fbpx
Home HOT Asylum Demo | Preview

Asylum Demo | Preview

Από Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Asylum Demo Preview

Ο Αργεντινός Agustín Cordes έγινε ευρέως γνωστός κυρίως στην κοινότητα των adventure gamers το 2006 κατά την πρώτη του απόπειρα στο χώρο των video games με το Scratches (PC, Nucleosys). Το παιχνίδι ήταν ένα first person point-and-click adventure το οποίο διακρίθηκε για την εξαιρετική του ατμόσφαιρα, το ιδανικό horror σενάριο και το αξεπέραστο μουσικό θέμα του (μερικά δείγματα μπορείτε να ακούσετε εδώ και εδώ). Δυστυχώς, ο ηλεκτρονικός και έντυπος τύπος της εποχής δεν το υποδέχθηκαν με τους καλύτερους οιωνούς καθώς διατήρησαν μια εντελώς διαφορετική ποιοτική εκτίμηση. Αυτό δεν απέτρεψε το παιχνίδι ώστε αποκτήσει μια θέση στο πάνθεο των adventure games και να θεωρείται μέχρι και σήμερα μια cult προσθήκη στο horror genre.

Το Asylum ανακοινώθηκε το 2010 και τρία χρόνια αργότερα ακολούθησε μια επιτυχημένη καμπάνια χρηματοδότησης μέσω του Kickstarter. Όπως αναφέρει ο Agustín Cordes, το παιχνίδι είναι εμπνευσμένο από το έργο του H. P. Lovecraft αλλά και από τις ταινίες τρόμου των ιστορικών βρετανικών παραγωγών της Hammer Films η οποία μεσουρανούσε κατά τη δεκαετία του 1950 μέχρι τα τέλη του 1970.

Το demo ξεκινάει με τον χαρακτήρα να οδηγεί προς το άσυλο και με τους τίτλους να εμφανίζονται στην οθόνη με τη μορφολογία μιας pulp ταινίας τρόμου του 1970. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής μια γυναικεία φιγούρα εμφανίζεται μέσα στο αυτοκίνητό του η οποία σε επόμενο πλάνο έχει ακαριαία μεταμορφωθεί σε κάτι απόκοσμο. Παραίσθηση ή mental επιβεβαίωση; Όταν φτάνει στο άσυλο, ο ανώνυμος χαρακτήρας αναφέρει ότι ένιωθε σφοδρή ανάγκη να το επισκεφτεί αφού είχε νοσηλευτεί εκεί στο παρελθόν.

Τα γραφικά του παιχνιδιού δημιουργούν την κατάλληλη ατμόσφαιρα με το μουντό και ανήσυχο περιβάλλον να υπόσχεται την αυτοεκπλήρωση της όποιας καχυποψίας. Πράγματι, κατά την εξερεύνηση στο εσωτερικό του ασύλου διαπιστώνετε ότι κάτι παράξενο συμβαίνει. Προσπαθώντας να ανακαλέσετε στη μνήμη σας το παρελθόν -όσο, δηλαδή, ήσασταν τρόφιμος- θα αντιληφθείτε ότι η πραγματικότητα δεν αντιστοιχεί στις μνήμες εκείνης της περιόδου. Ο ήχος περιορίζεται στα απολύτως απαραίτητα εφέ και η μουσική περιλαμβάνει minimal εκτελέσεις για την εκάστοτε συνθήκη. Οι ανατριχιαστικοί ήχοι των ημιθανών τροφίμων ενώ βρίσκονται κεκλεισμένων των θυρών που συνοδεύουν το τέλος του demo προμηνύουν τι ακριβώς θα επακολουθήσει. Οι ελάχιστοι γρίφοι του demo κινούνται στο κλασικό adventure ύφος αναζήτησης στοιχείων μετά από κάποια υπόδειξη και την εφαρμογή τους σε ένα διαφορετικό πλαίσιο.

Η προοπτική είναι πρώτου προσώπου και λειτουργεί ακριβώς όπως στο Scratches· πανοραμική οπτική 360 μοιρών επιλέγοντας την κατεύθυνση ή την ενέργεια που θέλετε μεταπηδώντας σε άλλες σκηνές. Θα περιηγηθείτε σε ημισκότεινα και υγρά δωμάτια με εμφανή τα σημάδια της εγκατάλειψης, με διάσπαρτες σημειώσεις και ασυντήρητο νοσηλευτικό εξοπλισμό, παραμελημένα γραφεία γιατρών-ενοίκων, ατημέλητα και άδεια δωμάτια εγκλεισμού. Ο χαρακτήρας διαθέτει ημερολόγιο όπου αποθηκεύονται αυτόματα αντικείμενα, όπως γνωμοδοτήσεις των ψυχιάτρων, αποκόμματα εφημερίδων, που θα τον βοηθήσουν να ανακαλύψει περισσότερα για το ίδρυμα. Επίσης, διαθέτει notepad στο οποίο -στο demo τουλάχιστον- υπάρχουν τέσσερα θέματα, αυτά των tasks, topics, people και items. Όποια σχετική πληροφορία προκύπτει μέσα από τους διαλόγους καταγράφεται και αναπτύσσονται νέες επιλογές στις αντίστοιχες θεματολογίες. Οι διάλογοι είναι προσεγμένοι και δεν θα αντιμετωπίσετε κανένα πρόβλημα αντίληψης. Μειονέκτημα αποτελεί η έλλειψη voices αλλά αυτό θα κριθεί στην τελική έκδοση. Κατά τη διάρκεια του demo δε θα έχετε στη διάθεσή σας πολλά αντικείμενα και στα υπόλοιπα θέματα θα αναφέρονται τα απολύτως απαραίτητα προκειμένου να ολοκληρώσετε αυτή την εισαγωγική επαφή με το παιχνίδι. Σύμφωνα με την ενημέρωση της ομάδας παραγωγής, μέχρι την τελική κυκλοφορία πολλά στοιχεία θα αναθεωρηθούν προκειμένου να θέσουν όσο το δυνατόν υψηλότερα ποιοτικά χαρακτηριστικά. Τέλος, το demo διαρκεί περίπου μιάμιση ώρα.

Γενικά, αναμένω με ενδιαφέρον την τελική έκδοση του παιχνιδιού. Η υλοποίηση είναι αναμενόμενα άρτια και διατηρεί σε μεγάλο βαθμό όλα εκείνα τα στοιχεία που ανέδειξαν το γοτθικό Scratches. Μέχρι τότε, υπομονή!

Το Asylum αναμένεται σε PC, Mac και Linux χωρίς να έχει ανακοινωθεί επίσημη ημερομηνία κυκλοφορίας.

You may also like