fbpx
Home ReviewsGame Reviews Astria Ascending | The Review

Astria Ascending | The Review

Γράφει ο/η Στέλιος Αναγνωστόπουλος

Seekness

Όταν βρίσκεσαι σε αναζήτηση ενός παιχνιδιού, παρακολουθείς trailer, gameplay και σε ό,τι έχεις στοιχειώδη πρόσβαση ώστε να αντλήσεις όσες περισσότερες πληροφορίες επιτρέπει, φυσικά, ο developer να «διαρρεύσουν» δια της επίσημης οδού. Πολλές φορές, ο τελευταίος δε διέπεται ακριβώς από ειλικρίνεια, αφήνοντας το παιχνίδι στη σκιά μέχρι την κυκλοφορία του με το αποτέλεσμα να διαφέρει παρασάγγας από το προβεβλημένο υποτιμώντας τη νοημοσύνη και δοκιμάζοντας επιδέξια την ψυχραιμία μας. Το Astria Ascending δεν ανήκει, ευτυχώς, σε αυτή την κατηγορία και η εισαγωγή αυτή απευθύνεται σε όσους ήδη παρουσίασαν το παιχνίδι στον ηλεκτρονικό και μη Τύπο κατακρεουργώντας το δίχως έλεος. Στην πραγματικότητα είναι σπάνια πλέον η «πιστότητα» ενός trailer με το τελικό παιχνίδι (αν και θα έπρεπε να ισχύει το αντίστροφο· o tempora, o mores) και αυτό οφείλω να του το αναγνωρίσω εξ αρχής.

There’s a great Noise in the Harmony

Στον κόσμο και την εποχή του Orcanon οι διάφορες φυλές συνυπάρχουν ειρηνικά αντιμετωπίζοντας τον εξωτερικό κίνδυνο των υποχθόνιων Noises συλλογικά με ομάδες των demi-gods. Αυτοί οι demi-gods αποτελούνται από άτομα που έχουν υπερβεί σε δυνατότητες την κοινή θνητή συνθήκη, διαθέτοντας εξαιρετικές σωματικές και πνευματικές ικανότητες αλλά με ένα τολμηρό τίμημα: τον περιορισμό της ζωής τους σε τρία χρόνια. Μια ομάδα demi-gods είναι αυτή των «Fated Eight» της 333ης ταξιαρχίας της οποίας ηγείται η Ulan Merer. Αποστολή τους είναι η προάσπιση της Αρμονίας (Harmony, πιο πολύ σαν state of mind) έναντι των επιθέσεων από ορδές Noises οι οποίες έχουν αυξηθεί δραματικά. Στη βραχεία αυτή χρονικά αποστολή τους οι «Fates Eight» θα προσπαθήσουν να διερευνήσουν τι κρύβεται πίσω από αυτές τις οργανωμένες επιθέσεις.

Η ιστορία δεν αποτελεί και το αποκορύφωμα ενός RPG αφηγήματος αλλά έχει αποκτά ενδιαφέρον κυρίως μέσα από τo lore και τους διαλόγους με τους NPCs αλλά και μεταξύ των μελών της συντροφιάς σας. Κάθε μέλος έχει τη δική του προσωπική ιστορία αλλά σε αντίθεση με την πλειονότητα αυτών των παιχνιδιών, οι χαρακτήρες γνωρίζονται ήδη μεταξύ τους, υπάρχει δηλαδή υπόβαθρο, και αυτό δημιουργεί από την αρχή -ειδικά με τα διάφορα buddy πειράγματα- μεταξύ τους ένα ζεστό και φιλικό κλίμα. Ωστόσο, να μην αναμένετε οποιαδήποτε συναισθηματική συμπόρευση και ενσυναίσθηση αφού είναι ένα από εκείνα τα θεμελιώδη στοιχεία που απουσιάζουν.  

