Figure of alchemists
Σε παλαιότερο review παρουσιάσαμε το Atelier Ryza: Ever Darkness & the Secret Hideout για το PS4. Οι εντυπώσεις μας ήταν εξαιρετικές καθώς το παιχνίδι πρόσφερε πιο φρέσκο αέρα στη σειρά τόσο αναφορικά με το gameplay όσο και με την ιστορία η οποία μολονότι δεν βρίθει πρωτοτυπίας μας μεταφέρει στα χρόνια της παιδικής αθωότητας, της διαβατήριας περιπέτειας ενηλικίωσης, χωρίς λανθάνοντες υπερήρωες και εκλεκτούς εν αναμονή ταγούς, δίχως προαιώνιους «κακούς» και καταχθόνια σχέδια για την κυριαρχία επί του [enter random value here]. Μια καθημερινή ιστορία στα πρότυπα των «Goonies» ή όποιας άλλης περιπέτειας που σημάδεψε την παιδική σας και όχι μόνο ηλικία.

An honest story
Η ιστορία στο δεύτερο μέρος διαδραματίζεται τρία χρόνια μετά τα γεγονότα που έλαβαν μέρος στο Kurken Island. Η παρέα της Ryza έχει διασκορπιστεί, με την πρώτη να παραμείνει στο νησί μέχρι που θα λάβει μια πρόσκληση από τον Tao ώστε να επισκεφθεί την πρωτεύουσα Ashra-am Baird. Εκεί θα συναντήσει την παρέα της και παράλληλα θα της ανατεθεί από έναν κάτοικο της πόλης να διερευνήσει μια παράξενη πέτρα-οικογενειακό κειμήλιο. Έτσι θα ξεκινήσει ένα νέο ταξίδι αλχημείας και περιπέτειας παρακολουθώντας αυτή τη φορά τη δραστηριότητα και τη ζωή της μεγαλούπολης να εξελίσσεται ταυτοχρόνως με την προσωπική ταυτότητα των χαρακτήρων μας.
Legends and heroes
Η περιπέτεια αυτή τη φορά περιστρέφεται γύρω από αρχαία μνημεία λησμονημένων πολιτισμών όπου η Ryza και η παρέα της θα προσπαθήσει να ανακαλύψει πληροφορίες σχετικά με αυτούς. Σε αυτό θα συμβάλουν δύο νέες επιλογές, το Memory Vestiges και το Ruin Fragments, με τα οποία θα γίνεται αποκατάσταση ιστορικών αναμνήσεων μέσα στο Journal με πληροφορίες για το τι ακριβώς συνέβη σε αυτά τα μέρη οδηγώντας έτσι σε ένα υποτυπώδες memory hunting το οποίο είναι ιδιαίτερα θελκτικό και μου κίνησε την περιέργεια. Φυσικά, εκτός από το σκέλος της εξερεύνησης θα αντιμετωπίσετε εχθρούς και θα συλλέξετε υλικά και πρώτες ύλες για τα αλχημιστικά πειράματα. Στην εξερεύνηση θα έχετε στη διάθεσή σας εργαλεία όπως σκοινιά με τα οποία θα σκαρφαλώνετε σε απρόσιτα μέρη, κολύμβηση και κατ΄ επέκταση υποθαλάσσια εξερεύνηση με συσκευή αναπνοής αλλά και..mounts τα οποία συνδράμουν στην ανακάλυψη υλικών για την αλχημεία! Τα εργαλεία για συγκομιδή καρπών και άλλων πόρων παραμένουν όπως και στο πρώτο μέρος του παιχνιδιού με κάποιες ήσσονος σημασίας διαφορές για τις οποίες δεν επιβάλλεται από κάπου ώστε να επεκταθούμε περισσότερο. Όλα τα παραπάνω προσθέτουν νέα δεδομένα και προοπτικές δίνοντας τον τόνο μιας πραγματικής περιπέτειας με επιπρόσθετα πολλά στοιχεία που βοηθούν στη διήγηση. Εκτός από τα main quests το παιχνίδι βρίθει και side quests τα οποία, ωστόσο, δεν προσφέρουν κάτι ιδιαίτερο -ελλείψει lore γαρ- και ίσως τα αποφύγετε.


Όσον αφορά τη μάχη, τα πράγματα είναι ιδιαιτέρως ικανοποιητικά. Το γρήγορο σύστημα επίθεσης παραμένει σαν κεντρική ιδέα και σε αυτό το μέρος. Η σειρά ενεργειών καθορίζεται βάσει της progress bar με τον κάθε χαρακτήρα να διαθέτει τη δική του φαρέτρα από skills και ειδικές επιθέσεις καταναλώνοντας AP (Action Points) τους οποίους συλλέγετε επιδιδόμενοι σε πιο απλές επιθέσεις. Στο party σας διαθέτετε ταυτόχρονα μέχρι και τρεις χαρακτήρες τους οποίους εναλλάσσετε οποιαδήποτε στιγμή (προσοχή στον πραγματικό χρόνο της progress bar). Όταν συγκεντρώσετε αρκετά AP μπορείτε να προχωρήσετε σε chain attacks οι οποίες προκαλούν επιπλέον πλήγμα στους αντιπάλους αλλά και σε ατομικά chain attacks με συνδυασμό των προσωπικών σας skill. Δε σας κρύβω ότι ακόμα και το grinding, του οποίου δεν είμαι θιασώτης είναι πολύ διασκεδαστικό «διαρρηγνύοντας» έτσι την όποια μονοτονία.


