός και εκτός μάχης και ίσως φανεί υπερβολικό αλλά πρόκειται για ένα επιπλέον εργαλείο που θα σας βοηθήσει να αποδράσετε από ιδιαίτερα δύσκολες περιστάσεις. Ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο αποτελεί, φυσικά, το stealth το οποίο επηρεάζεται από διάφορους παράγοντες όπως οι φωτοσκιάσεις και ο ήχος του περιβάλλοντος. Έτσι, όταν θα επιλέξετε το stealth ο κέρσορας θα εμφανίσει συγκεκριμένες ενδείξεις αν κινείστε στο φως ή στο σκοτάδι για να μη γίνεστε αντιληπτοί ώστε να αποφύγετε κάποια λανθασμένη εκτίμηση. Όσον αφορά το party σας, ανάλογα με τις επιλογές κυρίως μέσα από το διαλογικό σύστημα των NPCs, η συντροφιά άλλοτε θα σας επικρίνει γι’ αυτές και άλλοτε θα σας επαινέσει και, μάλιστα, οι επιλογές αυτές έχουν άμεσο αντίκτυπο στις  διαπροσωπικές  (και ρομαντικές) σχέσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται.

Στην τελική έκδοση του παιχνιδιού θα περιλαμβάνονται έξι classes, αυτές των Cleric, Fighter, Ranger, Rogue, Warlock και Wizard με τα αντίστοιχα proficiency bonuses, και έξι φυλές, αυτές των Drow, Dwarf, Elf, Githyanki, Half-Elf, Halfling, Human και Tiefling. Στις παραπάνω φυλές υπάρχουν και subclasses (εκτός από τους Githyanki και τους Humans) με τα επίσης αντίστοιχα skill και proficiency bonuses. Τα skill -active για μάχες και εξερεύνηση και passive για buffs- θα είναι ουσιαστικά ο τρόπος με τον οποίο θα κινηθείτε «ρίχνοντας» ουσιαστικά ένα εικονικό 20εδρο ζάρι με το οποίο θα πρέπει να ξεπεράσετε ή να ισοσκελίσετε το target που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια των skill checks, όταν δηλαδή το παιχνίδι σας δίνει τη δυνατότητα μέσω επιλογών να χρησιμοποιήσετε τα skill σας. Αν δεν τα καταφέρετε τότε είτε επιλέγετε κάποια άλλη τακτική είτε αποδέχεστε μοιρολατρικά το αποτέλεσμα. Ενδεικτικά, κάποια από τα skill είναι το Deception, με το οποίο χειραγωγείτε άτομα, το Perception, όπου χρησιμοποιείτε τις αισθήσεις για να αντιληφθείτε πράγματα και καταστάσεις, το Persuasion με το οποίο θα εξασκηθείτε για να επιδίδεστε στην τέχνη της πειθούς, το Intimidation, όπου ουσιαστικά θα εκβιάζετε ή θα απειλείτε, το Investigation με το οποίο θα εκμαιεύετε πληροφορίες από αντικείμενα και άτομα και άλλα πολλά. Να αναφέρω ότι ο βαθμός επιτυχίας των skill εξαρτάται κυρίως από το class που θα επιλέξετε και, φυσικά, από το Ability Score (Strength, Dexterity, Constitution, Intelligence, Wisdom και Charisma) και το Ability Modifier, το οποίο λειτουργεί σαν «υπολογιστής» επιτυχίας ή αποτυχίας του Ability Score. Για παράδειγμα, αν ως Cleric διαθέτετε Wisdom 6 τότε το Ability Score σας είναι -4, δηλαδή 6-10= -4 και αντίστοιχα το Ability Modifier είναι -2, δηλαδή -4/2= -2. Αν χρειαστεί να χειραγωγήσετε κάποιον με Insight 12 τότε θα πρέπει να φέρετε ζαριά οπωσδήποτε πάνω από 13 αφού έχετε Ability Modifier -2. Κάθε φορά, δηλαδή, για να υπολογίζετε το Ability Modifier πρέπει να αφαιρείται 10 από το Ability Score και θα διαιρείτε το αποτέλεσμα δια του δύο. Αυτό που θα προκύπτει θα σας δίνει είτε το επιθυμητό αποτέλεσμα είτε όχι.