Δε μπορεί κανείς να αμφισβητήσει ή να μη δώσει τη δέουσα σημασία στα πανέμορφα, κρυστάλλινα γραφικά του παιχνιδιού. Τα περιβάλλοντα είναι πραγματικά απίστευτης λεπτομέρειας τόσο στο προσκήνιο όσο και στο παρασκήνιο αφού θα αντιληφθείτε ότι υπάρχει γενικότερη κίνηση και αναπαραστάσεις μιας καθημερινότητας ανάλογα με την περιοχή. Τα animation και τα ειδικά εφέ στις μάχες είναι παραπάνω από ικανοποιητικά. Στον μουσικό τομέα η συνδρομή του Hitoshi Sakimoto (Valkyria Chronicles, Final Fantasy XII, XIV και Tactics, 13 Sentinels: Aegis Rim, Dragon’s Crown) είναι σαφώς η ιδανική για αυτό το παιχνίδι χωρίς όμως το τελικό αποτέλεσμα να ικανοποιεί.

Απολαύστε υπέυθυνα

Το Astria Ascending είναι ένα turn-based JRPG το οποίο ναι μεν δεν έχει να προσφέρει κάτι νέο στο είδος, ωστόσο, το εθιστικό gameplay, και πιο συγκεκριμένα το σύστημα μάχης, θα κρατήσει ζωηρό το ενδιαφέρον σας. Θα έλεγα ότι κυρίως προσομοιάζει του Valkyrie Profile (Enix, 1999). Η συντροφιά σας αποτελείται από οχτώ μέλη εκ των οποίων τα τέσσερα είναι άμεσα διαθέσιμα και τα υπόλοιπα τα επιλέγετε κατά το δοκούν και σύμφωνα με τις απαιτήσεις της μάχης. Το κάθε μέλος διαθέτει τις προσωπικές του ικανότητες, σύμφωνα με τον ρόλο του (Scholar,Sorcerer,Explorer κ.λπ.), τον εξοπλισμό αλλά και τα abilities που ξεκλειδώνουμε/αναβαθμίζουμε. Όσον αφορά το τελευταίο σημείο, πρόκειται για κλασικά skill trees τα οποία αναπτύσσετε με τα SP που αποκομίζετε από τις μάχες. Οι δε χαρακτήρες διαθέτουν αρχικά ένα basic job και στη συνέχεια θα αναπτύξουν άλλα τρία με τα αντίστοιχα skill. Το πιο ενδιαφέρον σημείο αποτελεί το Focus System βάσει του οποίου κάθε μέλος «φορτίζει» την Focus Bar του παραχωρώντας, ωστόσο, τη σειρά του στον επόμενο γύρο, εξαπολύοντας πιο δυνατές επιθέσεις απειλώντας στην πράξη τους πιο βαρυσήμαντους εχθρούς που θα συναντήσετε στην μετέπειτα πορεία παρά στα αρχικά επίπεδα. Οι εχθροί έχουν τα αδύνατα σημεία τους οπότε κάθε φορά που θα έρχεστε αντιμέτωποι θα γνωρίζετε ήδη σε ποια elements έχουν ανοσία και σε ποια όχι. Το ίδιο συμβαίνει και με τον εξοπλισμό σας· με accessories και βασικό οπλισμό που σας παρέχουν προστασία από κάποιο malignant status π.χ. Confuse, Poison και άλλα πολλά. Στρατηγικής σημασίας, λοιπόν, σημείο είναι το ποιον θα επιλέξετε ως μέλος της συντροφιάς σας λόγω των abilities αλλά και του εξοπλισμού. Ολόκληρη η λογική του παιχνιδιού συνοψίζεται στον κύκλο αναμονής μέχρι να «φορτίσει» η Focus Bar ώστε να εστιάσετε σε μια δραστική επίθεση και να υπερνικήσετε τον αντίπαλο πριν αυτός εκμεταλλευτεί την χρονοτριβή αυτή και να κάνει ακριβώς το ίδιο. Αυτό το σημείο είναι μείζονος σημασίας αφού η γενικότερη συμπεριφορά των εχθρών δεν αφήνει περιθώρια για χαλαρό grinding και κατ’ επέκταση οι όποιες RPG overleveled αξιώσεις εξανεμίζονται αφού η πραγματικότητα της δυσκολίας τους θα σας διαψεύσει πανηγυρικά. Δεν είναι υπέρμετρα ή άνισα δύσκολο, όπως ισχυρίζονται διάφορα reviews, αλλά σίγουρα δε μπορεί να παραβλέψει κανείς ΤΙ παιχνίδι παίζει και ΠΟΥ εστιάζει. Προσωπικά, λοιπόν, αυτή η δυσκολία σε συνδυασμό με το εξαιρετικό σύστημα μάχης μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις.