Δε θα μπορούσε να λείψει και η αλχημεία από την παρουσίαση αφού αποτελεί τον κεντρικό πυρήνα της σειράς «Atelier». Σε γενικές γραμμές η ιδέα παραμένει η αυτή· συλλογή και ανάμειξη υλικών, crafting grid με το οποίο δημιουργείτε αντικείμενα ξεκλειδώνοντας παράλληλα και νέες ιδιότητες βάσει των στοιχείων και των ιδιοτήτων των υλικών που χρησιμοποιείτε καταλήγοντας να ανακαλύπτετε καινούργιες συνταγές. Τα αντικείμενα αυτά προσθέτουν χαρακτηριστικά στα όπλα σας, αποτελούν μέρος της επίθεσης σαν πολεμοφόδια, καταναλώνονται για αποκατάσταση status και health και άλλα. Γενικά, είναι ικανοποιητικό το σύστημα αλχημείας και σίγουρα θα διατηρήσει το ενδιαφέρον σας για πολλές ώρες. Όσοι φυσικά δεν αρέσκεστε να επιδίδεστε στην εν λόγω δραστηριότητα μπορείτε απλά να επιλέξετε το auto-complete ώστε να αποφασίσει για εσάς η CPU τις κατάλληλες κινήσεις.


Beauty, anyone?
Τα γραφικά και ο ήχος του παιχνιδιού είναι σαφώς πιο βελτιωμένα από το πρώτο μέρος. Χρωματική πανδαισία, πανέμορφα textures, εξαιρετικοί φωτισμοί και ένα αμφιβόλου ποιότητας depth of field το οποίο δημιουργεί κάποια ζητήματα οπτικής αλλά στις πλείστες των περιπτώσεων προσθέτει πανέμορφες πινελιές στο περιβάλλον. Γενικά, η πόλη σφύζει από ζωή, πολλοί NPC έχουν κάτι να προσθέσουν στο καθημερινό -αν και εν πολλοίς επαναλαμβανόμενο- chit chat, οι έμποροι με την πραμάτεια τους είναι έτοιμοι για δοσοληψίες και μια σχετική πρόσβαση σε οικίες συνοψίζουν το urban life της Ryza. Οι χαρακτήρες είναι πανέμορφα δομημένοι και πραγματικά δε χορταίνεις να τους παρακολουθείς. Ειδικά στις μάχες, όπου συνδυάζονται τα ειδικά εφέ με τις χορευτικές-πολεμικές φιγούρες μέσω ενός ομαλότατου animation που χαρακτηρίζει τις αντιδράσεις των μοντέλων, μένεις άναυδος από την ποιότητα. Ο ήχος παραμένει στα ίδια επίπεδα με το πρώτο μέρος· χαριτωμένες μελωδίες ακόμα και μέσα στις μάχες και voice over δίχως ιδιαίτερα προβλήματα αν και η αποκλειστικά ιαπωνική φωνή των χαρακτήρων δεν αφήνει και πολλά περιθώρια σύγκρισης και ποιοτικού ελέγχου. Οι διάλογοι και τα κείμενα είναι πολύ απλά και βρίσκονται στα πρόθυρα μιας βερμπαλιστικής ισορροπίας τρόμου αν και θεωρώ ότι οι θιασώτες των RPG δε θα αγανακτήσουν αφού αποτελεί modus vivendi. Άλλωστε, όλη η ιδέα του παιχνιδιού εστιάζει σε αυτό ακριβώς· την εξιστόρηση μιας περιπέτειας η οποία εκ των πραγμάτων δε μπορεί να εκφραστεί ή περιγραφεί αποκλειστικά με animation και cutscenes. Ένα «μετριοπαθές» γενικά παιχνίδι, χωρίς υψηλούς δραματικούς τόνους, χωρίς εκλεκτούς και μεσσιανικά αρχέτυπα, δίχως κάποιο αρχέγονο κακό που θα κυριεύσει τον κόσμο, όπως αναφέρθηκε και στην εισαγωγή του κειμένου. Μερικές φορές ίσως αυτό να αρκεί για να εξιτάρει την φαντασία μας.

Hungry for more?
Το Atelier Ryza 2: Lost Legends & the Secret Fairy αποτελεί μια εξαιρετική προσθήκη στη σειρά. Αν και δε θα έλειπε από το σύμπαν των «Atelier» ειδικότερα και των RPGs γενικότερα, καταφέρνει να αφηγηθεί μια ιστορία γεμάτη περιπέτειες και συγκινήσεις δίχως να ξεχειλίζει από δραματικά φληναφήματα και ανούσια τετριμμένα τεχνάσματα προς χάριν της διάρκειας ή του τελεολογικού εντυπωσιασμού.


Ευχαριστούμε θερμά την CD Media για τη διάθεση του παιχνιδιού.