Στα υπόλοιπα στοιχεία του gameplay αξίζει να αναφερθεί ότι οι τρόποι για να εξοντώσετε τους αντιπάλους ή να τους αιφνιδιάσετε είναι πολλοί. Έτσι μπορείτε να ρίξετε φλογισμένα βέλη πάνω σε βαρέλια με εύφλεκτη ύλη ώστε να ανατιναχθούν, να βάλετε φωτιά στο έδαφος, να αφουγκραστείτε συνομιλίες μέσα από κλειστές πόρτες και να αποφύγετε διαδρομές, να εντοπίσετε, να αφοπλίσετε και να στήσετε παγίδες και ενέδρες και άλλα πολλά. Πραγματικά η ελευθερία των κινήσεων και των skill τόσο στο πεδίο της μάχης όσο και κατά την εξερεύνηση είναι αξιοθαύμαστη δημιουργώντας όλες εκείνες τις απαραίτητες συνθήκες ώστε να ζήσετε μια περιπέτεια με πάρα πολλά ενδεχόμενα! 

Για το τέλος θα αφήσω τα bugs, glitches και οτιδήποτε άλλο μπορείτε να υποψιαστείτε ότι ελλοχεύει σε μια early access. Δεν έχει νόημα να απαριθμήσω όλα τα προβλήματα, όπως missing textures, bugs στο inventory, έλλειψη φωνητικών και lip synching, προβλήματα με την κάμερα, crashes, προβληματικό και ελλειμματικό animation σε πολλές περιπτώσεις. Το παιχνίδι χρήζει σημαντικών βελτιώσεων και προσθηκών, δεν σας αποκαλύπτω άλλωστε κάποιο επτασφράγιστο μυστικό, αλλά η τελική εντύπωση που μου άφησε είναι εξαιρετική. Το παιχνίδι διαθέτει την γοητεία των κλασικών  RPGs της χρυσής αλλά και της νεότερης εποχής μέσα σε ένα open world, με τις ιστορίες να ξετυλίγονται στο προσκήνιο ή να αναδιπλώνονται μέσα σε βιβλία με εξαιρετικό αφηγηματικό τρόπο που αποζητά αγωνιωδώς την υπόσχεση της τελικής κυκλοφορίας. Αν πρέπει να διατηρήσετε ένα μόνο στοιχείο από αυτό το preview είναι οι δεκάδες τρόποι προσέγγισης μιας κατάστασης και της έκβασης μιας μάχης. Πραγματικά, δεν υπάρχει σωστός ή λάθος τρόπος αφού το να αποσπάσετε την προσοχή κάποιου φρουρού ή να κάνετε sneak attack ή να τον αιφνιδιάσετε ενώ συζητάει με κάποιον άλλον ή απλά να τον πετάξετε από την άκρη ενός γκρεμού προμηνύουν ένα παιχνίδι πραγματικών τακτικών και ο γράφων είναι ιδιαίτερα ενθουσιασμένος. Τέλος, το Baldur’s Gate 3 υποστηρίζει και multiplayer mode με το οποίο έμεινα απολύτως ευχαριστημένος ανυπομονώντας να εισέλθω σε custom ιστορίες ή persistent worlds όπως στα Neverwinter Nights!

Οπωσδήποτε σε έναν work in progress τίτλο αυτό που αναμένεται -ειδικά όταν φέρει ένα τόσο ιστορικό όνομα- είναι η ολοκληρωμένη εμπειρία. Αυτό φυσικά δεν μπορεί να μας αποτρέψει από την όποια κριτική, περισσότερο ευχολόγιο για να είμαι απολύτως ειλικρινής. Συνοψίζοντας θα έλεγα ότι «Υou must gather your party before venturing forth» οπότε θα σας πρότεινα να επιδείξετε λίγη υπομονή μέχρι την κυκλοφορία του. Επαναλαμβάνω ότι δεν θα σας απογοητεύσει η early access αλλά αντιθέτως θα σας διεγείρει τόσο πολύ που θα υποχρεωθείτε να σταματήσετε προκειμένου να το δείτε ολοκληρωμένο.

Το Baldur’s Gate 3 αναμένεται σε PC, Mac και Google Stadia χωρίς να έχει ανακοινωθεί επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας.

Ευχαριστούμε θερμά την deadgood PR για τη διάθεση της early access.

0 σχόλιο
5

Ίσως σε ενδιαφέρει:

Αφήστε ένα σχόλιο

Συνεχίζοντας σε αυτό τον ιστότοπο αποδέχεστε την χρήση των cookies στη συσκευή σας όπως περιγράφεται στην πολιτική cookies Συμφωνώ Μάθετε περισσότερα εδώ

Privacy & Cookies Policy