Πέραν των battle mechanics, το Astria Ascending συμπεριφέρεται και σαν platformer αφού θα επιδοθείτε σε ένα παραδοσιακό περιπατητικό ή jumping σύστημα εύρεσης power ups σε μυστικά  δωμάτια, εναλλακτικές διαδρομές και dungeons, χρησιμοποιώντας skills για να ξεπεράσετε διάφορα εμπόδια. Καθόλου περιττή προσθήκη ομολογώ αν και δε συνδράμει καθόλου ο χάρτης του παιχνιδιού ο οποίος απεικονίζεται με μια δύστροπη 3D προοπτική. Νομίζω ότι ένας απλός επίπεδος χάρτης με εναλλασσόμενους κάθε φορά ορόφους και επίπεδα θα ήταν πιο πρακτικός.

Υπάρχει, τέλος, το J-Ster, ένα ιδιότυπο παιχνίδι «καρτών» που ενθυμίζει το «Triple Triad» των Final Fantasy, με το οποίο προσπαθείτε να ανατρέψετε τον αντίπαλο χρησιμοποιώντας «κάρτες» (μετάλλια στη δική μας περίπτωση) με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά σε κάθε μια πλευρά του η οποία περιστρέφεται. Αυτού του είδους τα in game παιχνίδια μου αρέσουν και έχω ξοδέψει δεκάδες ώρες στο Final Fantasy XIV χωρίς όμως τα «έπαθλα» να έχουν την ίδια αξία αφού στο τελευταίο αποκομίζεις από mounts μέχρι seasonal και σπάνια αντικείμενα. Η συλλογή αυτών των μεταλλίων αυξάνεται είτε από loot είτε από shops.

Oh noes!

Δυστυχώς, η όμορφη αυτή εμπειρία αμαυρώθηκε σε πολλά σημεία. Αν εξαιρέσουμε την υποτυπώδη ιστορία, που γι’ αυτό θα βαθμολογηθεί ούτως ή άλλως, κάποια τεχνικά θέματα, στο Switch τουλάχιστον, μου προκάλεσαν αρνητική διάθεση. Πολλά προβλήματα με τα γραφικά του περιβάλλοντος τα οποία αργούν να φορτώσουν μετά από κάθε είσοδο σε περιοχή (όχι καινούργια), πτώση της απόδοσης με εμφανή τα σημάδια στο animation των χαρακτήρων όσο και στο scrolling και lag στα menus είναι τα βασικότερα.

Astria μη με μαλώνετε

Το εξαιρετικό σύστημα μάχης του Astria Ascending και η επιτηδευμένη δυσκολία του δεν αφήνουν περιθώρια για οτιδήποτε άλλο από την πλευρά μου πάρα μόνο για εύσημα. Η ανεπιτυχής ιστορία είναι κάτι που δε μου δημιουργεί ιδιαίτερα προβλήματα όμως τα τεχνικά ζητήματα και η απόδοση του παιχνιδιού στο Switch δε μπορούν να αγνοηθούν σε καμία περίπτωση.

Ευχαριστούμε θερμά την Dear Villagers για τη διάθεση του παιχνιδιού.

You may also like